Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
knnth
Lid
Lid
Contacteer:

zo 26-04-2015 12:35

Na het niet kunnen starten op de 800m afgelopen donderdag (m'n quadriceps gaven niet thuis bij de versnellingen aan het einde van het inlopen) en een pijnlijke middenrif(?) waardoor ik vrijdag mijn training na 800 meter (juist, 800 meter, grrr) gedwongen moest afbreken had ik het helemaal gehad met deze week.

Zaterdag rustig een kleine drie kilometer gelopen om te kijken of de pijn al minder was. De pijn was minder maar niet weg. Toch maar besloten om vanochtend te starten bij de Drieplassenloop. Het is maar vijf kilometer: gaat het niet, dan is de weg naar de finish niet al te lang.

Stevige warming-up gedaan waarin de pijn rond het middenrif in ieder geval niet erger werd en besloten om maar volle bak te gaan. Eerste kilometer in 3'43, in vijfde positie, alles ging goed. Tempo vastgehouden, de nummers drie en vier achter me gelaten en in een vlak tempo doorgelopen: 3'43 en 3'45. De vierde kilometer ging natuurlijk weer eens een stuk langzamer maar met 3'50 niet echt heel slecht gezien de omstandigheden. De nummer vier liep nog gevaarlijk dichtbij dus in de laatste kilometer het tempo erop en behoorlijk soepel doorgelopen. Die kilometer ging in 3'42 en dus gefinisht in 18'43.

Slechts 8" langzamer dan pr, een lekkere opsteker!
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 26-04-2015 17:32

Omdat de Huissense Stratenloop niet doorgaat, moest ik op zoek naar een alternatief. Al surfend over het internet naar een loopje in de buurt van Gelselaar, waar de wortels van mijn familie liggen, kwam ik bij de Kastelenloop in Diepenheim terecht. Omdat deze loop ook in estafettevorm gelopen kan worden, leek mij dit een mooie vervanger voor de Stratenloop.
De Kastelenloop is een halve marathon in 3 lussen door het buitengebied van Diepenheim, waarbij je steeds weer in het dorp (stadje?) terugkomt. En dus kun je hem ook met z'n drieën lopen. Ik had 2 heren bereid gevonden om samen met te lopen.
Heer Roy trapte af op de Nijenhuis Watermolenronde, langs kasteel Nijenhuis. Ik liep de tweede ronde, de Westerflierronde, langs kasteel Warmelo en kasteel Westerflier. En heer Evert liep de slotetappe, de Reggeronde, langs kasteel Diepenheim. Ik weet niet of het allemaal kastelen waren, of een paar exorbitante buitenhuisjes :wink: . Mijn route vond ik erg mooi. Afwisselend met landgoederen, weilanden en bos. Een groot gedeelte onverhard, waarvan ongeveer een kilometer behoorlijk modderig. Al met al toch wel een pittige ronde. Tevreden met een tijd van 36.47 op een afstand van 9.1 km.

Leuke loop, een aanrader!
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 27-04-2015 18:52

Vandaag weken na Texel een 10 km wedstrijd gelopen, heb er een 42.20 uit kunnen persen alles voelde goed kon alleen niet harder :D

Tevreden het is slechts 1 min 3 seconden boven mijn PR.....
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

ma 27-04-2015 22:16

Eén van de leukere opmerkingen dit weekend trof ik bij NOS Studio Sport (http://nos.nl/artikel/2032520-kipchoge- ... onden.html), waar de laatste woorden bij het verslag van de marathon van Londen waren 'Paula Radcliffe sloot haar carierre af tussen de recreanten'. Paula finishte in 2.36.55 ...
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

di 28-04-2015 8:21

Gisteren in Oldehove de Oranjerun gelopen. Doel/streven was toch op zijn minst onder mijn officiële 10mijl-PR van 1:21:54 te duiken (en als het een beetje meezit in de buurt van het officieuze PR van 1:19:30 te komen). De 1e paar kilometers gingen netjes op dit schema, maar de 5e kilometer verliep dramatisch in 5'30 en toen kon ik het wel uit het hoofd zetten. Ik wist dat de laatste kilometers de wind vol tegen zou komen, maar eerst nog een stuk met de wind in de rug. Ik kon gelukkig weer wat versnellen richting 5'10/km bij het deel met rugwind, maar het ging niet gemakkelijk. Bij het tegenwind-stuk wist ik toch nog wat aan te zetten en het verlies te beperken om te finishen in 1:23:32 (volgens Polar), maar volgens de chip in 1:23:39 netto. Wat wel gek was, want ik had toch echt bij de 1e mat de Polar ingedrukt en ook pas na de 1e mat weer uitgedrukt. Bruto-tijd is 1:23:45 en dat staat dan wel weer grappig.
In mijn categorie 20e van 23 gefinishte lopers.

