Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 08-11-2015 20:27

Knappe tijd gelopen Ad, en en eerste plek zag ik :)
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

zo 08-11-2015 22:16

Eide schreef:Knappe tijd gelopen Ad, en en eerste plek zag ik :)
Dank je. Leuk hè? Lekker op zo'n fraaie zondagochtend een beetje door een bos rennen en daar de rest van de dag een beetje moe van zijn. Ik vind het zelf in elk geval leuk om te doen, ook al gaat het langzaam maar zeker wat langzamer. De niet-meetbaarheid, de natuur, en het samen tegen elkaar lopen blijft mij trekken. Ik hoop dat we elkaar nog vaak treffen. Eerstvolgende Limbra-kans bij mijn oude trainingsgebied bij het Zandbos, met die ene heuvel, die veelzijdig benaderbaar is.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 08-11-2015 22:32

Het was heerlijk vanochtend, misschien zelfs iets te warm. Ik heb voor mijn doen lekker gelopen, in ieder geval een pak beter als in Weert.

De volgende is even afwachten, ik sta ook ingeschreven voor Tis voor Niks maar die komt mij momenteel eigenlijk niet zo goed uit. Ik zit er aan te denken dan toch een cross te lopen. In ieder geval deze week beslissen zodat ik m'n inschrijving tijdig kan terug geven als ik niet ga.
Bassie79
Lid
Lid

ma 09-11-2015 22:44

AdP schreef:
Eide schreef:Knappe tijd gelopen Ad, en en eerste plek zag ik :)
Dank je. Leuk hè? Lekker op zo'n fraaie zondagochtend een beetje door een bos rennen en daar de rest van de dag een beetje moe van zijn. Ik vind het zelf in elk geval leuk om te doen, ook al gaat het langzaam maar zeker wat langzamer. De niet-meetbaarheid, de natuur, en het samen tegen elkaar lopen blijft mij trekken. Ik hoop dat we elkaar nog vaak treffen. Eerstvolgende Limbra-kans bij mijn oude trainingsgebied bij het Zandbos, met die ene heuvel, die veelzijdig benaderbaar is.
Gefeliciteerd. Zolang je eerste bent, gaat het minder snel langzaam aan langzamer dan anderen toch? ;)

Die laatste cross die je noemt vind ik zelf ook een hele mooie! Die ene heuvel, die je 1 keer vol in het mulle zand benaderd en vervolgens nog een aantal keer, maakt het een gevarieerde zware, maar mooie cross. Ga deze ook lopen en nu al zin in!
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 06-12-2015 18:25

vandaag was de Montferlandrun!
onstuimig weer, maar de wind stond qua parcours niet ongunstig (vond ik).
en net na de start brak het zonnetje voor het eerst die dag door, een bevestiging dat mij kledingkeuze (singlet) prima was :-)

knip/plak van mijn facebook:

Montferlandrun 15km, best OK!

Het doel was, op een mooie dag met alles mee... 59:59 (=15km/uur).
maar, de indicatie die de 7-heuvelenloop onlangs gaf (1:01:55) was die van "dream on".
besloten om toch in ieder geval te knokken voor de 60-er. en dat lukte! het liep best lekker, de harde wind stond niet ongunstig en tot een km of 11-12 heb ik heel beheerst gelopen. daarna de hartslag wat laten oplopen, en werd het daardoor wat moeilijker, maar het grootste deel met hartslag van 170-172 liep heel lekker! da's bemoedigend ivm de marathonplannen. tot het eind sterk kunnen blijven, de laatste paar km echt intensief om net onder de 61 te lopen, heerlijk dat dat dan ook nog lukt. Eindtijd was 1:00:58.
Mooie race, goed gevoel!
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
TPeters

zo 06-12-2015 19:01

Marathon Spijkenisse:
Jay tweede, achter een Noor, in 2:42:50. Eerste bij de M40;
Jeroen Vink derde bij de senioren in 2:46:41.
En dat bij windkracht 6 door de polder!
JeroenV
Lid
Lid

