2007-12-02 Montferlandrun

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
erki
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-12-2007 20:32

Even tussen het trainerscongres op Papendal door een bliksembezoek gebracht (hoewel, bliksem was het enige zo'n beetje dat nog ontbrak). Beetje de afzettingen omzeild en vriendelijk aan een politieagent gevraagd of er nog een parkeerplaats voor de pers was en zo aardig in de buurt van het centrum geparkeerd. Daar aangekomen kwamen de eerste druppels ook los, voorbode van meer nattigheid. Was in feite alleen voor de Atletiekunie erheen maar de journalist van het AD wilde ook nog een foto en dus toch voor de zekerheid maar even in pershotel gemeld. Kon meerijden met auto, maar uiteindelijk verkoos ik toch maar bij het lusje te gaan staan en daarna naar de finish te lopen. Daar tref ik ook Dick en Anja die al gelopen hebben. In het open veld is er nog redelijk wat licht, maar het die grijze natte luchten zullen het geen zonnige foto's worden (benieuwd welke winnende foto ze volgend jaar in hun folder durven zetten...). Haile en zijn makkers waren al snel terug, even later een groepje met de Nederlandse toppers.
Gekeken of ik nog CnR-lopers zag. Geloof dat ik Dries wel heb gekiekt (die keek na 3 km al niet vrolijk). Jannemien gezocht en over het hoofd gezien (Dick zag haar toen ze al voorbij ging) en toen flink verkleumd terug richting finish. Na even bijkomen in het hotel positie gekozen bij de finish. Ongelooflijk dat Haile met deze ijsregen nog een parcoursrecord loopt.

Afbeelding

Leuk stellage voor de fotografen, maar om nou alleen maar paraplu's op de foto te zetten... ben toch maar over het hek geklommen. Nog een blije Ronald Schroer erop gezet en toen even bijkomen/bijkletsen in het Gemeentehuis en snel weer naar Papendal, waar de clinics gelukkig binnen gehouden werden.

PS Interessante toptrainers daar: Duitse kogeltrainer, Spaanse Mila-trainer en Engelse sprinttrainer. [/img]
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 02-12-2007 20:37

boco schreef: Het "tegen" had ik niet voor niets tussen aanhalingstekens geplaatst; maar ik blijf het niet sympathiek vinden. Daar verschillen we van mening. :wink:
Nogmaals de vraag of je het wel sympathiek vindt dat een haas Erik zo snel mogelijk en zo min mogelijk gehinderd door externe omstandigheden, in een steady tempo naar de finish brengt om Dries zijn prijs af te pakken.
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-12-2007 20:41

Mooie verhalen allemaal, en weer goede tijden gelopen! Hoop dat de prijsuitreiking deze keer wel normaal is verlopen. Heb de beelden ook gezien bij de nos, maar helaas geen CnR-geel :D .

Floor
Iwanowitsch

zo 02-12-2007 20:58

Marije vertelde me net dat ze de kinderloop van vanmorgen rommelig vond en dat ze de onduidelijkheid hoe precies het parcours liep erg vervelend vond.
De Posbankloop was -ookal waren er struikelpartijen- beter georganiseerd volgens haar.

Waar de start ??? en geen geduw en getrek bij aanvang is van wezenlijk belang voor een goed wedstrijdgevoel voor zo'n kind.

Binnenkort in Dronten opnieuw proberen. :wink:

Zo, nu snel naar m'n werk !!!
Morgen weekend ... 8)

Iwan.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 02-12-2007 21:01

Dick schreef:
boco schreef: Het "tegen" had ik niet voor niets tussen aanhalingstekens geplaatst; maar ik blijf het niet sympathiek vinden. Daar verschillen we van mening. :wink:
Nogmaals de vraag of je het wel sympathiek vindt dat een haas Erik zo snel mogelijk en zo min mogelijk gehinderd door externe omstandigheden, in een steady tempo naar de finish brengt om Dries zijn prijs af te pakken.
Ik had er geen enkel probleem mee gehad wanneer je had gezegd dat je als haas voor Dries had gelopen. Twee lopers, allebei een haas.... niets aan de hand wat mij betreft; komt tenslotte vaak genoeg voor in de hardloopsport. Beide lopers zullen dan toch nog zelf hun uiterste best moeten doen om in het spoor van hun haas te blijven- May the best man win.
Het gaat mij erom dat je in dit geval niet alleen als haas hebt geprobeerd om Dries naar een winnende tijd te brengen maar dat je - zoals je dat zelf zegt - geprobeerd hebt een andere loper uit z'n concentratie te halen, die had daar duidelijk last van volgens jou.
En nogmaals, dàt vind ik niet sympathiek. Ook al was het wellicht niet onreglementair.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
ATH
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-12-2007 21:11

