21-03-2010 VENLOOP

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
BjornAVAalsmeer
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-03-2010 20:32

De reden dat ik vorige week geen CPC Halve Marathon liep was dat ik deze week de Halve Marathon van de Venloop wou knallen. Althans... gewoon lekker lopen op een snelheid van 6min/km en zien hoever ik zou komen. Zou het lekker gaan dan zou ik vanaf km15 voluit doorlopen en in die laatste 6km nog onder de 2u proberen te duiken. HELAAS... Ik ben ziek !! Zaterdag al het gereserveerde hotel afgezegd en thuis geslapen. Met de start om 13:30 kon ik ook op zondag met de trein naar Venlo en er op tijd zijn. Jammer maar ook vandaag voel ik me nog niet goed. Iets beter als gistermiddag maar veel te beroerd om een fatsoenlijke Halve Marathon te lopen.
Bjorn Paree / AV AALSMEER
www.runoutofhell.nl

Speeding isn't allways a crime (Joan vd Akker)

To give anything less than your best is to sacrifice the Gift (Steve Prefontaine)
Maurieske
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-03-2010 20:32

Mocht een voormalig collega begeleiden tijdens haar halve marathon debuut. Ik heb nog nooit zo lang genoten van een halve marathon! Wederom een heerlijk feestje in Venlo!
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 21-03-2010 20:45

Het was inderdaad een topdag!

Ik begin maar eens met een rij bedankjes.

Peter(pol): leuk dat je ons op het idee hebt gebracht, alleen jammer dat je zelf niet mee hebt kunnen doen!
Supporters: bedankt voor jullie aanmoedigingen! Evelyne trotseerde de regen op de fiets en sprak ik heel even voor de start. Je aanmoediging op de brug was erg welkom! Poeh, wat had ik daar een slecht moment! Ton heb ik alleen op afstand gezien voor de start en o.a. Jan en Rupert en andere deelnemers heb ik misschien wel gehoord, maar niet gezien. Soms hoorde ik mijn naam, terwijl die niet op mijn startnummer stond, maar wist ik niet wie 'em riep.
En nog bedankt voor alle succes- en plezier-wensen! Ze hebben zeker geholpen. :D

Dick en Henri: nogmaals dank voor de leuke dag! Ik heb me erg goed vermaakt.
Zoals Dick al schreef waren de reis en voorbereiding voor de start heel relaxed, wat een verademing was na mijn wedstrijdspanning de uren en nacht ervoor. Zo relaxed, dat we net op tijd bij de startstreep stonden. Ik stond er ongeveer bovenop, doordat één van de mannen mij naar voren duwde, omdat hij me er snel uit vond zien. :) Dat moest ik eerst nog zien waar te maken, natuurlijk. En is héél betrekkelijk.

Ik opende in ongeveer 4 min. rond, voor mij wat aan de snelle kant voor een 10km, maar ik wilde proberen de eerste dame en al snel dames in het zicht te houden. Daardoor nam ik een risico, maar aangezien ik door alle crossen afgelopen winter niet goed kon inschatten waartoe ik in staat was, leek dat geen slecht begin. Doorkomst van de tweede kilometer net iets onder de 8min. en ik liep in 4e positie. Het was duidelijk dat ik iets gas moest terugnemen en dat het deelnemersveld sterker was dan vorig jaar. Vervolgens kon ik een paar kilometer samen oplopen met een man, die ook mikte op een 41-er (ik had een stille hoop, dat dat er in zat), maar op de eerste brug moest ik ook hem laten gaan. Daar heb ik veel tijd verloren: een beetje klimmen en in alleen tegen de wind in... op een lastig moment in de wedstrijd, na een te snelle start... Dat gaf een ernstig verval. Waar ik eerst nog op <41-er-koers zat, finishte ik uiteindelijk in 42:33. :oops:
Toch ben ik tevreden. Het was een mooie wedstrijd, de sfeer ondanks de regen fantastisch. De laatste kilometer ging door de overstelping van het geluid van talloze supporters als vanzelf. De omstandigheden konden beter en ik zat nog redelijk voorin, het is weer een bevestiging dat ik deze winter goed ben doorgekomen. En het was een erg gezellige dag, de nabeschouwing onder het genot van La Chouffe maakte het helemaal af. (Conclusie: Henri liep weer bijna een minuut van zijn PR af! En Dick is goed in opbouw naar het voorjaars- en zomerseizoen.)
Ik ga rustig verder opbouwen, ik heb zin in het voorjaar!

