Wat lopen jullie vlak voor de 7HL?

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Gebruikersavatar
paganpaul
Benefactor
Benefactor
Berichten: 1562
Lid geworden op: do 06-11-2003 1:00
Locatie: Cuijk
Contacteer:

za 08-11-2003 9:32

Hoi lieden,
Ik heb gisteren met iemand gepraat over wat je nog zou kunnen/mogen/moeten lopen voor de 7HL. Omdat ik vrijdagavond altijd lekker een stukje ga lopen.
Hij zei dat je eigenlijk gewoon 'gewoon' kunt blijven doen, omdat je lijf er nou eenmaal aan gewend is. De 7HL is dan wel een 'wedstrijd', maar in feite is het gewoon een loop. Dus ga ik vrijdagavond voor de 7HL lekker weer lopen met het kluppie. Ik ga me dus woensdagavond met de interval ook niet inhouden, want ik vind het veel te lekker om daar te razen.
Ben benieuwd wat jullie doen...

Groetjes
Paul uut Kuuk
Ut lûpt...
Paul uut Kuuk
Gebruikersavatar
Theow
Lid
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: za 08-11-2003 1:00
Locatie: Goirle

za 08-11-2003 19:36

Paul,

Ik ben het met je eens hoewel ik me op vrijdag zou beperken tot een rustige 10 km .
Zelf doe ik op dinsdag gewoon de intervaltraining (15 * 300 meter in 22 sec per 100 meter. Op donderdag (mijn vaste loopavond) dan 10 km in 50 minuten (12 km per uur).

En dan zondag op tijd naar Nijmegen om die magnifieke 7 heuvelen te bedwingen. en daarna................


Blijf lekker lopen


Theo uit Goirle
Gebruikersavatar
paganpaul
Benefactor
Benefactor
Berichten: 1562
Lid geworden op: do 06-11-2003 1:00
Locatie: Cuijk
Contacteer:

ma 10-11-2003 19:12

Ha die Theo,

Ik denk dat ik vrijdag maar eens oversla, en op zaterdag met mijn vriendin een rustige 6km ga lopen. Volgens haar (en zij heeft heel wat meer ervaring dan ik) is dat wel goed. Een beetje loslopen voor zondag. Ik ben benieuwd!!

Groetjes,
Paul uut Kuuk
Gebruikersavatar
DeHaagseRègâh
Lid
Lid
Berichten: 1125
Lid geworden op: di 04-11-2003 1:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

di 11-11-2003 8:50

Paul, ik doe het meestal wat rustiger aan in de week ervoor. Het is ook lekker om heel erg gebrand te zijn op zo'n loop doordat je een paar keer lopen hebt overgeslagen. Je krijgt dan extra veel zin om hard te gaan.

Maarten
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up. Chuck Yeager
http://www.dehaagseregah.nl
Gebruikersavatar
paganpaul
Benefactor
Benefactor
Berichten: 1562
Lid geworden op: do 06-11-2003 1:00
Locatie: Cuijk
Contacteer:

di 11-11-2003 9:00

Maarten,
Ik kan me nog niet veel voorstellen bij 'het rustig aan doen in de week ervoor'. Zolang loop ik nog niet, en echte wedstrijden... dat wat ik tot dan toe heb gelopen zie ik niet zo. Sterker nog (erger nog?): a.s. zondag is voor mij ook gewoon maar een loop. Maar wel een die erg druk wordt!
Ach, ik ben niet zo'n competitie-figuur, hooguit naar mezelf toe. :wink:
Groetjes!
Paul
Gebruikersavatar
Hens
Benefactor
Benefactor
Berichten: 6554
Lid geworden op: wo 05-11-2003 1:00
Locatie: Nijmegen