De montferlandrun zit er weer op. Ging redelijk naar omstandigheden een redelijke tijd gelopen 57:19. Toch een record voor mij op dit parcour. Vorig jaar helaas niet gelopen ivm blessure maar 2 jaar geleden was het 1:00:38 dus moor 3 minuten eraf. Vooraf kreeg ik te horen dat het 10 graden zal zijn dus ideaal om te lopen maar onderweg was het toch door de regen erg moeilijk om het tempo vast te houden.
Albert complimenten voor jouw manier van lopen. Je ging me in eerste instantie toch behoorlijk hard voorbij. Ik vond het erg prettig om jou als mikpunt te hebben. Jammer dat je door waarschijnlijk de regen verkrampte en dat je terug viel. Je liet me wel even schrikken na ca. 5 km op de manier dat je me voorbij kwam lopen. Volgend jaar kom ik je helaas niet tegen (ik ben dan te oud) maar ik denk dat je zeker op de lange afstanden nog veel vooruitgang zult boeken.
Niels nog gefeliciteerd met je overwinning in het looppaspoort, ik denk dat je het Jay in de toekomst nog knap lastig gaat maken.
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 02-12-2007 21:57

helterec schreef:Heb je jezelf al op Omroep Gelderland gespot?
Dat niet. Maar net na de finish, uithijgend van de inspanning, spotte ik wel een enorme camera en dito microfoon, praktisch in m'n gezicht :?
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 02-12-2007 21:59

sportuitzending in de gaten houden dus! 8)
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-12-2007 22:34

Om even te reageren op de discussie van het hazen etc. Ik liep de eerste kilometers achteraan het groepje van de haas, Erik en Dick. De 'haas' kende ik niet en het kan goed dat hij inderdaad Erik moest helpen. Ik zag Dick eerst een beetje de kat uit de boom kijken om te peilen hoe de verhoudingen waren. Geen idee of hij mij nog had opgemerkt maar ik bleef verstandig achteraan hangen.

Na zo'n 6 weken weinig gelopen te hebben, een bruiloftsjubileum tot 1:30 en een trap tegen m'n achillespees moest ik niet verwachten dat ik mijn tijd van Doetinchem kortgeleden (28:57) kon verbeteren. Dit in mijn achterhoofd houdende besloot mij ook om niet harder te lopen en na 4 km kon ik ook niet meer (ik ben denk ik één van de weinige lopers die zal zeggen dat hij het erg warm had :S geen idee waar dat vandaan kwam).

Maargoed, ik had het groepje van Dick wel lange tijd in zicht en ik had wel het idee dat Dick het tempo aan het drukken was. Naar mijn mening is daar niks mis mee. Als het tempo je niet bevalt loop dan harder en als een loper van dezelfde atletiekvereniging dan in de prijzen kan vallen des te beter (of zie ik het verkeerd? :oops: ).

Het is dat ik momenteel niet de mogelijkheden heb anders zou ik het ook doen. Bij deze wil ik mijn mogelijkheden/doelen voor 2008 geven (ja herinner me er maar aan over een jaar ;) ). 5km: 18:00 of lager, 10km 38:00 of lager en 15km 59:00 of lager.

Ik en mijn vriendin hebben nog het één en ander gefilmd en misschien kan ik het digitaliseren en eventueel wat frames er uit nemen om als 'foto' te gebruiken. Ik vond Manon wel erg makkelijk lopen ;) en dat voor een pr. (ik kan het proberen te knippen en op youtube zetten o.i.d.).

Deze Montferlandrun was een mooie afsluiting voor dit seizoen waarin ik veel Chat'N'Runners heb leren kennen. Voor mij geen wedstrijdjes meer dit jaar, lekker het trainen weer oppakken en uitbouwen :)
Hardlopen, trainen, wedstrijden en meer... www.run-fun.nl
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 03-12-2007 0:05

Ik heb ook nog een goede daad verricht vandaag (behalve de daad voor Dries). Toen Anja, Erik en ik terugliepen om de jeugdlopen te bekijken werd net de groep van 7 en 8-jarigen weggeschoten. In bocht na 200m bleef een jongetje huilend staan. Ik heb hem bij de hand genomen en met hem naar de finish geloodst. Op de vraag of hij uit de buurt kwam zei hij 'nee', op de vraag waar hij wel vandaan kwam noiemde hij een straatnaam. Hoe groot is je wereld.

Hij kwam als 100ste over de finish. Dit is hem:
100 Beau Rosendaal 99 OBS Montferland 8-9 7:42
Iwanowitsch

ma 03-12-2007 7:24

Je was een dubbele haas Dick !!! :wink:
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

ma 03-12-2007 11:42

:D
Gisteren de Montferlandrun gelopen en ondanks het gure weer toch 3,5 minuten van mijn PR afgehaald. Wist niet dat ik daar toe in staat was.
Ben nog steeds in euforische staat! Volgend jaar zeker weer van de partij maar eerst op naar mijn 1e "halve" op de 27e.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 03-12-2007 12:51

Afbeelding

Ik zal deze maar niet doorsturen naar je trainer, Manon.
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

ma 03-12-2007 12:57

Welke van de 2 bedoel je? :P degene die net voor me liep en zijn armen behoorlijk hoog houdt tijdens het lopen en er op hamert tijdens trainingen dat dit niet moet of degene die 3e werd? :P
Hardlopen, trainen, wedstrijden en meer... www.run-fun.nl
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 03-12-2007 13:01

http://fotos.chatnrun.nl/20071202_Mlr

En ik bedoel natuurlijk ook dat de foto's van Maarten online staan...
Plaats reactie