Het was even zoeken, maar ik heb het verslag van toen gevonden. Mijn enige 8 van Apeldoorn tot nu toe, gelopen in 2011. Het jaar dat ik 50 werd is zondermeer mijn beste hardloopjaar ooit. Inmiddels zijn we een paar jaartjes verder. Ik kruip richting de 60 jaar (wat klinkt dat oud), maar kreeg in maart 2019 een impuls om toch weer wat regelmatiger te gaan trainen en wellicht nog een paar keer het NK podium te beklimmen bij de M60.Dick schreef:Vandaag in Apeldoorn gelopen. Terwijl de nationale van de jeugd zich mat met elkaar in het Omnisportcentrum, streden meer dan 9000 hardlopers over verschillende afstanden op de Midwintermarathon. Ik kwam uit op de kortste afstand, de acht van Apeldoorn, en dat zal zo'n beetje de langste zijn dit voorjaar
Het lopen ging super. Ik hoopte op een tijd onder de 29 min en stiekem richting droomde ik van een lage 28-er. De tweede helft van de wedstrijd kreeg ik Chris Henet in het vizier. Dat gaf een mooie impuls, maar ik kon hem net niet pakken. Netto was ik 4 sec langzamer, bruto 7 tellen. Maar ik kwam dus binnen de 28 min over de streep, 27:51 om precies te zijn. Een tijd die minimaal vergelijkbaar is met mijn Zevenheuvelenloop.
Ik zat Melchior van de Pol, voor Willem de Weerd, en Dick Elzenga (check de deelnemers op 1500 indoor)
Kortom, ik ben zeer tevreden
In maart haalde totaal onverwacht een zilveren medaille op de halve marathon op het NK in Venlo. De tijd van 1.26 laag is normaal gesproken niet medaillewaardig, maar het voelde toch erg lekker. En het was dé impuls om weer eens wat vaker te gaan trainen. Natuurlijk een optimale voorbereiding op de Zevenheuvelenloop en een mooie tijd van 57.42 min.
Vandaag dus de 8 van Apeldoorn. Mijn tweede ooit. Zou ik onder het half uur kunnen lopen? Afgelopen dagen een beetje lopen snotteren, maar de benen voelden goed. Toen ik halverwege doorkwam in 15.15 wist ik dat het zou gaan lukken, want de tweede helft is vooral naar beneden. Dat het nog zo krap zou worden had ik niet verwacht, maar het is gelukt in 29.52 min.