2009-11-28 Zuiderzeemarathon

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Plenty2run
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 21-11-2009 18:34

Plenty2run schreef:
kouketer schreef:Als Geert het tempo erin houdt dan moèt je wel volgen :wink: :idea:
Als het voor hem een wedstrijdtempo is zekers... :wink:
Henk, ik zie dat ik je opmerking verkeerd las :oops:
"Just when you think this marathon is wonderful, something terrible happens"
"What?"
"It ends"
Mijn nieuwe blog
Plenty2run
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 21-11-2009 18:41

marathonlopertje schreef:Uit je startnummer kan ik dit jaar in ieder geval geen doelstelling halen. :wink:
Hoezo niet? Da's toch eenvoudig: 165 minuten = 2:45 voor het geval we stormwind mee hebben en anders 165 voor de helft, dus 3:30 voor de hele marathon.
"What?"
"It ends"
Mijn nieuwe blog
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

wo 25-11-2009 9:05

Weerbericht Urk/Zwolle, tussen 10 en 16 uur:
5 tot 8 graden, zuid 3
20 tot 78% kans op 0mm regen ( :roll: )

Ik heb mijn startnummer binnen.... Tot zaterdag!

EDIT Vr 27-11
We gaan het niet droog houden... :(
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
marathonlopertje
Lid
Lid
Contacteer:

za 28-11-2009 16:57

Hier zit een tevreden loper achter z'n pc.
PR met precies 2 minuten verbetert. 1e man 40+ en zelfs 3e overall.
Los daarvan heel tevreden met mijn lopen.
In het tweede deel geen verval gehad.

Het was weer een echte Zuiderzeemarathon. De hele week angstig en hoopvol de weersvoorspellingen bekijken en dan op de dag zelf zien wat het uiteindelijk wordt. De omstandigheden waren eigenlijk best goed. Temperatuur was lekker en het was droog. Wel veel wind maar die was ook minder erg tegen dan ik vooraf had gedacht.
Vooraf kort even Rik gesproken die toch aan de start stond. Ook Ronald was er gelukkig weer bij. Anders overwegen ze toch de marathon te cancellen :wink:
Plan was niet te snel te starten en dan in het tweede deel te kijken wat er mogelijk zou zijn. Dat viel al na 3 km in duigen want toen moest ik al kiezen of in een groepje lopen wat iets te snel gaat of moederziel alleen lopen. Gekozen voor het groepje en daar best wel profijt van gehad. Tot 14 km en ze toen laten lopen. Daar was een stuk langs een hoge dijk en de wind was daar niet erg aanwezig. Eigen tempo opgepakt en ontspannen blijven lopen. Tot Rampspol( +/- 20 km) en toen over het Kampereiland. Daar had de wind wel vrij spel en besloot ik toch weer aansluiting bij het groep, honderd meter voor me, te zoeken.
Tot net voorbij IJsselmuiden bleven we zo lopen en toen liep ik opeens alleen want de rest zat er een beetje door. Besloten eigen tempo te houden en solo door te lopen. Waar vorig jaar de kramp overal zat bleef het nu beperkt tot wat steken in de kuit. Wel een waarschuwing om geen gekke dingen te gaan proberen. Al met al haalde ik steeds meer lopers bij en net voor's Heerenbroek( 35km) hoorde ik dat ik vierde in de wedstrijd liep. In de verte zag ik een clubgenoot de tweede man inhalen en ik zelf liep nog steeds een goed tempo. En ook nog steeds ontspannen ondanks de opzettende kuitenkramp. In stadshagen kreeg ik loper 3 echt dichtbij in het vizier en bedacht dat ik hem, met zijn verval, nog wel zou kunnen pakken.
Net voor de brug lukte dat. Heel sportief stak hij zijn duim op.
Toen nog een stukje en een PR zat erin. Nogal wat bekenden op de baan bij de finish en dat maakte het extra leuk.
3:03:07 is nu mijn besttijd en de drie uurs grens is weer een stukje dichterbij gekomen.

Groeten,
Geert
Lopen zolang het gaat en dan gaan tot dat het weer loopt
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 28-11-2009 17:16

klasse Geert! klinkt als een goed ingedeelde race.
CNR op het podium dus, ik hoorde dat Snellerijk overall winnaar is geworden :d: :d:
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Plenty2run
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 28-11-2009 19:34

Wat een geweldige tijd Geert! Gefeliciteerd met je PR en je podiumplek. Ik kreeg nog net mee dat je een prijs kreeg in de kantine maar helaas was je weg toen ik je wat later nog zocht. We hebben elkaar veel te kort gesproken :( maar er waren dan ook zoveel bekenden...
"What?"
"It ends"
Mijn nieuwe blog
qmark
Lid
Lid

za 28-11-2009 20:34

Uiteindelijk niet zoveel CnR-ers gesproken, alhoewel er toch veel meegelopen hebben! Voor de start heb ik me even aan Ronald voorgesteld, daarna ontbrak de tijd om verder te zoeken (en gezichten herkennen van foto's is ook niet mijn sterkste kant).

Het startschot viel toen ik nog mijn veters aan het strikken was (na de minuut stilte vanwege de gebeurtenissen in Urk afgelopen week). Zoals ik me voorgenomen had, vanwege de kuit, rustig gestart en dat ging eigenlijk prima. Na een aantal kilometers haalde ik Rinus in (blogger, CnR?) en daar heb ik even mee lopen praten over de kustmarathon vorige maand.