zo 06-12-2015 22:55

Zoals TPeters al zei, vandaag lekker gelopen in Spijkenisse. Mijn eerste keer een echte wegmarathon. :)
Was een leuke loop, goede omstandigheden, behalve de wind. Lekker windkracht 6! :D ! Eerste 21km vooral tegenwind gehad. Moest echt iets rustiger lopen, hartslag was sowieso al wat hoog. Ook door spanning enzo. Maar toch redelijk kunnen doortrekken rond de 4'/km. Op de stukken met meewind liep ik 3'45 tot 3'55/km, dat was wel lekker.
Tweede helft gelukkig vooral meewind gehad, daardoor gemiddelde iets omhoog kunnen halen. Laatste 6km wel weer heel zwaar uiteraard, krampscheutjes in mijn linkerkuit, maar die zetten gelukkig niet door. Blij dat ik er toen eindelijk was.
Tijd was dus 2.46'41, 5e plek overall en 3e plek senior. Dus nog even op podium mogen staan, tof! :)
Eigenlijke doel was 2.42 tot 2.45, maar vooral met die wind zat dat er gewoon niet in. Wel supertevreden met mijn tijd! Was erg leuk om te doen ook, toch wel wat anders dan trailen.

TPeters, het was echt heel goed georganiseerd, heb genoten vandaag! Kudo's voor alle organisatoren en vrijwilligers! Echt top! :d:

En natuurlijk nog ontzettend bedankt voor HennyV, mijn trainer! Zonder hem erbij op de fiets had ik nooit zo'n goede marathon kunnen lopen vandaag! Thanks!
Laatst gewijzigd door JeroenV op zo 06-12-2015 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

zo 06-12-2015 23:02

Inderdaad: een goede marathon. Ik was er dit jaar voor de tweede keer en ik was er weer verbaasd over hoe afwisselend jullie het parcours weten te maken in die omgeving. Leuk!
Toen Jeroen over de finish vloog, mocht ik nog een uur genieten van het landschap. Ik heb weer een mooie dag gehad. Bedankt organisatie en alle enthousiaste medewerkers!
qmark
Lid
Lid

ma 07-12-2015 5:49

Vandaag heb ik een 10 km gelopen die zichzelf noemt: Toughest 10k in the USA: Newbury Park, in de Santa Monica Mountains, iets noordelijk van Los Angeles.
Nou kun je dat 'toughest' gerust met een korreltje zout nemen; er zijn sowieso al meerdere 10km wedstrijden die zich zo noemen. Maar dat er meer hoogtemeters in zouden zitten dan bij mijn dagelijks loopjes in Nederland was mij wel duidelijk. Ook zijn de zeven toppen iets pittiger dan bi de 7heuvelenloop :)
De website noemt 3500 ft aan elevation meters, dat zou neerkomen op 1067 meter; en dat leek me ook wat veel. Ik heb me er in ieder geval niet door laten afschrikken, 10 km is 10 km en dat lukt altijd wel, desnoods wandelend.

Afbeelding

De start is om half 8, voordat de zon echt warm wordt dus. Eerst een collectieve warming up (ja doei) en vervolgens het volkslied, live gezongen. Zo Amerikaans als wat natuurlijk, maar toch op een bepaalde manier wel indrukwekkend.

Met niet meer dan een paar honderd deelnemers (waarvan een flink deel de 5k doet) is de start overzichtelijk en kom ik snel in mijn ritme. De eerste kilometer verloopt zonder echt te klimmen dus dat is ook al weer binnen. Bij de eerste echte heuvel wordt gelijk het verschil duidelijk tussen de regelmatige lopers en de 'gelegenheidsparticipanten'. De laatste zakken al heel snel door het veld naar achteren. En inderdaad, de hellingen zijn steil, er valt niet meer met goed fatsoen te hardlopen. Het komt neer op wandelen naar boven, en zo snel mogelijk afdalen naar beneden. Veel gedeelten om te herstellen zijn er niet: het gaat of omhoog, of omlaag, en de stukken omlaag zijn ook zo steil dat je er niet echt comfortabel kan rennen. Veel afdalingen zijn ook langs hetzelfde pad als de klim, zodat de lopers elkaar steeds tegenkomen.

Afbeelding

Na zo'n 5 km merk ik dat ik duurvermogen genoeg heb: ik ga dit prima uitlopen. Alleen het vermogen om diep te gaan en het uiterste eruit te halen is er niet. Ik vind het prima, ik loop zeker niet achteraan en geniet van de heuvels en het mooie weer. Na 1:34:27 kom ik over de finish, zo langzaam heb ik nog nooit een 10km wedstrijd gelopen!

