Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

wo 12-06-2013 19:59

Net terug van de Hippolytusrun in Middelstum. Mijn 1e 5km en daarom uiteraard ook een officieel PR: 23'31. Wilde tussen 23'30 en 23'45 en had Garmin ingesteld op 4'40/km en daar had ik steeds voorsprong op, hoewel die wel slonk.

Prachtig oplopend schema, maar dat zat er ook wel in. Wilde flitsend weggaan en dan verder zien.

1 4:25.3 1,00 4:25
2 4:30.8 1,00 4:31
3 4:40.8 1,00 4:41
4 4:46.9 1,00 4:47
5 4:49.0 1,00 4:49
6 :18.3 0,08 3:51

Vond de 4e kilometer moeizamer gaan dan de 5e, hoewel die toch wat langzamer ging. En mijn 3 kilometertijd komt nu in de buurt van mijn toptijd uit begin deze eeuw (13'31). Nu was het 13'37 en dat is sinds 2002 niet meer gelukt. Die 13'30-barriëre moet er nu toch een keer aan gaan.
Laatst gewijzigd door DikkieDick op do 13-06-2013 6:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

wo 12-06-2013 20:16

Je kunt natuurlijk ook specifiek gaan trainen voor de 5 km, Dick. Het valt me altijd op hoe mensen het hele jaar door zo'n beetje hetzelfde blijven trainen en niet hun training aanpassen aan wat ze van plan zijn om te gaan lopen. Ik denk dat je nog wel 2 minuten kunt afhalen van die 5 km tijd, mits je bepaalde trainingsvormen gaat toepassen, vooral die de verzuring aanspreken. Uiteraard moet je dan ook je rust nemen.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

wo 12-06-2013 21:44

Rasheed schreef:Je kunt natuurlijk ook specifiek gaan trainen voor de 5 km, Dick. Het valt me altijd op hoe mensen het hele jaar door zo'n beetje hetzelfde blijven trainen en niet hun training aanpassen aan wat ze van plan zijn om te gaan lopen. Ik denk dat je nog wel 2 minuten kunt afhalen van die 5 km tijd, mits je bepaalde trainingsvormen gaat toepassen, vooral die de verzuring aanspreken. Uiteraard moet je dan ook je rust nemen.
Dank je, maar 2 minuten er af... Oei, ik zou al blij zijn met sub-23 of iets rond de 22'30. Zit nog steeds tegen die 4'30/km aan te hikken. Is me nu dus 2km lang gelukt. De 3e nog steeds niet en probeer in mijn 2e hardloopleven die 13'30-barriëre eens te slechten. Rond de eeuwwisseling op mijn, met kilometerteller op de fiets opgemeten, rondje van 3km paar keer 13'31 gelopen en nooit die 13'30 gehaald.

Wil deze periode sowieso wat meer op snelheid trainen. Gelukkig gaat dat goed bij de loopgroep. De afgelopen weken ben ik daar al wat mee begonnen met dit als resultaat, dus gaat de goede kant op. Periode daarvoor was op duurvermogen gericht en merk daardoor wel dat verval wat binnen de perken kan blijven.
In de officiële uitslag staat er bij mij overigens 23'35, zowel bruto- als netto-tijd. Dat klopt niet helemaal, bruto wel want daar stond de klok op, want een loopgroepgenoot die vlak voor me stond had tussen haar bruto- en nettotijd wel 3 seconden verschil.

Voelde overigens toch nog een heel erg klein beetje de bovenbeentjes van afgelopen zaterdag. Sinds de HM Zwolle ook niet meer gelopen tot nu dan. ;-)
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 13-06-2013 7:09

Hoewel het niet helemaal een hardloopwedstrijd was zet ik 'm toch lekker hier:-)

Afgelopen weekend heb ik mn eerste maar zeker niet mn laatste, 1/4 triathlon gedaan (1km zwemmen, 40 km fietsen en 10km hardlopen)... en het ging ongeveer zo:

