Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 21-09-2011 19:46

Ja, Bart had enorme mazzel dat ik me zo inhield!

Anyway, bedankt!
Goed gevoel dat het gelukt is, nu de HM.

Pim
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 20:07

HM Pim, waar en wanneer? eh.gokje een sub 1:34 - 1:33 moet dan binnen bereik zijn, en ik denk dat je heeeeeeeeeel stiekum droomt van een 1:29 -er als je die bariere hebt geslecht?
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 21-09-2011 20:16

Marcel,

De volgende twee staan in de planning:
30-10: HM Doetinchem
17-12: HM Linschoten

Bij het doorvertalen van mijn tijden naar langere afstanden , hou ik me altijd vast aan de Purdy-formule (werkte op de marathon erg nauwkeurig): onderaan de chat'n'run site; Running Calculators; Bereken met wedstrijd. Dan kom ik op 1.34.46. Misschien lukt 1:34 - 1:33 als ik een hele goeie dag heb. Onder de 1:30 lijkt me geweldig, maar is nu veel te hoog gegrepen. Moet ik 21km net zo hard als afgelopen zondag op de 10km, dat gaat niet lukken.

Pim
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 20:21

Maar wel als je die 10 onder de 40 gaat lopen...:-)

Linschoten staat ook op mijn lijstje! 1:50 was een onhaalbare grens altijd maar verwacht nu richting 1:43 te gaan.
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 22-09-2011 20:19

Leuk! Kunnen we elkaar aan de start succes wensen (t.z.t. afspreken?).

Jij maakt ook een grote stap op de HM!
Succes met de voorbereiding.

Pim
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

do 22-09-2011 22:47

Pim schreef:Leuk! Kunnen we elkaar aan de start succes wensen (t.z.t. afspreken?).

Jij maakt ook een grote stap op de HM!
Succes met de voorbereiding.

Pim
Ja gezellig tzt even bijkletsen/handje schudden etc.
Of het gaat lukken op de HM is nog even te bezien, maar heb daar veel vertrouwen in. Heb de afgelopen 4 weken enorme progressie doorgemaakt. Van Iwan en JW wat tips ontvangen en hier ook wat schema's en trainingen gezien van 5 / 10 km wedstrijdlopers. Ik ben altijd een diesel geweest, gewoon omdat ik het heerlijk vind om uren te lopen op laag tempo. Hier en daar een tempotraining tussen de 7 en 12 km en dat was het dan, maar heb nu de meeste LSD's ingeruild voor trainingen die korter zijn maar waarvan de helft een paar tikken voor het omslagpunt zitten en de andere helft een paar tikken boven het omslagpunt. Dus veel meer zwaarder/korter/intensiever trainen.
Gevolg: Beter looprendement, beter uithoudingsvermogen/aerobe capaciteit en beter in staat om een hogere snelheid langer vast te houden.
Vorig jaar heb ik geprobeerd dat te combineren in de aanloop naar de marathon A'dam. Bleek een goed recept te zijn voor een enorme overbelastingsblessure. Ik weet nu waar mijn grens ligt en heb geleerd dat je dus keuzes moet maken. In je marathon intensieve traininsgperiode willen pieken op de 10, 15 en 21 km is dus schreeuwen om blessures. Had en heeft iedereen me hier voor gewaarschuwd maar was lekker eigenwijs cq verslaafd...:-)
Daarnaast ben ik druk bezig om mijn pasfrequentie aan te passen. Loop nu in een veel hoger ritme en de resultaten van een hogere frequentie hebben mij doen verbazen! Betekent voor mij een hogere snelheid bij dezelfde HF, mindere belasting en betere tijden.

Ik las van Dick in een ander draadje dat veel lopers en hijzelf na 10 jaar hun plafond zien, dus zoveel tijd kan er nodig zijn om jezelf maar keer op keer te verbeteren. Tja....leuke hobby hebben we he.... 8)

Het effect van deze verandering in training merkte ik op de DamtotDam loop afgelopen weekeinde, maar eigenlijk al in Tilburg.
Daar waar mijn PR op de 15 km ( 7^^ heuvelenloop afgelopen jaar) op 1:18:10 stond liep ik nu een 10 EM in 1:16. De 10 km zat ik altijd rond de 48-ers en nu knal ik naar een lage 46 en hopelijk in Utrecht een 45-er.
Het PR op de komende 7 hills zal bij vormbehoud dan ook verpulverd worden.

