Resultaten afgelopen week(end)!

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 02-02-2020 18:35

Dick schreef:Vandaag in Apeldoorn gelopen. Terwijl de nationale van de jeugd zich mat met elkaar in het Omnisportcentrum, streden meer dan 9000 hardlopers over verschillende afstanden op de Midwintermarathon. Ik kwam uit op de kortste afstand, de acht van Apeldoorn, en dat zal zo'n beetje de langste zijn dit voorjaar :)

Het lopen ging super. Ik hoopte op een tijd onder de 29 min en stiekem richting droomde ik van een lage 28-er. De tweede helft van de wedstrijd kreeg ik Chris Henet in het vizier. Dat gaf een mooie impuls, maar ik kon hem net niet pakken. Netto was ik 4 sec langzamer, bruto 7 tellen. Maar ik kwam dus binnen de 28 min over de streep, 27:51 om precies te zijn. Een tijd die minimaal vergelijkbaar is met mijn Zevenheuvelenloop.

Ik zat Melchior van de Pol, voor Willem de Weerd, en Dick Elzenga (check de deelnemers op 1500 indoor ;))

Kortom, ik ben zeer tevreden :D
Het was even zoeken, maar ik heb het verslag van toen gevonden. Mijn enige 8 van Apeldoorn tot nu toe, gelopen in 2011. Het jaar dat ik 50 werd is zondermeer mijn beste hardloopjaar ooit. Inmiddels zijn we een paar jaartjes verder. Ik kruip richting de 60 jaar (wat klinkt dat oud), maar kreeg in maart 2019 een impuls om toch weer wat regelmatiger te gaan trainen en wellicht nog een paar keer het NK podium te beklimmen bij de M60.

In maart haalde totaal onverwacht een zilveren medaille op de halve marathon op het NK in Venlo. De tijd van 1.26 laag is normaal gesproken niet medaillewaardig, maar het voelde toch erg lekker. En het was dé impuls om weer eens wat vaker te gaan trainen. Natuurlijk een optimale voorbereiding op de Zevenheuvelenloop en een mooie tijd van 57.42 min.

Vandaag dus de 8 van Apeldoorn. Mijn tweede ooit. Zou ik onder het half uur kunnen lopen? Afgelopen dagen een beetje lopen snotteren, maar de benen voelden goed. Toen ik halverwege doorkwam in 15.15 wist ik dat het zou gaan lukken, want de tweede helft is vooral naar beneden. Dat het nog zo krap zou worden had ik niet verwacht, maar het is gelukt in 29.52 min.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 02-02-2020 19:03

Sterk Dick! :d:

Perfecte plek ook, om je verslag van vroeger te quoten én er een nieuw verslag bij te typen...

lang leve Chat'n'Run!
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
coen
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-02-2020 19:20

Lekker Dick! Ook de hervonden motivatie! Het zou meer dan leuk zijn om zo'n periode mee te maken zoals een jaar of tien geleden.
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 02-02-2020 20:29

Mooie resultaten, Dick!
En verder ben ik het geheel eens met Dries en Coen! :d: :D
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 02-02-2020 20:36

coen schreef:Lekker Dick! Ook de hervonden motivatie! Het zou meer dan leuk zijn om zo'n periode mee te maken zoals een jaar of tien geleden.
Ja, zou leuk zijn. Maar zo snel als toen word ik niet meer.
esther
Lid
Lid

ma 03-02-2020 9:58

Gisteren voor het eerste een 25km gelopen, nl. de Asselronde.

Tevreden met mijn tijd van 2:53:21. Dit geeft vertrouwen voor de resterende trainingen richting mijn 1e marathon in Rotterdam.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

wo 19-02-2020 11:48

esther schreef:Gisteren voor het eerste een 25km gelopen, nl. de Asselronde.

Tevreden met mijn tijd van 2:53:21. Dit geeft vertrouwen voor de resterende trainingen richting mijn 1e marathon in Rotterdam.
Spannend. Succes alvast, Esther.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

wo 15-04-2020 10:53

coen schreef:
zo 02-02-2020 19:20
Lekker Dick! Ook de hervonden motivatie! Het zou meer dan leuk zijn om zo'n periode mee te maken zoals een jaar of tien geleden.
Wat doe jij nog eigenlijk op loopgebied, Coen? Of gaat alles op de triathlon?
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 04-09-2020 22:33

