Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-10-2015 21:43

Afbeelding
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-10-2015 22:03

Mooi verslag, Jan. En leuk om elkaar zomaar weer onverwacht tegen te komen.

Ik liep een belachelijk slecht ingedeelde race, het was ook pas mijn 12e M, maar het lukte me niet om mezelf in de eerste kilometers tot de orde te roepen. Alsof de schoenen in een bepaald tempo schakelen en dat is het dan.
Nu gaf mijn Garmin toch minder spectaculaire getallen aan, hoor, voor de eerste km's. Km 1 staat bij mij op 5:00/km, km 2 op 4:55/km en km 3 op 5:03/km. Nog steeds allemaal veel te hard voor mij voor een marathon waar ik niet voor getraind heb.
In km 2 kondigde ik dan ook al aan een heel leger aan mannen met hamers te gaan tegenkomen. Dat viel eigenlijk wel mee, maar ik heb wel last gehad van veel krampkabouters, in mijn buik en onder mijn voeten (da's raar!, da's nieuw).
Ik ben dan ook wel blij met 'onze' tijd die we toch echt 'ieder voor zich' hebben gelopen. Het streven om 'onder de vier uur' te lopen is gelukt. :D
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

ma 26-10-2015 10:13

Gisteren (voor mij) top gelopen in Etten-Leur 10 km!

Afgelopen woensdag besloten dat ik toch een wedstrijd wilde lopen dit weekend wat eigenlijk qua prive-planning niet echt mogelijk leek.

Doorkomst 5 km in 19'42, tot 7 km gemiddeld onder 4' per km, ik begon bijna te geloven dat ik een sub 40 zou gaan halen (wat niet reëel zou zijn). Uiteindelijk toch een beetje rustiger gaan lopen om niet alles te verpesten en binnengekomen in 40'35. Dikke verbetering van mijn tempo van 4'08 naar 4'03. Geen idee waar het vandaan komt allemaal, maar 2 weken geleden ging het ook al zo goed.
Dam2dam 5 weken geleden ging echt nog helemaal ruk met een klein dipje als gevolg. Kennelijk goed eruit gekomen :D 8)

Ik begin nu eindelijk tijden te lopen die
a) voor mezelf niet mogelijk leken
b) waarmee ikzelf tevreden ben
c) mij het gevoel geven dat ik mezelf een wedstrijdloper mag noemen :roll:

Dit laatste geldt enkel voor mezelf! Respect voor eenieder die wedstrijden loopt en/of voor zichzelf loopt met welke snelheid dan ook.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 26-10-2015 10:47

Knap ! Gefeliciteerd !
DeKeiler
Benefactor
Benefactor

ma 26-10-2015 11:19

Ik post voor het eerst sinds tijden weer eens een bericht.
Net als André, de Masterrunner, de halve marathon van Doetinchem gelopen.
Ik had hem vooraf gesproken voor het eerst sinds lange tijd en het was gezellig.
Mijn laatste halve was eveneens in Doetinchem en wel twee jaar geleden. Ik heb André vooraf nog verkeerd geïnformeerd, want in mijn herinnering was het parcours volledig verhard. Dat bleek dus niet zo te zijn. Al met al best een snel parcours omdat het volledig vlak is.
Ik ben tevreden over mijn tijd van 1.41.33. Exact 32 seconden langzamer dan twee jaar geleden en dan hou je het verval beperkt. Ik was wel diep gegaan, de eerste vijf km gingen net een minuut te hard, en moest na afloop even rustig op een bankje zitten. Vandaar dat ik André na afloop mistte.
In de wedstrijd ben ik toch te ambitieus om alleen op heel houden en uitlopen af te stevenen, maar eigenlijk gaat het nergens over.

Het was in ieder geval een leuke zonnige dag waarin ik mijzelf weer eens goed getest heb.

