Hardloop4Daagse 2015

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
qmark
Lid
Lid

ma 11-05-2015 12:29

Afbeelding
http://www.hardloop4daagse.nl

Volgens mij is er voor dit jaar nog geen topic over geopend?!?
Zelf heb ik me weer ingeschreven voor de 100km.

Zijn er meer CnR-ers?

Mark
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
qmark
Lid
Lid

vr 22-05-2015 21:18

Ik krijg de indruk dat dit een heel rustig topic gaat worden :wink:

Hoe dan ook, vanavond ben ik van start gegaan voor de 1e van de 6 etappes.
Lekker gelopen, iets sneller dan vorig jaar, maar het weer was ook iets beter (koeler).
Helaas wel een pijntje in de rechterbil, begin van een hamstringprobleem?!? :?

Niet veel CnR-ers gezien; voor de start even met Niels gesproken.
Zojuist zag ik op Strava dat loopgek deze etappe ook heeft gelopen maar die liep vast een heel stuk voor mij uit :)

Mark
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 22-05-2015 21:32

qmark schreef:Ik krijg de indruk dat dit een heel rustig topic gaat worden :wink:

Hoe dan ook, vanavond ben ik van start gegaan voor de 1e van de 6 etappes.
Lekker gelopen, iets sneller dan vorig jaar, maar het weer was ook iets beter (koeler).
Helaas wel een pijntje in de rechterbil, begin van een hamstringprobleem?!? :?

Niet veel CnR-ers gezien; voor de start even met Niels gesproken.
Zojuist zag ik op Strava dat loopgek deze etappe ook heeft gelopen maar die liep vast een heel stuk voor mij uit :)

Mark
Klopt ik was er ook, en ook Rutger en Mynko maar die zijn volgens mij niet zo heel actief meer op CnR.
Bij leven en welzijn loop ik morgenavond weer. Hoe herken ik je Mark? Mij herken je aan kleding van RunnersWorld Amersfoort , en aan mijn looptechniek die op een pinguin lijkt ...
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
qmark
Lid
Lid

vr 22-05-2015 21:53

loopgek schreef:Bij leven en welzijn loop ik morgenavond weer. Hoe herken ik je Mark? Mij herken je aan kleding van RunnersWorld Amersfoort , en aan mijn looptechniek die op een pinguin lijkt ...
Ik heb alleen maar oranje shirts bij me dus dat zal ik wel aanhebben.
Bij de start stel ik me meestal heel bescheiden achteraan het veld op....

Overigens heb ik bij Strava een foto staan die wel enigzins lijkt op mezelf; die foto is vorig jaar gemaakt tijdens de H4D en toen had ik mijn haar ook vlak ervoor gemillimeterd.

Van Runnersworld zijn er volgens mij wel meerdere lopers aanwezig? Maar ik zal er op letten; ik ben erg benieuwd naar wat je bedoelt met een 'pinguin-looptechniek' :)

Mark
Rutger
Benefactor
Benefactor

za 23-05-2015 10:06

qmark schreef:Ik heb alleen maar oranje shirts bij me dus dat zal ik wel aanhebben.
Ik zal eens opletten! Ik loop de 60km.
qmark
Lid
Lid

za 23-05-2015 12:03

Voor alles is blijkbaar een eerste keer....
Vandaag voor het eerst uitgestapt tijdens een wedstrijd.
Dus niet langzamer of zelfs wandelend het laatste stuk van het parcours afleggen, maar BAM, via de kortst mogelijke weg terug naar de finish.
Sta je daar bij de finish tussen de toppers die helemaal kapot zijn; ik moest me inhouden om toch nog niet even stiekem over de mat te piepen.

Vanmorgen bij het opstaan voelde ik nog wel iets pijn in de rechterbil (laat ik het gemakshalve maar even de hamstring noemen) maar de ergste pijn van gisteravond was weg.
Ook de eerste 5 kilometer van de etappe van vandaag gingen goed; maar toen kwam langzaamaan de pijn opzetten.
Een medeloper die me gisteren bij de finish al had zien strompelen zei nog dat het moed kost om te stoppen, en inderdaad, ik was het niet van plan.
Na 8.5 km was het echter duidelijk genoeg dat deze 20 km niet meer haalbaar was :cry:

Wat ik de komende 4 etappes doe weet ik nog niet; eerst maar eens proberen mijn goede humeur terug te vinden :?
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

za 23-05-2015 12:15

qmark schreef:Voor alles is blijkbaar een eerste keer....
Vandaag voor het eerst uitgestapt tijdens een wedstrijd.
Dus niet langzamer of zelfs wandelend het laatste stuk van het parcours afleggen, maar BAM, via de kortst mogelijke weg terug naar de finish.
Sta je daar bij de finish tussen de toppers die helemaal kapot zijn; ik moest me inhouden om toch nog niet even stiekem over de mat te piepen.

Vanmorgen bij het opstaan voelde ik nog wel iets pijn in de rechterbil (laat ik het gemakshalve maar even de hamstring noemen) maar de ergste pijn van gisteravond was weg.
Ook de eerste 5 kilometer van de etappe van vandaag gingen goed; maar toen kwam langzaamaan de pijn opzetten.
Een medeloper die me gisteren bij de finish al had zien strompelen zei nog dat het moed kost om te stoppen, en inderdaad, ik was het niet van plan.
Na 8.5 km was het echter duidelijk genoeg dat deze 20 km niet meer haalbaar was :cry:

Wat ik de komende 4 etappes doe weet ik nog niet; eerst maar eens proberen mijn goede humeur terug te vinden :?
Damn balen Mark. Wees verstandig en zuinig op je lichaam, succes met beslissen.

