2016-09-23 Martini Marathon

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
qmark
Lid
Lid

wo 06-07-2016 11:44

Nog maar 16 deelnemers, dus voor mij een goede kans om eens in de top-20 te eindigen!
Zijn er nog meer CnR-ers die eens een marathon op de baan willen lopen? Lijkt mij wel een bijzondere ervaring, dus dat wil ik eens meemaken.

Van de website: Martini Marathon

Groningen Atletiek organiseert op vrijdagavond 23 september 2016 de Martini Marathon op de baan. Het is een marathon voor solo-lopers en voor estafetteteams.
Voor de solo-lopers is het de ultieme uitdaging, niet alleen conditioneel maar ook mentaal!

Afbeelding

Gewoon 105 (en een half) rondje draaien, lekker overzichtelijk!

Mark
Laatst gewijzigd door qmark op zo 11-09-2016 8:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-07-2016 14:32

Je zou er draaierig en tuleruurs van worden! Ik vind 10 op de baan al teveel.

Anyway succes.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Ultratoineke
Lid
Lid

do 07-07-2016 8:21

Leuk initiatief !. Heb paar keer een baanmarathon gelopen, en zelfs mijn PR op de baan gelopen in Schaerbeek...
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-07-2016 19:55

Ik kan dan helaas niet anders wel een onwijs leuke loop, ik heb 2 keer 12 uur op een baan gelopen echt heerlijk....
jaapio1984
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-08-2016 10:56

ik doe mee met de estafette :)

Ben eindelijk op de weg terug.. dus dit is wel erg leuk
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

zo 11-09-2016 7:03

Ik doe ook mee, samen met een aantal bekenden van me, die overigens net als ik gisteren in Winschoten een takke-end liepen.
In onderwerp-regel staat 2016-09-25, maar is dus 23. En het is een heel kleinschalig evenement. Maximaal 42 lopers op de baan en het inschrijfgeld bedraagt maar liefst € 4,21. En je kan je muziekvoorkeur opgeven als je wat wilt horen onderweg. ;-)

Stiekem zit/zat ik te denken aan een marathon-PR maar nadat ik gisteren doelstelling gehaald had, ga ik hem denk ik als funrun doen en zie wel waar het schip strandt.
qmark
Lid
Lid

zo 11-09-2016 19:20

Eind juli ben ik begonnen met een korte voorbereiding voor deze marathon en inmiddels is daarvan het grootste deel achter de rug.
Nu nog twee weken rustig aan doen en dan ben ik er hopelijk ook klaar voor!

Net als voor Rotterdam in april ook nu maar weinig echt lange duurlopen gedaan; alleen de trail des Fantomes kwam in de buurt van de 30 km, de andere lange duurlopen niet verder dan 20-25 km.
Wel weer flink wat tempotrainingen; de laatste vandaag was 2x 5km @4:30 die ik maar ingevuld hebt met een 10 km wedstrijd in 44:01 (zonder de 2 min rust tussen de 2 blokken die volgens het schema zou moeten :wink: )

Ben benieuwd wat deze voorbereiding me over 2 weken gaat brengen; een M50 PR wordt het sowieso! :)

Mark

(de datum in de onderwerp-regel heb ik inmiddels aangepast)
Laatst gewijzigd door qmark op zo 11-09-2016 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
qmark
Lid
Lid

zo 11-09-2016 19:37

DikkieDick schreef:En je kan je muziekvoorkeur opgeven als je wat wilt horen onderweg. ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=AWtCittJyr0

Van dit nummer krijg ik zelf wonderlijk genoeg meestal weer nieuwe energie.
En het leek mij wel bijzonder geschikt voor een baanmarathon....
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

do 22-09-2016 19:00

Leuk dit nu te lezen, heel veel succes gewenst!
qmark
Lid
Lid

za 24-09-2016 8:51

Gisteravond gelopen.

Mijn eerste marathon op de baan en het is me niet tegengevallen.
Uiteraard is het anders dan je gewend bent, maar dat is nou juist de lol ervan!

