Utrecht "science park" Marathon 18 maart 2018

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Plaats reactie
JB
Lid
Lid
Contacteer:

za 07-10-2017 7:26

Hallo allemaal,

Afgelopen week ingeschreven voor deze marathon. Na mijn 1ste marathon (oktober 2016 EHV) laatste jaar een beetje een doel gemist en daarom besloten om me gewoon in te schrijven voor Utrecht. Werkt voor mij nog altijd het beste om zeker in de winterperiode op deze manier een stok achter de deur te hebben.

Hoewel ik weinig mensen over Utrecht heb gehoord toch voor deze marathon gekozen i.p.v. Rotterdam aangezien deze wat kleinschaliger is en bovendien net wat eerder (maart i.p.v. april) valt. Hierdoor normaal gezien minder kans op "gekke" temperaturen waar je niet op voorbereid bent. Rotterdam/april kan net zoals dit jaar toch nog wel eens wat warm(er) zijn dan verwacht.

Ik weet dat het 2x dezelfde ronde is, vaak gelezen dat dit voor vele niet ideaal is maar zie dit persoonlijk (nog) niet als zo'n probleem. Aangezien er ongetwijfeld wel wat mensen mee gaan kijken ook ideaal voor hun.

Meer mensen die Utrecht gaan lopen? Ervaringen? Tips? Leuk parcours?

Gr. JB
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

wo 29-11-2017 9:27

Ik heb daar de halve marathon een paar keer gelopen. Ervaringen:
De hele en halve marathon starten gelijk.
Het is een vlak parcours door een afwisselende omgeving. Het eerste deel door de stad en vervolgens een stuk tussen Utrecht en Bunnik dat groen is.
Er is op het parcours voldoende ruimte.
Ondergrond is vooral asfalt, maar ook wat stukken met klinkers.
Verzorging onderweg is goed.
Er is niet heel veel publiek en ik verwacht dat vooral in de tweede ronde je meer op jezelf aangewezen bent (minder publiek en minder medelopers).
JB
Lid
Lid
Contacteer:

do 30-11-2017 8:58

Hoi Henny,

Bedankt voor de info!

Leuk om te lezen, komt ook grotendeels overeen met hetgeen ik al online heb kunnen vinden.

De "eenzaamheid" in de 2de ronde probeer ik tegen te gaan door samen te gaan lopen met de pacer. Moet er ook direct bij helpen dat ik niet te snel van start ga maar (hopelijk) een vast tempo kan aanhouden.

Wie weet tot in Utrecht!

Gr. JB
JB
Lid
Lid
Contacteer:

ma 19-03-2018 9:58

Gisteren gelopen.

Ondanks zware weersomstandigheden flink stuk van mijn PR kunnen halen.

Vooral het lange "saaie' stuk vanuit de stad richting het "keerpunt" was met name de 2de keer erg zwaar.

Gezien de toch wel zware weersomstandigheden al bij al dus tevreden!
Plaats reactie