Erik
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

ma 26-10-2015 18:37

Ja hoor, het bos ligt vol eikels en wie hebben we daar?
De Keiler komt tevoorschijn! :lol:
Mooi om weer eens van je te horen, Erik :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

vr 30-10-2015 11:33

Afgelopen woensdagavond de laatste, door onze trainers georganiseerde, wedstrijd voor onze clubcompetitie. Een wedstrijd over 5 kilometer op het universiteitsterrein. Iets ander parcours dan vorig jaar welke nu een stuk minder prettig was. 5 rondjes van 1 kilometer met elke ronde 3 keerpunten. Niet bevorderlijk voor de snelheid.
Streven/doel was onder de 23 minuten en dat zou ook gezien de 23'02 in Assen een paar weken geleden haalbaar moeten zijn. Na een eerste ronde (die volgens Polar steeds net iets minder dan 1km was) klokte ik 4'25, dus mooi op schema. De 2e ging in 4'37, en dus nog steeds op schema. Vervolgens 2 kilometers in 4'45 en 4'46 en was ik door diverse lopers ingehaald, waarvan 1 het ook moeilijk leek te hebben en in de laatste paar 100 meter probeerde ik deze nog in te halen maar lukte net niet. Wel ging deze ronde in 4'35 en klokte ik uiteindelijk 23'10. Doel niet gehaald maar toch tevreden, gezien de vele keerpunten die je uit het ritme halen.
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-11-2015 10:30

Afgelopen zaterdag de Dwingelderveldloop 15km. Doel was elke kilometer onder de 5 minuten te lopen, maar vanwege de drukte na de start en het wat smalle pad was dat doel na 1 kilometer al niet gehaald. ;-)
Met een persoonlijke haas (loopgroepgenoot die het rustig aan zou doen met het oog op een wedstrijd een dag later) vrolijk verder met kilometertijden rond 5 minuten. Na 8 kilometer de haas laten gaan en na een dipje kon ik toch weer het tempo erin krijgen met nog steeds kilometertijden rond de 5 minuten. Uiteindelijk gefinisht in 1:15:33 wat maar 1'45 boven mijn PR is. En dat PR liep ik toen ik in de 'vorm van mijn leven' was. Nu 5 kilo zwaarder en iets mindere vorm deze tijd lopen geeft aan dat ik op de weg terug ben.

Aanvankelijk zou ik wellicht 's middags nog mee doen met de cross, maar daarvan afgezien want de benen voelden na deze 15 kilometer toch niet zo heel lekker meer. ;-)
BvD
Lid
Lid

ma 02-11-2015 12:43

Gisteren de Laan van Meerdervoortloop, een zware 10km wedstrijd waarbij de laatste 5km door de duinen en over het strand gaan. De laatste drie km gaan over het strand en met een beetje pech heb je dan ook nog eens een flinke tegenwind. Maar dit jaar niet. Het was zonnig, windstil en daardoor ook gewoon warm.

De eerste helft ging goed, ik kwam halverwege door in 17:42, maar toen begon de wedstrijd pas echt. De volgende twee km door de duinen met een aantal korte en minder korte klimmetjes doorstond ik goed en ik liep in een klein groepje op gepaste afstand achter de kopgroep. Op het strand kon ik jammer genoeg mijn tempo niet meer goed hoog houden, ik kreeg het zwaar en moest twee van lopers van mijn groepje laten gaan. Na drie zware km's dan eindelijk het strand af, door het mulle zand en dan nog eens een behoorlijk steile helling op. Met een hartslag die tegen het maximum aan gezeten moet hebben, kwam ik als 6e over de finish in 37:32, ruim anderhalve minuut sneller dan vorig jaar.
Behoorlijk tevreden, vooral over de eerste 7km, alleen jammer dat ik het tempo op het strand niet kon vasthouden.
Bassie79
Lid
Lid

ma 02-11-2015 23:04

Gister met startnummer 48 van start gegaan tijdens de Valkenloop. Onder een heerlijk zonnetje, iets aan de warme kant, een halve marathon dwars door de natuur, maar wel geheel verhard. Mijn ervaring was beperkt tot 5 HM's, maar de 6de zou pas 3 weken na die van Eindhoven starten.

Doel was een PR benadering, maar in ieder geval constanter en sneller dan Eindhoven lopen. Een ietwat voorzichtig begin met in km 3 een sprong naar het volgende groepje leidde tot een prettige loop tot aan de eerste waterpost op km 7. Omdat ik toch eens goed wilde proberen wat waterdruppels binnen te krijgen, verloor ik net als wat anderen de aansluiting met het groepje. Nadat het bekertje leeg aan de kant gedeponeerd was, ging ik in de achtervolging. Ik kreeg een groepje achter mij aan, waaronder de 2e vrouw on de wedstrijd, een 57 jarige(!) Belgische. Het gat was lastig te dichten en in de verte zag ik een teamgenoot.

