dat was vorige week.LazyD schreef:Ik ben net terug uit Wehl (Lebbink herfstlopen)
voorbereiding was knudde, maar ik voelde wel een betere vorm aankomen.
2 veel te korte nachten (max 5 uur slaap)
2 dagen voor de wedstrijd (die ik wel voluit wilde, maar niet als flink doel zag) veel te snel getraind (400-jes ca 8"/400m te hard)
halverwege Wehl ontdekken dat de Garmin nog thuis lag
inlopen voelde al wat vermoeiend, maar dat zegt niet zoveel...
Net voor de start leek ook nog de batterij van m'n suunto horloge het te begeven, gelukkig deed de stopwatch het na een tijdje blank scherm![]()
Er werd fiks hard gestart, en ik zocht naar mijn eigen tempo. Na een km had ik het idee iets te hard te zijn gestart, maar hoe hard... ik zal het nooit weten![]()
't Is een niet al te snel parcours, wat bochtig, maar op zich ligt me dat wel. lekkere bospaden, bijna vlakke bruggetjes... ik liep lekker soepel!
m'n ademhaling kreeg ik ook steeds beter onder controle, tot ik de laatste anderhalve km nog wat wilde aanzetten.
niet helemaal stukgegaan, kon er wel ondanks vrij leeg zijn op het eind nog een mooie soepele spurt uitpersen.
eindtijd... 18:44![]()
da's voor dit moment zeer goed!
maar dan komt natuurlijk de onvermijdelijke vraag... is de 5 ook 5? ik heb wat locals aangesproken en zij menen van wel...
vanochtend opnieuw naar Wehl afgereisd.
opnieuw prachtig loopweer, zelfs nog iets frisser dan vorige week.
weinig wind, zonnetje... heerlijk.
ditmaal wel met Garmin, en wat meer mentale druk. Pcmaal en Geert waren er ook, genoeg tegenstand dus.
de eerste km's heb ik achter hans metzemaekers, vorige week een maatje te groot, aangelopen.
eerste km ging te hard (3:35), maar km 2 ging weer erg langzaam (heb het niet gemerkt, missertje van de Garmin?).
ik passeerde Hans en kreeg Geert in het zicht, een mooie prooi!
ook Geert kon ik voorbij en daarna probeerde ik de vaart erin te houden.
laatste km wel aardig stuk (vorige week ging het soepeler) maar ondanks dat een mooi slot.
18:25, en de Garmin vermeldde 4,93km (die van [s]Koos[/s] Moon en Maarten ook).
19 seconden sneller dan vorige week, ik ben er zeer tevreden mee!
d'r zaten weer flink wat snelle gasten voor me, goed voor de nederigheid zullen we maar zeggen

(km-tijden: 3:35 / 3:54