Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

zo 04-03-2012 22:22

DRUM schreef:
MasterRunner schreef:Ton, Evelien, geduld, het is niet elke dag "feest". Ton je hebt nu meer kans om een betere wedstrijd te lopen de volgende keer.....
Voor Evelyne was het wel feest hoor ;-) En wat mij betreft, zoals ik al aangaf, slechter kan bijna niet, dus de volgende wedstrijd zal wellicht iets beter gaan ;-)
Doordat er af en toe wat slechtere wedstrijden zijn, blijf je tenminste genieten van als het wél goed loopt. Tenminste, dat heb ik dan.
Altijd wind mee lijkt me ook niet leuk :wink:
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 04-03-2012 22:23

Vandaag de trappenbergloop gedaan.. het parkoer lag er toch best lastig bij.. het was knetterhard en enorm hobbelig waardoor ik erg liep te zoeken waar ik mn spikes neer kon zetten..

De eerste km ging nog wel goed in 3:42 maar daarna gingen alle kilometers in ongeveer 4:00.

Het was wel een leuk loopje zo maar de 19:38 was nou niet echt super..
One, two, Tri
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 04-03-2012 23:12

Ik heb een prima dag gehad bij het N.K.-indoor masters waar ik mij voor de 60 en 400 meter had ingeschreven.
Erg leuk om dergelijke afstanden te lopen omdat ik eigenlijk gewoon geen sprinter ben !!
Mooi om het totale evenement met alle regeltjes en zaken mee te maken.
Praktisch was ook dat ik vlak in de buurt van het Omnisport woon.

M'n 400 ging in 01:11'16 waarbij ik hoog in baan 4 liep wat best zwaar lopen was. Ik zakte in de bochten steeds wat af en had moeite om iets rechts van de linkerlijn te blijven lopen. Maar goed, ik had van te voren al bedacht om hier extra op te letten en het lukte goed.

M'n 60 ging in 00:10'05 waarbij ik in tegenstelling met de andere deelnemers meer moeite had om echt goed van het startblok weg te schieten. Maar ja, we doen dat ook nooit bij de A.V. en ook is er geen sprinttrainer.

Beiden afstanden gemiddeld iets boven de 20 km/uur gelopen dus.
Altijd fascinerend en onbegrijpelijk dat Haile en soortgelijke snelle atleten de marathon op deze sprintsnelheden kunnen lopen.
Ik hoef dat niet te proberen !!

Een verrassing was dat ik zowaar aan de 60 m-finale mocht meelopen omdat meerderen aanvankelijk al voor de series afzegden en er meerderen die eigenlijk in de finale zouden lopen hadden afgemeld.
Ze wilden denk ik naar huis !!
De finale liep ik in 00:10'22.
Redelijk constant dus t.o.v. de tijd in de serie.

Samen met Peter (DonK) en Jimmy (JimBoss) en veel clubgenoten opgetrokken wat uiteraard leuk was.
Ook super dat Dick op de tribune aanwezig was.
Prima om met Jimmy in de 60 m-serie te lopen en Peter gefeliciteerd nogmaals met je zilveren en bronzen medaille !!
:d:

Het was als totaal een belevenis om mee te maken ..

-----

Evelyne gefeliciteerd met je podiumplek !!
Laatst gewijzigd door ChatnRunner op zo 04-03-2012 23:16, 2 keer totaal gewijzigd.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 04-03-2012 23:12

tacohanou schreef: Zoals Jan (MiepMiep) een paar pagina's eerder schreef kwamen we hem ook tegen. En Jan, jij versnelde hoor :lol:
In een aantal verslagen werd geschreven over het lopen in groepjes: moeilijk een groep kunnen vinden met het juiste tempo, alleen opdraaien voor het kopwerk. Zelf loop ik eigenlijk helemaal niet zo graag in een groep. In de groep loopt het wel gemakkelijker dan alleen, maar dan krijg ik al snel het gevoel dat ik best wat harder zou kunnen. Voor een goede eindtijd was het vandaag beter geweest om bij het groepje met Taco te blijven. Alleen op avontuur uitgaan vond ik echter leuker. :wink:

Wat mij wel regelmatig overkomt is dat lopers bij mij aansluiten en mij alleen voorop laten lopen. Daar heb ik geen last van, zolang ze maar rustig lopen. Vanmiddag ging ik echter bij 25km iemand voorbij die heel erg hijgde en pufte en nogal met de voeten stampte. Hij probeerde aan te klampen, maar daar had ik niet zoveel zin in. Dus maar even een paar passen versnellen. Ik dacht dat een klein gaatje wel genoeg zou zijn, maar nee, hij sloot weer aan. OK, dan iets meer versnellen en iets langer. Hij begreep de boodschap en ging wandelen.
Jan

Trainingsschema's boeien me niet, ik loop verder en geniet!

mijn site
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

zo 04-03-2012 23:33

loopgek schreef:Ik heb in Beek de 10km gedaan. ...
pcmaal liepen niet optimaal met reden. Gedeelde smart zullen we maar zeggen :wink:
Voor en na de start Jan-Willem gesproken. Gisteren een verhuizing van een maisonnette van de 4&5de etage jaren50 bouw dus geen lift maar trappen, verwachtingen waren niet hoog. Eerste kilometers gingen eigenlijk boven verwachting maar rond de 4de kilometer melde de wasmachine zich met andere woorden: ik begon de vermoeidheid in mijn benen te voelen. En daarna gingen de kilometertijden omhoog. De eindtijd doet er niet toe, gelopen op het maximale wat er vandaag in zat en daarvan genoten (na de finish :roll: :wink: )
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 04-03-2012 23:43

ChatnRunner schreef:M'n 400 ging in 01:11'16
respect, 400m met 20km/h lopen is niet zo makkelijk als het lijkt, mijn snelste tijdens een training van de afgelopen jaren is 1.09, midden jaren 90 liep ik vrij relaxt 1.08 (op dit moment zou ik dat absoluut niet kunnen trouwens, heb dergelijke experimenten al 4 jaar niet gedaan)
ChatnRunner schreef:M'n 60 ging in 00:10'05
Je bent net als ik geen sprinter, een willekeurige A-pupil loopt je eruit. Ik liep een tijdje geleden 60m heuvelop in 10.6 en ooit lang geleden de 60m vlak in 8.2. Waarschijnlijk zijn we op de 60m op dit moment ongeveer even snel
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-03-2012 0:27

Dankjewel Ton.
Ik denk eigenlijk dat we over de gehele linie ongeveer even snel zijn.
Verder niet gekeken naar je P.R.'s maar je gelopen tijden komen me vaak bekend voor.
Lekker gemiddeld vind ik steeds.

Ik ben er wel tevreden mee maar ik wil d.m.v. wat betere training eigenlijk nog iets beter presteren want ik heb vandaag weer een wat scherper beeld gekregen wat onze leeftijdsklasse kan.
bz
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-03-2012 7:24

zie weer veel mooie resultaten voorbijkomen maar zonder de anderen tekort te willen doen: WOW Gerben!
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 05-03-2012 7:52

wow, dit was echt een sportweekend zo te lezen!

allen gefeliciteerd (en inderdaad: gerben is toch wel een beetje de uitblinker... hulde man!)

ik was gisteren in Wierden voor de run-bike-run (5/20/2.5km).

