Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 15-03-2016 20:52

MiepMiep schreef:Mooi verslag Andre. Er is geen gebrek aan mooie trails.
Mooie trails zijn er inderdaad genoeg, maar je moet ze wel vinden. Af en toe buiten de gebaande paden stappen, zowel letterlijk als figuurlijk.
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

wo 16-03-2016 21:56

achterhoekrunner schreef:Af en toe buiten de gebaande paden stappen, zowel letterlijk als figuurlijk.
www.nolb.nl

:wink:
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 20-03-2016 16:39

Het was weer een bijzondere loopdag bij de Lenteloop in Eerbeek. Mijn vrouw zou de 10km wandelen en ik zou de halve marathon lopen. Normaal is die 21,1km, maar in Eerbeek wisselt dat nogal. Dit jaar stond er 21,3km op de routekaart. Een paar jaar geleden was de afstand een flink stuk tekort en liep ik een vet halve marathon PR. Sommige lopers winden zich er over op, maar het is een loop georganiseerd door de plaatselijke Rotary om geld in te zamelen voor een goed doel en de leden van de Rotary hebben nu eenmal niet zoveel verstand van hardlopen. Ze doen echter hun best en het is er altijd gezellig, dus ik loop er graag.

Dit jaar ging het echter helemaal mis. In plaats van na 100m af te slaan liep iedereen rechtdoor de route van de wandeling op. Ik vond het al vreemd dat ik na een paar kilometer Nel zag wandelen. Op internet had ik niet gezien dat de routes overlapten. Niemand had het echter door en we bleven de gele pijlen volgen. De paadjes werden steeds smaller, het leek wel een trail, terwijl het daar normaal allemaal over de verharde weg gaat.

Na 9km waren we weer vlakbij de start op een punt waar andere jaren de HM links ging en nu een gele pijl naar rechts hing. Verwarring alom. Er kwam iemand van de organisatie aanfietsen die ook door had gekregen dat er iets mis was. Een paar lopers ging alsnog de route van de 21km op, de meeste gingen richting finish.

Ik vond 10km wel erg kort. Het alternatief zou op 30km uitkomen en dat zou ik ook wel aankunnen. Vorige week was 77km geen probleem geweest. Nel zou dan wel lang op mij moeten wachten. Nu ken ik de omgeving daar een beetje en ik wist dat ik onderweg nog wel een lusje kon afsnijden. Het enige probleem was verder dat ik geen drinken bij mij had en pas na 20km lopen zou de eerste verzorging zijn. Als die nog open was. Goed, dat zou ik ook wel overleven. Dus lekker doorgerend, tempo 11km/u, uiteindelijk had ik bij de finish 25km gelopen. Toch mooi een paar extra kilometers voor hetzelfde geld. Ik vond het niet erg (andere lopers wel geloof ik).
Rutger
Benefactor
Benefactor

zo 20-03-2016 16:52

Leuk je weer gezien en gesproken te hebben Jan. Ik vroeg me na een paar km ook al af wat er aan de hand was. We hadden nog geen asfalt gezien, een paar drukke wegen over gestoken zonder verkeersregels en we passeerden diverse wandelaars. Toen we weer bij start/finish kwamen ben ik richting Zilvenumse Heide gelopen en ben vanaf daar het trailparcours op gegaan. Erg mooi parcours en zeker een aanrader. Uiteindelijk toch dik 21 km gelopen, maar ik baalde wel hoor als je je voor neemt om een goede halve marathon te gaan lopen.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-03-2016 18:38

Blij en tevreden met mijn nieuwe PR op de halve marathon #HM @Zwinstedenloop #Sluis: 1:32'43 (oid)!
Nu netjes mijn energie verdeeld. Heerlijk gelopen!
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-03-2016 19:31

Gefeliciteerd met het PR!

Ik heb ook opgetreden vandaag. Na wat pech vorig najaar en begin van deze maand, liep ik eindelijk weer eens een halve marathon. Met een tijd onder de 1:25 werd het niet waar ik op gerekend had. Ondanks dat toch lekker gelopen. Blij dat ik meegedaan heb.
Holenmens
Lid
Lid

zo 20-03-2016 20:53

Musicmaestro schreef:Blij en tevreden met mijn nieuwe PR op de halve marathon #HM @Zwinstedenloop #Sluis: 1:32'43 (oid)!
Ik 1:40 rond; ook lekker gelopen, zo snel als mogelijk was zonder kapot te gaan. Zoals altijd weer erg veel wind, laatste stuk richting Draaibrug is altijd nog even afzien. Misschien loop ik volgende week ook nog in Hulst als de benen een beetje bekomen zijn.
hlv_87
Lid
Lid

zo 20-03-2016 21:24

Vandaag meegedaan aan de 5 km bij de Circuit Run Zandvoort. Me laatste 5 km wedstrijd dateerde alweer van oktober (18.02) en ik wist niet goed welke tijd ik nu zou gaan neerzetten. Me 10 km was de afgelopen maanden sterk verbetert dus een overtuigende 17er zat er zeker in. Uiteindelijk vertrokken met als doel 17.30. Echter ging het boven verwachting goed en finishte ik in 16.57. Onverwachts snel! Was ook erg leuk om op het Circuit te lopen.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-03-2016 7:44

JurP schreef:Gefeliciteerd met het PR!

