NK cross 24/25 februari 2007 Wageningen

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
alt-148
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-02-2007 22:32

erki schreef: Zag 's morgens bij de junioren er een paar zonder spikes echt alle kanten op schieten. Ben ook benieuwd hoe de trimmers aan het eind van de dag rond zijn gekomen. Neem aan dat er daar weinig bij waren met spikes.
Ik heb op mijn cross-schoenen gelopen, at ging best goed. Maar je moet wel goed je eigen spoor zoeken.
Ben inderdaad ook onderuitgegaan in de bocht bij de finish; de eerste en waarschijnlijk enige keer dat vrouwen gillen als ik voorbij kom :wink: .

Maar inderdaad, de meeste andere trimmers liepen op gewone wegschoenen; bijna niet te doen lijkt me.
Ruud Löbel

Grijze muizen gaan geen confrontaties aan
bilal
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-02-2007 22:36

Erik, jou foto's zijn altijd zo mooi ! complimentje van mij, voor jou :P !
Had je misschien ook een foto gemaakt van mij? Ik wil mezelf wel terug zien, zo mooi van het modder :P haha

gr bilal
erki
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-02-2007 22:49

bilal schreef:Erik, jou foto's zijn altijd zo mooi ! complimentje van mij, voor jou :P !
Had je misschien ook een foto gemaakt van mij? Ik wil mezelf wel terug zien, zo mooi van het modder :P haha

gr bilal
Tuurlijk heb ik je er ook op gezet, Bilal!

Afbeelding

en bij het uitkomen van deze bocht had je nog een bijna-uitglijder:

Afbeelding
Rabbit
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-02-2007 23:12

Ik hoop dat er ook goede douchegelegenheden voor jullie waren daar :wink:

Maar even serieus, dat vraag ik me wel eens vaker af bij regionale crossen. Bij een cross kom je in de regel niet spik en span over de streep. Ik ga zelf niet echt het cross-circuit af maar uit eigen ervaring ken ik zo al twee crossen zonder douchegelegenheid. Voor mij absoluut een reden om bij de minste regenval hier al niet naar toe te gaan. Zo wil je toch niet de auto inkruipen!
Bij een "gewone" wedstrijd wil je eigenlijk altijd al kunnen douchen, maar bij een cross lijkt me dat toch een absolute "must".
Is misschien een beetje off-topic hier, maar misschien hebben jullie dit ook al eens ervaren.
wallisman
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 25-02-2007 23:18

erki schreef:Michel Butter lust wel pap van die modder...
ja, hij had het echt naar zijn zin!
Afbeelding

Hier probeert Erik zonder kleerscheuren, ehhhh, modderspatten langs de poel te komen die door de fotografen "het golfslagbad" werd genoemd. Het lukte hem! Overigens was deze plas 21 centimeter diep (zelf gemeten!)
Afbeelding

Ik zag dat ik (per ongeluk) ook Bilal heb geschoten. Als iedereen die meedoet dat nou ook gewoon van tevoren aankondigt :evil:
Afbeelding

Jan
Mensen lopen in de eerste 30 jaar van hun leven hun neus achterna, en daarna hun oren (AM)
kalepier
Benefactor
Benefactor

zo 25-02-2007 23:43

Veel mooie foto's, en prestaties.
Ik krijg gewoon zin om ergens aan een prutrace mee te doen.

Peter
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg....
MasterRunner
Lid
Lid

ma 26-02-2007 8:18

Dick schreef:
MasterRunner schreef:....ik mis Chris Henet bij de uitslagen M45... iemand iets gehooord?
Of doet hij morgen bij de senioren mee? Lijkt me niet logisch, minder kans, toch?
Chris was er niet bij. Geen idee waarom. Vandaag dus maar 1 master van Ciko(Paul van Rooijen).
De Gelderlander /Theo meldt: onwillig knie.. Het stukje over de Arnhemmers was dus zeer kort, wel een artikel over David die 2e werd op de korte cross, na zijn 2e plek op de baan. Hij was (wederom) erg blij :D
alt-148
Lid
Lid
Contacteer:

ma 26-02-2007 13:10

Rabbit schreef:Ik hoop dat er ook goede douchegelegenheden voor jullie waren daar :wink:

Maar even serieus, dat vraag ik me wel eens vaker af bij regionale crossen. Bij een cross kom je in de regel niet spik en span over de streep. Ik ga zelf niet echt het cross-circuit af maar uit eigen ervaring ken ik zo al twee crossen zonder douchegelegenheid. Voor mij absoluut een reden om bij de minste regenval hier al niet naar toe te gaan. Zo wil je toch niet de auto inkruipen!
Bij een "gewone" wedstrijd wil je eigenlijk altijd al kunnen douchen, maar bij een cross lijkt me dat toch een absolute "must".
Is misschien een beetje off-topic hier, maar misschien hebben jullie dit ook al eens ervaren.
De douches zijn mij niet opgevallen. Bij meerdere crossen zijn er diep in het bos geen douches. Daarom dus de vuilste kleren afpellen voor je in de auto stapt en wat schonere (er overheen) aantrekken. Schoenen wisselen en dan thuis lekker met kleren en al onder de douche. Dat is voor mij nou net de charme van crossen; wanneer anders mag je je als volwassen man al spelend nog zo vuil maken?

Grappig is wel dat ik eigenlijk in een andere cross wilde starten. Maar die werd afgelast omdat het parcours slecht begaanbaar was door de regen :roll: . Voor mij wordt het dan net interessant.
Laatst gewijzigd door alt-148 op ma 26-02-2007 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruud Löbel

alt-148
Lid
Lid
Contacteer:

ma 26-02-2007 13:21

MasterRunner schreef:Het zit er weer op!

