Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-03-2015 11:19

nadine35 schreef:
DikkieDick schreef:Sinds december 2013 niet meer zo ver op dit tempo gelopen, en in de tussentijd wel 4-5 kilo zwaarder. ;-)
Toegenomen spiermassa dus :wink:
Yep, maar niet alleen vrees ik, maar qua kleding kan ik nog steeds hetzelfde aan, terwijl toen ik van het huidige gewicht 5kg afviel ik om de haverklap een kleinere maat kon aanschaffen (van broeken).
gil
Lid
Lid

ma 02-03-2015 14:28

Gisteren nog eens een trail gaan lopen (17K)
Het miste wat de trailaspecten die ik gewoon ben (weinig single track trails) maar toch een fijne tijd gehad.

Vrij inactief (of zo goed als niets) aan het sporten de laatste maanden.
Ik heb hier wel gemerkt dat je km's in de benen moet hebben om een afstand deftig te kunnen lopen.
Tijd maakte me niet, dus niet te hard gelopen.
Na 10 km begonnen de benen al moe te worden en was het een struggle om tot aan de finish te geraken.
Conditioneel was natuurlijk niet meer top maar daar had ik helemaal geen moeite mee.

Daarna paar uur in de zetel in slaap gevallen en voor de rest van de dag koppijn.

Toch wat beter trainen om het wat minder zwaar te hebben.
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 02-03-2015 17:45

nadine35 schreef:... heb ik geleerd me niet meer te schamen voor mijn resultaten en te genieten van wat ik wel doe en kan...
En zo is het.
Dat is het fijne van hardlopen. Het maakt niet uit wat de rest doet, als je je ten opzichte van jezelf verbetert, heb je het goede gedaan en alle reden om tevreden over jezelf te zijn :D
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 02-03-2015 18:41

DikkieDick schreef:Gerben en Albert, prachtige prestaties. Ik was er gisteren ook, maar op respectabele achterstand. ;-)

Stond bij de 1:40-pacer maar die was snel weg, terwijl mijn tempo toch rond 1:40 lag. Vervolgens snelde de 1:45-pacer voorbij. Ik dacht gekkenwerk. Maar relaxt blijven lopen. Het zou mooi zijn als ik in ieder geval een sneller officieel PR zou kunnen noteren als mijn halve marathon-pr van 1:44:59.

Na 10km in 51,5 minuut lag ik mooi op schema, maar ik wist dat er nog lastige stukken zouden komen en had ook zoiets van onder de 1:50 gaat zeker lukken. ;-)
Het stuk met de wind in de rug ietsje vaart gemaakt en toen kwam na de rotonde en afdaling tegen de wind in langs het kanaal, maar dat viel erg mee en ik kon lekker tempo maken/houden en liep de ene loper na de andere voorbij. Polar gaf voor 20km nog een geschatte eindtijd van pakweg 1:43 en dat was prima.
Na ongeveer 15,5km begon ik kramp te krijgen in mijn hamstring en werd het wat strompelen. Ik dacht: moet niet gaan wandelen, want dan is het helemaal gebeurd.
Ai, nog 4km te gaan. Dit wordt een lijdensweg. Zeker tegen de wind in en nu werd ik weer voorbij gelopen. Waar blijft het keerpunt? Na het keerpunt kon ik er een beetje doorheen komen en ging het tempo toch weer wat omhoog. De 16e km in 5'24 en de 17e in 5'38 waren de langzaamste. De bordjes langs de weg weken niet ver af van de Polar, althans t/m 18km. Toen ik er 19km op had zitten was de geschatte eindtijd nog steeds 1:44. Mooi, maar het bordje kwam maar niet en toen ie wel kwam zat ik op 1:40:20 of daaromtrent. Ai, dan wordt het toch lastig. Toch aangezet, ondanks de nog wat lichte pijn en kreeg een meter of 300 voor de finish een eenzame 1:45-pacer in beeld. Net niet weten in te halen in de eindsprint en 1:45:01 geklokt, met in de uitslag 1:45:02. 20,21km gemeten. Prima zo. Maar wel een 20km-PR dat langzamer is dan mijn HM-PR. Maar gezien de weersomstandigheden en de kramp/verrekking dik tevreden. Verbaasde me ook wel dat ik toch zo lang op tempo kon lopen. Sinds december 2013 niet meer zo ver op dit tempo gelopen, en in de tussentijd wel 4-5 kilo zwaarder. ;-)

Bijzonder was even een massage op het podium van het theater. ;-)
Mooi verslag , Dikkie. Goed gevochten.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 02-03-2015 18:41

gzomer schreef:De 20 van Alphen. Na een kilometer of 7-8 zat AppieB me nog op de hielen, maar gaatje kunnen slaan op het stuk van 4 km met vol wind mee. Na 10 km in 37'20 gefinished in 1'15'23. Power met wind tegen valt nog tegen, gebrek aan harde tempotrainingen. Kan/durf nog niet tot het gaatje te gaan. Maar tevreden en eerste M40, haha. Ik hoop de komende maanden nog verder te verbeteren.
Proficiat, heb je ook een podiumfoto?
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-03-2015 18:43

nadine35 schreef:
Manon schreef:Je bent zo druk met complimenteren geweest, dat ik het natuurlijk niet kan laten om het terug te doen :wink:
Het is geen voor wat hoort wat he?! :wink:

Ik ben gewoon weer erg onder de indruk van alle prestaties hier.