Een loopmaatje is vanochtend ook uitgestapt na 3km al ivm knieproblemen.
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

za 23-05-2015 15:45

Balen, Mark!
+1 voor wat JanWillem zegt...
qmark
Lid
Lid

za 23-05-2015 17:38

Bedankt Jan Willem, Danny.
Ik ben vanavond niet meer gestart en de tijdloop van morgenochtend doe ik ook niet.

Misschien dat ik zondagmiddag nog begin met etappe 5.
Ik ken het parcours een beetje en na 7 kilometer ben je weer in de buurt van de start/finish....
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

za 23-05-2015 18:26

erg balen idd! Gun jezelf tijd voor herstel Mark. Hoe lastig dat ook is, ik weet het, ik ga ook alsmaar door tegen beter weten in. Na twee weken zwaar lopen denk ik dan altijd: "Had ik maar meteen 3 dagen pauze genomen"
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 24-05-2015 0:17

Gewoon ontspannen beginnen zondag met het doel: genieten!
Komt goed. :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
qmark
Lid
Lid

zo 24-05-2015 20:24

Het advies van boco heb ik in ieder geval opgevolgd :)
Bij de overwegingen op wel of niet te starten in de 5e etappe heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt met: alleen lopen als je er echt geniet!

Ik ben dus wel gestart in de 5e etappe, nadat ik 3 en 4 aan me voorbij heb laten gaan.
De vijfde is (in mijn ogen) de mooiste van de HL4daagse: eerste helft veel open hei, tweede helft vooral bos.
Bewust achteraan het veld gestart, en na een plaspauze zat ik op een gegeven moment zelfs vlak voor de fietsers....
Tussen de 5de en 7de kilometer moest de beslissing vallen: doorlopen of binnendoor naar de finish?
Omdat ik geen noemenswaardige pijn aan het rechterbovenbeen voelde ben ik maar doorgelopen; na de 10 km iets versneld en de laatste paar kilometer nog wat harder.
Uiteindelijk op 10 seconde na dezelfde tijd als vorig jaar :lol:
en het belangrijkste: ik heb er echt van kunnen genieten.

En nu maar dubben of ik toch morgenochtend nog de laatste ga lopen; of naar Michiel ga luisteren en m'n rust neem.
Lastig hoor....

Om het tempo in het begin nog verder te drukken heb ik zelfs nog wat foto's gemaakt onderweg:

Afbeelding
Kathedraal van Kootwijk

Afbeelding
Heide in de zon, richting het verkoelende bos
qmark
Lid
Lid

ma 25-05-2015 20:11

Vanmorgen bij het wakker worden de knoop doorgehakt om toch te gaan starten in de laatste etappe.
Alweer met het voornemen om niets te forceren en dus zeer rustig te beginnen. En dat is gelukt :)

Het grootste deel van de etappe kalm aan gelopen en het is verbazend hoe leuk een wedstrijd kan zijn als het geen wedstrijd meer is.
Door het stoppen van de 2e etappe had ik toch geen klassement meer om voor te lopen; en door achteraan te starten loop je heel relaxed.
Het was wel nodig ook: als ik bij een helling wat teveel aanzette voelde ik gelijk het rechterbovenbeen weer en ook bij (te) snelle afdalingen kwam de pijn opzetten.
Door de hele tijd onder die echte pijngrens te blijven heb ik toch lekker kunnen lopen; alleen de laatste paar kilometers nog even flink aangezet omdat je natuurlijk wel moe en bezweet wil finishen.

Tijdens het lopen Mynko nog gezien; en achteraf nog even kennisgemaakt met Rutger die blijkbaar m'n oranje shirt herkende?!

Op deze manier de 4daagse toch met een goed gevoel afgesloten:
afgezien van de mislukte zaterdag, op vrijdag, zondag en maandag wel lekker gelopen en uiteindelijk toch bijna 65 kilometer over de veluwe gehold. 8)

Mark
Rutger
Benefactor
Benefactor

ma 25-05-2015 22:11

Je oranje shirt triggerde me Mark, leuk om met je kennis gemaakt te hebben.

Het was een geweldig loopfeest in Apeldoorn. In het algemeen klassement op de 60 km ben ik als 11e geëindigd en tot halverwege de laatste etappe kon ik strijd leveren om een podiumplek in de leeftijdscategorie. Helaas verloor ik die, maar met 4 persoonlijke parcours records ben ik ontzettend tevreden. AV Veluwe bedankt en tot volgend jaar!
schaaapje123
Lid
Lid
Contacteer:

di 26-05-2015 7:54

Allemaal gefeliciteerd met jullie mooie prestaties! Het was dit jaar erg mooi weer om te lopen. Dit i.t.t. vorig jaar. Toen was het bloedheet.
Mark: goede beslissing genomen om even wat rust in te bouwen. Daarna kon je kennelijk weer lekker genieten.
Volgend jaar de 15e editie. Tip: zet alvast een potloodaantekening bij de Pinksterdagen in 2016. Er is ook een Camping aanwezig.
De 60 km werd gewonnen door Irene Kalter en gert-Jan Liefers. De 100 km werd een prooi voor Lydia Doornbos en Zac Freudenburg. De top van Nederland weet dus de Veluwe te vinden. Ook in een weekeinde met topatletiek in Hengelo en de RopaRun.
Kijk voor de uitslagen:http://www.hardloop4daagse.nl/uitslag-2015.html
René van Vliet, AV Veluwe Apeldoorn
Plaats reactie