Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 24-09-2011 20:59

ptaurus schreef: Maar we kunnen toch wel zeggen dat je come back aardig geslaagd is met 11.15 op de 3 km.
Paul
Ja ik vind van wel hoor.. er zit nog wel genoeg ruimte in voor verbetering... Over een paar weken is de maliebaanloop.. dat was mn doel toen ik in maart weer begon met lopen daarna ga ik weer lekker crossen en kortere afstanden lopen... (met nog een paar kilo's eraf gaat dat helemaal goedkomen..

Maarten
One, two, Tri
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 25-09-2011 7:59

gadget schreef:Nog niet helemaal hersteld de 400m gelopen van een spectaculaire zweedse estafette. Ik kwam tegelijk aan met een andere master die op don_k wisselde. Na de 300m van Peter lagen ze flink op kop maar we kwamen bijna gelijk bij de 100m. Hier werd flink gestreden en met een verschil van 0.04" zijn we geklopt.... Uiteraard waren er nog wel snellere ploegen maar het was erg leuk..12 zweedse estafette teams aan de start van junioren tot lichamelijk beperkten.. recreanten en wedstrijdlopers..

Een knallend einde van de kampioenschappen.
De Zweedse estafette was inderdaad heel spectaculair.
Volgens mij waren er wel meer dan 12 teams: In onze serie deden 5 teams mee, en in de tweede serie ook. Bij de eerste serie heb ik dat niet goed meegekregen, daar werd ik teveel afgeleid door die wissel-incidenten bij de wheelers - Maar in die serie deden zeker meer dan 2 teams mee.

Het ging bij ons heel anders als ik had verwacht.
Ik schatte in dat Erik van Heck een goede 100m zou kunnen lopen, mijn 200m is momenteel snel genoeg, Willem Kaspers kan een stevige 400m of 300m neerzetten, alleen de vierde loper kende ik niet. Ik had aangenomen dat hij niet al te veel langzamer zou zijn dan Gert-Jan Eekel, dus ik nam aan dat we een aanval zouden doen op het Nederlands Record voor 50-plussers (ongeveer 2:20).
Bij aankomst op de atletiekbaan hoorde ik echter dat de vierde loper geen sprinter was. Daardoor moest ik doorschuiven naar de 300m, en daarvoor had ik de afgelopen week net iets anders moeten trainen. Bovendien had Willem zich eerder die dag geblesseerd bij het hoogspringen, waardoor hij zelfs zijn favoriete onderdeel (400m) moest overslaan.

We gingen dus niet voor een record.
Daarom heb ik Willem gevraagd, te starten met het stokje in de linkerhand. Zo konden we de wissel van Willem op mij een keer oefenen inn wedstrijdverband. (Dat was immers de wissel waarop wij gediskwalificeerd zijn in de mastercompetitie, waardoor wij de finale misliepen).
In onze serie liep 1 snel team en 1 langzaam team. Van de overige 3 teams wist ik dat Willem en Maarten (Gadget) ongeveer even snel zouden zijn op de 400m. Ik wist niet wat Elbert (sprintteam) kon op de 400m, maar hij had begin deze maand het clubrecord op de 300m gebroken. De 2e loper van het sprintteam (Martin) is op de 300m iets sneller dan ik. De 2e loper van Maarten's team zag er ook vrij snel uit, maar Maarten had me vooraf verteld dat hij geen echte sprinter was.
Timon (?) kwam zoals verwacht met grote voorsprong door, en Elbert was ook ruimschoots sneller dan ons. Maar Maarten en Willem maakten er een spannende race van.
De wissel van Willem op mij ging veilig. Ik startte pas toen hij nog ongeveer 5m weg was, en bleef 20km/u lopen totdat ik het stokje had. Vervolgens versnelde ik, en toen was ik de loper van Maarten's team meteen kwijt (mijn trainingsmaatje van het sprintteam bleef echter ruimschoots buiten bereik). De eerste bocht ging verder gewoon goed.
Op het rechte eind dacht ik continu: "Niet versnellen! Niet versnellen!". Daardoor ging het slingshot-effect volledig verloren, daar heb ik vermoedelijk 1 seconde laten liggen.
De laatste bocht ging (zoals verwacht) moeizaam. Die heb ik technisch niet goed gelopen, de snelheid viel dan ook een paar keer terug naar 20 km/u. Maar het lukte om onze 200m-loper met ruime voorsprong weg te sturen. En die had hij ook nodig: Zoals Maarten al schreef begonnen onze teams gelijktijdig aan de laatste 100m.
Ik heb zo te zien met het stokje ongeveer 307m afgelegd in ongeveer 43 seconden. Dus ik zal volgend jaar mijn 300m-clubrecord maar eens wat scherper stellen, anders pakt Gert-Jan of Willem het af.

Ik heb wel diverse valpartijen gezien.
Om te beginnen in onze eigen serie, in het team van Maarten: Hun 2e loper viel nadat hij het stokje had overgegeven. Geluk was hij niet verwond.
In de eerste serie ging er bij de eerste wissel een wheeler over de kop. Hij was recht tegen zijn teamgenoot aangereden. Hun tweede wissel heb ik niet gezien, maar ook hun derde wissel leverde een botsing op. Dat team had de wissels duidelijk niet geoefend, anders hadden ze nooit geprobeerd om van rechts op rechts een stokje door te geven ...
De tweede serie was heel spannend. Deze werd nipt gewonnen door de juniores Cody, Myrthe, Lotte en Marije (4 ex-trainingsmaatjes).
In onze serie waren de jonge knapen veruit de snelste, en het sprintteam werd eenvoudig tweede. Maar met de 50-plussers wisten wij nipt de 40-plussers te verslaan. De 60-plussers kwamen ditmaal helaas wat snelheid te kort.

