Rotterdam marathon 2018

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

do 28-09-2017 8:09

Wie loopt er ook deze wedstrijd volgend jaar, wat is aan te raden om kwa tijdstip in het startvak te gaan staan, ik loop hem namelkijk voor het eerst.
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

do 28-09-2017 8:37

Ik heb een aantal keer in Rotterdam gelopen.
Het tijdstip dat je het startvak in gaat, is erg afhankelijk van je ambitie en waar je in het startvak wilt staan. Hoe verder je naar voren wilt staan, hoe vroeger je het vak in moet (maar dat is logisch).

Als je in vak A, B of C staat (alleen met bewijs van snelle tijd) kun je rond 30 minuten voor de start het vak in gaan.
Als je vooraan in vak D wilt staan (D is eerste vak zonder kwalificatie tijd) dan moet je wel ca. 1 uur voor de start in het vak gaan staan.
Voor de overige vakken is tussen 30 en 60 minuten wel genoeg.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 29-09-2017 7:49

En hoe is dan de instroom het parkoers op? Is het breed genoeg dat je niet heel veel last hebt van al die mensen of moet je de eerste kilometers filelopen?

Ik begrijp overigens dat de start dit jaar is verplaatst naar de Eramusbrug.

Ik zit eraan te denken in het voorjaar een marathon te lopen in het kader van de voorbereiding op de Zugspitze Ultra. Ik wilde eigenlijk het liefst in Leiden lopen maar die ligt dit jaar gewoon te dicht op de Zugspitze Ultra. Leiden is 27 mei, de Zugspitze Ultra is 15-17 juni. Daar zit maar 3 weken tussen en dat vind ik te kort. Dan komt Rotterdam toch wel in beeld. Begin april is een mooi moment denk ik.
Runnerd
Lid
Lid

vr 29-09-2017 18:52

Eide:
de boco-run oftewel Salland trail? Evt. Enschede?
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 29-09-2017 19:02

Runnerd schreef:Eide:
de boco-run oftewel Salland trail? Evt. Enschede?
Of de Trail du Grand Ballon. Die valt ook goed is heeft ook de hoogtemeters die ik ook moet maken. Ik wil alleen ook die marathon om een prettige tijd te zetten :lol:

Die 3:19 van juli was om aan parkoers met relatief veel klimmeters, stukken onverhard en een weersomslag in de laatste 10km. Minimaal onder de 3:10 heb ik nu stiekem ook op de wensenlijst staan. :lol:
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 30-09-2017 7:18

Runnerd schreef: Evt. Enschede?
Volgend jaar in Enschede de 50e editie, wellicht telt dat nog mee in de afweging?
Afbeelding
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

za 30-09-2017 13:31

De doorstroming op het parcours is best goed. De wegen zijn breed genoeg. Pas op het fietspad in zuid (na ca 7km) wordt het wat smaller. Voor een 3h10' tijd moet je vooraan in vak D staan en dan moet je er op tijd zijn.
Op zich kan een marathon 3 weken voor een ultra wel, maar dan moet je de marathon rustig lopen en niet op PR tempo. Voor een ultra moet je immers voldoende km's lopen.
Eide schreef:En hoe is dan de instroom het parkoers op? Is het breed genoeg dat je niet heel veel last hebt van al die mensen of moet je de eerste kilometers filelopen?

Ik begrijp overigens dat de start dit jaar is verplaatst naar de Eramusbrug.

