Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 02-09-2011 22:11

Allemaal bedankt voor de felicitaties!

@Bart: dacht inderdaad al stiekem aan 42.30. 42.00 durf ik niet.
Over 2 weken even kijken hoe het voelt.

Pim
DeKeiler
Benefactor
Benefactor

za 03-09-2011 13:10

Heel mooi Pim, ga zo door!

Hier nog een berichtje van een oude krijger. Ik ben helemaal blij. Voor de tweede keer in mijn loopleven (dat al loopt vanaf 1990) een prijsje en voor de eerste keer op een echt podium geklommen.
Plaats van handeling was de Heideloop in Ermelo. Ondanks het broeierige weer had ik weinig last van de warmte. Het afwisselende parcours van fietspaden, schelpenpaden, zandpaden, los zand en uiteraard heide log grotendeels in de schaduw en kon ik vrij steady afleggen. Na vier kilometer passeerde ik nog een loper van Cialfo uit de M50 klasse en jawel, bij de finish bleek ik als 3e bij de M50 geeindigd te zijn. Met de tijd van 20.20 over 4,98 km ben ik ook zeer tevreden. Het souplesse trainen in combinatie met wat minder kilo's op de weegschaal begint vruchten af te werpen.
De waardebon van 10 € heb ik gelijk verzilverd bij de plaatselijke sportzaak.

Erik
Iwanowitsch

za 03-09-2011 14:19

Goed gedaan Erik !!!
:d:

(Kun je niet bij Veluwe komen met die mooie prestaties van je ??!).
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 14:32

Vanmiddag bij 28 graden tweede geworden bij de 5km van de Hanzeloop, circa 5,07km dus ook nog iets te lang en... sneller dan vorige week in Zevenaar! Ik sta versteld :lol:
Iwanowitsch

za 03-09-2011 14:42

Hoi Roger, ook jij gefeliciteerd !!!

Gr. Iwan.
FionaM
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 14:58

Hoi Erik,

Mooie prestatie!! Een nog wat scherpere start (ik liep immers de eerste 30m nog voor je!) en dan komt die gewenste tijd zeer spoedig. Zie http://www.loopgroep2000.nl/nl/index.ph ... Itemid=132

Afbeelding
Je loopt of je loopt niet, dat is geen vraag, maar een feit
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 15:28

runfun schreef:Vanmiddag bij 28 graden tweede geworden bij de 5km van de Hanzeloop, circa 5,07km dus ook nog iets te lang en... sneller dan vorige week in Zevenaar! Ik sta versteld :lol:
Misschien het gevolg van hard en gericht trainen :wink:
Beetje talent erbij en voila, het gaat sneller en sneller.
Gefeliciteerd Roger. Super gedaan.
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 16:46

@Iwan en Henny, bedankt :) ik hik momenteel tegen mijn pr aan op de 5km en dat ik dan zo dichtbij kom met 28 graden dan moet het er in zitten in het najaar.

Bij deze nog een verslagje:

Van de week had ik deze wedstrijd al op het oog om nog even mee te pikken voor de Bridge to Bridge. Het wedstrijdritme en de bijbehorende tempohardheid moet er nog in komen dus deze loop leek in eerste instantie logisch. Naarmate de week vorderde zag het er niet best uit qua temperatuur, ik vind eigenlijk alles boven de 20 graden al niet meer lekker gaan.

Vanochtend ben ik met mijn vriendin naar Zutphen gegaan om eerst wat te shoppen en rond 12:15 gingen we op weg naar Warnsveld. Laat Warnsveld nou op een steenworp afstand van Zutphen liggen dus erg makkelijk om er te komen. Tijdens het shoppen had ik al het idee dat ik vooral tactisch moest gaan lopen en niet onnodig een hoog tempo moest opleggen aan mezelf.

