Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 15-07-2016 15:55

Netjes hoor, gefeliciteerd.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

za 16-07-2016 6:36

Eide schreef:Netjes hoor, gefeliciteerd.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
knnth
Lid
Lid
Contacteer:

za 16-07-2016 13:21

Gisteravond in Utrecht op de Trackmeeting de 3000m gelopen. Een moeilijke afstand maar het ging voortreffelijk. Met twee keer seconde afwijking precies mijn schema kunnen volgen: 83 / 85 / 84 / 84 / 84 / 82 / 82 / 40. Op 1km doorkomen in 3'30, op 2km in 7'00, wat een heerlijk gevoel geeft dat :)

Er zat de laatste 200m weinig meer in dus was wel bijna het maximaal haalbare. Misschien iets scherper kunnen lopen maar ik ben uitermate tevreden. Ben in voorbereiding voor een 10EM dus deze wedstrijd was gewoon voor de lol. En dan toch 10'23.83 gelopen, ruim 20" sneller dan mijn oude pr (van twee jaar oud, dat wel).
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

ma 18-07-2016 5:45

knnth schreef:Gisteravond in Utrecht op de Trackmeeting de 3000m gelopen. Een moeilijke afstand maar het ging voortreffelijk. Met twee keer seconde afwijking precies mijn schema kunnen volgen: 83 / 85 / 84 / 84 / 84 / 82 / 82 / 40. Op 1km doorkomen in 3'30, op 2km in 7'00, wat een heerlijk gevoel geeft dat :)

Er zat de laatste 200m weinig meer in dus was wel bijna het maximaal haalbare. Misschien iets scherper kunnen lopen maar ik ben uitermate tevreden. Ben in voorbereiding voor een 10EM dus deze wedstrijd was gewoon voor de lol. En dan toch 10'23.83 gelopen, ruim 20" sneller dan mijn oude pr (van twee jaar oud, dat wel).
dat lijkt me wel snel hoor! proficiat!!
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 11-08-2016 22:21

Lang geleden dat ik hier online was. Niet zo vreemd ook: eind 2012, op het moment dat ik topfit leek en zin had in het cross-seizoen werd ik ziek: een griepje mondde uit in enorme vermoeidheid, waarschijnlijk heb ik een virus en een infectie gehad (ik had vlekjes op mijn longen ..). Maandenlang niet hardgelopen en daarna heb ik het nooit meer op de rit gekregen, het was helemaal uit mijn systeem, miste het ook niet. Op dit moment loop ik maximaal één keer in de week (en alleen duurloopjes van ca. een half uur), das niet veel nee;). En dat in mijn nieuwe woonomgeving, vorig jaar een oud huis gekocht in Utrecht. Heerlijke stad, maar dat terzijde;).

Toch besloten om maar eens een wedstrijd te lopen (mijn eerste sinds twee of drie jaar), gisteravond de 5km op de baan van AV Aalsmeer. Het ging eigenlijk nergens om, ik zag het als test, en toch had ik wedstrijdspanning, wat zich o.a. uitte in veelvuldig toiletbezoek haha. Op duurlooptempo zou ik net onder 25 minuten uitkomen, ik schatte in dat onder de 23 haalbaar zou zijn. Rustig begonnen, achterin het veld, en pas na zo´n 2km iets gaan versnellen. Uiteindelijk gefinisht in 22.05, mijn langzaamste tijd ooit maar waar ik heel erg blij mee ben. Met ietsje meer trainen en af en toe wat interval denk ik dat sub 20 zeker mogelijk is. We gaan het zien.

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 12-08-2016 7:47

Psychorunner schreef:Lang geleden dat ik hier online was.

Bart
He die Bart, leuk om te lezen, en dat je toch nog een nette tijd neer kunt zetten met weinig training ( of eigenlijk geen echte training).

Zelf ben ik definitief moeten stoppen, want artrose is onomkeerbaar helaas.
Mijn knie doet nu zelfs pijn als ik meer dan 2 uur stevig wandel. Maar fietsen gaat prima , en dat doe ik nu een keer per week, verder fitness, en als ik veel tijd heb wandel ik ook.
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 12-08-2016 11:43

Hey Evelyne,

Dat is lang geleden zeg. Klopt, ik train nauwelijks, daarom ben ik er zo blij mee. Ben gelukkig wel aardig op gewicht gebleven, dat scheelt ook.

Wat jammer dat je niet meer kan lopen maar het lijkt erop dat je er inmiddels vrede mee hebt. Je kan in ieder geval sporten, dat is al heel wat denk ik.

Fiets-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 15-08-2016 12:16

Gister de 33km afstand van de Trail des Fantomes gelopen. In totaal, volgens mijn klokje, 1250 positieve hoogtemeters over een technisch uitdagend parcours. Veel zeer steile klimmen en afdalingen, waarbij sommige afdalingen meer glijdend dan lopend bedwongen moesten worden. De vlakke stukken waren even zo goed uitdagend met veel boomwortels, stenen, rotsblokken, boomstammen en meer spul wat moedertje natuur dat had neergeworpen.