@Jan: gefeliciteerd met je dochters! Grappig, het verschil in voorbereiding.
Balen, maar wel verstandig dat je zelf niet hebt gelopen.

@Patrick (mocht je hier langskomen), Ad, Jay, Jo, Alida met je debuut op de halve?, Bart, Gerry, Pjotreke, Mynko en wie ik nog vergeten ben: gefeliciteerd met jullie prestaties!
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 21-03-2010 21:03

Prachtige resultaten en allemaal gefeliciteerd :d:
AV Chat'n'Run is een bloeiende vereniging :wink:
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-03-2010 21:16

pjotreke schreef:Ach, het kan altijd gekker, Maurice heeft er Zaterdag en Zondag een gelopen geloof ik.
Ik ook :wink:
(niet gepland, maar wel gedaan door omstandigheden)

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Walter
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 21-03-2010 21:22

Gefeliciteerd
Wat een succes en plezier in Venlo
Jammer dat Venlo zo ver van Vlaardingen ligt
en ik gisteren een 35 km liep
Ik hoop dat ik volgend jaar weer van de partij kan zijn
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen."
Frans Daels
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 21-03-2010 21:23

AdP schreef:
DRUM schreef: Het verval was nog te groot. Deze afstand moet ik iets vaker hard lopen om alles eruit te halen. Nu liep ik vanaf 9km grotendeels solo, en toen moest de wind nog komen.
De wind kwam toch echt uit het zuiden, dus het grootste gedeelte van wind tegen moet je in de eerste helft hebben gehad. Weliswaar moet je noordwaarts een groot stuk over een vlak stuk land lopen.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 21-03-2010 21:28

Onze Luuk (de oudste, 11 jaar) had vandaag een off-day en nam het er een beetje van, boemelend naar de finish in 4.06, vorig jaar op de baan was hij al eens 30 seconden sneller :wink: Hij kan slecht tegen slaapgebrek en na een schoolfeest vrijdagavond en een indoorwedstrijd gisteren was de pijp leeg.
Toen de uitslagen bekend waren realiseerde hij zich waarschijnlijk dat je niet ongestraft kunt boemelen als je kleine broer dezelfde afstand loopt, zeker niet als die een nettotijd blijkt te hebben van 4.03 :D

Chiel werd 6e bij de J8, Luuk 26e bij J10/11

Chiel is bij ons in huis overigens recordhouder "podiumplekken verzamelen" gisteren bij de indoor werd nummer 36 (in twee jaar) toegevoegd aan de verzameling :wink:
Laatst gewijzigd door DRUM op zo 21-03-2010 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
hjtb
Lid
Lid

zo 21-03-2010 21:30

ING deelde in Venlo kennelijk Ratels uit. Ik heb er nog steeds flink last van...

Zeer tevreden over de wedstrijd. Het inlopen was wel heel krap, maar kwam uiteindelijk net goed. Wellicht iets te snel gestart. Raakte in verwarring door een man die op gympen en in een tenue van Gansewinkel erg sterk startte, maar na 500 meter uitstapte... Eerste kilometer liep ik in 3:25 en de tweede was al wat redelijker (3:39). Verolgens kwamen drie kilometers tegen een matige wind en lichte regen, maar omdat niemand "overnam" kostte dat toch wat kracht. Ik bleef constant lopen (3:42, 3:41 en 3:40). 5 kilometer in 18:07. Vervolgens kwam de brug over de A73, met de wind licht tegen en dus een matige kilometer (3:52). Dick vertelde mij dat hij de idee had dat hij toen op mij inliep. Dat kan kloppen: klimmen is niet mijn sterkste onderdeel. Vervolgens in Blerick echt een heerlijk stuk. Lichte daling en de win in de rug maar wel met een keerpunt (3:39, 3:39). De 9e weer met een - minder zware - brug (3:43) en de laate kilometer ging bijkans vanzelf (3:31). Tweede vijf kilometer in 18:24 en de eindtijd: 36:31. Mijn PR met 46 seconden verbeterd.

Behalve de eerste kilometer en zesde kilometer redelijk constant gelopen. Geeft veel vetrouwen voor de volgende wedstrijden. Ik maak tot mijn eigen verbazing nog steeds progressie hoewel ik nog steeds ca. 3 keer per week train. Er komt natuurlijk wel een moment dat de rek er uitgaat. Het weer zat helaas vandaag niet echt mee, maar de sfeer maakte wel erg veel goed. Behalve dan die ratels...

