Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 06-11-2016 18:53

En weer heerlijk gelopen bij de 10EM van de Zilveren Turfloop in Mijdrecht. Eindtijd 1:15:03 (gemiddelde van 12,8km/u = 4:41 min/km). En dat was vooral mooi omdat ik zo voor de bui binnen was en bij Nel onder de paraplu kon gaan schuilen.

Ook buiten het lopen was het een mooie dag. Voor het eerst sinds lange tijd waren we weer samen met een flinke groep lopers en supporters van het voormalige Fortis Runningteam. Dat gaat zeker een vervolg krijgen.
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

ma 07-11-2016 21:53

Ook bij de zilveren turf loop geweest. Niet zozeer voor een eigen tijd maar om een Team Vroem loopmaatje naar zijn eerste sub 40 op de 10km te begeleiden.
Met de sfeer en organisatie zat het helemaal goed in Mijdrecht dus het was zeker de moeite waard om daar even voor in de auto te zitten.
Loopmaatje Chiel liep uiteindelijk ook ruim binnen de 40 minuten dus de dag was geslaagd.
Voor mezelf was het ook erg prettig om te constateren dat de basisconditie zo goed is dat ik op het gemak onder de 40 loop.
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 12-11-2016 18:52

Een hele grote waterplas waar je niet omheen kon 20m na de start, een laag bladeren op de paden, iedere ronde weer de heuveltjes. Het was weer lekker lopen bij de Rusthoeveloop in Garderen. Ik deed er vandaag 1:43:04 over de 20km.
TPeters

zo 13-11-2016 10:03

Gisteren de Mosselloop gedaan. Ik was zelf niet in geode doen, maar het was een mooie gelegenheid om mijn oud-trainingsmaatjes weer eens te zien.
Een mooie loop door de bossen van Westerschouwen/Burgh-Haamstede
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

zo 13-11-2016 10:43

Bennekomse bosloop, 12km
Ondanks de verkeerde schoenkeuze (wegschoenen ipv trail) en daardoor wat grip missend, toch stevig kunnen doorlopen en achter teammaatje Marco op de 4e plek kunnen finishen in 47'22"
Teammaatje Milan finishte op de 4km in een erg sterk veld op de 5e plaats in 14'46"
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

zo 13-11-2016 12:03

Ik liep gisteren de zandenplasloop. Al weer wat langer geleden dat ik een loopje deed. 10 km in 41.17 netto. Een pr. Aan het eind zelfs nog een beetje over. In 2017 eindelijk een keer onder de 40 minuten??
hlv_87
Lid
Lid

zo 13-11-2016 16:14

Is dat een snel parcours bij de Zandenplasloop? Iedereen die hem gelopen heeft, heeft een PR gelopen.
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

zo 13-11-2016 17:29

hlv_87 schreef:Is dat een snel parcours bij de Zandenplasloop? Iedereen die hem gelopen heeft, heeft een PR gelopen.
Ja. Een mooi parcours met een paar glooiende stukken. Niet erg druk maar wel genoeg lopers om niet alleen te hoeven lopen. En het weer was ook prima, fris en weinig wind.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 04-12-2016 20:10

Vandaag weer eens de Montferland Run gelopen. De omstandigheden waren ideaal. Het was vrijwel windstil en koud, rond het vriespunt, maar met het zonnetje erop was het heerlijk. Eigenlijk dus perfect loopweer.

Ik heb de laatste weken lopen rommelen met een kuitblessure. Hierdoor viel mijn halve marathon van Eindhoven in het water. Tussendoor ging m'n eerste ultratrail wel perfect maar daarna speelde bij tempowerk die kuit toch weer op. Hierdoor stond ik dus met een wat dubbel gevoel in 's Heerenberg aan de start. 's Ochtends voelde beide kuiten ook wat stijf aan maar eigenwijs als ik ben wilde ik toch starten.

De eerste twee kilometers waren meer een slalomrace. Zoals altijd stonden er weer veel mensen veel te ver naar voren. Pas in Stokkum, rond het 2km punt, kreeg ik de ruimte om lekker in een ritme te komen. Daarvoor was het tempo prima, maar je loopt dan gewoon nog niet makkelijk. Bij het 5km punt begon het serieuze klimmen. Hier heel bewust met de rem erop naar boven toe, wetende dat na de afdaling er weer snel geklommen moest worden. De afdaling kon ik lekker voluit lopen waarna je beneden twee keer rechtsaf gaat om weer te gaan klimmen.