Deze loop zou tevens in het teken staan van mijn eerste gel-poging gedurende een HM. Helaas begonnen de eerste tekenende van stramme spieren al voor het 10km punt, maar ademhaling verliep verder prima. Ook kleine pijntjes als achillespees, knie en heup bleven ruim binnen de perken. Zelfs het slijm in de keel bleef waar het zitten moest...

Bij km 12 ging toch maar de gel naar binnen. En even later merkte ik toch een lichte boost. Helaas werden de benen er nog niet echt soepeler op, maar het tempo kon weer enigszins vervolgd worden. Het benodigde tempo voor sub 1.30 zat er vandaag ook niet in, maar wellicht was een PR nog in de maak (1.30.54)

Bij het ingaan van het 2de natuurgebied, de Malpi, gingen de benen toch minder vloeiend vooruit en stokte het tempo wat. Ik raakte ook wat achterop, maar probeerde toch aan te klampen bij een aantal die een aantal km's terug mij nog mochten volgen.

Na een heuveltje viel ik toch wat stil en later kreeg ik weer een lichte boost. In plaats van dat ik dit extra stukje toegewezen energie gebruikte voor een mooi constant tempo, probeerde ik te versnellen om toch nog een aanval te doen op het PR. Zo rond km 18 kwam wederom het verval dichterbij en verloor ik terrein en probeerde ik dit zo beperkt mogelijk te houden, om uiteindelijk met 2 zware laatste km's te finishen in 1.31.41. Al met al een prima prestatie voor mij deze dag!
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 03-11-2015 20:42

Mooi verslag Bassie, goed gepresteerd ook. Je schreef over die snelle 57-jarige vrouw, ik keek eens in de uitslagen en was aangenaam verrast dat de eerste 3 dames 55 + sneller waren dan de eerste dame senior. Jaja.
Bassie79
Lid
Lid

di 03-11-2015 23:51

Dank je!

Dat van die dames 55+ heb ik dan ook weer even nagezocht in de uitslagen en dat is inderdaad wel grappig en opvallend ja!
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

za 07-11-2015 11:24

Ik heb gisteravond de bergrace by Night meegedaan. De 7,6km zoals eigenlijk altijd. Rutger als enige CnRunner gesproken (en snellerijk maar die zien we hier al lang niet meer op CnR). Appie liep de 11,6km zag ik.

De eerste 3km viel de wind op de dijk nogal tegen. Ik liep (daardoor?) iets langzamer dan vorige week op een 10km wedstrijd. Toen een km zijwind en toen weer een km wind tegen. 5km in 18.55 terwijl ik vorige week op 18.44 doorkwam , nu is de race korter dus had het juist sneller moeten zijn. Op de klim van een km verlies ik altijd flink tempo. Finish in 29.33 en daarmee werd ik 8e overall en 2e M45. Weer een paar sokken erbij , hoera.
Ik blijf het een echt leuke run vinden met al het gedoe eromheen (busreis, kaarsjes, feestsfeer etc)
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Rutger
Benefactor
Benefactor

za 07-11-2015 16:34

loopgek schreef:Ik blijf het een echt leuke run vinden met al het gedoe eromheen (busreis, kaarsjes, feestsfeer etc)
Ik vind al die toeters en bellen ook erg leuk en dat is denk ik ook de kracht van de Bergrace. Ik liep ook de 7,6 km en zag JanWillem op de dijk langzaam uit zicht verdwijnen. Mijn finish was in 31.08, 20e totaal en toch 2e M40, maar wel een dikke minuut langzamer dan afgelopen april. De (tegen)wind op de dijk was stevig en de temperatuur bijzonder hoog voor de tijd van het jaar. Over dat laatste zul je mij niet horen klagen.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 07-11-2015 18:31

Ik heb ook de Bergrace gelopen. Ingeschreven voor de 5,6km om hier voluit te lopen voor een mooie klasering. Maar omdat ik vanwege een voetblessure geen tempo mag lopen, omgeboekt naar de langste afstand om deze op duurlooptempo te doen. Dat is gelukt. Tijd doet er dus verder niet toe, het was weer gezellig in Ouwehands Dierenpark. :)
Afbeelding
Plaats reactie