Crossen

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
nikeboy
Lid
Lid
Contacteer:

za 23-10-2004 15:23

Hoi, volgende week wordt bij ons het echt cross seizoen van start geschoten. ik liep wel al een oefencross vorig week samen met ook Roelzie. Ik was trouwens voor hem. Maar eigenlijk heb ik deze zomer een beetje van het nederlandse mogen genieten op de maas en waalse dijkenloop en opdat dit zo goed meeviel wil ik nu wel eens weten hoe het met het crossen in Nederland zit. Ik zag op vele websites dat er heel wat crossen zijn. Maar ik ken Nederland natuurlijk niet uit het hoofd en daarom wil ik graag weten waar en wanneer er enkele crossen zijn tegen de Belgische grens. Ik heb wel al gezien dat er in de Sylvestercross heel wat Belgen deelnemen, maar nogal te sterk snap je??? En verder kan in dit onderwerp iedereen zijn uitslagen van de crossen vermelden natuurlijk!!!
Greetz en misschien tot in Nederland...
MasterRunner
Lid
Lid

za 23-10-2004 15:32

Kijk hier eens rond:
http://www.knau.nl/global.php?nfo=wedstrijd/kcc.php
http://www.knau.nl/wegveldkal.php
en
http://www.loopagenda.nl/ en kies daar voor cross met de zuidelijke provincies als 2e keuze
succes!
frankie
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 23-10-2004 16:00

nikeboy schreef:Hoi, volgende week wordt bij ons het echt cross seizoen van start geschoten. ik liep wel al een oefencross vorig week samen met ook Roelzie. Ik was trouwens voor hem. Maar eigenlijk heb ik deze zomer een beetje van het nederlandse mogen genieten op de maas en waalse dijkenloop en opdat dit zo goed meeviel wil ik nu wel eens weten hoe het met het crossen in Nederland zit. Ik zag op vele websites dat er heel wat crossen zijn. Maar ik ken Nederland natuurlijk niet uit het hoofd en daarom wil ik graag weten waar en wanneer er enkele crossen zijn tegen de Belgische grens. Ik heb wel al gezien dat er in de Sylvestercross heel wat Belgen deelnemen, maar nogal te sterk snap je??? En verder kan in dit onderwerp iedereen zijn uitslagen van de crossen vermelden natuurlijk!!!
De crossen in Nederland staan lang niet op het niveau van Belgie
zeker niet vlak over de grens :)
In Belgie is de tegenstand veel groter
sterke prestatie Koen vorige week :)
estor
Lid
Lid
Contacteer:

za 23-10-2004 16:49

Crossen is leuk! Vorig jaar voor het eerst meegedaan aan een cross, oudjaarsdag in Soest, was erg leuk, mul zand, heuveltjes... :)

Ik ga dit seizoen in ieder geval de Sylvestercross in Soest lopen en de Sprintcross in Breda...
Pascal78
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 23-10-2004 18:02

Als je echt een leuke cross wilt doen vlakbij de Nederlandse grens heb ik wel een goeie tip!! :wink:

http://meinwegcross.swiftatl.org/

Vlakbij Maaseik....

KOMT ALLEN !!! Duitsers, Belgen, Nederlanders...
erki
Lid
Lid
Contacteer:

za 23-10-2004 19:44

nikeboy schreef:Maar ik ken Nederland natuurlijk niet uit het hoofd en daarom wil ik graag weten waar en wanneer er enkele crossen zijn tegen de Belgische grens. Ik heb wel al gezien dat er in de Sylvestercross heel wat Belgen deelnemen, maar nogal te sterk snap je??? En verder kan in dit onderwerp iedereen zijn uitslagen van de crossen vermelden natuurlijk!!!
Hoi,
Het ligt er natuurlijk aan waar je precies in België woont en wat dus voor jou niet al te ver reizen is, maar crossen is vooral in het zuiden van Nederland nogal populair. Voor in Noord-Brabant worden er veel georganiseerd met de Warandeloop in Tilburg (28 november) als grootste (dit jaar op het parcours van het EK 2005) en ook de Sprintcross in Breda (16 jan.), met duel Maase - Van Hooste vorig jaar. Het parcours in Tilburg ken ik nog niet, maar in Breda is het meer een bosloop dan een veldloop. Wat mijzelf betreft prettiger, ik ben niet zo dol op modder, maar misschien wat licht voor Belgische begrippen.

Deze crossen maken deel uit van het Crosscircuit, net als de al genoemde Sylvestercross in Soest. Die is overigens vooral zwaar door de zandpassages (en soms de sneeuw) in een erg fraai bos- en duingebied. Dat is, zoals je schrijft, wel een heel sterk bezette wedstrijd, maar dan is er bij de senioren ook een A- en een B-wedstrijd.

