Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-10-2015 16:57

Vanmorgen in Amsterdam gestart voor mijn 4e Marathon. Achteraf kan ik constateren dat ik lekker gelopen heb maar had toch wel mijn momentjes. In km 27 voelde ik wat bij mijn linker grote teen. Daar waar die moest buigen :( maar dat ging weer weg. Later wat krampverschijnselen maar dat zette na extra drinken gelukkig niet door. Trouwens nog nooit last van kramp gehad in een wedstrijd dus begrijp niet waar dat vandaan kwam. Koude? Kan het mij niet voorstellen. Achteraf ook het gevoel dat ik er niet alles uitgehaald heb. Eindschot ging te makkelijk. Me chicken! Blijft voor mij een mental issue om alles te geven... Maar het is ook achteraf gel#l. In het veld wil het soms niet, mis je domweg de kracht.
In het begin moest ik mijn hartslagband even opheisen en daarbij tikte ik p.o. mijn horloge uit. Gelukkig zag ik het niet al te veel later en kon ik op hervatten drukken.
Van te voren wist ik niet wat ik aan moest. In de ochtend was het veel kouder dan was voorpeld en het zou wat natter worden. Gekozen voor korte broek en een dun extra shirt met flinterdunne mouwen onder mijn normale runningshirt. Ik zie in de Hf grafiek dat ik wel wat last had van statische elektriciteit. :) Zelfs met al dat regenwater. Lekker PR met 3"34'28! Tevreden. R'dam dit jaar was nog 3u43
n.b. Gewicht eerder deze week en daarvoor 76,2 kg, vanmorgen 78,2 en na de lunch etc.. 77,4 kg.
Amsterdam Marathon 2015
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-10-2015 17:23

Gefeliciteerd met je PR, Michiel! Mooie prestatie!
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 18-10-2015 17:52

gaaf Michiel :d:
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 18-10-2015 18:06

Puike PR-verbetering!
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
dano
Lid
Lid

zo 18-10-2015 18:24

1:35:52 op de halve van Amsterdam
LFC for life
anderson
Lid
Lid

zo 18-10-2015 18:37

goed bezig
BvD
Lid
Lid

ma 19-10-2015 8:21

Gisteren weer eens de Maliebaanloop gedaan. De afgelopen drie weken had ik al twee keer een 10km onder de 35 gelopen, maar dat waren kleine, lokale loopjes waarvan je dus ook niet weet of de afstand een beetje klopt. Tijd voor een gecertificeerde 10km wedstrijd dus.
De Maliebaanloop heeft een erg snel parcours, met 5 x heen en weer over een rechte weg, bijna als een grote atletiekbaan. Als het goed gaat, is dat een voordeel, maar als het minder gaat dan kan het ook mentaal zwaar worden. Maar bij mij ging het gisteren behoorlijk. Bij het vierde rondje kreeg ik het erg zwaar, maar de 5e ronde kon ik me herpakken en sterk finishen. Nu ook officieel onder 35 gelopen en 1(!) seconde van mijn oude officieuze pr afgelopen: 34:50. Hoewel ik iets sneller had gehoopt, toch erg tevreden hiermee.
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

vr 23-10-2015 11:47

Afgelopen zaterdag in Appingedam de Ekenstein gelopen. Een wedstrijdje waar we punten kunnen halen voor onze clubcompetitie.
Op basis van mijn behoorlijke 4Mijl een week eerder (30'55) wilde ik gaan voor een tijd van in de 48 minuten.
Het parcours is deels onverhard en op sommige plekken drassig en glad (door blaadjes en dergelijke). Na 3 kilometer begon ik mijn linkerhamstring te voelen en overwoog nog even om na 1 ronde uit te stappen maar omdat ik de ronde doorkwam in pakweg 24'20 en een loopgroepgenote niet ver achter me zat besloten door te lopen. Had verwacht dat ze in de 2e ronde wel langszij zou komen maar gebeurde niet. Wel haalde ik gestaag een paar lopers in om op de streep nog weer voorbijgesneld te worden door een loper die ik een paar 100 meter eerder had ingehaald. Eindtijd: 48'57 en daarmee kwam deze in de top 10 (op een 10e plaats) van snelste 10km-resultaten. Voor het eerst dit jaar een 10 kilometer onder de 50 minuten weten af te leggen. De snelheid komt weer terug.
Loopgroepgenote liep een prachtig PR (dat is praktisch onmogelijk op dit parcours) van 49'30 waarmee ze voor het eerst onder de 50 minuten dook. Had de hele tijd mij in het vizier in mijn stemmig oranje loopgroepshirt. ;-)