Met Jannemien en Dick de finish van de halve marathon gezien, met een hele sterke Stizinger. Geweldige prestatie.
nikeboy
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-03-2010 21:38

Dick schreef:
DRUM schreef:Qua Chatnrunners liep Rabbit Roger nog tussen Ad en Jay in, maar het snelste chatnrunlid werd vandaag tweede :wink: Heeft al lang niets meer gepost overigens
Patrick Stitzinger liep een steengoede halve vandaag. Ik denk dat de tijd nog iets vertekent, want het was niet makkelijk. Hij finishte op 20 sec van de winnaar voor een hele batterij Kenianen, Oost-Europeanen, Scandinaviërs en Belgen. Alleen Hugo van de Broek volgde op kleine afstand, ook heel knap.

Ik liep naar verwachting. Ik was blij geweest met 37:30, maar gedurende de wedstrijd hoopte ik op meer. Ik kwam op de 5 km door in 18:35 en voelde me nog erg fris, dus zette ik extra aan om onder de 37 min te finsihen. Alleen moesten we toen nog twee bruggen en een keerpunt nemen. Dat heeft me net opgebroken. Dus toch content met 37:11 ;)

We hadden met zijn drietjes een topdag. Met de auto naar Venray, daar met de trein verder. Het hotel waar we ons moesten melden was op steenworp. Erg relaxt allemaal. Een foutje, we kwamen te laat bij de start (3min voor het schot). Dat haalde een beetje van de concentratie weg, maar ok. Henri knalde bij me weg, maar bleef in mijn blikveld. Even dacht nog bij hem te komen bij de eerste brug. Jannemien werd derde , maar er zat nog een businessloopster voor haar, dus geen prijs voor haar. Daarna de finish gekeken van de halve en een lekker biertje gedronken. Mooi voor het eten weer thuis.

Er waren geen categorieën, maar anders:
1e plaats V35 Jannemien
2e plaats M40 hjtb
2e plaats M45 Dick

:d:

BTW: er stond een loper voor ons in het vak met de toplopers ... Na het startschot sprintte hij mee met de toppers maar na 300m was de pijp totaal leeg en ging hij wandelen. Waarom hij daar mocht staan weet ik niet.
Dick, Leuk u nog eens gezien te hebben? vroeg mij daarna af hoe ge het atletenhotel binnen geraakt zijt :-p
Proficiat met u tijd, je bent in al die jaren flink afgevallen, maar het is dan ook heel lang geleden dat ik u gezien had!
Nog veel succes alvast!! en wie weet tot een volgende keer want ik blijf geregeld in Nederland lopen hoor!
coen
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-03-2010 21:45

Het verrast me enigszins dat er zo goed gelopen is. Ik had in het eerste weekend met hogere temperaturen aanpassingsproblemen verwacht. Dus gefeliciteerd allemaal, er is blijkbaar nog ruimte voor verbetering!
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 21-03-2010 21:50

nikeboy schreef: want ik blijf geregeld in Nederland lopen hoor!
De achternaam kwam me al zo bekend voor!! Nu weet ik weer wie Koen is, gefeliciteerd met de mooie wedstrijd!
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
nikeboy
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-03-2010 21:53

DRUM schreef:
nikeboy schreef: want ik blijf geregeld in Nederland lopen hoor!
De achternaam kwam me al zo bekend voor!! Nu weet ik weer wie Koen is, gefeliciteerd met de mooie wedstrijd!
Bedankt, geregeld kom ik hier nog eens kijken maar met drukkere tijden, facebook en andere zaken komt het er niet van om contact te houden!
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-03-2010 22:09

Mijn verhaal over de Venloop is heel kort: ik ben niet gegaan. In plaats van een halve marathon lopen heb ik gisteravond/vannacht een hele marathon gedanst, een prima training ook volgens mijn weegschaal :wink: .

Proficiat met jullie prestaties !

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 21-03-2010 22:21

evelyne schreef:Ik ga op de brug staan om de 10 km. lopers aan te moedigen. Heb wss mijn fiets in de hand, draag een fietshelm en een lichtgrijs jackje.
Als ik dat nou eens van te voren geweten had :(
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
Plaats reactie