13 juni halve marathon Zwolle

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

vr 22-05-2015 13:13

Wie lopen er hier 4 mijl of 21 km?

Ik zelf loop de halve marathon en op basis van mijn wedstrijdlicentie start ik in het wedstrijd vak, heb ik in het begin niet te veel last van de drukte.
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

vr 22-05-2015 14:51

Suc6 Marc, ik loop in ieder geval niet in Zwolle de 13e. Ben dan als het goed is net gefinisht in Leeuwarden bij de Elfstedenestafette.
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

vr 22-05-2015 15:35

Ik loop de halve marathon, tenminste als het thuis goed gaat aangezien mijn vrouw ongeveer uitgerekend is dan.
Ik weet niet in welk startvak ik sta, kan me ook niet herinneren dat je een tijd moest invullen bij inschrijven....aangezien het 3 ronden zijn kan ik me voorstellen dat het sowieso druk word...
Run2U
Lid
Lid

vr 22-05-2015 21:21

Ik loop ook de halve marathon de 13e. Hoe zit dat precies met die vakken? Niet dat ik op atletiek zit of zo, maar ik wil wel graag binnen de 1.40 lopen.
bantega
Lid
Lid

za 23-05-2015 13:46

Er zijn vier startvakken: de toplopers (+-20 Kenianen etc), AU-leden (+-200 m/v gok ik)bedrijvenloop (500?), recreanten. Als je 1.40 wil lopen vanuit het recreantenvak is het verstandig op tijd aanwezig te zijn; Je zult dan ook nog flink wat bedrijvenlopers moeten inhalen. Stress & gedoe; ben blij dat ik inmiddels AU-lid ben.
Run2U
Lid
Lid

za 23-05-2015 19:28

bantega schreef:Er zijn vier startvakken: de toplopers (+-20 Kenianen etc), AU-leden (+-200 m/v gok ik)bedrijvenloop (500?), recreanten. Als je 1.40 wil lopen vanuit het recreantenvak is het verstandig op tijd aanwezig te zijn; Je zult dan ook nog flink wat bedrijvenlopers moeten inhalen. Stress & gedoe; ben blij dat ik inmiddels AU-lid ben.
Hmmm. Daar word ik niet erg enthousiast van. Hoorde al verhalen van opstoppingen voor de tunnel enzo. Denk dat ik m'n kaartje maar in de verkoop doe en een rustige halve uitzoek.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 24-05-2015 0:05

Run2U schreef:
bantega schreef:Er zijn vier startvakken: de toplopers (+-20 Kenianen etc), AU-leden (+-200 m/v gok ik)bedrijvenloop (500?), recreanten. Als je 1.40 wil lopen vanuit het recreantenvak is het verstandig op tijd aanwezig te zijn; Je zult dan ook nog flink wat bedrijvenlopers moeten inhalen. Stress & gedoe; ben blij dat ik inmiddels AU-lid ben.
Hmmm. Daar word ik niet erg enthousiast van. Hoorde al verhalen van opstoppingen voor de tunnel enzo. Denk dat ik m'n kaartje maar in de verkoop doe en een rustige halve uitzoek.
Niet overdrijven naar mijn idee.
Dat inhalen in de eerste kilometer(s) kan ook stimulerend werken.
Kwestie van 'mindsetting' voor de start. ๐Ÿ˜‰
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

di 26-05-2015 12:10

Ben blij dat ik dus nog opt tijd aan heb kunnen geven dat ik over een wedstrijdlicentie beschik
bantega
Lid
Lid

di 26-05-2015 19:17

Als je 1.40 wilt lopen, moet je gewoon op tijd aanwezig zijn. Geen reden om niet mee te doen.
Joete
Lid
Lid

do 28-05-2015 8:04

Doe ook mee met de halve. Vorig jaar strak onder de 2 uur gelopen (1.59.nogwat), dit jaar het doel onder de 1.50, de wens rond de 1.45.

De eerste 3km is idd druk, dat is de heen weg naar de 3 rondes van 6km. De tunnel hoopt iets op, maar daar kon ik vorig jaar nog redelijk tussendoor springen. Zodra je in de 3 rondes zit valt de drukte enorm mee.

De vakken zijn voor de recreanten ook nog weer onderverdeeld in te verwachten tijd. Hoef je idd niet op te geven, maar daarmee proberen ze wel de 2u+ lopers achteraan te plaatsen en de snelle vooraan. Niet dat iedereen zich daar aan houd, maar velen gelukkig toch wel.
Jeroen | Flevoland | 1984 | Bouwkundige | 4e Musketier | MudMaster 18k
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 14-06-2015 13:59

Ja, het was lekker druk en gezellig in Zwolle! ๐Ÿ˜ƒ
Lekker weer, veel publiek en veel deelnemers ook.

