Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
johanfs
Lid
Lid

za 17-09-2011 23:08

Goedenavond,
Ik zal mezelf eerst even voorstellen (1e bericht), ben vorig jaar vol enthousiasme begonnen met hardlopen, helaas na een half jaar geblesseerd geraakt, maar dit jaar met behulp van maatwerkzooltjes weer volop genietend van het lopen.
Vandaag gelopen in Oosterhesselen, arriveerde veel te vroeg (dacht dat de 10 km op 14.00 begon, bleek 14.45 te zijn, mijn fout, website niet goed gelezen.... :? ). Afijn, om kwart voor 3 ging ik van start, mooi snel parcours, twee rondjes van 5 km, beetje wind, prima temperatuurtje alles onder controle. Ik kreeg wel een dipje in de tweede ronde maar kon toch doorzetten en verbeterde mijn PR met maar liefst 2 minuten, van 47.02 naar 45.05.
Helaas gaf mijn Garmin aan dat het parcours niet helemaal 10 km was, waardoor mijn PR toch een smetje krijgt (was ook een Garmin-PR-geweest, alleen had ik dan een 45 hoog gelopen) . Wat doen jullie, ervaren hardlopers in dit geval? Tellen jullie het PR, geloven jullie het GPS-horloge?

Johan
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-09-2011 6:33

Welkom Johan,
Leuk dat je zo'n verbetering van je PR gehaald hebt. Een Garmin is niet 100% nauwkeurig, een kleine afwijking is dus mogelijk. Aan de andere kant is het ook mogelijk dat het parcours iets te kort was. Alleen als het een gecertificeerd parcours is kun je er van uitgaan dat het werkelijk klopt. Ik zou hem gewoon tellen als PR als je niet aan alle kanten om je heen gehoord hebt dat de afstand niet klopt.
André
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Eelco
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 18-09-2011 8:34

Ik zou zeggen: Bepaal de afstand nauwkeurig met afstandmeten.nl en herreken de PR naar 10 km. Heb ik ook gedaan met mijn PR op de 10 km in Bergum in 2009. Afstand was 10220 waardoor de actueel gelopen tijd toch al snel ruim een halve minuut langer was: 42:44. Maar teruggerekend naar 10000 meter is het dan 42:10.
De forerunner van mij doet het vrij goed, maar een afwijking van 50 - 100 meter op 10 km heb je natuurlijk zo te pakken. Officiele tijden en PR's zijn het natuurlijk niet. Maar waar gaat het nu om? Voor het doel: Uitdaging zien in het verbeteren/evenaren van eigen PR, en vergelijk met andere lopers, voldoet een herrekening toch prima?
PS: Mijn PR op de 10 km kan ik momenteel niet evenaren. Maar ik ben bezig met een comeback, door meer km per week te maken. O.a. door steevast wekelijks een 20 km duurloop te doen.
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-09-2011 12:59

Net terug van de kwart marathon in Cranendonck. Super mooi om daar te lopen, door de natuur. En zo blij dat ik dit weer kan, 3 jaar geleden liep ik hier voor het laatst.
Ik twijfelde nogal of ik deze afstand alweer aankon na het sportvasten en na het kwakkelen in de weken daarvoor. Maar ik stond ingeschreven via een bedrijventeam, dus ik dacht: gewoon gaan en maar zien waar het schip strandt. Het ging super! Ik merk duidelijk verschil in mijn been spieren met 2 weken geleden, die wilden harder, sneller, verder, maar mijn hartslag is nog steeds hoger dan normaal, dus ik moet nog even geduld hebben tot hartslag en benen weer fatsoenlijk samenwerken. Ik ging van tevoren uit van een tijd tussen 1.05 en 1.10, gewoon op mijn gemakje en genieten van de omgeveing. Het werd ergens rond de 1.04, ik vergat op de stop-knop van Garmin te drukken. Ben erg tevreden, zeker ook over het herstel na afloop, geen centje pijn en dat was ik wel anders gewend :)
DeKeiler
Benefactor
Benefactor

zo 18-09-2011 13:08

Johan,

In jouw geval is het vrij simpel. Je zult je de komende tijd steeds verder verbeteren en dan komt er ook wel een keer een gecertificeerd parcours waarop je loopt.

Wanneer duidelijk is dat de afstand te kort is, en dan bedoel ik 100 meter of meer op de tien kilometer, dan tel ik zelf de afstand niet als PR. Ik ben daar vrij strict in, net zoals trainingstijden, tussentijden en herleide tijden voor mij niet gelden.
Ik heb ooit een tijd van 1 uur en 2 minuten gelopen op de tien Engelse mijl -nog voor het Garmin tijdperk- maar ik wist dat de afstand zeker 200 meter korter was dan het jaar daarvoor en heb de tijd nooit geteld. Ik vond het wel jammer want 1 uur en 4 minuten was ook een PR geweest.

Erik
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-09-2011 13:40

Hoogland zit erop.

Pim liep een PR 42.24 zij-aan-zij met z'n haas Bart
Koos voldeed aan z'n voorspelling 44.38

En ik ook : 35.58 Met name km 8 en 9 liet ik het afweten. Vervelende wind op kop na een tunneltje, en ik liep helemaal alleen. Tempo zakte toen van 3.33 naar 3.45 :oops:
Dus weer net niet top, de selffullfillingprophesy ofziets ...

Volgende week Utrecht nieuwe kans.
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Kobus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-09-2011 14:40

loopgek schreef:Hoogland zit erop.