Wat een lekkerrrrrr debuut op de triathlon. Het weer was lekker kwa temperatuur, beetje wind maar niet overdreven..
Ik was lekker op tijd op de baan en was natuurlijk mn id vergeten... na wat aandringen en vriendelijk kijken hoefde ik 'm niet eerst op te halen.. rustig alles klaar gelegd op de baan en op de fiets naar het zwemmen. de start van de OD(olympic distance) bekeken en omgekleed voor het zwemmen.
Het zwemmen viel me vies tegen. De chaos was groter dan ik had gedacht en door de golfslag zwommen er op de heenweg veel mensen schoolslag waardoor mn bril zelfs van mn hoofd werd geschopt... Ik kwam daardoor maar moeilijk in een lekker ritme en stapte pas na 23'30 minuten uit het water.
De wissel naar fiets ging best aardig.heb wel ontdekt dat het aandoen van de fietsschoenen aan het eind van de parc ferme niet de handigste plek is:-) Het fietsen zelf ging wel lekker. Na de stichtsebrug en wat smalle paadjes met tegenliggers was het een lang recht stuk met schijn wind mee.. lekker met 40 doorfietsen. geprobeerd om de stukken wind tegen een beetje aan te zetten waardoor de gemiddelde snelheid best ok bleef. na de stichtsebrug een paar versnellingen lichter rustig doorgepeddeld naar de Atletiekbaan. vanaf het water tot de atletiekbaan deed ik 1:20'40"
Mn fiets stond bij de finish halverwege de baan. Helm af,Petje op, schoenen (en sokken) aan en we konden weer verder.. tot ik net de baan af was.. toen moest ik even een boom water geven. Wel gek want ik had die behoefte nog niet toen ik op de fiets zat... misschien was het ook wel niet nodig geweest maar acht..
De eerste paar honderd meters liep ik flink te harken, het ging totaal niet soepel maar dat trok later wel bij. mn vriendin had me bij het zwemmen gemist maar stond nu met mn twee jongens wel op een handige plek waardoor ik ze 4 keer tegenkwam.. de eerste keer was het nog stroef maar de volgende keren ging het lekker. Het lopen , inclusief wissel en plaspauze, ging in 41'51"
totaaltijd 2:26'00"
na de finish werd ik opgewacht door vriendin en kindertjes en ben ik met een ijsje lekker terug gewandeld naar de atletiekbaan... heerlijk voldaan in het zonnetje...
Volgend jaar weer.. maar dan een paar dingetjes anders.. het zwemmen moet sneller, dat moet makkelijk onder de 20 minuten kunnen. misschien toch een andere fiets...moet ook een flinke hap vanaf..... en last but not least... zonder achillespees blessures moet ik hier gewoon ruim onder de 40 minuten kunnen lopen..
Maar wat veel belangrijker is dan de tijden... Ik heb er enorm van genoten, zowel van de triathlon zelf als de voorbereiding...
nu snel een nieuwe triathlon uitzoeken..
One, two, Tri
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

do 13-06-2013 7:48

@gadget: gaaf! Nette tijden, om nog even een 10 km net boven de 41' te rennen, respect! Staat zeker nog op mijn to do lijstje, maar dan moet ik eerst zwemles nemen.

Heb je nog kunnen aansluiten in een groepje bij het fietsen? Dan kan dat inderdaad nog sneller.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 13-06-2013 9:04

Eindelijk een beetje bijgekomen van het NK Masters, fagelopen weekend.

De voorbereiding ging ditmaal niet helemaal naar wens; Ik heb eind april een blessure opgelopen door een incident op de training. Ben dus ook even wat minder nadrukkelijk op CnR geweest, omdat soms acheteraf blijkt dat de concurentie ook meeleest.

Twee weken voor het NK heb ik meegedaan aan de mastercompetitie, daarna ben ik voorzichtig weer wat startjes gaan trainen; Laatste dagen voor het NK niet meer getraind omdat ik ziek begon te worden.

Zaterdag was de 100m. Ik had gezein dat ik me in mijn serie normaal gesproken rechtstreeks zou moeten kunnen kwalificeren middels een plaats bij de eerste 2, en dat er een gevaarlijke outsider mee liep.
Ik vertrouwde mijn kuiten niet helemaal, ben dus net iets minder uit het startblok geknald, vervolgens even goed doorgestart.
Ik bleek samen met George Stroh aan de leiding te gaan, met Uli op kleine achterstand.
Heb de race dus rustig uitgelopen, waarbij ik Uli een beetje in de gaten hield om meteen te kunnen reageren als hij plotseling zou versnellen.

Afbeelding

Ik eindigde de race als tweede in een slechte tijd (13:14, 2.0 m/s tegenwind).

---

In de finale was Kay Schaafsma de grote favoriet. Vorig jaar was hij kampioen geworden in 12.33. Voor hem was dat de eerste keer in zijn leven dat hij meer dan 12 seconden deed over 100m, voor de rest van ons is dat een tijd waar wij alleen maar van kunnen dromen.

Maar ja, in een finale is altijd alles mogelijk. Dus ik besloot gewoon voor de winst te gaan. Of anders voor het zilver. Of desnoods voor het brons. Ik had immers nog nooit een medaille geonnen tijdens een NK Outdoor.

Gewoon vol weg dus. Eerst even mijn standaard voorbereiding ...