Ga proberen in Utrecht te pieken, hoewel het weer (warm) niet meezit. Lukt dat dan ga ik de week daarop in Breda proberen mn PR op de HM te verbeteren. Is Utrecht te warm dan ga ik proberen de 10 km in Breda te knallen. Daarna de Hoge Veluwe en A´dam, Halve marathons....
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-09-2011 15:10

Zo net terug van een loodzware halve van Katwijk met name het strand het was vloed en het strand was zacht heel zacht.
Verder lekker gelopen in de duinen en bos was een lekkere fartlek training.
Ik heb er geen wedstrijd van gemaakt wilde lekker ontspannen lopen en dat is gelukt....

1.53 en een beetje
qmark
Lid
Lid

za 24-09-2011 16:58

Vandaag de 5 km gelopen van Westlands mooiste (ook bekend als de RijkZwaan-loop).

Ik kan niet anders dan erg tevreden zijn. Omdat dit mijn eerste 5 km wedstrijd was (1x hazen voor mijn oudste zoon niet meegerekend) had ik geen ervaring hoe ik zo'n korte afstand moest lopen. Uiteraard wel een idee van de verwachte eindtijd, op basis van 10 km PR (46:39, sinds afgelopen augustus). Mijn streeftijd bij vertrek was 22:22.

Uiteindelijk werd het iets sneller, namelijk 21:18.
Ook de kilometertijden stemmen me erg tevreden (4:16, 4:18, 4:18, 4:16 en 4.05)

Sinds dit voorjaar ben ik naast het lopen op mijn Asics (en haklanding) begonnen met blote voeten lopen. Deze loop heb ik gedaan op Merrell Trail Gloves, en uiteraard met voorvoetlanding. Ik heb sterk het idee dat ik door het BV lopen veel sneller ben geworden op korte afstanden!

Volgende week: de Zeeland marathon. Zal ik wel of niet op de trail-gloves ?!?

Mark
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-09-2011 17:09

qmark schreef:Vandaag de 5 km gelopen van Westlands mooiste (ook bekend als de RijkZwaan-loop).

Ik kan niet anders dan erg tevreden zijn. Omdat dit mijn eerste 5 km wedstrijd was (1x hazen voor mijn oudste zoon niet meegerekend) had ik geen ervaring hoe ik zo'n korte afstand moest lopen. Uiteraard wel een idee van de verwachte eindtijd, op basis van 10 km PR (46:39, sinds afgelopen augustus). Mijn streeftijd bij vertrek was 22:22.

Sinds dit voorjaar ben ik naast het lopen op mijn Asics (en haklanding) begonnen met blote voeten lopen. Deze loop heb ik gedaan op Merrell Trail Gloves, en uiteraard met voorvoetlanding. Ik heb sterk het idee dat ik door het BV lopen veel sneller ben geworden op korte afstanden!

Mark
Wow Mark. 42,2km of 5km is wel een heel groot verschil. Als je lange duurlopen gewoon met de Asics gedaan hebt, zou ik het niet aandurven om met de Merrell te gaan lopen. Daarbij staat de Zeeland marathon bekend als zwaar en dus minder geschikt voor lichtvoetig lopen.
Als je toch een stuk op de voorvoet wilt lopen, zou je tijdens de strandpassages even op blote voeten kunnen lopen. Het is laagwater en dus heb je een breed strand. Je kunt even snel je schoenen aan en uit doen door gebruik te maken van de elastische veters die triathleten ook gebruiken (staat nog wel ergens een draadje op het forum).
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-09-2011 17:09

qmark schreef:Vandaag de 5 km gelopen van Westlands mooiste (ook bekend als de RijkZwaan-loop).