Koos voldeed aan z'n voorspelling 44.38

En ik ook : 35.58 Met name km 8 en 9 liet ik het afweten. Vervelende wind op kop na een tunneltje, en ik liep helemaal alleen. Tempo zakte toen van 3.33 naar 3.45 :oops:
Dus weer net niet top, de selffullfillingprophesy ofziets ...
Inderdaad mag niet klagen. Matige start -stond weer eens verkeerd in het startvak- pas na 3 km in een prima ritme gekomen. Laatste km's liep ik ook alleen en dat was met de tegenwind een stevige dobber. Ik ben blij dat er weer progressie geboekt wordt en het allerbelangrijkste: na afloop geen reactie van beide voeten... Dus, komende tijd proberen de omvang te verhogen naar ± 110-125 km p/mnd.
RunBart
Lid
Lid

zo 18-09-2011 15:18

loopgek schreef:Hoogland zit erop.

Volgende week Utrecht nieuwe kans.
Aangezien het Pim zijn resultaat is, mag hij het verhaal doen, maar laten we het er op houden dat het top ging ! :D

Jan-Willem: volgende week heb je zeker weten meer lopers om je heen en zal je niet alleen lopen ;)
runnergirl1985
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-09-2011 16:43

Vandaag zelf aan de zijlijn toegekeken bij de halve van Hoogland.
Mijn zoontje en vriend liepen daar. Vooral leuk om naar die kidsrun te kijken, wat zijn die kinderen snel zeg ongelofelijk.
Mijn vriend liep 21:05 op de 5km, hij was erg tevreden omdat hij recent begonnen is met lopen.Hij heeft een behoorlijke knieblessure en is toch blij dat hij in ieder geval weer iets kan doen.Mijn zoontje vond het fantastisch, de kinderen kregen een medaille na afloop, en zeg nou zelf...... wat vindt een kind nou mooier dan dat?

Het weer is opvallend goed gebleven, het zonnetje kwam zelfs nog door.
Mooi evenement, hoop zelf volgend jaar mee te lopen.
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-09-2011 18:12

Leuk zeg! Gefeliciteerd aan je man! En natuurlijk ook aan je zoontje! Hoe oud is hij?
Trouwens, sommige volwassen kinderen (ikke) vinden medailles ook nog steeds heel leuk :P
Zoeoeoeoeffffff, loopschoentjes aan, trisuit aan, fiets stand-by en gáán!
runnergirl1985
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-09-2011 19:14

Dank je Marlies, hij is 4 jaar oud.
mvergeer
Lid
Lid

zo 18-09-2011 19:23

Vandaag meegedaan met de 30 km tijdens de Beekse Marathon als voorbereiding op de marathon van New York. Het ging erg lekker. Finishte in 1.54.29. Ben benieuwd wat erin zit in New York. Hoop op een PR (2.51.10), maar of dat reeel is in New York.

Groetjes,

Martijn Vergeer
FionaM
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-09-2011 19:50

Onverwachts een PR op de 10EM tijdens de Damloop. Na een flinke blessure aan de knie in juli/augustus vandaag puur als een lange duurloop gelopen (startnummer had ik al in bezit en wilde niet afzeggen). Wist niet eens of de knie het wel zou houden. Tot aan 70 minuten ging het vorig weekend goed, dus dat moest best te doen zijn. Maar op een wat hogere snelheid is het altijd een groot vraagteken hoe en wat. Wilde echter niets forceren. Zou ik iets voelen dan was de knop: "stoppen" zo omgezet. Het weer zat me mee (regen, hagel en wind tegen: ofwel tropische storm waarbij de straten blank stonden!). 2 minuten van mijn PR afgeknabbeld en had na afloop nog voldoende energie over. Snap er werkelijk niets van. 1.18.41 stond toch echt op de klok. Supertevreden en nu op naar de kortere afstanden weer en op naar de modder en de heuvels.
Je loopt of je loopt niet, dat is geen vraag, maar een feit
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 18-09-2011 20:20

Net terug van een dagje Amersfoort en een kort verslagje.
Morgen post ik nog even twee foto's.

Het was een geweldige loopdag. Tijdens de heenreis al wat meer spanning dan normaal voor een wedstrijd. Bart ontmoet en samen aan de warming up. Gelijk nuttige tips gekregen over houding en loopscholingsoefeningen.

De race ging fantastisch. Relatief rustig gestart (4.20). Daarna tempo kunnen vinden en bij elk zuchtje tegenwind achter Bart gekropen en dat werkte erg goed. Tot en met km6 vrij makkelijk. Tussen 6 en 8 moeilijk (met name 8), en daarna onder aanmoedigingen van Bart alles er uit geperst. Tijdens de laatste km 3x gedacht: ik ga nu in het gras liggen, maar op de een of andere manier lukte het (laatste km in 4.03).

Eindtijd: 42.24, en dus voor het eerst sneller dan 14 km/u!

Na afloop nog even gezellig gekletst (met Kobus en loopgek).

Bart: super en bedankt!

Nu: de was en andere huishoudelijke karweitjes!

Pim
jomaha
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-09-2011 20:45

Ook super gelopen daar in Hoogland.
Leuke sfeer ,maar saai parcours, stuk(je) van een kilometer of 6 over een soort polderweggetje met flinke tegenwind is echt buffelen .
Gelukkig wèl iets minder wind dan vorig jaar !
het zonnetje èn de vertrouwde stem van Henk Borgmeijer zorgde ervoor dat ik een pr liep 1.48.28 ! Ik ben tevreden .
Las dat dat voor de andere deelenemers ook gold.
iedereen weer gefeliciteerd met de behaalde resultaten van dit weekend.
groeten JOlanda
Plaats reactie