Positieve was dat ik dus toch bij het tegenwind-stuk de kilometertijden rond de 5'20 wist te houden en ik niet zoals me regelmatig gebeurt in de laatste kilometer door hordes lopers wordt ingehaald. Nu ben ik gedurende de 2e helft door 2 lopers ingehaald, waarvan ik er 1 ook zelf in deze 2e helft had ingehaald. En zelf ook nog 3 lopers weten te achterhalen en op een kleine achterstand gezet.

Waardoor het nu niet lekker ging? Misschien toch nog niet helemaal voldoende hersteld van de LDL van ruim 30km van afgelopen woensdag. Merk dat ik de laatste tijd meer hersteltijd nodig heb. En mijn gewicht werkt me wat tegen. En deze zaken in ogenschouw nemende mag ik dan ook best wel weer tevreden zijn met een 1:23. Het is per slot van rekening ook mijn 2e 10mijl-tijd ooit (van de 3 10 mijlen die ik in wedstrijdverband heb gelopen). ;-)
tib888
Lid
Lid

di 28-04-2015 9:57

Dit weekend in antwerpen m'n 3de marathon gelopen en weer met een negative split. Eindtijd 3:55:50 en meer dan 10 min sneller dan vorig jaar. Laatste 12 km 315 van de 2400 deelnemers nog ingehaald :-)
Bulldozer
Lid
Lid

di 28-04-2015 10:02

Vrijdag avond 20:00. Ik probeer nog een beetje te slapen, maar de slaap wil niet echt vatten. Nog niet moe om deze tijd, te warm, mijn vrouw die rondscharrelt om haar hardloop kleding klaar te leggen. Uiteindelijk val ik dan toch in een onrustige slaap om een uur later weer wakker te worden. Het is nu 23:00. Snel even douchen, hardloop kleding aantrekken, schone kleding mee, rugzak met water, fluitje, petje, hoofdlamp, energy repen, nog meer water in flesjes, cola, 3 monsters. Inschrijvingsformulier en racebib. Uiteraard hardloopschoenen en sokken niet vergeten. Ook nog snel even een handdoek pakken en dan kunnen we om half 12 weg zoals gepland. Ware het niet dat mijn vrouw nog niet klaar is. Zelfs om half 12 's nachts voor aanvang van een hardloop wedstrijd moet er blijkbaar met make-up gekliederd worden. Met een kwartier vertraging rijden we alsnog weg. Na twee kilometer komt mijn vrouw erachter dat ze de flesjes van haar drinkgordel vergeten is. Terug maar weer en dan rijden we tot slot precies om middernacht weg.

Het is maar 250 kilometer rijden naar de start van de Salomon X Trail. Je zou denken dat je dat binnen 3 uur wel moet kunnen halen zo 's nachts. Ware het niet dat we dwars door een stad van 16 miljoen mensen moeten en er daar 's nachts ook gewoon files staan. Er waren wat ongelukken gebeurt. Met de nodige stress bereiken we toch nog redelijk op tijd de parkeer plaats. We komen aan om 04:15. Schoenen aantrekken, nog even naar de wc, race bib opspelden, registreren, mijn verplichte uitrusting laten checken. Ze zijn erg strict hier. Voor de 32km moet je minimaal 1l water meenemen, een fluitje en een hoofdlamp. Hoofdlamp en fluitje moeten getest worden. Capaciteit van het water wordt verder niet gecontroleerd. Ik heb een hydrapack van 2l in mijn rugzak en een flesje van een halve liter. Normaal loop ik liever zonder bagage, maar dit is een zogenaamde "green run" en bij de verversingsposten wordt alleen water om je eigen flesjes te vullen geserveerd en geen bekertjes. Ik heb ook maar wat energie repen in mijn rugzak gedaan. Normaal eet ik nooit tijdens hardlopen, maar ik heb zo'n idee dat dit geen normale race wordt.