Op naar de volgende (afsluitende) clubcompetitiewedstrijd aanstaande woensdag. Loopje door de trainers georganiseerd tijdens de training op het Zerniketerrein. 5 rondjes van 1 km. Dit moet dan weer onder de 23 minuten gaan.
MasterRunner
Lid
Lid

zo 25-10-2015 15:14

Kom net uit Doetinchem de halve M. Kwam daar Erik P. gezellig tegen met zijn vrouw, helaas niet meer na afloop, maar je bent onder de 1.45 geeindigd, net als Wilma, onder de 2 uur. Mooi! Proficiat!

Verder Henri tB , net gisteren Abraham gezien en die rammelde er een mooie 1.27-iger eruit... tja wel een hele jonge 50-iger in die klasse...
Henri ging met dat groepje net iets te hard voor mij, ze liepen op ca 4:10/km, maar was zelf heel blij met 4:15/km en het werd 1.29.29.

Met de 40.18 v/d Singelloop onlangs had ik mijn doel wel bijgesteld naar net onder de 1:30, maar dat het ruim een halve minuut werd, superblij.
Mijn laatste kans om als echte vijftiger onder de 1:30 te lopen op een halve M, begin volgend jaar komt de 6 vooraan te staan... te kort dag om nog lekker een halve te lopen.

Het was trouwens super weer, af en toe een redelijke bries tegen, maar dat viel mee. Het parcours: vlak, maar met meer dan ca 4 km over onverharde bospaden.... was alleen verharde wegen sneller geweest. Sommige sem-verhare wegen lagen ook nog van de rare steentjes, erg ribbelig, met wedstrijdschoenen niet prettig, dat stuk was gelukkig niet zo lang (800 m?).

edit... uitslagen:
https://results.chronotrack.com/event/r ... vent-17351
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 25-10-2015 17:43

Mooi, gefeliciteerd.
Wij zijn overigens bijna even jong zie ik :D
MasterRunner
Lid
Lid

zo 25-10-2015 18:45

Dank je..
En... dat was me al een keer op gevallen bij jouw uitslagen... ;)

Nummer 2 was bijna 10 j jonger, toevallig iemand bij mij uit de wijk die ook nog net toevallig gisteren 50 werd.. en af en toe ook op CNR zit...
Nr 1 was ongeveer even oud en heeft dus wel errug goed gelopen.... chapeau, de terechte winnaar v/d M50+ klasse !
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 25-10-2015 18:53

klasse, André!
en Henry dus ook back on track... lang niet gezien!
JeroenvD deed de 7,5... puike tijd!

Ik was in Nijverdal vandaag, deed mee aan de pittige run-bike-run.
Ben zeer tevree met mijn 14e plek, 5e in de m40+ klasse :d:

ff knip en plak van Strava...

Run-bike-run Nijverdal 14e overall, 5e bij de 40+. 1:27 (winnaar 1:18 )
John Aalbers minder dan 1 minuut voor me (niet gezien overigens)
Top!

