slachtemarathon 2016

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
qmark
Lid
Lid

vr 03-06-2016 20:50

MiepMiep schreef:Middagje ca. 40 km fietsen in de omgeving was leuk. Bezoekje aan de kerk van Wiuwert met de mummies in de kelder. En wat rondslenteren in Sneek en een biertje op een zonnig terras aan het water. Relaxte voorbereiding.
Klinkt inderdaad relaxed :wink:

Zelf heb ik net ook nog even een klein rondje door Sneek gerend, even de benen losgooien na de autorit....

Afbeelding
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 03-06-2016 20:52

Met het eten is het in ieder geval uitstekend gelukt. Leuk eetcafe gevonden in Poppenwier en het eten was verrassend goed. Ik ging voor het aspergediner. Vooraf aspergesoep (duidelijk niet uit een pakje) en als hoofgerecht asperges met goede ham en ei en een goed gemaakt sausje en vergezeld door een paar moten zalm. Het nagerecht was bijzonder: gecaramelliseerde stukjes asperge met een bolletje ijs. Aparte smaak, maar wel lekker. Vast heel goed voor lopers :wink: Alles weggespoeld met een paar flesjes Leffe blond, ik ben er helemaal klaar voor.

Er kwam ook nog een loper binnen die een bord pasta wilde. Dat hadden ze niet.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 03-06-2016 20:55

Mark, mijn vrouw heeft een foto gemaakt vanaf precies dezelfde plek!
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

za 04-06-2016 13:52

En we zijn weer thuis... tot 30 km ging het lekker, na een sanitaire stop kwam ik alleen te lopen waardoor de snelheid terugliep. Na 5 keer gestoken te zijn door een wesp, die onder m'n shirt belandde was de fut er helemaal uit. , De resterende 10km was harken. Soort van run-walk-run. In 3.37.58 over de finish...
De sfeer onderweg maakt veel goed. Ook de route was mooi. Hoorde bij de finish dat hij over 2 jaar weer georganiseerd wordt?.. Dan ga ik zeker voor de herkansing
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 04-06-2016 15:09

3:37 met de hitte van vandaag en ook nog eens 5 wespensteken vind ik helemaal niet slecht!
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 04-06-2016 15:42

De start van de Slachte was wat warrig.we moesten via de rechterdeur een grote schuur schuur binnen en dan ging je bij het naar buiten gaan door de linker deur over de startmat. Nu stonden de pacers bij de linkerdeur en ik een heel eind verder in de U-vormige opstelling van de lopers. Het begon dus met een inhaalrace naar de 3:30 pacers. Dat lukte nog wel vrij eenvoudig, maar al in de eerste 5km begon de temperatuur op te lopen. Ik had al gauw door dat het een zinloze onderneming was. Bij iedere plasstop of bijvullen van mijn waterfles (flink drinken was vandaag echt nodig) zou een nieuwe inhaalrace moeten volgen. Dus maar alleen verder.

De eerste 20km voelde ik mij nog wel goed, maar daarna ging de snelheid er steeds meer uit. Ik heb verder ook niets geforceerd en regelmatig stukjes gewandeld. Uiteindelijk gingen ook de pacers van 3:45, 4:00 en 4:15 mij voorbij. Pas in de laatste 5km kon ik weer een normaal tempo lopen. Maar nog steeds afgewisseld met korte stukjes wandelen. Ik meen dat de finishklok op 4:26 stond toen finishte. Ik denk mijn langzaamste vlakke marathon ooit.

Waarom? Last van mijn benen en andere pijntjes had ik niet. Ook thuis bij het uitstappen uit de auto geen stijve benen. De afstand kan ook het probleem niet zijn, want ik liep dit jaar al meerdere ultra's op veel moeilijker terrein met afstanden tot 80km. Ik denk dat het vooral de warmte was. Om mij heen hoorde ik eigenlijk van alle lopers dat ze het erg zwaar hadden gehad en veel langzamer hadden gelopen dan anders. Verder zullen mijn te snelle start en het feit dat ik door alle ultra's eigenlijk zelden meer tempowerk oorzaken zijn. Voor mijn gevoel was het mijn zwaarste marathon ooit. Maar verder was het een heel leuk weekend.

