Waar denken jullie aan tijdens een wedstrijd?

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
DeHaagseRègâh
Lid
Lid
Contacteer:

wo 26-11-2003 9:57

Ik herken dat wel Peter!
Ik heb soms de meest geniale oplossingen bedacht tijdens het sporten maar heb ik gedouched en fiets ik naar huis dan denk ik, wat was het nou ook alweer?
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up. Chuck Yeager
http://www.dehaagseregah.nl
Walter
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 26-11-2003 12:24

Ik denk dat we bij het lijstje niet vergeten mee te nemen ook een kladblokje met pen er bij moeten zetten

Walter
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

wo 26-11-2003 12:58

Misschien dat we Polar kunnen vragen een hartslagmeter met ingebouwde voicerecorder te maken. Of nog beter, een ingebouwde 'mindrecorder'!

Peter
DeHaagseRègâh
Lid
Lid
Contacteer:

wo 26-11-2003 13:03

Okay, help even niet te vergeten om dat bij het lijstje "niet vergeten mee te nemen" zetten.
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up. Chuck Yeager
http://www.dehaagseregah.nl
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 26-11-2003 17:23

Beste Maarten.
Ik wil je op deze plaats even helpen herinneren dat je het "Niet vergeten Lijstje" nog moet aanvullen met "pen en papier" . Met die hulpmiddelen kun je dan dingen opschrijven die je tijdens het lopen nog weet maar daarna dreigt te vergeten.
Geen dank. :roll:

Bertus
(PS Ik gebruik trouwens altijd gewoon een touwtje om m'n duim)
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Peterpan
Lid
Lid
Contacteer:

wo 26-11-2003 22:28

Één van de bijzondere dingen die ik meegemaakt heb toen ik begon met hardlopen is dat ik ineens tijdenlang aan niets kon denken, gewoon je hoofd helemaal leeg. Veel niet-hardlopers in mijn omgeving kunnen dat niet voorstellen en vragen als je 1 of 2 uur gaat rennen: "Waar denk je dan al die tijd aan?" Het is een bevrijding om nergens aan te kunnen denken en dat geeft echt een stuk ontspanning, waardoor je na een dag hard werken juist wel graag gaat hardlopen, je hoofd even helemaal leeg.

Maar eigenlijk denk je niet aan niets, maar is het zo oppervlakkig dat je het ook zo weer vergeten bent. Ik herken de behoefte aan een mindrecorder dan ook wel. Soms wordt je door het euforiegevoel van de loop meegenomen en ontstaan ineens de geweldigste ideeën in je hoofd, die je weer vergeten als je weer bij bewustzijn uit je runnershigh komt. Maar waarom zou je ze onthouden als je ze de gevoelens of gedachten de volgende keer toch weer kunt beleven.

Soms ben ik ook aan het rekenen, wat mijn snelheid is, wat mijn afgelegde afstand is, hoelang mijn tijd dan zou zijn op een langere afstand. Maar ook momenten dat je je puur op je beweging en je ademhaling concentreerd. Ik bedenk me net dat de momenten dat mijn gedachten helemaal leeg zijn, dat ik dan meestal van de omgeving en de natuur aan het genieten ben. Of te wel heel veel herkenningspunten in jullie verhalen.

Groeten PeterPan
steepletje
Benefactor
Benefactor

wo 26-11-2003 23:26

hoi!

tijdens wedstrijden weet ik eerlijk gezegd niet echt wat ik denk :oops:
Is me nog nooit bijgebleven. Ik concentreer me op de gebeurtenissen van het moment, vb wat mijn tegenstreefsters doen...

Maar op training, vooral tijdens eenzame duurlopen, ben ik al verschillende malen Olympisch en wereldkampioen geworden. Dit was ooit eens een raad die ik kreeg van mijn jeugdtrainer (lang geleden dus... :wink: ) Ik gebruik het nog steeds, en echt, het helpt! De rondetijden gaan ineens omlaag als je aan de leiding loopt van een wereldkampioenschap!

Ik kan iedereen aanraden het eens te proberen, je zal zien!

Nu las ik net vandaag in "runners" dat dat een prima middel is om mentaal sterk te staan.

groetjes,
Karine
PastaRunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 28-11-2003 10:15

Ronaldh schreef:Ik behoor tot de groep rekenaars tijdens een wedstrijd, tussentijden omzetten naar einddtijden dus. Verder ben ik vooral bezig met de wedstrijd. Hoewel ik mijn gedachten weleens af laat leiden als ik een leuke dame passeer, gepasseerd wordt door .., of in het publiek zie zwaaien.

Misschien moet ik toch iets meer aan de rest denken zodat ik wat meer relaxed blijf en minder krampachtig wordt.

Tijdens rustige duurlopen in de training heb ik energie over om mijn gedachten alle kanten op te laten gaan.