di 11-11-2003 15:31

6km de dag ervoor is veel te veel in ieder geval voor beginner, dus ook voor mij. Als je competitief bent, dan wil je dus ook voor jezelf een goede tijd lopen. Dan moet je niet de dag ervoor 6km gaan lopen, ik ben bang ook nog op tempo ook, omdat het "maar" 6km is.
Bij ons hebben we een vaste wedstrijdvoorbereiding die (behalve in- en uitlopen) bestaat uit 1*5' en 5*1' p=1'. 3km tempo of zelfs nog iets sneller. Ik moet zeggen dat me dat erg goed bevalt. Alles komt goed los, je mag ff flink aan de bak, aan de andere kant is het zo kort dat je gretig blijft en zelfs nog gretiger word om die wedstrijd te lopen.
Je moet toch met extra energie aan die westrijd beginnen en die niet de dag tevoren al opgebruiken?
Gebruikersavatar
paganpaul
Benefactor
Benefactor
Berichten: 1562
Lid geworden op: do 06-11-2003 1:00
Locatie: Cuijk
Contacteer:

di 11-11-2003 15:47

Beste Hens,

Ik maak me nergens zorgen om. Dat is een soort handelsmerk van me. Die eindstreep haal ik wel.

Met de 7HL trainingen heb ik vaker de ene dag intervaltraining gedaan en de dag daarna 12 tot 15 km gelopen. En ik voelde me altijd kiplekker daarna.

Ik kan wel de hele week in bed gaan liggen om voorzichtig te zijn met mezelf, maar zo ben ik niet. Voor hetzelfde geld donder ik zondagochtend nog van de trap af, breek ik mijn poot en ben ik voor niks voorzichtig geweest.

Toch waardeer ik je woorden. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik leer er altijd wat van. :) Zoals ik al zei, ik ben geen competitie-figuur. Met dat 'naar mezelf' bedoel ik dat ik wel zal proberen het de volgende keer wat beter te doen. Maar ik laat me niet makkelijk meeslepen door mensen die zonodig heel hard willen. Als ik de laatste ben die over die streep komt, so what. Ik heb het dan in elk geval gehaald. In een stuk, zonder ongelukken, zonder wandelen.

En die 6km van zaterdag: mijn vriendin noemt dat 'loslopen. Sloffen, en daarna rekken.' Dus dank je voor je bezorgdheid, maar dat is niet nodig. Ik ben in goede handen. :)

Zou je me wel willen uitleggen wat die formule 1*5' enz enz betekent? Daar snap ik niks van. Alvast mijn dank!!

Groetjes!
Paul
Gebruikersavatar
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Berichten: 18841
Lid geworden op: di 11-11-2003 1:00
Contacteer:

di 11-11-2003 16:13

Morgen, woensdag loop ik een vlotte 10 km.
Ik stel me voor om vrijdag een rustige loop te gaan doen van een kilometer of 6 en zaterdag lekker uit te rusten, wat losse oefeningen etc.
Of het de ideale voorbereiding is weet ik niet: betere ideeën altijd welkom!
Gebruikersavatar
Hens
Benefactor
Benefactor
Berichten: 6554
Lid geworden op: wo 05-11-2003 1:00
Locatie: Nijmegen

di 11-11-2003 22:00

Het is een (heel) korte intervaltraining. 1*5 -> 1 keer 5 minuten hardlopen, 5*1 is (dus) 5 keer 1 minuut hardlopen. p=1 is een (wandel/dribbel)pauze van 1 minuut tussen de onderdelen.
Het lijkt wel kort, maar het is wel erg intensief. Ik weet niet precies wat er met je lichaam gebeurd. Ik heb wel het idee dat het je scherp maakt, dingen mobiliseert. Je voelt de energie die je opgedaan hebt, maar ook dat (als het goed is) dat alles goed werkt en dat je er helemaal klaar voor bent.
Gebruikersavatar
Hens
Benefactor
Benefactor
Berichten: 6554
Lid geworden op: wo 05-11-2003 1:00
Locatie: Nijmegen

