18-11-2007 Zevenheuvelenloop

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
tacohanou
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 18-11-2007 21:05

Het is toch gelukt, sneller gelopen dan vorig jaar. Ik had niet verwacht dat het er in zat met de geringe trainingsarbeid van de afgelopen 6 weken maar het zat allemaal weer mee vandaag.

Mijn eindtijd is geklokt op 1:02:41 en dat is 8 seconden sneller dan vorig jaar. Een PR dus :lol: !
Mijn tussentijden:
2007------------------------->2006
5km 20:57----------------->20:50
10km 21:06 (42:03)------->21:04 (41:54)
15km 20:38 (1:02:41)----->20:55 (1:02:49)
Iets langzamer gestart dan vorig jaar, het middenstuk nagenoeg gelijk en de winst zat het 'em in de staart. Ik werd ook wel gedreven door de tussentijden bij de kilometerpassages.
Bij 13km kwam ik door in 0:54:47, dat geeft dus een stimulans om die laatste twee km's nog onder 4min/km te lopen om, op het randje, mijn PR te verbeteren. Bij de 14km passage gaf het klokje 0:58:45 aan en dat gaf een heerlijke boost om de laatste duizend meter nog even lekker voluit te gaan en die ging dan ook in 3:56. Volgens mijn Garmin FR305 was dat ook de snelste kilometer van allemaal :P .
Blijkbaar hebben de twee marathons van dit jaar het uithoudingsvermogen goed gedaan. Mijn hardloopjaar kan niet meer stuk want ik heb al mijn PR's verbeterd dit jaar. Van de 1500m (met maar 0,5 sec maar ja het is een PR :wink: ) tot en met de marathon (met 20:43).

Maar ik was, de verslagen en uitslagen bekijkend, gelukkig niet de enige CnR'er die goed gelopen heeft. Iedereen gefeliciteerd met de prestaties :!:
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 18-11-2007 21:06

boco schreef:Volgende keer beter... :|3
Misschien dat ik daar volgend jaar persoonlijk maar eens op ga toezien :twisted: Die 7^^ moeten toch maar eens op mijn loop-CV komen en het :B: bij Maxim schijnt ook lekker te zijn?
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
Amato
Lid
Lid

zo 18-11-2007 21:12

Gefeliciteerd Manon, met je droom tijd . Ik weet hoeveel je moet doen om
zon tijd te halen. 8O Ik had vandaag 1.02 gelopen niet echt tevreden als je nagaat dat ik bij de 5 km op 20.17 binnen kwam, ik had teveel verval. :oops:
Volgend jaar misschien beter. :wink:
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 18-11-2007 21:19

cinpindypy schreef:5de Frank Bollen :o :o :o
dikke proficiat Frankie!!
Ik zag het al staan, ongelooflijk Frank. Wat een superprestatie. Eerste niet-afrikaan en een geweldige tijd 45:32. Een hele dikke proficiat!

Ook Koen was erg rap met een tijd iets boven de 51 min.
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 18-11-2007 21:22

De Vries is ook weer thuus, en zeeeeeeeeeeeer content. Was de hoop een hoge 112, maar meegsleept door een loopmaatje die de NYC-marathon had gelopen en ik natuurlijk niet wilde laten passeren uiteindleijk op een voor mij fantastische 1.10.31 gefinisht. Onderweg en passant een~besttijd op de 10K gerealiseerd, dus ik ben zeer in mijn nopjes.

Nog een korte,maar leuke en gedenkwaardige Greetz meegmaakt.
Ton(Drum) is denk ik nog op weg naar huis (want enigszins in de olie), en gaat volgens mij binnen 5 jaar stoppen met Roken. Andre(adlocK) haat tattoos,maar vraagt wel wildvreemden wat die van hen betekenen, 3 is the thing. Jannemien was heel snel klaar met Andre, en daarna Bjorn. Hens bewaard startnummers. Tot zover de highlights....
Het was een genoeglijk samenzijn......

En volgend zeker wat Groningers ook welkom ! En alle zieken van nu natuurlijk. Tijd voor meer drank en snoep,dat heb ik wel verdiend. Net als alle anderen die ook hun PR's verpletterd/verpulverd,geraakt hebben !
nikeboy
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-11-2007 21:26

Bedankt Dick,

De tijd viel wat tegen, maar dat was bij het merendeel van de toplopers (wereldrecordpogingen) Bergop lopen zal nooit mijn favoriet worden. Maar dit was een prachtige wedstrijd, ik kom zeker terug!!!