Het was haast donker toen we stopten met opruimen, de rest is voor de maandagploeg, maar van het parcours zelf was niet veel meer te herkkenen, op het modderspoor na......
Natuurlijk snap ik dat het opruimen veel tijd kost en dat het vroeg donker wordt. Het is alleen heel jammer voor trimmers zoals ik dat tijdens de loop alles al wordt afgebroken. We zijn al een bijnummer, maar om dat ook nog eens zo in te wrijven :wink: .
Ik kon ook nog maar net onder de finishboog door. Iemand had blijkbaar de generator al uitgeschakeld zodat er iemand dat ding omhoog moest houden om de trimmers te kunnen laten finishen. Ik was 4e op de 10km en na mij kwamen er nog 30.... De speaker deed wel zijn best; hij bleef onverstoorbaar iedereen opnoemen die voorbij kwam en riep zelfs hulp op om de boog weer op te blazen.

Maar gelukkig was de catering tent wel tot het laatst toe open.

Ik heb genoten, dat zonder meer. Heerlijk parcours met lekker veel prut en onderweg een echt golfslagbad. Voor de toeschouwers was met name het veld een prachtige plek om de deelnemers voorbij te zien komen.
Dat is zeker een compliment aan de organisatie!
Ruud Löbel

MasterRunner
Lid
Lid

ma 26-02-2007 13:26

alt-148 schreef:
Rabbit schreef:Ik hoop dat er ook goede douchegelegenheden voor jullie waren daar :wink:

De douches zijn mij niet opgevallen....
Lijkt me toch een kwestie van een redelijke voorbereiding, zie info op de NK-cross site:
http://www.pallas67.nl/index.php/mc.Wed ... ciliteiten
Faciliteiten
Op Sportpark De Zoom is een kantine en er zijn douche- en omkleedgelegenheden.
Op het start-/finishterrein (ca. 300m vanaf de kantine) staan tenten waar tassen e.d. droog kunnen worden weggezet.
MasterRunner
Lid
Lid

ma 26-02-2007 13:34

alt-148 schreef:
MasterRunner schreef:Het zit er weer op!

Het was haast donker toen we stopten met opruimen, de rest is voor de maandagploeg, maar van het parcours zelf was niet veel meer te herkkenen, op het modderspoor na......
Natuurlijk snap ik dat het opruimen veel tijd kost en dat het vroeg donker wordt. Het is alleen heel jammer voor trimmers zoals ik dat tijdens de loop alles al wordt afgebroken. We zijn al een bijnummer, maar om dat ook nog eens zo in te wrijven :wink: .
Ik kon ook nog maar net onder de finishboog door. Iemand had blijkbaar de generator al uitgeschakeld zodat er iemand dat ding omhoog moest houden om de trimmers te kunnen laten finishen. Ik was 4e op de 10km en na mij kwamen er nog 30.... De speaker deed wel zijn best; hij bleef onverstoorbaar iedereen opnoemen die voorbij kwam en riep zelfs hulp op om de boog weer op te blazen.

Maar gelukkig was de catering tent wel tot het laatst toe open.

Ik heb genoten, dat zonder meer. Heerlijk parcours met lekker veel prut en onderweg een echt golfslagbad. Voor de toeschouwers was met name het veld een prachtige plek om de deelnemers voorbij te zien komen.
Dat is zeker een compliment aan de organisatie!
het deel waar ik stond werd maximaal een zijde afgebroken (de buitenzijde) om het parcours zelf verder in stand te laten. De dubbele afzetting was alleen bedoeld om het publiek van het parcours af te houden. zover ik kon zien stond er toen de laatste binnenkwam nog wel tot 500x of meer zoveel rand langs het parcours, als bij een normale cross waarbij je bij elke kruising/splitsing hooguit een lint hebt... dus zeker nog NK waardig.

Die boog leek me een ongeluk, want dat kan anders aflopen... ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten voor wat tijdwinst.

Eea is mijn eigen inschatting van deze situatie, ben natuurlijk geen officieel orgaan, alleen maar vrijwilliger geweest....
Zo'n reactie als deze begrijp ik dus wel.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 26-02-2007 13:36

was/is de trimloop zo onbelangrijk dat zelfs de uitslagen niet op de site staan? of kijk ik weer Afbeelding
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
MasterRunner
Lid
Lid

ma 26-02-2007 13:48

alle live uitslagen stonden er en ook de einduitslagen. Alleen zag ik vanmorgen diverse malen een foutmelding vd database (overbelast?)
Ze staan in iig ook op, ook de trimloop:
http://www.uitslagen.nl/uitslag?id=2007022418444
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 26-02-2007 14:05

mja :oops:
op de site staan ze inderdaad, maar wel erg goed verstopt...
bedankt andré (al weer een beetje warm? ;))
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

ma 26-02-2007 14:09

De uitslagen van de trimloop stonden gisteravond al on-line, ik zag dat een clubgenoot de 7,5 km heeft gewonnen.

Parcours en finish al zover opruimen terwijl er nog lopers moeten binnenkomen kan natuurlijk niet. Je houdt een trimloop of je houdt 'm niet.

Zaterdag was de organisatie prima. Goeie speaker die lopers en publiek goed op de hoogte hield, en overal goed verstaanbaar was. Wel bijzonder jammer van de eerder genoemde misser (verkeerde richting aangeven aan de koploper) die een diskwalificatie tot gevolg had.

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Plaats reactie