Iets wat veel beter gaat is het volgen van het wedstrijdverloop. Je hoort constant de speaker en dus de actuele posities. Normaal zie je de koplopers alleen bij de start en daarna zijn ze voorgoed vertrokken, maar nu beleef je de 'strijd' om de eerste plaatsen bewust mee. Toch anders dan bijv. de kustmarathon, waar je bij de strandopgang bij "de piraat" via een radio langs de kant hoort dat de winnaar gefinished is...

Met zo'n 40 mensen op een 400 meter baan betekent dat er meer dan genoeg ruimte is; gemiddeld 10 meter p.p. en omdat er toch clubjes ontstaan zelfs meer. In vergelijking met een grote stadsmarathon dus alle vrijheid om te lopen. De langzaamsten in het veld herken je op een gegeven moment als je ze meer dan 1x hebt ingehaald. Anderzijds komen de koplopers ook regelmatig voorbij razen. Mensen die ongeveer dezelfde tijd lopen zie je nog het minst. De koploper bij de vrouwen bijvoorbeeld, Jannet Lange, was goed herkenbaar aan haar oranje shirt. Ze liep zeer constant, net iets harder dan ik; is met anderhalve baan voorsprong gefinished en heb ik dus maar 1x voorbij zien komen. Verder nog real-life kennisgemaakt met Dick Pluim en Leo Boekensteijn gezien en gesproken (liep de marathon op blote voeten).

Ondanks dat het 'saai' lijkt vond ik dat niet. Er gebeurt genoeg om je heen en tegelijkertijd vergeet je niet dat je met een wedstrijd bezig bent en dus geacht wordt hard te lopen. Na een paar kilometer meldde de speaker al mijn eerste tussenstand (5e) en na 30 km was dat nog steeds zo. Op een gegeven moment denk je dan toch dat je ook als 5e wilt finishen en omdat nummer 6 met dezelfde ronde bezig was kun je niet vertragen. Het leek wel of de speaker het expres deed: de laatste 20 ronden noemde hij wel steeds mijn doorkomsten maar die van mijn 'achtervolger' niet?!? Kortom, voldoende stimulans om lekker door te lopen; mijn eindtijd van 3:44:45 is niet alleen een PR M50 maar zelfs een absoluut PR. Toch een stuk sneller dan de 3:51 van Rotterdam dit voorjaar!

Omstandigheden waren prima, het parcours was zelfs met pijlen aangegeven?!? (grapje zeker, maar ik kon er wel om lachen!). Verzorging was top; ik had verder niets bij me dus water en koek hebben me op de been gehouden.

Mijn conclusie: mooi evenement, ik heb ervan genoten!
Jannet
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-09-2016 16:12

Mooie tijd Mark. Gefeliciteerd met je PR.
Zelf liep ik geen absoluut PR maar wel een Sarah-PR. Ik kwam uit op 3.41.34 en werd daarmee eerste vrouw en 5e in het overall klassement.
Die speaker riep jou inderdaad tijdens de laatste rondes steeds maar weer om. Ik liep dan steeds net aan de overkant van de baan en ging er op een gegeven moment op wachten: nou zal Mark wel doorkomen...en ja hoor, je werd weer omgeroepen :)

Voor een langer verslag zie mijn weblog
qmark
Lid
Lid

zo 25-09-2016 15:59

Bedankt Jannet, jij ook gefeliciteerd met je sarah-PR en je eerste plaats!

Zojuist kreeg ik het excel-bestand van de organisatie, met de rondetijden.
Even een grafiekje gemaakt:

Afbeelding

Zo vlak heb ik nog nooit een marathon gelopen!
Ook de water en koek (kouk) pauzes om de 10 ronden zijn duidelijk herkenbaar :wink:
En als klap op de vuurpijl: het laatste rondje is de snelste. :lol:
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

di 27-09-2016 18:53

Grappig, dat is wel heel vlak dus netjes uitgevoerd :D
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

di 27-09-2016 18:55

Ook gefeliciteerd Janet! Knap al die rondjes. Mark zag ik ook al op Strava.
qmark
Lid
Lid

zo 02-08-2020 19:19

Hij staat weer gepland voor vrijdag 18 september 2020 (en is inmiddels ook vol).
Hopelijk gooit corona verder geen roet in het eten, dan wordt dit mijn eerste echte marathon dit jaar!
Plaats reactie