Vandaag in Nijverdal geweest voor de zware run(5km), mountainbike(21km) en run(2,5km).
Dat was weer een gave wedstrijd! het lopen was pittig, en direct klimmen is niet mijn ding. en een mul zand afdaling en klim door mul zand, ook niet... en ook niet 2x, en zeker niet 3x :wink:

Met enige reserve gelopen, en dat ging best goed. Met fietsen moest ik even op gang komen, maar daarna lekker gereden! Een mooi en best technisch parcours, heb genoten tijdens het afzien! Heel af en toe een piepklein signaal in de kuit dat het wat te hard zou dreigen te gaan, maar verder zonder kramp de wedstrijd kunnen beëindigen. Het laatste loopgedeelte ging ook best goed, en de klim uit het ravijn ging ook zonder wandelen (wel op het tandvlees). Een mooie 14e plek, en met een paar anderen binnen een minuut (1:27).
Ben zeer tevreden!
Francis en Erik op minuten gezet, ook altijd leuk :wink:
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
MasterRunner
Lid
Lid

zo 25-10-2015 19:54

Dank je ... en ook een mooie prestatie van jou!

Henri: ik zie hem af en toe in de wijk, soms dan praten we even, maar ik had hem ook al lang niet gezien bij wedstrijden.

Jeroen? Familie van Jan & Nel van D. (vader/moeder)?
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 25-10-2015 21:27

Vrijdagmiddag vroeg mijn vrouw mij bij de thee of ik nog loopplannen had voor het weekend. Die had ik nog niet en ze ging op internet kijken of er nog iets leuks in de buurt was. Niet echt. Ik dacht de halve van Renswoude, maar die bleek later te zijn. Toen viel ons oog op de Brabant Marathon in Etten-Leur op zondag. Niet echt in de buurt, maar van hier in het midden van het land zijn veel locaties goed bereikbaar. Iets meer dan een uur rijden en volgens de voorspelling goed loopweer. Na-inschrijven mogelijk en niet al te duur. Dus maar doen.

Dat botste wel met mijn nieuwe trainingsaanpak. Ik was net 2 weken bezig met (bijna) iedere dag een training. Dat heb ik vrijdag en zaterdag niet gedaan i.v.m. de noodzakelijke tapering. Sterk van de training en uitgerust door de tapering stond ik dus vanochtend in het startvak. Enige zorgen maakte maakte ik mij over de hutspot met veel uien van zaterdagavond (mijn vrouw had vrijdagochtend boodschappen gedaan en kon toen nog geen rekening houden met een eventuele marathon).

Zoals we vaker (zie topic Fenomeen) zag ik Anke in het startvak en we gingen samen van start. Volgens mijn klokje: eerste km met 11km/u, 2e km met 12,6km/u, 3e km met 12,9km/u. Uh, dit gaat mij iets te hard voor een loop van 42km... Ik liet Anke gaan en de volgende km's varieerden een beetje tussen 11,4 en 11,8 km/u en de doorkomst op de helft in 1:50. Wat sneller dan het schema voor de verwachte eindtijd net onder de 4 uur, maar het liep erg lekker. Anke lag al 3,5 minuut voor en leek op weg naar een tijd richting 3:30.

Het parcours door het buitengebied was best mooi. In Etten-Leur zelf ging je echter kilometers lang over klinkers. Het dorp uit na de start, er weer in na de eerste ronde, er weer uit voor tweede ronde en het dorp weer in naar de finish. Vroeger had ik daar veel moeite mee, maar de laatste jaren gaat het beter. Toch blijft het moeilijk om het tempo erin te houden, zeker op het eind.

Ook in de tweede ronde bleef ik lekker lopen en het verval bleef beperkt (1:55). Anke had het wat moeilijker gehad en 5km voor het eind haalde ik haar in. Ik weet inmiddels dat Anke wel weer terugkomt en het had dus geen zin om bij haar te blijven. Dan zouden we met z'n tweeën in het langzamere tempo doorlopen. En inderdaad, 100m voor het eind kwam Anke weer naast mij lopen. Netto allebei 3:45:16 en ik heb erg lekker gelopen. Ik ben bijna overtuigd om mij in te schrijven voor de 75km bij de Sallandtrail.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 25-10-2015 21:32

MiepMiep schreef: Ik ben bijna overtuigd om mij in te schrijven voor de 75km bij de Sallandtrail.
Gewoon doen Jan.
Grote kans dat je daarbij Anke weer tegen zult komen. :lol:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Plaats reactie