Ik zit eraan te denken in het voorjaar een marathon te lopen in het kader van de voorbereiding op de Zugspitze Ultra. Ik wilde eigenlijk het liefst in Leiden lopen maar die ligt dit jaar gewoon te dicht op de Zugspitze Ultra. Leiden is 27 mei, de Zugspitze Ultra is 15-17 juni. Daar zit maar 3 weken tussen en dat vind ik te kort. Dan komt Rotterdam toch wel in beeld. Begin april is een mooi moment denk ik.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 30-09-2017 18:52

HennyV schreef:Op zich kan een marathon 3 weken voor een ultra wel, maar dan moet je de marathon rustig lopen en niet op PR tempo.
Deze ultra is 100km met D+5400m. Nu ben ik geen ervaren marathonloper, maar ik weet wel dat ik na m'n vorige marathon 3 weken nodig had om weer fris te worden. Een wedstrijd rustig lopen kan ik niet. Zodra de klok loopt moet en zal ik knallen. Ik denk dat ik mezelf gewoon in bescherming moet nemen en Leiden te laten voor wat het is. Rotterdam of Grand Ballon denk ik, met dan de CPC nog als lekkere tempoloop ervoor.
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-10-2017 7:37

Eide schreef: Deze ultra is 100km met D+5400m. Nu ben ik geen ervaren marathonloper, maar ik weet wel dat ik na m'n vorige marathon 3 weken nodig had om weer fris te worden. Een wedstrijd rustig lopen kan ik niet. Zodra de klok loopt moet en zal ik knallen. Ik denk dat ik mezelf gewoon in bescherming moet nemen en Leiden te laten voor wat het is. Rotterdam of Grand Ballon denk ik, met dan de CPC nog als lekkere tempoloop ervoor.
Juist voor een ultra van dat kaliber is het belangrijk om je te beheersen en de krachten goed te verdelen. Een rustige marathon kan dan een goede oefening in beheersing zijn. Ik neem aan dat je in de voorbereiding voor de ultra diverse marathons en hele lange duurlopen loopt.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-10-2017 12:33

HennyV schreef:Juist voor een ultra van dat kaliber is het belangrijk om je te beheersen en de krachten goed te verdelen. Een rustige marathon kan dan een goede oefening in beheersing zijn. Ik neem aan dat je in de voorbereiding voor de ultra diverse marathons en hele lange duurlopen loopt.
Waarschijnlijk geen marathons, anders dan misschien Rotterdam. Meer een verscheidenheid aan trails en een eenzame wegwedstrijd. Ik loop in december een trail van 80km in België en wil in het voorjaar nog een keer 60 a 70km aantikken op een parcours met veel hoogtemeters. Ik heb aan de Sallandtrail gedacht maar daar pak ik niet de hoogtemeters die ik zoek.
juniorke
Lid
Lid

ma 09-10-2017 15:18

Kan je makkelijk aan een nummer geraken mag als individueel zonder tourorganisator? Vind j na de aankomst vergezellen volk makkelijk terug in zo n meute . ? Liep hier ooit in 1990 maar herinner me niet hoe het ging
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

di 10-10-2017 9:45

Geen probleem om aan een startbewijs te komen. Geen toestanden als in NY, Berlijn en London met lotingen en reisorganisaties. Via de site van de Rotterdam kun je al inschrijven.
In een later stadium kun je ook een startbewijs overnemen via startbewijshulp.nl. Dan kun je via Marathon Rotterdam organisatie het startbewijs over laten schrijven.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 14-10-2017 13:35

Appie-B schreef:
Volgend jaar in Enschede de 50e editie, wellicht telt dat nog mee in de afweging?
Met een beetje mazzel krijg ik een uitnodiging om deel te nemen in een bedrijfsteam. Lijkt me wel wat. (-; Noteer 'm vast op de kalender.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

zo 15-10-2017 18:44

Ik heb me ingeschreven. Het wordt mijn eerste marathon. Spannend :?
qmark
Lid
Lid

ma 16-10-2017 10:23

boco schreef:
Appie-B schreef:
Met een beetje mazzel krijg ik een uitnodiging om deel te nemen in een bedrijfsteam. Lijkt me wel wat. (-; Noteer 'm vast op de kalender.
Heb je het nu over Rotterdam (topic-titel) of over Enschede (quote appie)?

Dit jaar heb ik trouwens beide gedaan, allebei leuk om te doen maar om verschillende redenen :wink:

Mark
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Plaats reactie