het lopen ging lekker, bijna vlakke ondergrond, zo goed als onverhard (gras/zand). gemiddelde snelheid over 5km 3:59/km en op naar de wissel. tijdens het lopen had ik Biker ingehaald... we moesten 20km fietsen, in 6 ronden. leuk rondje met amper hoogteverschil, maar wel leuk bochtenwerk. ik kon telkens iets harder gaan rijden, helaas gold dat ook voor Biker, die me halverwege passeerde...
tijdens mijn eerste run-bik-run (jaar geleden) stond ik na de laatste wissel stil met kramp, ditmaal (net als in Nijverdal, januari) ging het soepeler. ik kon nog een paar plaatsen opschuiven en zat steeds dichter achter Biker...
tijdens de jacht ging het looptempo flink omhoog, zelfs nog sneller dan tijdens de eerste run, 3:53/km gemiddeld. goed verdeelde race dus, en in het algemeen best tevreden!

eindtijd net onder de 1:19, en een paar seconden achter Biker (bedankt voor de strijd, erg goed voor de motivatie).

Leuk evenement en zoals ik vorige keer volgens mij ook al schreef: run-bike-run is fun 8)

helaas nog geen uitslagen, ben wel benieuwd hoe hoog we zijn geeindigd ( http://www.atbrunbikerun.nl/ )
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 05-03-2012 8:17

MiepMiep schreef: In een aantal verslagen werd geschreven over het lopen in groepjes: moeilijk een groep kunnen vinden met het juiste tempo, alleen opdraaien voor het kopwerk. Zelf loop ik eigenlijk helemaal niet zo graag in een groep. In de groep loopt het wel gemakkelijker dan alleen, maar dan krijg ik al snel het gevoel dat ik best wat harder zou kunnen. Voor een goede eindtijd was het vandaag beter geweest om bij het groepje met Taco te blijven. Alleen op avontuur uitgaan vond ik echter leuker. :wink:

.
Het is aan de ene kant wel fijn om alleen te lopen als je vrij zeker van jezelf bent en weinig te verliezen hebt.

Ik herken jouw gevoel, dat als je in een groepje loopt, je het idee hebt wel harder te kunnen. Dat is nou juist de valkuil, want omdát je in die groep zit gaat het gemakkelijk en als je voorbij gaat, gebeurt het maar al te vaak dat je na een tijd toch weer voorbijgehaald wordt door diezelfde groep waarna jij niet meer de kracht hebt om aan te haken.
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 05-03-2012 10:32

LazyD schreef:wow, dit was echt een sportweekend zo te lezen!

allen gefeliciteerd (en inderdaad: gerben is toch wel een beetje de uitblinker... hulde man!)
Precies!... wel verdient overigens als je zo kijkt naar de trainings inspanningen die Gerben levert.

Maarten
One, two, Tri
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-03-2012 10:57

Rutger schreef:Mooie omgeving daar in Vorden, ik heb 4 kastelen gezien. Ik liep in een groepje met Taco met een schema van 5 min per km. Parcours is denk ik net iets tekort, in de kleedkamer hoorde ik dat van andere lopers. Wij kwamen uit op 2.22.53, terwijl we onderweg op 27 km nog dik in de 2.11 zaten en zo hard hebben we die laatste 3 km ook weer niet gelopen.
@Rutger: ik zag je naam ook in de uitslagenlijst van de 3bergenloop op zaterdag. Heb je op zaterdag de HM gedaan in 1h28 en vervolgens op zondag de 30K in 2h22? Dat zijn veel kilometers.

Ben je in voorbereiding op Rotterdam? Ik zie je namelijk niet bij de greetz staan.
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
Rutger
Benefactor
Benefactor

ma 05-03-2012 11:55

Ja klopt, Rotterdam ga ik lopen en daarom heb ik afgelopen weekend kilometers gemaakt in de mooie bossen bij Driebergen en Vorden.
coen
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-03-2012 12:31

In de wedstrijd en op weg naar de wedstrijd. ;)

Volgens mij kun je een boel hebben maar hou het wel heel!
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 05-03-2012 15:41

ChatnRunner schreef: Ook super dat Dick op de tribune aanwezig was.
Daarom was ik er:
http://www.alltrackpress.nl/2012/03/05/ ... de-mortel/
Plaats reactie