Voor de wedstrijd probeerde ik een indruk te krijgen van de lopers die vooraan zouden gaan lopen, het inschatten bleek redelijk goed te gaan. Bij de start stond ik op de tweede rij met wat kleine jongens voor me, één van hun keek om en zei "oh nee, ik word vast laatste want er doen allemaal volwassenen mee" :lol: ik schatte hem wel wat sneller in dus dat is vast wel goed gekomen.

Direct na de start wilde ik met de eerste 5 lopers mee gaan en met name één loper leek me sowieso te snel voor mij. Een jonge loper van Argo(?) liep direct op kop en had een gaatje geslagen naar het groepje waar ik in liep. Mijn groepje bestond uit 3 man en ik liet ze de eerste 2 kilometer maar voorop lopen. Plots hoorde ik van één van de lopers het horloge op tilt slaan, blijkbaar was zijn hartslag te hoog want het bleef maar piepen. Dat ging 'm niet worden dacht ik al. Tussen de 2e en 3e kilometer kwam ik al een paar keer naast de tweede loper van het groepje en de afstand tot de eerste loper bleef gelijk. Ik dacht bij mezelf dat als niemand het initiatief zou gaan nemen de race gelopen was. Ik versnelde wat en kon redelijk dicht bij de eerste loper komen. Het gat werd niet kleiner dan een meter of 15 en het gaatje dichten lukte niet. De laatste kilometer ging redelijk moeizaam maar toen ik een fluitje in de verte hoorde (waarschijnlijk omdat de eerste loper in het zicht van de finish kwam) kon er nog een kleine versnelling vanaf. De exacte eindtijd weet ik niet, ik gok dat het rond de 18:30 was. De afstand was circa 5,07km en van te voren had ik al een afstandmeten.nl-kaartje gezien dat het parcours in ieder geval niet exact 5km zou zijn.

Een tweede plek wat ik niet had verwacht in de eerste kilometers, dichtbij mijn pr en dat dus bij 28 graden. Niet ontevreden dus :wink: alleen jammer dat bij de 5km geen prijsuitreiking was.

Gegevens uit mijn FR:

0-1: 3:29 (3:29)
1-2: 3:37 (7:06)
2-3: 3:43 (10:49)
3-4: 3:42 (14:31)
4-5: 3:48 (18:19)
Rest (70m): 0:11 (18:30)

Nu wachten op de definitieve uitslag maar het zal weinig afwijken.
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

za 03-09-2011 16:50

Vandaag was het Bergrace-evenement bij de Goudsberg. Je kon kiezen tussen hardlopen en oriënteren. 't Is al weer een tijd geleden dat ik met een kaart en kompas in mijn hand heb rondgerend, dus het leek me wel leuk om weer 'ns een oriënteringswedstrijdje te doen.

Het parcours was rondom een voormalige zandafgraving, waar we meerdere keren in en weer uit gestuurd werden. Via korte, maar steile klimmetjes. Een hoop zand. Tel daarbij dat het voor het eerst deze zomer boven de 25 graden is.. 8) . En je kunt je voorstellen dat het zwaar was. Weinig oriënteringsfouten gemaakt. Maar met de wedstrijd van gisteren nog in de benen heb ik het de tweede ronde toch maar rustig aan gedaan.
Linkje naar mijn route.

Tijdens de wedstrijd vele malen het parcours van de MTB-wedstrijd van morgen gekruist. Dries: maak je borst maar nat!

Was leuk om weer te doen, en ook leuk om weer met een hoop mensen bij te praten 8)
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Iwanowitsch

za 03-09-2011 17:34

runfun schreef:... Vanochtend ben ik met mijn vriendin naar Zutphen gegaan om eerst wat te shoppen en rond 12:15 gingen we op weg naar Warnsveld.
Kijk, zo doe jij dat dus !!!