Mijn linkerknie is nu wel een beetje dik geworden. Onder het lopen had ik er nog geen last van, maar nu wel. Fietsen lukt wel, dus zo maar even naar een BBQ in Hooglanderveen.
qmark
Lid
Lid

za 04-06-2016 17:40

Bij mij begon de chaos al in Raerd, de finish, vanwaar busvervoer naar de start was geregeld. Ik dacht dat ik met een klein kwartier speling wel op tijd zou zijn.....
Een grote file op de enige toegangsweg en in plaats van 4:55 zat ik pas om 5:30 in de bus. De chauffeur was kennelijk ook niet goed bekend met de route want we werden enkele kilometers van de start gedropt en mochten het laatste stuk zelf lopen. Eigenlijk heb ik dus vandaag een ultra gedaan!

Tijdens het startsignaal zat ik nog op het toilet en na ruim 5 minuten (en het lusje door de schuur) ben ik vertrokken. Nou is zo'n late start achteraan niet zo'n ramp want een snelle tijd was toch niet de bedoeling en op deze manier kon ik rustig iets naar voren lopen in het veld. Voorbij de 4:45 pacers, de 4:30 pacers en de 4:15 pacers en na 15 km. was het inhalen wel klaar. De halve marathon ging in 1:59:59 waarmee direct al duidelijk was dat een tijd onder de 4 uur niet ging lukken. Uiteindelijk werd het 4:14:24

De warmte was volgens mij de grootste boosdoener. Daar ben ik niet tegen bestand. De maand mei was voor mij ook vooral huilen en niezen door de pollen en de trainingen die ik wel gedaan heb waren dus vooral 's avonds laat in de koelte. Los daarvan, zoals Jan al opmerkt, heel veel lopers hadden het vreselijk zwaar vandaag. Vreemd genoeg weinig last van mijn luchtwegen, terwijl er toch gras genoeg was?!? Schaduw was er daarentegen iets minder, maar water en sportdrank genoeg.

Fraaie route, die Slachtedijk. In Rotterdam heb ik sneller gelopen, maar deze omgeving is veel mooier! Van de CnR-ers heb ik Bertus onderweg ook nog even gezien, en later nog een keer bij het zoeken naar de auto's. Nu ik dit typ trekt er net een onweersbui over mijn huis, dus de BBQ laat ik nog maar even uit... :wink:

Mark
qmark
Lid
Lid

za 04-06-2016 17:42

MiepMiep schreef:Mark, mijn vrouw heeft een foto gemaakt vanaf precies dezelfde plek!
Heb jullie niet gezien, zal wel wat eerder op de dag zijn geweest! :lol:
Ben vroeger als kind vaak in Sneek geweest, maar dit is eigenlijk de enige plek die ik me nog herinner.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 04-06-2016 18:34

Vandaag ook een vab mijn slechtste tijden gelopen 4 uur halve in 1.56 hele 4 uur was erg heet maar heb onwijs genoten van alles en iedereen....
Miep miep ook ff gesproken was gezellig na afloop lekker veel bierrrrr
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 04-06-2016 18:51

Ik zie Bertus niet in de uitslagen?
Rudedadude
Lid
Lid

za 04-06-2016 18:57

Even een ander geluid: Ik heb vandaag mijn marathon PR met 28 minuten aangescherpt. Nu had ik nog maar 1 marathon gelopen, maar toch.

