Egmond aan Zee

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 13-01-2008 20:57

Ja, hoe zou dat toch komen..... :wink: Niet zo heel vreemd hoor. Ik word wel vaker aangesproken door wildvreemden die me herkennen aan m'n Buff (èn... m'n fantastische loopstijl natuurlijk :wink: )

Andersom was het voor mij een stuk moeilijker. Achteraf had ik je aan je postuur kunnen herkennen denk ik. :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
pjotreke
Lid
Lid

zo 13-01-2008 21:33

Ik ga ondanks mijn wat grotere postuur, kale kop en overgewicht toch low-profile over het forum. :twisted:
Oppie
Lid
Lid
Contacteer:

zo 13-01-2008 21:51

Ondanks (of dankzij) een verkeerd gevallen broodje kebab donderdag, dat me 2 dagen bed en 2 kilo gewichtsverlies opleverde. toch naar tevredenheid afgezien. De bloedweg had ik voorzien, maar dat het daarna ook nog naar boven gaat viel niet mee... Uiteindelijk in 1.35.50, 3,5 minuten van mijn PR dus toch dik tevreden. :-)
Oppie
Cassini
Lid
Lid

zo 13-01-2008 22:02

De laatste kilometers waren voor mij de zwaarste, aangezien het mijn 1e Halve was. Ik had me een half jaar geleden 1.36 uur als doel gesteld en dat is met een tijd van 1.34 uur gehaald. Tevreden dus :D .
alt-148
Lid
Lid
Contacteer:

zo 13-01-2008 22:38

*Edwin* schreef: Die recreanten horen daar echt niet thuis.
Even rechtzetten, een van die recreanten was ik (1:31).
Der snelste van ons team 1:17. Dus niet allemaal over 1 kam scheren graag.
Ik heb ook heel veel wedstrijdlopers ingehaald, dus het onderscheid recreant / wedstrijdloper lijkt mij niet helemaal terecht!
Ruud Löbel

Grijze muizen gaan geen confrontaties aan
Cassini
Lid
Lid

ma 14-01-2008 0:14

alt-148 schreef:Ik heb ook heel veel wedstrijdlopers ingehaald, dus het onderscheid recreant / wedstrijdloper lijkt mij niet helemaal terecht!
Dat houdt je toch bij dit soort evenementen. Ik heb de snelste mannen van business wedstrijd (6 TNT-lopers bij de 1e 12 man 8O ) compleet geblocked zien worden door de gewone (tragere) wedstrijdlopers die een paar minuten eerder startten. Het was zo vol in de straten van Egmond: inhalen was onmogelijk. Pas op het strand konden ze voluit gaan.
Moskie
Lid
Lid
Contacteer:

ma 14-01-2008 10:16

Gisteren de thuiswedstrijd weer tot een goed einde gebracht, hoewel... Met een 41.03 op de helft zou het sneller moeten kunnen dan 1.26. Een aantal bekenden uit mijn strandgroepje liep rond de 1.23. Was ook wel te verwachten, te weinig lange duur gedaan en al een paar weken niet helemaal gezond. Het blijft nmatuurlijk wel een belevenis tientalle malen herkend te worden onderweg en het blijft een schitterend parcours. Toch volgend jaar maar weer.
Tommy
Lid
Lid

ma 14-01-2008 10:32

Cassini schreef:
alt-148 schreef:Ik heb ook heel veel wedstrijdlopers ingehaald, dus het onderscheid recreant / wedstrijdloper lijkt mij niet helemaal terecht!
Dat houdt je toch bij dit soort evenementen. Ik heb de snelste mannen van business wedstrijd (6 TNT-lopers bij de 1e 12 man 8O ) compleet geblocked zien worden door de gewone (tragere) wedstrijdlopers die een paar minuten eerder startten. Het was zo vol in de straten van Egmond: inhalen was onmogelijk. Pas op het strand konden ze voluit gaan.
Daar kiezen ze zelf voor. Dan moeten ze gewoon een wedstrijdlicentie kopen, da ben je over een paar seconden over de streep en heb je ook snel je eigen tempo.
Wat ik wel erg vond, ik stond ook bij de wedstrijdlopers en iets voor mij stonden 4 vrouwen te kletsen over alles behalve lopen, het kopje koffie ontbrak er nog net aan. Dan denk ik bij mezelf, dames ga lekker achterin staan.
Moskie
Lid
Lid
Contacteer:

ma 14-01-2008 10:48

[quote="Tommy]
Daar kiezen ze zelf voor. Dan moeten ze gewoon een wedstrijdlicentie kopen, da ben je over een paar seconden over de streep en heb je ook snel je eigen tempo.
Wat ik wel erg vond, ik stond ook bij de wedstrijdlopers en iets voor mij stonden 4 vrouwen te kletsen over alles behalve lopen, het kopje koffie ontbrak er nog net aan. Dan denk ik bij mezelf, dames ga lekker achterin staan.[/quote]

Wat voor tijd liepen de dames? Lijkt mij meer van belang dan of zij ontspannen naar de wedstrijd toeleefden of niet.
Tommy
Lid
Lid

ma 14-01-2008 11:01

Geloof me nou maar, dat ze daar niet thuis hoorden. Ik weet niet of jij al je sieraden om doet en een lekker luchtje opspuit als je gaat hardlopen? Ik vind het niet zo erg, omdat ik echt vlakbij de start stond, dus ook snel weg was, maar voor andere lopers is het misschien vervelend.
marco1
Lid
Lid
Contacteer:

ma 14-01-2008 11:07

Hierboven lees ik weer de reden waarom ik ooit besloten heb nooit meer in Egmond te lopen.
Deze ergernis heb je gelukig niet bij de kleine loopjes.
Andreadlock
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 14-01-2008 11:23

marco1 schreef:Hierboven lees ik weer de reden waarom ik ooit besloten heb nooit meer in Egmond te lopen.
Ik ook, maar het parcours op zich is prachtig, da's eigenlijk gewoon jammer.
Ik zeg: zandloperstart a la 7HL. Ook in Egmond. En elke andere grotere loop met chipgebruik.
Andre
DA6XE3H - de chip heb ik, nu nog champion.
erki
Lid
Lid
Contacteer:

ma 14-01-2008 11:29

Tommy schreef:Daar kiezen ze zelf voor. Dan moeten ze gewoon een wedstrijdlicentie kopen, da ben je over een paar seconden over de streep en heb je ook snel je eigen tempo.
Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar. Die gasten hebben natuurlijk een wedstrijdlicentie, maar ongetwijfeld de (morele) verplichting van hun werkgever (misschien wel ivm extra trainingsfaciliteiten) om extra publiciteit te scoren in de businesslopen.
En het is dan knap irri als je binnen de eerste km al in de zwalkende achterhoede van de ´wedstrijdlopers´ terecht komt. Bodywarmers en fleecetruien zag ik voor me lopen... kunnen ze daar nou niet een limiet voor instellen?
Cassini
Lid
Lid

ma 14-01-2008 11:39

Tommy schreef: Daar kiezen ze zelf voor. Dan moeten ze gewoon een wedstrijdlicentie kopen, da ben je over een paar seconden over de streep en heb je ook snel je eigen tempo.
Wat ik wel erg vond, ik stond ook bij de wedstrijdlopers en iets voor mij stonden 4 vrouwen te kletsen over alles behalve lopen, het kopje koffie ontbrak er nog net aan. Dan denk ik bij mezelf, dames ga lekker achterin staan.
Ik heb die vrouwen ook ingehaald en met mij velen :wink:. Het tempo-verschil tussen de wedstrijd en die vrouwen was idd. erg groot.

Die snelle TNT-ers hebben wel een wedstrijd-licentie, maar lopen met de wedstrijd-business mee om hun bedrijf te helpen. Dat is idd. een keuze. Ik vond het wel sneu om te zien hoe ze voor elke meter moesten vechten... :(
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

ma 14-01-2008 13:46

Even terug naar de start van de discussie: Het ging om het vak van de recreanten-businesslopers. (niet om de wedstrijd-businesslopers)
Recreanten-businesslopers "mogen langzaam zijn" en staan dus in het juiste vak.
Wil je als "gewone, vlotte recreant" die lopers niet voor je hebben dan kun je een wedstrijdlicentie nemen en zelfs nog vóór de snelle wedstrijd-businesslopers plaatsnemen. Of die dan weer blij zijn dat jij in het vak voor hen staat is een andere vraag... :roll:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Plaats reactie