Ik voelde mij ondertussen uitstekend. Het tempo was prima en ik was lekker ontspannen onderweg. De tweede klim dus flink doorgetrokken. Daardoor was het ondertussen een inhaalrace geworden waardoor ik steeds naar plukjes lopers toe kon lopen. Elke keer zo'n rode lap voor je is toch wel fijn. Op het 9km punt weer bovenaan waarna ik het tempo goed hoog kon houden. Wie de Montferland Run kent weet dat er na 12km nog een gemene klim komt. Daar was het ordinair hard werken om het tempo acceptabel houden.

Na die klim is het eigenlijk alleen nog dalen waarbij de laatste kilometer bijna oncomfortabel hard gaat met een forse afdaling. Uiteindelijk kwam ik aan in 01:02:45. De 5km doorkomsten waren 21:06, 21:22 en 20:17 met dus een aardige negatieve split, met de langzaamste 5km in het middelste deel waar de forse klimmen zitten.

Ik ben er hartstikke blij mee. De vorige keer dat ik de Montferland Run liep was 2 jaar geleden. Toen liep ik 01:17:00. Er is dus sprake van enige progressie sindsdien. Met de vorm van vandaag was een HM onder de 1:30 ook makkelijk gelukt. Die doelstelling moet ik volgend jaar maar eens gaan behalen. :)
Laatst gewijzigd door Eide op di 06-12-2016 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

di 06-12-2016 15:52

Mooi verslag! Iedere keer als ik weer wat lees of zie van die Montferlandrun denk ik, oh ja: "Die wil ik ook nog" Het was zelfs, dacht ik, op het nieuws dit jaar. Lijkt me prachtig met die heuveltoppen. Jammer te lezen dat het bij de start niet zo op tempo lijkt te zijn georganiseerd.
Moet 'm nu gewoon agenderen na de 7heuvelen..
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

di 06-12-2016 17:27

Er is een groot startvak met borden van verwachte eindtijden. De organisatie hoopt dat mensen dan zelf netjes gaan staan. Ik stond bij het startschot bij het 55-59min eindtijd bord en heb daarna heel veel mensen ingehaald. Je moet daar eigenlijk 10 minuten voor je verwachte eindtijd gaan staan... minimaal.

Het is verder een prachtige loop. Ik vind em veel mooier dan de 7HL. Het is daar veel landelijker en her en der idyllisch.. De loop is ook veel kleiner maar wel goed geregeld. Het is een hartstikke leuk loopje die zich goed laat combineren met de 7HL die 3 weken eerder is.
Laatst gewijzigd door Eide op di 06-12-2016 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

di 06-12-2016 17:39

Eide schreef:Uiteindelijk kwam ik aan in 01:02:45. De 5km doorkomsten waren 21:06, 21:22 en 20:17 met dus een aardige negatieve split, met de langzaamste 5km in het middelste deel waar de forse klimmen zitten.
Wat een mooie beloning voor consistent de juiste trainingen uitvoeren. Regelmaat loont en maakt de dipjes bij klachten minder? Die trail was ook al een hele mooie tussenstap.
Goed bezig!
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

di 06-12-2016 17:56

AdP schreef:Wat een mooie beloning voor consistent de juiste trainingen uitvoeren. Regelmaat loont en maakt de dipjes bij klachten minder? Die trail was ook al een hele mooie tussenstap.
Goed bezig!
Regelmaat loont zeker. Ondanks de ziekte van Lyme afgelopen zomer en een aantal weken kwakkelen met de kuit (heb wel minimaal 1 keer per week gelopen) Zit ik toch al op zo'n 3.000km dit jaar. Dat merk je aan alles, van basiscondititie tot herstelvermogen.

Of ik juist train weet ik niet. Ik ben daar ook niet heel erg meer mee bezig. Na de tips van, onder andere, jou en een aantal trainers/loopvrienden doe ik meer wat ik fijn vind en wat voor mij werkt.
Eline
Lid
Lid
Contacteer:

di 06-12-2016 19:55

Ik heb ook weer een keer de Montferlandrun gelopen, de 7,5 km dit keer. Dit is inderdaad een kleine loop en toch goed geregeld. Mijn vereniging heeft hier ook een afdeling/loopgroep waar ik vaak bij loop, dus ik ken de omgeving goed.

De 7,5 km is goed te doen, en zeker voor mij nu ik net weer een jaartje aan het lopen ben.
Ik heb heerlijk rustig gelopen, wel relaxt. En er een goed gevoel aan over gehouden. Eindtijd is voor mij nu onbelangrijk, het gevoel tijdens en na de loop, niet :)
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

di 06-12-2016 22:17

Eline schreef:Eindtijd is voor mij nu onbelangrijk, het gevoel tijdens en na de loop, niet :)
Er plezier aan beleven is altijd het belangrijkste. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.
Plaats reactie