Tot 25 km. ging alles volgens plan. Daarna voelde ik de kuit weer opspelen en heb ik gelijk gas terug genomen. Eerst wat wandelen, maar na een aanmoediging door Rinus (die weer voorbij kwam stormen) toch maar een rustig sukkeldrafje. Uiteindelijk rond de 4:17 gefinished en dat valt voor mij niet eens tegen, gezien de langzame tweede helft.

De ZuiderzeeMarathon is een wedstrijd die ik nu vast in mijn agenda zet voor volgend jaar!
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 28-11-2009 21:19

Donders Geert, wat een knappe prestatie man!
Marathonlopertje wordt een echte marathonloper!! :lol:
Die drie-uurgrens komt nu inderdaad heel dicht in de buurt; gewoon een kwestie van tijd!
Proficiat!

(natuurlijk ook voor alle andere chat'n'runners de felicitaties van deze kant!)
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Lindijer
Lid
Lid

za 28-11-2009 21:54

En onze Rijk overall eerste in 2,52, Vind ik prachtig, maar hij zal zelf wel weer niet tevreden zijn, met die 2.44 die hij vooraf in zijn hoofd had.
Let your running do the thinking
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 28-11-2009 22:49

Toch erg knappe tijden, ondanks de ongunstige weersomstandigheden.
Én mooie podiumplaatsen... Gefeliciteerd! :d:
PimV
Lid
Lid
Contacteer:

zo 29-11-2009 8:03

Een minuut stilte vanwege het menselijke drama op Urk was zeer gepast, voordat de burgermeester van Urk het startschot gaf.

Het was een zware run.
Gelukkig stopte de regen net voor de start, wel kregen we de wind van voren. Tijdens het uitreiken van de prijzen in de kantine werd ook omgeroepen dat de eindtijden wat tegenvielen vanwege het weer. Vorig jaar hadden we nog de wind in de rug.
Eindtijd 3:42, ben er tevreden over. Mijn loopmaat uit m'n dorp stapte na 30km eruit, jammer.
Gauw weer herstellen voor de halve van de www.kerstloopdronten.nl op 19 december. Wie loopt er mee?
Pim.
Plenty2run
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 29-11-2009 8:41

PimV schreef:Een minuut stilte vanwege het menselijke drama op Urk was zeer gepast, voordat de burgermeester van Urk het startschot gaf.

Het was een zware run.
Gelukkig stopte de regen net voor de start, wel kregen we de wind van voren. Tijdens het uitreiken van de prijzen in de kantine werd ook omgeroepen dat de eindtijden wat tegenvielen vanwege het weer. Vorig jaar hadden we nog de wind in de rug.
Eindtijd 3:42, ben er tevreden over. Mijn loopmaat uit m'n dorp stapte na 30km eruit, jammer.
Gauw weer herstellen voor de halve van de www.kerstloopdronten.nl op 19 december. Wie loopt er mee?
Pim.
Hebben we elkaar toch nog even ontmoet :wink: In 's Heerenbroek kwam je me voorbij zetten, het was mijn dag niet qua lopen maar verder was het toch weer erg leuk hier te zijn.
Veel bekenden zodat ik er veel te weinig/kort heb kunnen spreken.
"What?"
"It ends"
Mijn nieuwe blog
Rijk
Lid
Lid
Contacteer:

zo 29-11-2009 10:13

Lindijer schreef:En onze Rijk overall eerste in 2,52, Vind ik prachtig, maar hij zal zelf wel weer niet tevreden zijn, met die 2.44 die hij vooraf in zijn hoofd had.
Jawel hoor ik ben dik tevreden! met deze omstandigheden een pr lopen dan mag je niet ontevreden zijn. En een marathon winnen wow dat is zo gaaf... smaakt naar meer :D
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

zo 29-11-2009 10:47

Ik kan inmiddels na een goede nachtrust weer enigszins lopen :?

De eerste km's gingen lekker. Vooral na km 20 kwam de wind gedurende lange tijd recht van voren, dat heeft (te) veel energie gekost. Na km 33 begon ik achter te lopen op mijn schema om uiteindelijk na 4:11:05 de finish te passeren. Mijn doelstelling onder de 4 uur heb ik helaas niet gehaald.

Mijn tijd staat tot geen verhouding met de mooie tijden die ik hier lees, maar het is wel een PR :D (wel 55 seconden beter dan de tijd van mijn eerste marathon :? )

Ik heb nog uitgekeken naar mijn mede chat'n'runners waarvan ik de startnummers in mijn geheugen had geprent. Maar wederom is dit niet gelukt, ik heb er niet één gezien.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DickB op zo 29-11-2009 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
marathonlopertje
Lid
Lid
Contacteer:

zo 29-11-2009 15:34

Koploper Joris vd Meent had teveel last van hamstring blessure. Hij probeerde eerst langzamer te gaan lopen en besloot toen toch maar te stoppen na 31 km. Tsja, daar sta je dan tussen Kampen en 's Heerenbroek. Kleding gewisseld met de meefietser om een beetje weer op temperatuur te komen. Hier ging een, volgens een toeschouwer die ik later sprak, behoorlijke striptease aan vooraf. Maar dan sta je dus nog steeds bij 31 km. Toen ik er voorbij liep zag ie er niet echt vrolijk uit en melde dat ie geblesserd was gestopt. Na rijp beraad met de meefietser besloot Joris toen toch maar verder te lopen in een rustig tempo. Werd hij uiteindelijk toch nog in de uitslagen opgenomen. Hij was niet echt vrolijk tijdens het douchen maar zag ook wel in dat dit er weinig anders op zat dan uit te stappen.
Blijft een geweldige sportman en een zeer aardig persoon.

Groeten,
Geert
Lopen zolang het gaat en dan gaan tot dat het weer loopt
Plaats reactie