Het schijnt dat je het beste goed uitgerust aan een wedstrijd kan beginnen. Nou dat punt kunnen we na een uurtje slaap en een autorit van ruim 4 uur doorstrepen. Moet ik nu echt nog 32km lopen, ik wil naar bed. Een goed ontbijt is ook niet echt van toepassing. Sinds mijn avond eten de vorige dag heb ik een halve liter water op en twee energie repen. Nouja, met mijn 107kg zou ik in iedergeval niet verhongeren.

Na de check van de uitrusting sta ik om 04:50 in het startvak te wachten voor de start om 05:00. Ik sta op de 4e rij redelijk vooraan. Als dat maar goed gaat, normaal start ik altijd verder naar achteren om vervolgens andere lopers in te halen.

Om precies 5 uur klinkt het start schot. Mijn vrouw die de 6km doet mag over 2 en een half uur vertrekken en gaat nog even in de auto slapen. De eerste kilometer is nog mooi over asfalt. Dat loopt lekker, behalve dan dat ik een gevoel van winderigheid heb. Sorry voor diegene die achter me liepen... Ik probeer het tempo rustig te houden.

Na de 1ste kilometer begint het dan echt. Het asfalt gaat over in een stoffig zandpad. Ondanks mijn hoofdlamp zie ik door al het stof bijna niets meer. Geen idee welke kant we op moeten en volg maar de schimmen om mijn heen. Zolang we door het stof lopen, lopen we goed toch?

Na twee kilometer staat het opeens stil. De eerste hindernis van de dag. Een rivier moet via een paar smalle balken over gestoken worden. Geduldig wacht ik ongeveer een minuut op mijn beurt. Ha, hoe meer we stil staan hoe makkelijker het wordt toch? Na de hindernis zijn de lopers wat meer versprijd en lopen we in een lang lint. Intussen is het al flink warm en druipt het zweet van mijn petje. Een half uur na de start is het licht genoeg om de hoofdlamp en petje op te bergen. Toch handig zo'n rugzak. Ik dwing mijzelf om te stoppen en de lamp en het petje op te bergen. Als ik het nu niet doe dan laat ik het waarschijnlijk de hele wedstrijd op mijn hoofd zitten.

Ondertussen hadden we nog wat hindernissen, wat springen over greppels, lopen over smalle balken. Allemaal niet zo speciaal en het loopt toch wel lekker door.

Na 8km staat het dan toch weer stil. We moeten wederom een riviertje over steken maar dit keer kan het niet door over stenen of balken te lopen maar moeten we echt door de rivier. Het is maar zo'n 20 centimeter diep, maar genoeg om doorweekte schoenen te krijgen. Een enkeling trekt schoenen en sokken uit om blootsvoets de rivier over te steken. De meeste gaan er gewoon met schoen en al doorheen. Ik besluit dat laatste ook maar te doen. Het gaat een stuk sneller aangezien er scherpe stenen op de rivierbodem liggen. Nadeel is wel dat ik de resterende 24km met doorweekte sokken en schoenen moet lopen. Ach, anders waren ze wel doorweekt van het zweet geraakt en als het regende waren ze ook doorweekt geweest.

Na 10km is daar de eerste drinkpost. Ik besluit gewoon door te lopen. Ik heb nog water in mijn hydrapack en nog een flesje van een halve liter. Dat ik mijn schoenen aangehouden had bij de rivier bleek een goede beslissing. We moesten nog 5x een rivier oversteken waarvan de diepste dieper dan mijn knieen was.

Tot km 14 ging het allemaal prima. Toen begon de ellende; omhoog de bergop. Intussen was het ook al zinderend heet geworden. Garmin Connect geeft 25graden aan maar dat was misschien toen we begonnen. Ik schat het zeker op een graad of 30, misschien nog wel warmer.

Omhoog was een kwelling. Uiteraard ging dit niet meer hardlopend, maar wandelend. En zelfs wandelend zat mijn hartslag over de 90% maximum en moest ik een paar keer stoppen door de pijn in mijn bovenbenen.