Week vooraf niet getraind maar in plaats daarvan druk met klussen aan het huis en ploeteren in de (rots)tuin. Zaterdagmiddag gaven de spieren dan ook in allerlei toonaarden aan dat het gekkenwerk was om nu nog een halve marathon te gaan lopen! Nee, een toptijd zou er zeker niet in zitten; uitlopen hooguit. ๐Ÿ˜

Het was wel een perfecte gelegenheid om eindelijk de Mizuno Cursoris 'racepantoffels' uit te testen die ik een paar maanden geleden geschikt heb over kunnen nemen van 'Lazy' Dries. Had er liever nog wat kilometers op verharde ondergrond getraind maar goed, racen zou het toch niet worden. ๐Ÿ˜†

Ondanks de drukte op het parcours weinig of geen last gehad van andere lopers. Wel was het uitkijken toen ik op een gegeven moment de langzaamste lopers en (vooral) loopsters ging dubbelen! Door hun erg langzame tempo was het gevaar er bovenop te lopen zeker aanwezig. Opletten dus! Werd zelf nรจt voor het ingaan van de laatste ronde door de snelste lopers gedubbeld. Meer dan zeven heb ik er niet voorbij laten gaan! ๐Ÿ˜ƒ

Dat ik niet door meer lopers ben gedubbeld was het gevolg van het mooie tempo dat ik ondanks de gekwelde spieren toch nog aan kon houden onderweg! Bedacht me dat ik me gelukkig mocht prijzen dat ik vrijdagavond nog een fles bietensap heb laten aanrukken. Ademhaling weer perfect onder controle!! Tempo kon ik goed vasthouden hoewel het in de laatste kilometers wel wat zwaarder werd. Blij met de heerlijk lopende Mizuno's maar voelde wel dat er aardig aan m'n kuiten werd getrokken (weinig drop en weinig demping!)
Over de finish in 1:38:42 en .... op een vierde plek en nรจt buiten het podium beland bij de 60 plussers! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜€ Kijk, dat biedt perspectief voor deelname aan het NK van 2035 waar ik m'n zinnen op heb gezet! ๐Ÿ˜‚

Dik tevreden, Dries z'n schoenen goedgekeurd, wel spierpijn tussen achillespezen en onderkant kuiten maar dat gaat wel weer over.
Met deze tijd kan ik wat motivatie en ambitie betreft wel weer een tijdje vooruit! ๐Ÿ˜Ž
Joete
Lid
Lid

zo 14-06-2015 14:31

Netjes hoor!

Ik had het streven 1.45 te lopen, de wens onder de 1.50 (vorig jaar 1.59.43, had toen het streven onder de 2 uur). Uiteindelijk is het "helaas" 1.53.00 geworden. Wel tevreden, maar niet super blij... Een goede reden om volgend jaar weer mee te doen :D

Was mn eerste run met mn TomTom Runner Cardio, beetje aftasten Hoe het werkte en wat ik er mee kon. Deze ga ik komend jaar lekker gebruiken met trainen en me meer te richten op mn hartslag die ik nog nooit bijgehouden heb. Kijken of ik daar meer vooruitgang mee kan boeken ipv altijd maar gewoon wat te doen.
Jeroen | Flevoland | 1984 | Bouwkundige | 4e Musketier | MudMaster 18k
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 14-06-2015 14:35

Liep ook met m'n TomTomCardio in Zwolle.
Na afloop door neef naar m'n eindtijd gevraagd omdat ik zelf zonder bril niets kan lezen op dat ding. ๐Ÿ˜
Onderweg ook niet gebruikt; geconcentreerd op goede looptechniek vasthouden en... Beetje meespringen bij de vele muziektentjes onderweg. ๐Ÿ˜€
Zal zo m'n TomTomgegevens eens bekijken.
Wel benieuwd naar de hartslaggegevens.
Jooost
Lid
Lid

zo 14-06-2015 15:43

@Boco ; tijd is niet belangrijk , zeg ik wel eens , maar toch , 1 uur 38 ,
chapeau !
Net als een goeie fles wijn , hoe ouder hoe beter .
En ( haal hierbij ff mijn stokpaardje van stal ) misschien ook wel het bewijs , dat een hartslagmeter geen zin heeft . Als ervaren loper weet je inmiddels wat je kan . Waarom zou je jezelf dan opjagen of af laten remmen door het gepiep van zo'n ding ?
Gewoon lopen , genieten , en dan verras je jezelf met een prestatie , die je niet verwacht had .
max09
Lid
Lid
Contacteer:

zo 14-06-2015 17:58

@ boco & joeto: goed gedaan! Klinkt als een geslaagde loop
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Plaats reactie