Tot km 5 heb ik in het groepje van Jay gelopen maar hij was duidelijk in een sterke dag en liep een mooie prestatie. Misschien is het nog eens tijd voor een aflossing hé ;-)

Iedereen van harte proficiat met zijn deelname en eindtijd!!!
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 18-11-2007 21:28

Colimacon schreef:Achter op de medaille staat: 16 november 2008 volgende editie!!
Correctie... er staat: Volgend jaar op 16 november 25e editie!

Uit doorgaans goed ingelichte kringen hebben we vernomen dat de 7^^ juist op die 25e editie weer met "iets nieuws" gaat komen.

Op tijd inschrijven dus :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 18-11-2007 21:33

Ik ben niet helemaal content met mijn prestatie. Welsiwaar liep ik een PR (2 sec sneller), maar ik had echt gedacht een halve minuut sneller te kunnen. Tot 5km ging het volgens verwachting (19:23). Doorgaans loop ik de twee opvolgende 5km's een halve minuut sneller. Vandaag niet dus.

Ach toch een PR (een Boubkaatje) :!: :lol:
mvergeer
Lid
Lid

zo 18-11-2007 21:38

na de marathon van Berlijn en een keer of 6 training was ik blij met mijn 54.21 vandaag....de basissnelheid heb ik weer. Nu flink trainen om weer op mijn ouder niveau te komen....was wel tevreden vandaag....moest wel overgeven toen ik over de finish kwam.......na de loop nog een tijd in bascafe geweest en gegeten bij van Buren....was erg gezellig!

Groetjes,

Martijn
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 18-11-2007 21:41

Dick schreef:
cinpindypy schreef:5de Frank Bollen :o :o :o
dikke proficiat Frankie!!
Ik zag het al staan, ongelooflijk Frank. Wat een superprestatie. Eerste niet-afrikaan en een geweldige tijd 45:32. Een hele dikke proficiat!

Ook Koen was erg rap met een tijd iets boven de 51 min.

Mooi filmpje van Frankie
Rabbit
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-11-2007 22:45

Allen gefeliciteerd met jullie mooie prestaties.
Maar toch eventjes Frank eruit halen ... wat een SCHITTERENDE prestatie.
*Edwin*
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-11-2007 22:54

He he we zijn weer thuis. Voor het eerst sinds Eindhoven weer een wedstrijdje gelopen. Viel niet tegen. Ben heel behoudend van start gegaan en heb een keurige negatieve split gelopen. Uiteindelijk 1:06 gefinished. En PR van een 50s.

Ik ben vooral blij dat het weer redelijk lekker ging en het PR is natuurlijk prima. Het PR staat nog niet zo scherp en in goede vorm moet daar nog wel een minuutje of 3-4 vanaf kunnen.

Geen greetz. Was het wel van plan maar moest kiezen en heb uiteindelijk gegreetzd met een Ciko delegatie. Met een man of 22 zijn we daarna naar de griek geweest om vervolgens nog een afzakkertje te nemen. Daarna leek het me niet zinvol meer om naar MAXIMs te gaan. Volgende keer wellicht.

Allemaal gefeliciteerd met jullie tijden. Zitten weer een paar hele scherpe bij.

Vond overigens het liede van Marike wel erg leuk. Denk dat we die nog vaker gaan horen bij de komende wedstijden
Voorspellen is moeilijk, vooral de toekomst!
klaasloopt
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 18-11-2007 23:17

Fijn dagje Nijmegen! Prachtig weer, heerlijk gelopen. Weer net zo gecontroleerd als 3 weken gelee op de holterberg. Niks geen snelle start. 21.47 op de 5, 42.22 op de 10km en gefinished in 1.02.26. Johooo! Geen centje pijn, dus volgende keer harder.

Ik was met Mark, een vriend, en Floor naar de Greetz. Daar gezellig even wat bokjes naar binnen laten glijden en Bertus een beetje gepest. Zeg Bertus, dat was ik, Klaas, met die derde nakomeling. (da's nog veel beter dan een PR). Dick had een lousy 2 seconden van zijn PR gesnoept, en ja, Manon, die zag ik al vlak na de finish grijnzend rondlopen. Snel van de Greetz naar mijn 'adresje' gerend voor douche + tomatensoep. Wie zei dat nou, dat je de treintijden moet uitprinten? Gold ook voor mij. Ik miste de trein, en dus tijd voor een burgertje erbij. Lekker rozig.

Het wordt tijd voor een 10km onder de 40, en de gedachte aan Rotterdam, april 2008 laat me ook niet meer los...

Leuk jullie gezien te hebben!
Klaas
Laatst gewijzigd door klaasloopt op ma 19-11-2007 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 18-11-2007 23:35

Een onvergetelijke dag beleefd in Nijmegen.

Ik kwam precies op de geplande tijd aan in Nijmegen, en ik kon rustig buiten de drukte parkeren.
Bij nader inzien net iets te dichtbij; Na een kilometer inlopen was ik al bij de ingang van mijn startvak. De rest van de warming-up dus maar even in de Java-straat gedaan (buiten de aanlooproutes).