Net als in Apeldoorn eerst shoppen en dan lopen !!!
8)
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 17:37

Ik liep de Vathorstrun gisteravond. Na de 10km van woensdag vond ik de 6,7km ver zat.
En dat bracht een andersoortig actiefilmpje :
http://youtu.be/9hWTWyotB0Q
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
gerald
Lid
Lid

za 03-09-2011 18:13

Vanmiddag de hanzeloop halve marathon gedaan.Het was een trainings loop voor mij.Wou een mooi aantal kilometers trainen voor de halve marathon op texel.En mischien dat ik toch nog mee ga doen aan de hele in Amsterdam of de berenloop.Op zich ging het lopen uitstekend dit was mijn langste afstand na mijn blesure.Het was alleen wel ontzettend warm waar ik net als alle andere deelnemers last van ondervond.Vooral aan het eind kon ik toch merken dat ik ondanks alle waterposten waar ik gebruik van maakte toch last had van een vocht tekort.Mijn eind tijd was 1.45.41.Niet echt een tijd waar ik normaal tevreden mee zou zijn.Maar onder deze omstandigheden was dat ook bijna niet mogelijk
Laatst gewijzigd door gerald op za 03-09-2011 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 03-09-2011 18:21

DeKeiler schreef: Met de tijd van 20.20 over 4,98 km ben ik ook zeer tevreden. Het souplesse trainen in combinatie met wat minder kilo's op de weegschaal begint vruchten af te werpen.
Mooi man! Knappe tijd ook!
DeKeiler schreef: De waardebon van 10 € heb ik gelijk verzilverd bij de plaatselijke sportzaak.
Sportzaak? Ik zie dat de winnaar een prachtige pol heide in z'n handen gedrukt kreeg. Ik dacht dat je voor die € 10 op z'n minst een grote pot met struikheide voor je vrouw gekocht zou hebben!

:wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 18:28

Gefeliciteerd Roger en deKeiler!
Zoeoeoeoeffffff, loopschoentjes aan, trisuit aan, fiets stand-by en gáán!
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 18:30

Ook ik was vanmiddag ondanks de zomerse temperaturen toch gek genoeg om in actie te komen. De halve marathon in Warnsveld stond al een tijdje op mijn lijstje van nog nooit gelopen wedstrijden en deze keer moest het gebeuren, warm of niet warm.
Ik had bedacht om rustig te vertrekken (5 min/km) en zo soepel mogelijk te blijven lopen. Onderweg alle schaduw pakken die er was en proberen je niet druk te maken. Bij de verversingsposten ruim tijd nemen om te sponzen en te drinken.
Dat plan werkte aardig goed, ik liep heel rustig mijn tempootje en probeerde me vooral niet te focussen op de warmte. Doordat het aantal verversingsposten minimaal was (1 per 5 km) was ik blij dat ik nog een belt met 3 flesjes had omgedaan voor de start. Deze kon ik bij de posten mooi bijvullen. Gaandeweg begon ik steeds meer mensen in te halen die echt last van de hitte hadden. Ik begon er vertrouwen in te krijgen en op 16 km besloot ik het tempo wat omhoog te gooien. Dat was mijn minder goede idee van vandaag.... Een groot gedeelte van de tijd die ik won in de eerste kilometers van mijn eindschot gingen verloren doordat ik op 20 km ineens steken in mijn zij kreeg en zelfs even moest wandelen om de ademhaling weer op orde te krijgen. Te vroeg gepiekt dus.
Uiteindelijk kwam ik over de streep in 01:47:13 en daar was ik niet eens ontevreden mee gezien de onbarmhartige zon waar we mee te maken hadden. Ook de winnaar moest bijna 10 minuten toegeven op zijn winnende tijd van vorig jaar, ik was dus in goed gezelschap. Ik was vooral tevreden over de manier waarop ik deze keer de warmte toch goed onder controle wist te houden.
En een Persoonlijk jaar Record ook nog (ik had nog geen 1/2 marathon gelopen dit jaar). Ik denk dat die dit jaar nog wel wat scherper gezet kan worden.
André
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Plaats reactie