Een spectaculair einde van een mooie dag!
De man van de Korte Adem
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 25-09-2011 10:13

Don_K schreef: In de eerste serie ging er bij de eerste wissel een wheeler over de kop. Hij was recht tegen zijn teamgenoot aangereden. Hun tweede wissel heb ik niet gezien, maar ook hun derde wissel leverde een botsing op. Dat team had de wissels duidelijk niet geoefend, anders hadden ze nooit geprobeerd om van rechts op rechts een stokje door te geven!
Ze hadden vorige week donderdag wel geoefend op de estafette maar toen ging het , zonder wedstrijdspanning, een stuk beheerster... Gelukkig geen gewonden maar dat had zomaar anders af kunnen lopen..

Tja Eef komt kwa snelheid niet in de buurt van Gert-Jan. Wellicht was het zelfs sneller om Eef op de 100m te laten lopen. Ik had ook de 3000m nog flink in de benen. Het ging alles behalve soepel , maar het was een geweldige race zo...
One, two, Tri
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-09-2011 11:17

Melanenloop, Halsteren NB. Slecht onderhouden parcours, met gaten in de fietspaden en ongemaaid, decimeters lang gras om door te banen. Desondanks goed gelopen, alhoewel ik hier en daar goed moest uitkijken (en afremmen) om niet te vallen. Om die reden niet (meer) geschikt als recreatieloop. De Gemeente Bergen op Zoom heeft duidelijk een hogere prioriteit voor de "gezelligste binnenstad van Nederland" dan voor onderhoud van het wegennet en parken buiten het stadscentrum.

9,7 km in 47:22 minuten.
http://www.endomondo.com/workouts/g0vkO6msJJw

Da's een duidelijk verbetering in mijn 10 km tijd dit jaar :) En dit ondanks dat ik nog stijf was van de 30 km loop van gisteren. Pas bij km 8 begonnen mijn spieren soepel te voelen.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-09-2011 11:18

Knap Rasheed !

Loop-(en herstel-)ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 25-09-2011 17:24

Vanmiddag de 7 km in Martenshoek (Hoogezand-Sappemeer)
Afbeelding

tijd 28:59 Need I say more?
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-09-2011 18:44

Ja graag....tell us some more!... :)

Top hoor! Gefeliciteerd!
helterec
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-09-2011 19:07

Het was al flink warm op de 10e editie van de Maasheggenloop in Boxmeer. Start 11:20 uur.....finish 1 seconde voor 12 dus 39:59 handgeklokt en met 40:01 in de uitslagen (opgeschreven tijden geen chip). 13e plaats.

Eerste km in 3:52 daarna alles net boven of onder de 4:00. Km 8 en 9 zwaar in 4:05 en 4:06 en gelukkig in de laatste km nog wat tijd terug kunnen pakken.

In totaal hadden we 3 km onverhard en een keerpunt na 5 km. Wel daardoor 4 waterposten en dat was meer dan welkom.

Tevreden over de tijd aangezien ik niet zo'n warm weer loper ben maar oktober en november komen eraan!
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 25-09-2011 19:27

Henk, geweldig gelopen en een mooie beker!

Corné, knappe tijd!

Pim
virago750
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 25-09-2011 20:30

Vrijdagavond 10 km Delftlauf in Emden (D) in een tijd van 43:14 min. en een 1e plaats mannen 55+.

Jan
Maar niet zo`n grote bierpul als Henk :lol:
Neem me zoals ik ben.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 25-09-2011 20:50

virago750 schreef:Vrijdagavond 10 km Delftlauf in Emden (D) in een tijd van 43:14 min. en een 1e plaats mannen 55+.

Jan
Gefeliciteerd Jan!

Misschien zat in jouw bierpul wèl bier.... :roll:
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
Koen1
Lid
Lid

zo 25-09-2011 21:04

Bier blijkt een goede hersteldrank te zijn:
http://www.prorun.nl/gezondheid/onderzo ... rsteldrank

Hoewel er dus wel wat nuances zijn :P
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 25-09-2011 21:16

kouketer schreef:
virago750 schreef:Vrijdagavond 10 km Delftlauf in Emden (D) in een tijd van 43:14 min. en een 1e plaats mannen 55+.
Gefeliciteerd Jan!
Misschien zat in jouw bierpul wèl bier.... :roll:
Jan drinkt niet; geen druppel. Daarom blijft hij ook zo lang aan de top meedoen! Proficiat Jan :lol:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 26-09-2011 8:40

Gefeliciteerd Henk!!

Maarten
One, two, Tri
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 27-09-2011 14:14

Dat prachtig najaarszonnetje was me toch wel te warm tijdens mijn 5km op de 1e Geuzenloop bij AV Fortuna in Vlaardingen, zondag 25 september j.l.
Om kwart over elf was de start van de 5 en 15 km maar moest eerst flink zoeken waar die nu wel was. Toen zag ik een streep op de weg met een hoofdletter S erbij. De F waren ze vergeten want het was tevens ook de finish.
Terwijl de temperatuur gestaag opliep, ging bij mij het licht langzaam uit. Had toch gehoopt op een tijd < 35 minuten (in Hoorn bij de Stoomtramloop had ik immers
in de 33 gelopen) maar ik finishde in 36:37 waarmee ik nog 10e werd in mijn categorie.
Walter werd in zijn categorie heren 60+ op de 15km, tweede :d:

Keep on Running
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
Plaats reactie