Ik heb ook opgetreden vandaag. Na wat pech vorig najaar en begin van deze maand, liep ik eindelijk weer eens een halve marathon. Met een tijd onder de 1:25 werd het niet waar ik op gerekend had. Ondanks dat toch lekker gelopen. Blij dat ik meegedaan heb.
desondanks mooie tijd hoor! Kan ik vooralsnog enkel van dromen :D
Holenmens schreef:
Musicmaestro schreef:Blij en tevreden met mijn nieuwe PR op de halve marathon #HM @Zwinstedenloop #Sluis: 1:32'43 (oid)!
Ik 1:40 rond; ook lekker gelopen, zo snel als mogelijk was zonder kapot te gaan. Zoals altijd weer erg veel wind, laatste stuk richting Draaibrug is altijd nog even afzien. Misschien loop ik volgende week ook nog in Hulst als de benen een beetje bekomen zijn.
Mooi hoor! Laatste stuk achter Sluis (richting Oostburg toch?) vond ik juist wel okee, puur en alleen omdat ik dan al aan het aftellen ben. Ik vond het juist daar nog wel lekker gaan.
Ik vond het tegenvallen toen we na ca. 7 km gedraaid waren en tegenwind langs het kanaal liepen; zeker omdat ik alleen kwam te lopen.

Hulst ga ik hoogstwaarschijnlijk ook lopen: 12,8 km. Ik moet wel eerst werken (en dat is heel vroeg op) maar ga toch proberen te gaan.

Wellicht tot dan?

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
Holenmens
Lid
Lid

ma 21-03-2016 21:29

Ja, inderdaad, stukje richting Oostburg en dan linksaf langs een dijkje waarna het nog een stukje omhoog ging. Lastig omdat het nog verraderlijk ver is.
Tot in Hulst misschien, als ik kom opdagen zal het ook voor de 12,8 zijn!
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

di 22-03-2016 7:21

Holenmens schreef:Ja, inderdaad, stukje richting Oostburg en dan linksaf langs een dijkje waarna het nog een stukje omhoog ging. Lastig omdat het nog verraderlijk ver is.
Tot in Hulst misschien, als ik kom opdagen zal het ook voor de 12,8 zijn!
Top! Als ik er nog aan denk zal ik een fel geel lotto shirt aandoen en een rood asicspetje. Of het moet te koud zijn voor korte mouwen.... :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
Holenmens
Lid
Lid

za 26-03-2016 18:08

Tenzij je petje oranje was heb ik he niet gezien! ik was na exact een uur binnen, beetje enthousiast gestart; 5km in net geen 22 minuten. Het tegen de wind in hangen ging iets moeizamer! Het is net of het altijd hard waait daar in het oosten :-)
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

za 26-03-2016 21:02

Hah, zal ik jullie eens laten lachen?
Ik heb vandaag een marathon gewonnen! :D Dat wil zeggen, ik kwam zonder dat ik dat zelf wist als eerste dame over de finish van de Drents Friese Wold Marathon.
Toen ik over de finish kwam, kreeg ik een mooie bos bloemen in mijn handen gedrukt. Mijn verbaasde gezicht zal er wel raar uitgezien hebben, haha. Ik had echt geen idee, ik ging erheen om eens in dat mooie gebied te lopen. Ik voel me fit zo twee weken na de 75 km Salland Trail, dus met dank aan mijn lieve lijffie besloot ik eergisteren dat ik deze marathon wel eens kon doen. Mijn eindtijd werd 3:42:59; niet heel bijzonder, maar ik ben er erg blij mee.
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

za 26-03-2016 21:13

Ha gefeliciteerd! Die wil ik daar ook nog eens lopen.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

za 26-03-2016 21:24

Michiel_N schreef:Ha gefeliciteerd! Die wil ik daar ook nog eens lopen.
Dank je. Het is een mooi gebied, voornamelijk verhard parcours (op één grote waterplas op het pad na) en goed georganiseerd.
Plaats reactie