Ronald
Hoi, ik sluit mij aan bij RonaldH.
Ik ben zeer geconcentreerd bezig met het horloge en de km, constant aan het doorrekenen (berekenen) hoe het gaat.
Het lijkt gespannen, alleen zo beleef ik dit niet. Het geeft me houvast.
Tijdens de training(en) is mijn Polar m'n aangever.
Ciao,
Hens
Benefactor
Benefactor

za 29-11-2003 23:10

Mijn hoofd is het ook niet zo bar georganiseerd, tijdens het lopen is dat een klein beetje beter, want er is weinig reden om te denken. Ik denk aan het begin nog wel eens wat ik net achter heb gelaten en of ik niet te warm gekleed ben, m'n lichtbandjes om heb en zo. Verderweg let ik af en toe eens wat op techniek. De rest van de tijd denk ik aan van alles en niks tegelijk. Ik kijk en luister, soms vallen dingen op, soms zit ik te rekenen of die aanbieding van de groenteboer waar ik net langskwam wel zo voordelig is. Soms heb ik ook wel eens een goed idee, helaas vergeet ik dat ook weer. Wat dat betreft kun ik beter naar het toilet gaan, die ideeën vergeet ik minder snel.
frankie
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 26-03-2004 22:19

tijdens wedstrijd denk ik aan de wedstrijd zelf.
tijdens duurlopen denkik aan vanalles.
aan wedstrijden, vrienden, aan de natuur, kortom gewoon wegdromen gebeurt al wel eens
Ilse
Lid
Lid

vr 26-03-2004 22:44

Zeer afhankelijk van de afstand. Bij de 10km is het de eerste 5 checken of alles lekker gaat. Me de eerste km 's niet laten opjutten door de snelle lopers enz. En na de helft is het langzaam aan steeds een hogere versnelling erin gooien. Dichter bij die mensen komen die zo hard van start gingen (en natuurlijk het liefst gewoon willen inhalen) en dan die latst km is de vraag waar ik de sprint erin kan zetten. Een paar keer erin vergist door te vroeg op de 120% in te zetten en soms denk je 'verrek die finsih komt 200m eerder dan verwacht'.

Bij de 21 (maar daar heb ik er pas 3 van gelopen) is het genieten ten top, beetje ouwehoeren, wat gesprekken voor en achter me volgen en vooral na de 5 denken 'oh nog maar de 7H', bij de 10 'oh da's Arnhem met Brigde to Brigde' en bij de 5 'oh da's de singels'. Ik vertik het om dat 'oh nog maar' ervoor weg te denken. Eens kwam ik er na de 5 achter dat ik al redelijk stuk zat, toen ben ik rekensommetjes gaan maken: hoeveel is 13 3/7 * 89? Als je niet meer helder denkt kan je daar zo 5km mee volmaken! Of 100-2 -3-4-5-6-7 enz, ook redelijk hersencelvullende materie
frankie
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 26-03-2004 22:45

gelijk paula radcliffe
de hele tijd tot 100 tellen tot je de pijn niet meer voelt
Christopher
Lid
Lid
Contacteer:

za 27-03-2004 0:57

Ik vraag me af of het denken dat je niet denkt meer iets van mannen is dan van vrouwen. Ik herken de: 'Waar denk je aan' vraag van vrouwen ook en vind het dan moeilijk om te herinneren wat ik precies dacht, terwijl ik wel weet dat ik iets dacht. Ik weet wel dat vrouwen een bredere hersenbalk hebben - die de hersenhelften met elkander verbindt - waardoor volgens de geleerden vrouwen meerdere dingen makkelijker tegelijkertijd zouden kunnen doen...

Tijdens een wedstrijd concentreer ik me voor 80-90% op de wedstrijd en het lopen zelf, bestaande uit techniek, lopers die in de weg lopen ontwijken, tussentijden, rekenen, evalueren van de spieren/het lichaam, letten op de weg, heuveltjes, kuiltjes, stoepen, de eventuele wind, hartslag; dat soort dingen. Voor het overige is het kijken naar de omgeving, medelopers/sters (zie wel eens een leuke meid, of 'knap dat die man van 60+ nog zo goed loopt', 'he, hij heeft ook lang haar' enzo).
Christopher
Lid
Lid
Contacteer:

za 27-03-2004 0:59

Bij een training is dat percentage van 80-90 % lager, 50% ofzo en is er ook tijd om over de dagelijkse dingen na te denken: liefje, werk, nog een keer liefje, wedstrijden in de toekomst, toekomst an sich enzoverder
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 27-03-2004 9:14

Ik betrap mij erop dat ik dan altijd aan mijn zoon denk. Dat hij aan de finish staat en dan moet en zal ik er zo snel als mogelijk er naar toe.

Professioneel ??? gezien, denk ik: ik kan beter bij dat groepje lopen; ik zal toch eens proberen zo vlak mogelijk te lopen(lukt mij bijna overigens nooit); denk ik: en nu moet ik zo'n 200 meter voor de finish, de hele wereld laten genieten van mijn wereldberoemde eindsprint --- ach waar denk ik niet aan als ik maar voor het eten weer thuis ben :lol:
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
Plaats reactie