Afbeelding

Helaas werden we een keer teruggeschoten, omdat niet iedereen stil zat na het kommando "Klaar ...".
Geen valse start, we kregen de bekende groen/zwarte kaart te zien. (Om een of andere reden miste George dat, dus hij nam aan dat de volgende die vals zou starten gediskwalificeerd zou worden)
Vervolgens voluit gestart en versneld. En de eerste 30m lag ik zowaa op kop:

Afbeelding

Maar ja, toen kwam Kay op snelheid en was het meteen bekeken.
De echte snelheid was er nog niet, maar wel voldoende om George voor te blijven.
Nog even goed opgelet vlak voor de finish:

Afbeelding
Afbeelding

Eindtijd was 12.73, met 1.4 m/s tegenwind.
Zilver, dus.

Afbeelding

Helaas liep de prijsuitreiking een beetje uit, waardoor ik de zilveren race van AdP miste.
===

De 200m zou een stuk moeilijker worden.

Ik was op papier de langzaamste in mijn serie.
Ik zou dus voluit moeten gaan om de finale te halen, en dan zou ik in de finale waarschijnlijk onvoldoende over hebben.
Maar ja, als je de finale niet haalt heb je sowieso verloren.
Voluit, dus.
Gezien de achtergrond van mijn tegenstanders ging ik er van uit dat ik als eerste uit de bocht zou komen.
Op het rechte stuk zouden de andere 4 dan langszij komen, en ik zou op karakter moeten aanklampen ...

Het liep volkomen anders dan verwacht.
Ik ging voluit weg, maar kwam gek genoeg als laatst de bocht uit.

Afbeelding

Oops!. Ik was dus kansloos voor de finale.
Dan dus maar gewoon netjes uitlopen, met zo hoog mogelijke snelheid.
Gek genoeg ging ik daarmee Glenn Hofmann en George Stroh zomaar voorbij. Ik finishde als derde in 26.78 (0.7 m.s tegenwind), en dat bleek net genoeg om als snelste verliezer door te gaan naar de finale.

---

2 uur bleek voor mij niet voldoende om te herstellen voor de finale.

Toch maar zo goed en zo kwaad als het kon in het startschot gekropen.
Helaas viel er weer een valse start.
Met moeite een laatste maal opgeladen (ik vroeg en kreeg een paar seconden extra van de starter).
Vervolgens nogmaals "voluit" weg.
Ik kwam ditmaal veel te ruim de bocht uit:

Afbeelding

Redelijk goed gelopen op het laatste rechte eind, maar ik was en bleef vierde:

Afbeelding
De man van de Korte Adem
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 13-06-2013 9:22

gzomer schreef:@gadget: gaaf! Nette tijden, om nog even een 10 km net boven de 41' te rennen, respect! Staat zeker nog op mijn to do lijstje, maar dan moet ik eerst zwemles nemen.

Heb je nog kunnen aansluiten in een groepje bij het fietsen? Dan kan dat inderdaad nog sneller.
De 10km was eigenlijk geen 10km(eerder 9,3 heb ik me laten vertellen) maar wel inclusied een half rondje over de atletiekbaan met de fiets op blote voeten en de wissel..

Voor mij was de aanleiding mn achillispees blessure.. In september begonnen met zwemmen in een borstcrawl trainingsgroep.. en na een tijdje zelf gaan zwemmen.. Nu ben ik lid geworden van een zwemvereniging met een triathlon afdeling.. Wild water zwemmen voor een triathlon gaat net iets anders dan wedstrijd zwemmen in een zwembad. Je gebruikt je benen niet (of zo min mogelijk) en mag zwemmen met een wetsuit..

Met fietsen is stayeren niet toegestaan maar anders zou dat inderdaad wel sneller zijn..

Ik ben serieus aan het overwegen of ik volgend jaar een tijdritfiets aan ga schaffen voor het fietsen..

Maarten
One, two, Tri
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

do 13-06-2013 9:25

Een prachtig fotoverslag, Don_K! het is leuk om als niet-sprinter, niet-baanatleet te zien hoe zo een wedstrijddag eruit ziet. Jammer dat er geen podiumplaats in de finale inzat, maar de voorbereiding was al suboptimaal las ik. Kortom, mooi gedaan :)
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

do 13-06-2013 10:23

Prachtig verslag Peter.
Gefeliciteerd met het zilver op de 100m!

Afbeelding
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Jimboss
Lid
Lid
Contacteer:

do 13-06-2013 10:45

Klasse Peter !!! Toch knap dat je er op zo'n dag er toch weer staat, ondanks de mindere voorbereiding.
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 13-06-2013 11:54

Peter, gefeliciteerd met je podiumplek!

En wat een indrukwekkend zweefmoment op foto 2.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 13-06-2013 13:07

Goed gedaan, Peter.
Proficiat met je podiumplek en je bijna-podiumplek :lol:
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 13-06-2013 20:24

Goed gedaan Peter !!
Gefeliciteerd !!
:)
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 13-06-2013 20:59

Gefeliciteerd Peter!

Maarten
One, two, Tri
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

vr 14-06-2013 7:17

Van harte, Peter, en weer mooie foto's!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Plaats reactie