wo 12-11-2003 23:24

Kennelijk hebben we nu weer een andere wedstrijdvoorbereiding, maar het idee blijft hetzelfde. Vanavond laatste officiele training vóór de 7HL. Behalve de standaarditems een interval 600m hard, 200m wandel, 200m hard, 200m wandel; en dat dan een keer of 6-7-8. Ik had eerst erg de neiging om te hard van stapel te gaan, toch maar snel gas teruggenomen. Laat de heuvels maar komen!
Gebruikersavatar
paganpaul
Benefactor
Benefactor
Berichten: 1562
Lid geworden op: do 06-11-2003 1:00
Locatie: Cuijk
Contacteer:

do 13-11-2003 8:13

Ik heb gisteravond nog een intervaltraining gedaan. Die was aangepast op de 7HL lopers. Langere tempo's, niet al te vermoeiend. Het ging wel lekker, ik heb me niet al te zeer uitgesloofd (moeilijk want ik vind intervallen geweldig).

Bij ons veranderen ze ook nogal eens van inzichten. Ligt er schijnbaar maar aan of een trainer weer eens een nieuw boek heeft gelezen :wink:

Het was leuk gisteren, om door zoveel mensen succes te worden gewenst voor a.s. zondag. Laat de heuvels maar komen, inderdaad. Ik ben er klaar voor. :lol:

Paul uut Kuuk
Gebruikersavatar
Speedy
Lid
Lid
Berichten: 4143
Lid geworden op: do 06-11-2003 1:00
Locatie: Grunn-City
Contacteer:

do 13-11-2003 19:17

nou ik blijf gewoon mijn schema afwerken dus 6 keer lopen

deze week ben ik verkouden geworden dus vanaf maandag niet meer gelopen

ga morgen nog effe proberen hoe het aan voelt

maar ik denk dat ik zondag er gewoon bij ben

rogier
:roll:
Gebruikersavatar
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Berichten: 18841
Lid geworden op: di 11-11-2003 1:00
Contacteer:

do 13-11-2003 19:27

In m'n voorbereiding voor zondag had ik even geen rekening gehouden met een andere voorbereiding, nl. voor de marathon van New York. Zaterdag a.s. vindt daarvoor de tweede clinic plaats onder leiding van Marti ten Kate in Enschede. (zie http://www.marathonnewyork.nl ) Daar wil ik toch wel naar toe...
Ik neem me voor om er een rustige training van te maken en niets te forceren. Nu iederen hier m'n hoofd heeft gezien kan ik het me niet meer veroorloven om af te gaan op die 7 bulten.... Er zijn zelfs chat'n'runners die mij als haas denken te gaan inzetten!
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Walter
Benefactor
Benefactor
Berichten: 5955
Lid geworden op: ma 10-11-2003 1:00
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

vr 14-11-2003 13:12

Op de maandag of dinsdag voor de wedstrijd test ik me een keer
Daarna is het mijn lichaam rust geven en de gezonde spanning opvoeren
Dat je lopen niet alleen met je benen doet weet ik nu al meer dan genoeg dus ben ik meer bezig met de geestelijke voorbereiding
Wat ik wil en wat ik kan is mij ook meer dan genoeg duidelijk
dus ben ik bezig met wie ik ben of hoe kan ik wat ik wil en kan 1 op 1 laten lopen
Ik wil 1.14.58 maar kan ik dat ook
Ik kan 1.16.35 maar dat wil ik niet
Hoe breng ik nu e.e.a. in balans
Misschien ben ik wel al te oud en moet me maar eens met meer met
coachen of iets dergelijks bezig houden
Ik heb geen zin meer om me druk te maken.Dat gebeurt gewoon als ik in het startvak sta.Dan ben ik gedreven.Reken maar van yes
Walter
Benefactor
Benefactor
Berichten: 5955
Lid geworden op: ma 10-11-2003 1:00
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

vr 14-11-2003 16:34

Tja ouwe sluwe vos
Je zal dan toch meer moeten afvallen(lekker hoor al die tussendoortjes)
en/of meer moeten trainen
Zie je maar weer dat het leven van een ambtenaar niet over rozen gaat
Plaats reactie