Eindelijk aan de top, konden we weer naar beneden. Dit ging ook niet sneller dan normaalwandel tempo. Het was simpelweg te stijl. Af en toe moesten we touwen gebruiken om veilig naar beneden te komen. Inmiddels was ik behoorlijk buiten adem en was het water uit mijn rugzak ook nog op. De waterpost was echter niet ver meer dus ik besluit mijn flesje van een halve liter ook op te drinken.

Na 18km zijn we weer bij een drinkpost. Dankbaar maak ik daar gebruik van om een liter Gatorade achterover te slaan en daarna nog een halve liter water. In totaal dus al 2 en een halve liter water gedronken en een liter Gatorade sinds de start. Ik zit er behoorlijk doorheen, maar uiteraard ga ik na de korte drink pauze gewoon verder.

De tweede berg bij kilometer 20 is nog slopender dan de eerste. Tergend langzaam kom ik stapje voor stapje wat hoger. Regelmatig moet ik naast het pad even zitten om uit te puffen. Gelukkig ben ik niet de enigste. Eindelijk bij de top, sinds ik toch al helemaal kapot ben besluit ik nog maar even een foto van het uitzicht te nemen en een energy reep te eten. Ik krijg de reep nauwelijks weg en heb alleen maar dorst, absoluut geen honger.

Afbeelding

Hardlopen wordt het niet echt meer. Na de foto in een sjoktempo weer verder. Gelukkig gaat het vanaf hier alleen nog maar naar beneden of is het vlak. Dat betekend echter niet dat het makkelijk lopen is. Mijn tenen beginnen zeer te doen van de rotsen op het pad. Ik besluit om in de schaduw wat te rusten. Bezorgd vragen mede lopers of het wel gaat. Bieden me zelfs wat te eten aan. Ja, het gaat prima, alleen even wat rusten, nee absoluut geen eten. Op kilometer 25 is er nog een drinkpost waar ik dankbaar gebruik van maak en weer een liter water weg drink.

Bijna bij de kust en bij de kust zou het makkelijk zijn toch? Ik had bedacht dat ik nog wel binnen de 5 uur kon finishen. Ik was nu 4 uur en 10 minute onderweg met nog 7 vlakke en naar beneden gaande kilometers te gaan.

Nou vergeet het maar, langs de kust was het ergste van allemaal. Er was geen pad. We moesten over de rotsen klauteren. Welke idioot heeft dit bedacht. Gelukkig verderop is er zand. Nou dat zand was niet veel beter. Waar je ook loopt, overal zak je weg. Zand en rotsen wisselden elkaar af. Liep ik over het zand dan snakte ik naar rotsen, liep ik over de rotsen snakte ik naar zand. Van hardlopen kwam niets meer terecht. Iedereen in mijn blikveld sjokte in een godvergeten tempo als een zombie verder. Behalve diegene die me inhaalde. Eigenlijk liep hij even hard als mij en liep een heel stuk naast me. Begon hij een gesprek. Hallo, na 28km ellende zit ik toch niet op een gesprek te wachten? Met uiterste krachtsinspanningen weet ik nog net mijn ene voet voor mijn andere te zetten en hij vraagt waar ik vandaan kom, waar ik woon en of ik andere wedstrijden hier liep. Beleefd antwoord ik. Gelukkig is hij ook moe en pers ik er even een versnellings sjok uit en loop van hem weg. Vanaf km 6 staan er iedere 2km borden met hoever we nog moeten. Helaas laten die borden met een snelheid van 15min/km erg lang op zich wachten.

Drie kwartier later ben ik eindelijk van het vervloekte strand verlost. De laatste 2 kilometer. Helaas gaat dit weer omhoog, maar alles beter dan strand. Ik probeer mij nog enigszins als een hardloper te gedragen en doe nu ongeveer 30 seconden joggen en 2 minuten wandelen. Zo haal ik echter nog wel wat andere lopers in die het ook helemaal gehad hebben.

Ik zie de finish. Tjemig wat is dat nog ver weg. Uiteindelijk komt er van alle ellende een verlossing en ga ik na 5 uur, 50 minuten en 16 seconden over de finish. Als 141ste van de 240 (die binnen de 7 uur finishen) deelnemers.