Wel een vergelijkbaar verhaal: om 4:30 in de file staan voor het auto parkeren, maar gelukkig wel bijtijds afgezet door de bus. Wat chaotische start (wie verzint het met zo'n schuur), waar ik door wat smokkelen op de tiende rij gestart ben en dus mooi vooraan. Mijn plan was om 4:30 te gaan lopen en na een tijdje liep ik dat ook keurig in een groepje van 3 en hadden we ook nog wat aan elkaar. Na 21 kilometer lieten zij het tempo wat zakken en ben ik alleen doorgegaan. Alles ging eigenlijk nog best soepel en ik begon ook wat mensen op te rapen. Ik was vandaag heel blij met mijn zonnebril en dunne singlet. Tegen de dertig kilometer begon het serieus zwaar te worden. Wat precies vind ik lastig, want ik heb mijn benen nauwelijks gevoeld, ademhaling liep goed en heb trouw ook mijn gel gedronken om de 5km. Het zal toch een stuk warmte zijn geweest en het sloeg toe bij iedereen, want het is niet dat ik opeens veel ingehaald ben. Tempo ging naar de 5:15 en gecombineerd met het telkens even wandelen om een bekertje water te drinken en 1 trein bij de tweede spoorwegovergang waren de kilometertijden nog minder. Pas rond kilometer 38 voelde ik me weer wat beter en heb ik op het eind nog wat kunnen versnellen. Uiteindelijk 3:22 en 64ste overall. Vooral om met die tijd 64ste te worden heeft me verbaasd. Maar ik ben benieuwd wat voor slacht(e)veld het achter me is geweest.
qmark
Lid
Lid

za 04-06-2016 20:29

frederica schreef:Ik zie Bertus niet in de uitslagen?
Klopt.
Ik neem aan dat 'ie zich zelf hier wel weer even meldt...
thieu
Lid
Lid

zo 05-06-2016 5:35

pittige marathon.
mijn langzaamste tot nu toe. tot kilometer 30 ging eigenlijk alles redelijk normaal. goede sfeer. lekker lopen.
Maar na de 30 begon de warmte toe te slaan. terwijl ik normaal altijd wel van warm hou.
ieder geval wel genoten en gefinished in 4:09. Mijn eerste boven de 4 uur.

Wel was er genoeg te zien onderweg, ook de omgeving is erg mooi.
thieu
Lid
Lid

zo 05-06-2016 5:40

ik lees nu het stuk van miep miep pas, maar ik had het gewoon kunnen kopieeren, precies hetzelfde verhaal bij mij.

quote miepmiep:

Waarom? Last van mijn benen en andere pijntjes had ik niet. Ook thuis bij het uitstappen uit de auto geen stijve benen. De afstand kan ook het probleem niet zijn, want ik liep dit jaar al meerdere ultra's op veel moeilijker terrein met afstanden tot 80km. Ik denk dat het vooral de warmte was. Om mij heen hoorde ik eigenlijk van alle lopers dat ze het erg zwaar hadden gehad en veel langzamer hadden gelopen dan anders. Verder zullen mijn te snelle start en het feit dat ik door alle ultra's eigenlijk zelden meer tempowerk oorzaken zijn. Voor mijn gevoel was het mijn zwaarste marathon ooit. Maar verder was het een heel leuk weekend.

Mijn linkerknie is nu wel een beetje dik geworden. Onder het lopen had ik er nog geen last van, maar nu wel. Fietsen lukt wel,
Jooost
Lid
Lid

zo 05-06-2016 12:56

Leuk om de verhalen van iedereen ( op Bertus na dan en Keimpe , heb jij per ongeluk je thuiswedstrijd nog gelopen ? ) te lezen . Grappig dat de meesten ondanks hun matige tijd het toch naar hun zin gehad hebben .
Wel verrassend , vind ik dan , dat best veel mensen hier van CnR voor deze marathon kiezen , terwijl het toch niet allemaal even praktisch ( stervensvroeg beginnen , Friesland is toch voor veel mensen niet naast de deur ) is .
Plaats reactie