Spijkenisse-SPARK Marathon

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
VanSchampsteeg
Lid
Lid
Contacteer:

za 10-12-2016 21:32

Biedt deze marathon de mogelijkheid lopers tijdens de wedstrijd te 'tracken'? Kon daar op de site van de organisatie geen info over vinden. Ben heel benieuwd hoe Schapie het gaat doen... :)
"I shall endavour to be more scintillating."
- Caconym
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

zo 11-12-2016 12:07

We gaan met een groepje en worden op de fiets begeleid door andere Teamvroem'ers. Best kans dat het via Twitter een beetje te volgen is (#teamvroem uiteraard!)
TPeters

zo 11-12-2016 21:23

Vanuit de organisatie valt er niets te 'tracken'. Er is alleen een start en finishtijd. Onderweg liggen geen matten.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 17-12-2016 20:48

Ik zie dat er na-inschrijving mogelijk is. Misschien kom ik morgen ook om de marathon te lopen.

Er is wel concurrentie van de uitzending op Sporza van het veldrijden in Namen. Bij de wedstrijden van vandaag in Antwerpen was het zowel bij de dames als bij de heren tot op de streep heel erg spannend.
TPeters

za 17-12-2016 21:08

Opnemen en niemand iets laten zeggen.
De marathon lopen en dan zeer voldaan met een donker biertje naar het sporten van anderen kijken.
qmark
Lid
Lid

zo 18-12-2016 8:35

Ik kom straks ook nog even langs voor mijn duurloopje (had me begin deze week al ingeschreven)!
Ben wel benieuwd naar die veelgeprezen Spark Marathon....
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-12-2016 18:27

schapie1981 schreef:Ik ben er dit jaar voor het eerst bij op de hele marathon. We gaan als het goed is met een groepje de drie-uursgrens doorbreken. Deze keer echt :)
Een man een man, een woord een woord. Gefeliciteerd schapie, klasse!
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-12-2016 19:08

@JurP: Yup, ik heb me bij mijn woord gehouden :) Het was de laatste km's echt knokken, die man met de hamer wist me te vinden. Ik had gelukkig wat marge en ben in 2:59:28 over de meet gekomen met mijn hartslag maar net onder mijn max. Het is een feit :D
VanSchampsteeg
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-12-2016 20:00

Mijn gelukwensen, schapie! Welkom bij de club :)
"I shall endavour to be more scintillating."
- Caconym
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-12-2016 20:45

Dank je :D *trots* (en stiekem lekker aan een lekker speciaalbiertje aan het lurken. Herstellen doen we morgen wel :D)
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 18-12-2016 21:20

Voor de start heb ik nog even een paar snelle mannen op de eerste rij succes gewenst. Daarna ging ik zelf wat verderop in het startveld staan. Zonder voorbereiding en na pas gisteravond besloten te hebben om dit weekend een marathon te lopen i.p.v. mijn duurloop zat er voor mij geen snelle tijd in. Het plan was een lekker tempo te vinden en dat dan ca. 30km vast te houden. En als ik daarbij in de buurt van de 3:45 pacers zou komen te lopen dan daarbij aanhaken.

Het lekkere tempo vond ik al snel. En een van de twee pacers kwam na een km ook langszij. Ik hoorde hem zeggen dat hij net op dat moment een fix kreeg met zijn GPS-horloge. Hij had dus al heel wat minuten gemist en ik had weinig vertrouwen in zijn pacing. Vooral ook omdat hij dacht dat hij 10,5km/u moest lopen en dat is toch echt te weinig. Hij liep echter bijna 12km/u en ik heb hem maar laten gaan om in mijn eigen tempo verder te gaan.

Het liep lekker en de temperatuur was goed te regelen door een ritsje open of dicht te doen en de mouwen omhoog of naar beneden te trekken.
Na een tijdje kwam de tweede 3:45 pacer langs. Die liep wel langzamer dan de eerste, maar ook te snel. In mijn horloge zag ik thuis dat ik 21,11 km liep in 1:52:30. Gelopen op gevoel en dat gevoel was dus heel goed. Op 30km kwam ik door in 1:42:14. Het tempo bleef dus redelijk constant.

Het begon met de wind in de rug warm te worden. Even wat uitgetrokken en met alleen een ondershirt aan was het een stuk beter. Later werd het weer kouder en zelfs met alles weer aan nog fris. Bovendien is het parcours na 30km niet meer zo boeiend, vooral het lange stuk door Spijkenisse niet terwijl je de speaker bij de finish al hoort.
De benen waren nog goed, maar de motivatie niet en dus heb ik de rest heel rustig uitgelopen. Op 4km voor het eind kwam de 4 uur pacer (alleen) mij voorbij snellen. Zelf eindigde ik in 4uur en een paar secondes...

Door het rustig uitlopen voelde ik mij na de finish nog heel fris. Totaal geen last van stijve benen of krampjes. In die zin was het wel een leuke duurloop. Het laatste stuk was wat minder, maar deze afstanden moet ik zo nu en dan blijven lopen met het oog op 75km Sallandtrail en 60km Texel. En dat gaat bij zo'n marathon met verzorging om de 5km beter dan bij een duurloop in mijn eentje.
qmark
Lid
Lid

ma 19-12-2016 9:36

Mijn missie is ook geslaagd; de bedoeling was vooral om eindelijk eens een marathon vlak te lopen en niet tot het uiterste te gaan.
Met de eerste helft in 1:55:41 en de tweede in 1:56:07 is het vlak lopen aardig gelukt;
al had ik liever in het begin nog ietsje langzamer gelopen.

@Jan: dan moet ik je dus ook ergens hebben ingehaald, maar dat is me niet opgevallen? Misschien was dat net bij een drankpost.
En inderdaad, zo'n verzorging om de 5 km, en de medelopers, maakt het net iets makkelijker en leuker dan een lange duurloop in je eentje.

Mooie marathon wel, voor herhaling vatbaar!
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

ma 19-12-2016 11:12

Leuk en kleinschalig evenement. Veel fietsers en hazen op het parcours. Ik heb Schapie1981 kunnen helpen door vanaf 16 km in te stappen. HennyV was op de fiets mee.

Het ging t.o.v. Amsterdam eigenlijk verrassend gemakkelijk, het lijkt erop dat de krachttraining en het springwerk helpen. Natuurlijk miste ik wel het pure duurvermogen om dit op een M door te trekken.

In Hamburg hoop ik van het voorjaar ook zelf weer eens een sub 3 te mogen noteren. Leuk doel om via aantal kortere loopjes naar toe te werken. In de kerstvakantie maar weer eens wat lange duurlopen doen.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
TPeters

wo 21-12-2016 21:34

Gefeliciteerd allemaal! De omstandigheden waren dan wel aardig, maar je moet het uiteindelijk toch maar even doen.
Helaas heb ik alleen Chiel kunnen zien, blijkbaar stond ik op de verkeerde punten?
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

vr 23-12-2016 18:04

TPeters schreef:Gefeliciteerd allemaal! De omstandigheden waren dan wel aardig, maar je moet het uiteindelijk toch maar even doen.
Helaas heb ik alleen Chiel kunnen zien, blijkbaar stond ik op de verkeerde punten?
Helaas was ik niet op mijn best :?
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Plaats reactie