Gegevens volgens Garmin Connect: 25 graden, 33.34km en 863 hoogtemeters.

https://connect.garmin.com/modern/activity/756828429

Tijdens de race heb ik 4 en een halve liter water gedronken, anderhalve liter Getorade en 1 energy reep gegeten.

Na de finish nog meer drinken. Een halve liter water en een halve liter Getorade. Daarna schoonspoelen met de tuinslang. Schone kleren aan en dan kan de trip terug naar huis beginnen. Tijdens de terugreis maar 2 monsters van een halve liter opdrinken en nog een halve liter cola. Halverwege de terugreis maar wat eten in een restaurant. Mijn eerste echte voedsel sinds 16 uur. Uiteindelijk zijn we na 6 uur autorijden weer terug thuis en ga ik gelijk door naar bed. Kapot...

De volgende dag alleen last van zere tenen en een lichte spierpijn bij mijn schouders. Ik had verwacht dat ik niet meer zou kunnen bewegen, maar dat viel dus alles mee. 's Avonds zelfs alweer 4 km hardgelopen...

Afbeelding
SanderW
Lid
Lid
Contacteer:

di 28-04-2015 10:56

Heel mooi geschreven verslag!
Erg leuk om te lezen.
zandloper
Lid
Lid

di 28-04-2015 11:06

:d: Goed gedaan. Mooi verslag!
jaapio1984
Lid
Lid
Contacteer:

di 28-04-2015 12:06

ongepland een wedstrijdje meegepakt in Kollum.. bijzondere afstand 13,8km.. maar met een vlak tempo gefinished na 1:10:46.. wat me net boven de helft van de, gemengde, uitslag bracht.

Goed om te zien dat ik goed hersteld ben na de Rdam marathon en dat het heerlijk vrij lopen is nu..

Jaapio
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

wo 29-04-2015 6:42

Mijn eerste zomeravondcup van het jaar.
Ondanks een pittige trainingsweek toch lekker gelopen en heel tevreden over mijn eindtijd van 38'39"
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
renYek
Lid
Lid
Contacteer:

wo 29-04-2015 6:49

Chiel schreef:Mijn eerste zomeravondcup van het jaar.
Ondanks een pittige trainingsweek toch lekker gelopen en heel tevreden over mijn eindtijd van 38'39"
Mooi man! Nice job :-) #TeamVroem
marlous77
Lid
Lid
Contacteer:

wo 29-04-2015 8:24

Petje af hoor! En leuk geschreven verslag :D
ejhoogendoorn
Lid
Lid
Contacteer:

wo 29-04-2015 11:36

Ook voor het eerst mee gedaan. Zeker niet tevreden. Startte te ver achterin. Kostte enorm veel energie om in een goede groep te komen.

Mijn gps zat er ook behoorlijk ver naast, of de km bordjes klopte niet, maar ik kwam door in 18:00 op de 5, maar het 5 km bordje kwam pas op 18:18.

Tweede helft aardig in gekakt. Laatste 2 km nog beetje tijd terug gepakt. Volgens gps 10 km in 36:44..Officiele finishtijd 37:11.

Voor een trainingswedstrijd wel tevreden, maar had er meer van verwacht.

Heb je gemist RenYek!.. Genoeg kale mensen :-) , maar weinig armversieringen :-p
renYek
Lid
Lid
Contacteer:

wo 29-04-2015 11:43

ejhoogendoorn schreef:Ook voor het eerst mee gedaan. Zeker niet tevreden. Startte te ver achterin. Kostte enorm veel energie om in een goede groep te komen.

Mijn gps zat er ook behoorlijk ver naast, of de km bordjes klopte niet, maar ik kwam door in 18:00 op de 5, maar het 5 km bordje kwam pas op 18:18.

Tweede helft aardig in gekakt. Laatste 2 km nog beetje tijd terug gepakt. Volgens gps 10 km in 36:44..Officiele finishtijd 37:11.

Voor een trainingswedstrijd wel tevreden, maar had er meer van verwacht.

Heb je gemist RenYek!.. Genoeg kale mensen :-) , maar weinig armversieringen :-p
Jammer dat het tegenviel!

Ik had je nog een PB gestuurd gisteren (blijkbaar niet aangekomen): ik lig in de kreukels (sinds donderdagavond, misstap gemaakt en pijnlijke onderrug. Heb sindsdien niet meer gelopen..)
Plaats reactie