Mark
Wow Mark. 42,2km of 5km is wel een heel groot verschil. Als je lange duurlopen gewoon met de Asics gedaan hebt, zou ik het niet aandurven om met de Merrell te gaan lopen. Daarbij staat de Zeeland marathon bekend als zwaar en dus minder geschikt voor lichtvoetig lopen.
Als je toch een stuk op de voorvoet wilt lopen, zou je tijdens de strandpassages even op blote voeten kunnen lopen. Het is laagwater en dus heb je een breed strand. Je kunt even snel je schoenen aan en uit doen door gebruik te maken van de elastische veters die triathleten ook gebruiken (staat nog wel ergens een draadje op het forum).
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
qmark
Lid
Lid

za 24-09-2011 18:08

@HennyV : omdat het hier off-topic is heb ik op je antwoord gereageerd in het kustmarathon topic.

Mark
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-09-2011 19:10

Ook ik heb de Rijk & Zwaan loop gedaan. De laatste keer dat ik hier liep was 5 jaar geleden. Het kon dus wel weer een keer. Ik had gekozen voor de 10EM. Eindresultaat was 1:14:20 en dat lag een minuut boven de tijd van 5 jaar geleden, maar voor nu is het redelijk. Het is een fractie langzamer dan de 10,4 km Vlietloop die ik 3 weken geleden liep. Dus in dat kader niet slecht. Wel mijlenver van mijn pr, maar pr's zijn voor mij passe.

Het was redelijk warm, maar goed te doen. Polderwegen nog eentoniger dan hier rond delft. Zelfs voor mijn begrippen een tikje saai en dat wil heel wat zeggen. :)

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 24-09-2011 19:32

Vandaag was een heerlijke dag voor de clubkampioenschappen.
Het was een flink logistieke plannerij om de chronoloog en de nummers die we wilden doen af te stemmen en te combineren met Thijs zn judo.

Maar goed. Ik deed de 3000m en de 400m van de zweedse estafette.
Na het griepertje van vorige week en de training van gisteravond (11km gelopen) viel de 11'15" toch wel ietsje tegen. ik had m graag onder de 11 gelopen maar dat zat er vandaag niet in. De eerste 2km gingen prima maar toen hakte het gebrek aan duurvermogen er ongenadig in.

Nog niet helemaal hersteld de 400m gelopen van een spectaculaire zweedse estafette. Ik kwam tegelijk aan met een andere master die op don_k wisselde. Na de 300m van Peter lagen ze flink op kop maar we kwamen bijna gelijk bij de 100m. Hier werd flink gestreden en met een verschil van 0.04" zijn we geklopt.... Uiteraard waren er nog wel snellere ploegen maar het was erg leuk..12 zweedse estafette teams aan de start van junioren tot lichamelijk beperkten.. recreanten en wedstrijdlopers..

Een knallend einde van de kampioenschappen.

Maartje werd ook nog eens club kampioene bij de masters

Maarten
One, two, Tri
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-09-2011 19:40

gadget schreef:gelopen) viel de 11'15" toch wel ietsje tegen.
Maarten

Maar we kunnen toch wel zeggen dat je come back aardig geslaagd is met 11.15 op de 3 km. Ik moet terug naar mijn eerste atletiekleven voor dit soort tijden. (toen was ik baanloper bij de vereniging waar onderstaand chatnrun lid nu nog steeds lid is: SPARK)

Paul
Laatst gewijzigd door ptaurus op za 24-09-2011 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
TPeters

za 24-09-2011 19:53

Het Van Buuren running circuit op de Zuid-Hollandse eilanden is weer gestart met een 10km loop in Sommelsdijk/Middelharnis.
Het was natuurlijk heerlijk weer, maar toch wat warm vergeleken met de trainingen van de laatste weken.
Ik heb lekker gelopen, iets te veel geschommeld in tijden, maar in een mooie 41'45 gefinisht en daar ben ik erg tevreden mee.
Misschien over veertien dagen in Hellevoetsluis een verbetering van mijn M50 PR (41'22)
Plaats reactie