Zuiderpark Lopen, Den Haag

100mH
We zaten als M60 in de allereerste serie van de wedstrijd, tussen de jongens Junioren C. Een uurtje voor de wedstrijd wees ik de scheidsrechter er op dat wij een andere hordenafstand hadden (en gaf hem meteen de tip dat de laatste 5 hordes gewoon op de 1e 5 markeringen van de 60mH konden).
Uiteindelijk besloot de scheidsrechter de serie gewoon te splitsen in een M60-serie en een JJC serie. En wij gingen akkoord met een vervroegde starttijd van 17:55.
Ik kreeg mijn achillespees niet goed opgewarmd, en haalde vooraf geen enkele keer de 4e horde (mede door de harde tegenwind).
Ik besloot dus geen risico te nemen ... (Ik had inmiddels van Helmut gehoord dat de NK-organisatie vindt dat je echt niet kan inschrijven zonder tijd ...)
Vanuit de start haalde ik "gewoon" de 1e horde in 7 passen, maar ik voelde meteen dat ik onvoldoende snelheid had.
Daarom schakelde ik meteen omlaag naar de 5-pas.
Resultaat was uiteraard een zeer slechte, maar wel legitieme tijd: 22.24 (-2.4 m/s).

300mH
We zaten in een leuke serie: 1 MJC, 3 V50, 1 V55, en 2 M60.
Ik had nog steeds last van mijn achillespees, en besloot dus niet op spikes en niet uit het startblok te starten.
Aangezien ik thuis in mijn training steevast meer dan een minuut nodig had voor 300m zonder horden, ging ik uit van een tijd ver boven de 1:10.
Doel was dus: Minstens 200m lopen, en zoveel mogelijk horden passeren, ver achter de rest van mijn serie. En als het goed gaat, een legitieme tijd neerzetten.
Maar met mijn rustige start bleef ik continu redelijk dicht bij de koplopers.
Uiteindelijk als 3e gefinisht, in 54.86!

Conclusies:
- Ik moet blijven werken aan het versnellen tussen de horden (ik bedoel alles voor de tweede pas).
- Nog even nadenken: Misschien ook een 300 mH proberen op het NK?
- Belangrijkst is en blijft: heel blijven tot minstens halverwege het NK.
De man van de Korte Adem
RubenV
Site Admin
Site Admin

za 05-09-2020 12:27

Mooie 300m horden alvast, goed gedaan :d:
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 06-09-2020 19:47

Don_K schreef:
(Ik had inmiddels van Helmut gehoord dat de NK-organisatie vindt dat je echt niet kan inschrijven zonder tijd ...)
Weet je of dit voor alle onderdelen geldt?
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 07-09-2020 9:23

Dick schreef:
zo 06-09-2020 19:47
Don_K schreef:
(Ik had inmiddels van Helmut gehoord dat de NK-organisatie vindt dat je echt niet kan inschrijven zonder tijd ...)
Weet je of dit voor alle onderdelen geldt?
Geen idee.

Ik weet ook niet of Helmut de juiste persoon/personen heeft benaderd.
Maar op dat moment wist hij al dat er op 4 september een kans zou zijn alsnog een tijd neer te zetten, dus wellicht heeft hij zich bij die discussie een beetje ingehouden ...

Op Facebook is her een hele discussie over bezig, in de groep "Master-lijke atleten" (n.a.v. een post van Hans Smeets op 30 augustus)
Hier staan flink wat tips in, ook van officials die betrokken zijn bij organisatie van NK's ...

---

Mocht je twijfelen aan de geldigheid van je prestaties, dan is het waarschijnlijk slim om zo vroeg mogelijk in te schrijven. Dan heb je i.g.v. problemen wat meer tijd om ze op te lossen ...
De man van de Korte Adem
RubenV
Site Admin
Site Admin

wo 28-10-2020 20:12

Afgelopen zondag stond normaal de Smartathon op het programma.
Dit is een loopwedstrijd in België waar je een halve of volledige marathon kon lopen.
Ik had met ingeschreven voor de halve.

De organisatie had er alles aan gedaan om deze veilig en corona-proof te laten doorgaan.
Was nog één van de enige wedstrijden die kon/mocht doorgaan.
Door de toenemende besmettingen is deze uiteindelijk dan toch last-minute afgelast (aantal dagen voor de effectieve wedstrijd)

Vanuit onze trainingsgroep werd er dan voorgesteld om toch een training/wedstrijd te organiseren maar dan enkel voor de mensen van onze trainingsgroep.

Dus afgelopen zondag dan toch mijn halve marathon kunnen lopen.
Qua trainingen nog niet specifiek kunnen opbouwen naar deze wedstrijd omdat ik nog altijd herstellende/terug in opbouw ben na een een blessure aan de kuiten een aantal weken terug.

Uiteindelijk afgeklokt op 1u29m36s waar ik best wel tevreden mee ben.
Wellicht zal dit de laatste wedstrijd van het jaar geweest zijn.
Het ziet er niet direct naar uit dat hier nog loopwedstrijden zullen worden georganiseerd in België.

Des te meer tijd dus om de conditie terug verder op te bouwen. :D
Plaats reactie