Ik stond helemaal vooraan in by-pass 1.
Rond half 2 gaf Peter Winnen het startschot.
Ik ging als eerste de hoek om, en zag dat de doorgang naar de Groesbeekseweg nog vol stond met toeschouwers. De weg werd net op tijd vrij gemaakt.

:?: Tot mijn verbazing liep ik toen (zo'n 100 meter na onze start) opeens midden tussen de lopers van startvak groen. En volgens de speaker was het groene vak nog steeds bezig met starten... :?:

Gelukkig wist ik dat iedereen (of bijna iedereen) uit het groene (en oranje) vak een tijd van 1:15 op had gegeven (vrijwel dezelfde tijd als mijn 1:16). Ik heb vandaag dus eigenlijk (vrijwel) geen last gehad van de drukte.

Voor mijn gevoel heb ik me op (het fietspad van) de zevenheuvelenweg opgeblazen. Ik ging daar de eerste afdaling als een speer naar beneden. Maar bij het volgende klimmetje had ik de grootste moeite, en minstens de helft van de lopers die ik net voorbij was gevlogen op het fietspad
kwam mij vrolijk weer voorbij lopen.
Na de tweede afdaling merkte ik tot mijn verbazing, dat de meeste lopers plotseling van het fietspad overstapten naar de hoofdrijbaan. Even later merkte ik waarom: het fietspad bevatte een forse (maar korte) extra klim.

Ik begon het zwaar te krijgen. Maar bij het 10km-punt zag ik, dat het nog steeds mogelijk moest zijn onder de 1:15 te finishen.
De laatste 3 kilometers waren bekend terrein (die stukken weg heb ik tenminste heel vaak gefietst toen ik nog in Hatert woonde).

Eindtijd 1:13:40.
5 km: 24:44
10km: 49:13 (24:29)
15km: 1:13:40 (24:11)

Dus in feite ging ik steeds harder. Terwijl ik het voor mijn gevoel steeds moeilijker kreeg.
Volgens mijn Polar (footpod) ging het juist elke 5km een paar seconden *langzamer*. Zou die meetfout door het klimmen en dalen komen? Andere techniek, andere paslengte, andere snelheid?

Na de finish even doorgelopen voor het flesje drinken, de medaille, en het inleveren van de chip. Stond er nou echt om de 200m een bordje: "Chips inleveren over 200m", of heb ik dat verkeerd onthouden?
Vervolgens eerst naar de auto om om te kleden, naar de schouwburg om het shirt op te halen (onderweg Bertus nog even gezien), en naar Maxim.

In Maxim zat C'n'R aan een grote tafel. Bertus en Ronald (Moska) had ik eerder ontmoet, en ik herkende een flink aantal anderen van foto's en/of blogs. Er waren echter ook flink wat lopers die ik niet herkende.
Omdat het nogal druk was, bleef ik eerst een tijdje staan bij het dichtstbijzijnde deel van de tafel. Toen ik een tijdje met ze gepraat had, vroeg ik naar hun nickname... Zij bleken nog nooit van Chat'n'Run gehoord te hebben.
Nadat ik wat had verteld over C'n'R begaf ik me naar het "goede" deel van de tafel. Daar was Bjorn net gearriveerd. (Later heeft Bjorn het "vreemde" groepje nog wat meer info over C'n'R gegeven).

Heel wat Chat'n'Runners gezien: Flo, Manon, Drum, Floor, Andreadlock, KlaasLoopt, Dick, KalePier, Marathonlopertje, Bertus, Bjorn, Hens, MiepMiep (maar die was meteen weer weg), Calimero, Denis, ...
Heb helaas niet met iedereen kunnen praten.
jogger
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-11-2007 23:52

Appie-B schreef:Lekker gelopen, ondanks weinig training vooraf naar 55:42 gelopen. Sneller dan verwacht. Mooie negatieve split ook:

5km 19:04
10km 18:28
15km 18:10

Kortom: tevreden (en moe). ;)

Ben nog even in Maxim geweest, was gezellig. :) Denk wel dat ik een aantal mensen gemist heb omdat ik vrij snel weer weg was. Ik kan slecht tegen rokerige ruimtes, vooral na het sporten (Jeuh, nog eventjes wachten en dan is de horeca rookvrij! :D) en wilde thuis ook nog wat dingen doen. Op naar de Horaloop en Montferlandrun!
Hoi Appie-B,
We moeten in de buurt van elkaar hebben gelopen.
5km 18:34
10km 37:18
15km 55:23

Volgende keer beter opletten.

Het verslag staat op mijn site bij het laatste nieuws
Plaats reactie