Met (Nederlands) Limburgse crossen ben ik minder bekend, maar ik zag dat er al eentje gepromoot werd. Waar ook flink gecrossed wordt is in de provincie Zeeland. Dat zijn vaak zware wedstrijden op de Zeeuwse klei, maar daar zijn ook fraaie zandparcoursen in de duinen. Zo liep ik vorig jaar de Mosselloop in Burgh Haamstede. Klinkt niet als een cross maar het is er wel eentje en een met forse hoogteverschillen in bos en duingebied van Westenschouwen.

Erik

PS Iets anders op crossgebied: dit jaar ben ik met mijn club Leiden Atletiek (als assistent-coach/verslaggever/supporter) meegeweest naar Portugal waar zij als clubkampioen mochten uitkomen op de Europacup. Een leuke ervaring, ook door de aanwezigheid van de lopers en begeleiders van AC Duffel. Helaas zijn zij in België niet weer kampioen geworden (ik meen dat Luik het nu is met wat ingehuurde Afrikanen), maar Leiden wel weer en nu is bekend geworden dat we op 5 februari mogen lopen in Montova in de Italiaanse provincie Lombardije. Lijkt me weer een leuk tripje.
Marcel
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 24-10-2004 13:28

In nederlands Limburg en Brabant bestaat het Limbra cross circuit.
Een circuit dat op de meeste crossen een redelijk sterk deelnemersveld kent.

Af en toe deelname van de regionale toplopers als Gielen en Schutgens. En ook wat belgen die de oversteek maken.

Kijk maar eens op www.limbracross.nl

En de Meinwegcross die Pascal al noemde is natuurlijk een must. Georganiseerd door Pascal en ondergetekende :D

Grtz,
Marcel.
patrickensuus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 25-10-2004 21:39

Als je echt wilt crossen zal je toch het in eigen land moeten opzoeken b.v. Gent 7 november in NL is de Warande 28-11 bij jullie is dan Roeselaar. Wel is op 31-12 Soest is een zeer leuke wedstrijd.
met een prachtig parcour(mooiste van NL) :lol:
janthijs
Lid
Lid
Contacteer:

ma 25-10-2004 21:52

Ik loop al jaren op de weg, nooit een cross aangedurfd omdat ik ervan uit ga dat dat alleen voor de lichtvoetgen onder ons weggelegd is. Ik vind het lopen in de natuur echter zeer aantrekkelijk. Nu wilde ik het a.s. zaterdag toch maar eens gaan proberen Er is in Tilburg de snertcross, door het warandabos. Wie kent deze loop en kan mij van wat informatie voorzien. Met name of deze cross of bosloop te doen is met normale schoenen? Zo aan het fotografische materiaal op de diverse sites zou ik zeggen dat het merendeel bestaat uit redelijke harde bospaden.
Alvast bedankt voor de reacties.

Jan
loop om te leven

XXIV, Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Etten Leur, Berlijn, Zeeuwsekust, Hilvarenbeek, Eindhoven, Diever, Apeldoorn, Leiden, New York, ZuiderZee
Marcel
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 25-10-2004 22:21

Beste Jan,

Ik heb deze cross nog nooit gelopen, maar ken wel de meid die organisator is heel erg goed (mee op vakantie geweest dit jaar en vriendin van broer van Pascal78)

Ook ken ik het warandabos wel goed, en mits het niet echt gaat hozen zal het daar goed te lopen zijn, ook met gewone schoenen.

En omdat het door de plaatstelijke studentenatletiekvereniging georganiseerd wordt, zal het er zeker gezellig zijn.

Kzou het doen als ik jou was.

Grtz,
Marcel.
steepletje
Benefactor
Benefactor

di 26-10-2004 12:04

Voor ons wordt het het circuit van de Belgische crosscup dit jaar.

Sofie wil voor de 1e maal deelnemen hieraan.

Dus 1e afspraak in Gent

Karine
http://www.bloggen.be/kloddeloper/
Loosers find excuses, winners find a way!
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 26-10-2004 12:09

steepletje schreef:Voor ons wordt het het circuit van de Belgische crosscup dit jaar.

Dus 1e afspraak in Gent

Karine
Daar zal Adrienne ook aanwezig zijn (gisteravong gehoord in de chat)

Succes Sofie
steepletje
Benefactor
Benefactor

di 26-10-2004 12:13

Dick schreef:
steepletje schreef:Voor ons wordt het het circuit van de Belgische crosscup dit jaar.

Dus 1e afspraak in Gent

Karine
Daar zal Adrienne ook aanwezig zijn (gisteravong gehoord in de chat)

Succes Sofie
Ik heb het gelezen, maar Adrienne loopt bij de Juniors (op de crosscup lopen 1e jaars seniors samen met de juniors) , Sofie is nog 2e jaars Scholier.
Dus ze lopen niet samen.

Karine
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 26-10-2004 12:18

Gelukkig maar voor Sofie, want Adrienne loopt verschrikkelijk hard ;)
steepletje
Benefactor
Benefactor

di 26-10-2004 12:23

Dick schreef:Gelukkig maar voor Sofie, want Adrienne loopt verschrikkelijk hard ;)

We zullen supporteren voor haar!
Plaats reactie