Achteraf in Sporttracks blijken de hoogtemeters (met de plugin Elevation Correction) 544. Strava is iets guller: 624m. En dan snap ik wat die amerikanen bedoelen: what goes up must come down. Ze tellen niet de hoogtemeters maar de elevation change, en dan telt elke meter natuurlijk dubbel!

Ik heb prima genoten van deze loop, ben direct van m'n jetlag af en kan komende dagen lekker aan het werk!

De race in Strava

Mark
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 07-12-2015 7:16

Gaaf dat je daar zo'n avontuur kunt meepikken, Mark :d:
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
joostbekkers
Lid
Lid

ma 07-12-2015 9:40

Gisteren een rustige, lange duurloop gelopen (10-10.5 km/u) bij de allereerste Kempentrail in Bladel (organisatie loopgroep No Limits). Een heel mooie route door de bossen ten zuiden van Bladel (richting de Belgische grens.....).

Het eerste gedeelte was een echte trail, met veel single trails, wasbordjes, maar dan zonder de hoogtemeters, het tweede gedeelte een mooie bosloop. Het weer was ook erg lekker, 10 graden, droog en af en toe een zonnetje.

Vanwege een lastige Belgische boswachter moest het parcours wel op het laatste moment nog worden aangepast (hij had geen zin om ons over een wild ecoduct te laten), waardoor de afstand uitkwam op 37.4 km (ipv 33 km)....

Alle lof voor de organisatie van loopgroep No Limits! Goede bewegwijzering, 5 (!) verzorgingsposten en een mooie route. Dat belooft wat voor de komende edities! Naast de '33' km trail waren er ook trails van 11 km en 17 km.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 13-12-2015 18:03

Ik heb vandaag de Stuwwaltrail gelopen. Het was m'n eerste trail en het smaakt wel naar meer. Maar goed ook want aankomend jaar wacht de Sallandtrail. Vandaag was eigenlijk meer een training+, mede omdat ik met wat geluk een startbewijs voor nop kon overnemen. Prachtige omstandigheden, lekkere temperatuur, droog en weinig wind. Perfecte dag voor een stukje rennen bij Doorwerth.

Vooraf had de organisatie al aangegeven dat het parkoers zwaar was, daar was inderdaad niets aan gelogen. Door de overvloedige regenval van de afgelopen weken waren de velden en paden doorweekt en was de hele loop rustig als drassig te omschrijven, met delen waar je tot je enkels door de blubber liep.

Het was glibberen en glijden en m'n Salamon trailschoentjes hebben hun waarde meer dan bewezen. Gelukkig ben ik nergens gevallen hoewel een aantal afdalingen meer glijden dan lopen waren, ondanks de knappe noppen die de Salomons hebben.

De start was niet heel geweldig, meteen single trail en eigenlijk geen inhaalmogelijkheden. Vanwege de enorme drukte bij de start stond ik vrij ver achteraan. Voordeeltje daarvan is dat je wel gedwongen echt rustig te starten, hoewel dit mij iets te rustig was. De eerste 3 kilometer waren daardoor erg rustig aan tot we het open veld op gingen. Hier werd het iets makkelijker waarna het serieuze klimmen begon tot kilometer 11 ongeveer. Hier werden de verschillen snel groot en kwam je aan lekker lopen in je eigen ritme toe. Daarna werd het minder steil en werd het makkelijker tempo te lopen, eigenlijk tot en met de laatste 2 kilometers waar nog even wat serieus steile klimmetjes in zaten.

De opvang bij die vereniging en de start waren erg (te!) druk, verder was de organisatie prima. Veel vrijwilligers onderweg die allemaal hartstikke enthousiast waren. Mooi maar loodzwaar parkoers. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar sommige afdalingen waren best uitdagend te noemen vind ik. Al met al een lekker dagje lopen. :D
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

ma 14-12-2015 1:27

Eide schreef:Mooi maar loodzwaar parkoers. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar sommige afdalingen waren best uitdagend te noemen vind ik.
Kan me voorstellen dat het erg zwaar was. Ik vond het in mei al pittig lopen daar, toen was het behoorlijk droog.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 14-12-2015 6:03

Als gezegd, ik heb geen vergelijksmateriaal maar pittig was het zeker. :D
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

wo 16-12-2015 7:47

Gisteren een baanwedstrijd over 1000 meter gedaan, ik liep 4.08 niet geheel tevreden over.
Plaats reactie