Waar ik me niet al te lang geleden zou frustreren omdat ik waarschijnlijk nooit een goede loper zal worden (gebrek aan aanleg en niet de belastbaarheid om veel te kunnen trainen) heb ik geleerd me niet meer te schamen voor mijn resultaten en te genieten van wat ik wel doe en kan. Dat maakt dat ik hier met een prettiger gevoel actief kan zijn en dus ook lekker complimenten kan uitdelen aan de prachtige prestaties :)
Heel goed tijden zijn maar een paar niets zeggende cijfertjes, genieten daar gaat het om...
tuurlijk zijn wedstrijden een mooi meetpunt om te kijjken of het trainen wat oplevert dat heb ik wel...
Maar de essentie van ons recreatieve loper is toch de lol....
max09
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-03-2015 19:13

Voor wie het leuk vindt... verslagje van mijn 60 km ultra trail staat op http://bit.ly/1DwS6id

En nu weer lekker verder lopen :) Alweer twee losloop rondjes gedaan sinds zaterdag. Lijf is het alweer vergeten geloof ik ;-)
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-03-2015 19:26

Dank, allen!

@Nadine: mooi verwoord dat iedereen wat voor zichzelf uit hardlopen kan halen en daar trots op mag/kan zijn.

En geen podiumfoto, aantal wedstrijdlopers in mijn klasse was gering en ik had ook geen idee waar ik liep. Maar goed, zoals AdP zegt: komen opdagen is ook belangrijk, haha.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Madelon
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-03-2015 20:40

Heerlijk weer ns n afstand gelopen zaterdag en wel 26 km.
Op mn dooie gemakje en me niet laten verleiden om harder te gaan lopen dan comfortabel (laten verleiden door mezelf).
Ow wat ging t heerlijk :-)
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 07-03-2015 20:02

Vandaag stond mijn eerste marathon van dit jaar op het programma. De Galgenbergmarathon over de Utrechtse Heuvelrug bij Veenendaal, Amerongen e.o. Een hele mooi marathon - zeker met dit weer -, maar met alle heuvels toch redelijk pittig. Er waren dan ook weer veel bekenden uit de marathon en ultrawereld. Ik heb er zelf ook al een flink aantal gelopen, maar in dit veld stelt dat weinig voor. Geeft niet, het is vooral erg gezellig en het gaat niet om de eindtijd. Er wordt gelopen in 4 groepen met elk een eigen tempo.
Ik kon het tempo van mijn groep zo'n 35km zonder problemen volgen. Daarna merkte ik dat het iets te hard ging voor mijn beperkte trainingsarbeid. Tot in de kuil kon ik vlak bij de groep blijven en daarna heb ik rustig uitgelopen. Dat stuk van de route ken ik goed en met het oog op de 50km Sallandtrail komend weekend is forceren niet slim. Voordeel is dat ik nu totaal niet het gevoel heb dat ik een marathon in de benen heb.

Voor Jannet was het ook een nuttige dag. Ze heeft veel franse woorden kunnen oefenen voor haar loopplannen in Frankrijk komende zomer :D
Jan

Trainingsschema's boeien me niet, ik loop verder en geniet!

mijn site
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

za 07-03-2015 20:18

Vandaag de driebergenloop gelopen. De halve marathon; erg mooi, bijna helemaal onverhard. Een paar leuke heuvels. En heerlijk weer. Prima geregeld allemaal en met 1:35.43 een nieuw pr:)
nadine35
Lid
Lid
Contacteer:

za 07-03-2015 21:49

7km op het circuit van Spa-Francorchamps vandaag. Auw!! Vooral die eerste helling (16%!!!), maar ook de langere stukken minder sterke stijging. Dankzij een flink stuk bergaf toch een mooi gemiddelde. Morgen spierpijn vrees ik zo. Maar wát gaaf om om de stukken naast het bos te lopen met alleen het geluid van de fluitende vogeltjes en voetstappen op het asfalt. En diep respect voor diegenen die 14 of 21km liepen op dit circuit ;-)
Laatst gewijzigd door nadine35 op za 07-03-2015 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

za 07-03-2015 21:52

Dat is echt een enorme helling Nadine. Lang geleden nog ooit met de auto gedaan.. Die had het al zwaar :wink:
nadine35
Lid
Lid
Contacteer:

za 07-03-2015 22:03

Michiel_N schreef:Lang geleden nog ooit met de auto gedaan.. Die had het al zwaar :wink:
Dat geloof ik graag ;-)
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

za 07-03-2015 22:42

@Nadine: Heftig, nooit geweten dat Spa-Francorchamps zo'n steile helling kent. Weet uit ervaring hoe zwaar dat is.
Chapeau! Spierpijn hoort erbij
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Plaats reactie