Uiteindelijk 4:25 nodig gehad om 33 kilometer af te leggen, volledig naar de klote maar wel voldaan. Mooi parcours maar wat was het zwaar.
basvdkant
Lid
Lid
Contacteer:

di 16-08-2016 22:02

Ik kom er net achter dat chatnrun ook een strava club heeft. Leuk om de resultaten van afgelopen weekend ook via strava te kunnen volgen.

Ik ga zelf lekker in de voorbereiding op de Berlijn marathon. Afgelopen week 124k gemaakt.. :lol:
JB
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-08-2016 9:20

Ik ga zelf lekker in de voorbereiding op de Berlijn marathon. Afgelopen week 124k gemaakt.. Laughing
Zelf ben ik in voorbereiding voor m'n debuut op de marathon in Eindhoven.
Afgelopen week mijn "weekrecord" neergezet met 62 km....precies de helft dus:)

Nu is uitlopen sowieso mijn eerste doel en zal ik als beginner nooit dergelijke afstanden lopen maar puur uit interesse ben ik benieuwd hoe een dergelijke trainingsweek er bij jou dan uitziet?

Succes alvast voor Berlijn!
basvdkant
Lid
Lid
Contacteer:

vr 19-08-2016 20:55

Succes met trainen JB! Blijft een unieke ervaring de marathon.
Mijn week was:
Ma - herstel dl - 1 uur 40 min
Di - 4x20 min in DT2 Rust 5 min
Wo - interval ext. 2x6x5 min.
Do-rust
Vr- wedstrijd 7k
Za- duurloop 2 uur 50 min
Zo- 1 uur 25 min vaartspel
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

vr 19-08-2016 22:37

basvdkant schreef: Ik ga zelf lekker in de voorbereiding op de Berlijn marathon.
Nu nog in de voorbereiding?
Wel een hele mooie en hele snelle Marathon.
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

zo 11-09-2016 18:50

Afgelopen week 2 wedstrijden. Maandag begon het met de MiniMarathon in Ten Boer, waar ik overigens 9 dagen eerder mijn eerste achtste triathlon zwom/fietste/rende in een tijd van 1:28:50. Omdat het nieuw was en ik op basis van mijn tijden ergens rond de anderhalf uur moest finishen was dat een nobel streven. Lopen blijkt wel het beste onderdeel te zijn omdat ik toen nog 5 mensen in haalde die tegelijkertijd met mij waren gestart.
De MiniMarathon 10km wilde ik lopen in 51 minuten, maar dat zat er niet echt in. Eerste kilometers gingen moeizaam. Toen had ik als doel gesteld de 2e helft sneller te lopen dan de 1e en dat is wel gelukt. Uiteindelijk gefinisht in 53'24, waarbij aangemerkt moet worden dat de motor voor de koplopers fout reed waardoor de afstand zo'n 200-250 meter langer was.

En gisteren mijn eerste ultra volbracht. Niet vragen hoe, maar goed, we hebben het gehaald. Eerste 33km gingen vrij voortvarend op een rustig tempo tussen de 6 en 6'30/km. En daarna was het afwisselend wandelen en rennen. Rekenen of ik binnen de tijdslimiet van 6 uur kon blijven en dat moest dan ook op deze manier tot pakweg 3 kilometer voor de finish toen ik 'veilig' was. Uiteindelijk gefinisht in 5:53:47 (netto 5:53:33) en helemaal gaar. In ieder geval kan dit doel van de lijst gestreept worden. Doel was om de 50 van Winschoten te rennen voor mijn 50e en dit was de 1 na laatste kans. ;-)
Wel had ik in de laatste kilometer hetzelfde als bij mijn eerste marathon: emoties die naar boven komen. Toch een half traantje weggepinkt.
basvdkant
Lid
Lid
Contacteer:

zo 11-09-2016 21:18

Mooi prestatie Dick. Jij doet ook alleen maar leuke dingen he... Lopen in NY, Mollema tocht, Triathlon, etc. Helaas geen (estafette) deelname voor mij aan de run dit jaar vanwege mijn vakantie in Engeland. Volgend jaar wel weer.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

zo 11-09-2016 21:34

DikkieDick schreef:...
Wel had ik in de laatste kilometer hetzelfde als bij mijn eerste marathon: emoties die naar boven komen. Toch een half traantje weggepinkt.
Goed gedaan! Deze keer goed doorgezet. Dat moet ook, anders lukt het nooit met dit soort dingen. En nu? Je wilt toch niet zeggen dat het bij deze ene keer blijft? Het wordt vast makkelijker. ;-)

Herkenbaar die tranen, hahaha! Als ik moe ben, jank ik al als je naar me kijkt. :oops: Bij mij begon dit al drie ronden voor het einde de kop op te steken, maar dat leek me niet handig, keel dichtgeknepen en zo, waardeloos lopen. Dus dat heb ik aan de kant weten te schuiven en bij de finish? Droog! Alleen maar heel blij en trots. :-)
Plaats reactie