30e Marathon Rotterdam (11 april 2010)

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 19-09-2009 14:20

Op 11 april 2010 wordt de 30e Marathon Rotterdam gehouden. Het duurt nog even, maar het lijkt me wel tijd worden om een onderwerp te openen. Het 'gonst' namelijk al wel over Rotterdam 2010...

:arrow: Link naar de website

:arrow: Link naar de Run'n'Greetz

Afbeelding
Afbeelding
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 19-09-2009 14:26

Waarom ik dit onderwerp start; misschien ga ik zelf meedoen. Ik ben dan 30; een mooi moment om voor de eerste keer een marathon te proberen. Toch? ;) Daarnaast heb ik nu tijd om de nodige kilometers in training te maken.

De aarzeling zit in mijn twijfelachtige prestaties op de halve marathon (instorten aan het eind). En dat ik bij een snel parcours als Rotterdam teveel ga focussen op een snelle tijd. Een marathontijd die past bij mijn 10km-tijden is niet realistisch. Doelstelling 'hardlopend uitlopen' klinkt niet erg ambitieus, maar is misschien wel slim bij een eerste marathon.

Ik heb trouwens nog niets gelezen over een Dreamteam 2010 (van Runner's World). Dat lijkt me wel een leuke extra motivatie... :) Weet iemand hier meer over?
Afbeelding
Iwanowitsch

za 19-09-2009 15:28

Appie-B schreef:Ik heb trouwens nog niets gelezen over een Dreamteam 2010 (van Runner's World). Dat lijkt me wel een leuke extra motivatie... :) Weet iemand hier meer over?
CnR-Dreamteam formeren ???

Hoor ik niet in hoor maar ik zou op termijn "Rotterdam" ook wel eens rustig willen lopen ...

Iwan.
Walter
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 19-09-2009 17:53

Ik ken geen runners die het leuk vinden als ze in hun eerste marathon moeten uitstappen,dus.......Wat is wijsheid
In een eerste marathon een snelle tijd kunnen lopen is mooi meegenomen
maar laat je er niet door gek maken
Dat een marathon onvoorspelbaar is is een keiharde waarheid
Ik ga altijd voor het uitlopen van een marathon en niet ten koste van het moeten uitstappen voor een snelle tijd.
Maanden trainen om uit te moeten stappen lijkt mij nou niet een doel waarop runners zitten te wachten
een marathon is wachten en nog eens wachten tot de 30km
geduld en nog eens geduld
dan pas gaat het feest beginnen en ik hoop voor iedereen dat het een fantastisch feest is
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen."
Frans Daels
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-09-2009 10:22

Vorig jaar viel die in het water door een blessure,ik hoop hem deze keer wel te kunnen lopen.
De eerste marathon ik ga der voor.....
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-09-2009 17:56

Ik ga daar voor mijn 2e marathon, na die van Utrecht. Ik heb via dit forum begrepen dat het één groot loopfeest is, maar ook een vrij snel parcours. Probeer mijn PR van 3:14:14 naar 2:59:59 te brengen.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-09-2009 18:50

gzomer schreef:Ik ga daar voor mijn 2e marathon, na die van Utrecht. Ik heb via dit forum begrepen dat het één groot loopfeest is, maar ook een vrij snel parcours. Probeer mijn PR van 3:14:14 naar 2:59:59 te brengen.
Zooww je durft. Een gewaagde uitspraak.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-09-2009 19:40

ptaurus schreef:
gzomer schreef:Ik ga daar voor mijn 2e marathon, na die van Utrecht. Ik heb via dit forum begrepen dat het één groot loopfeest is, maar ook een vrij snel parcours. Probeer mijn PR van 3:14:14 naar 2:59:59 te brengen.

Paul
Paul, ik geloof dat jou enige ambitie ook niet vreemd is :lol:

Zonder gekheid, zo´n doel stel ik alleen als er een kans van slagen is. Inmiddels is mijn PR op de HM 1:24:28. Als ik nog iets vooruit kan de komende vier maanden en vooral heel blijf ... is het m.i. niet onmogelijk om met dat doel de voorbereiding in te gaan.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
john1959
Lid
Lid

ma 21-09-2009 20:23

Ik ga hem ook zeker weer lopen in 2010 (voor de 3e keer)

De 4:04:14 moet nu minstens 3:59:59 worden.
1 decemer gaan we er weer helemaal voor (leven) en trainen.

Groet John
TPeters

ma 21-09-2009 20:33

Appie-B schreef:... Een marathontijd die past bij mijn 10km-tijden is niet realistisch...
Waarom niet? Als je er maar op een goede manier mee omgaat. Je bent toch niet op een dubieuze wijze aan die tijden gekomen? Dan horen ze dus bij jou!
Je loopt al lang genoeg, doet veel wedstrijden en pakt de zaken serieus aan (toch?). Als je dan via de calculator je marathontijd berekent en dan ook met die km tijden start tijdens de marathon, dan moet er toch veel mogelijk zijn.

Hoe komt het dat je instort ah eind van de halve: toch te snel gestart?
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-09-2009 20:44

Met een HM tijd van 1:43 zou ik een marathon moeten kunnen lopen in 3:35,maar dat geloof ik dus echt niet zeker niet als het de eerste marathon is.
Ik ga derhalve ook uit van uitlopen......
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

ma 21-09-2009 20:52

Pietje schreef:Met een HM tijd van 1:43 zou ik een marathon moeten kunnen lopen in 3:35,maar dat geloof ik dus echt niet zeker niet als het de eerste marathon is.
Ik zou er iets meer uitdaging aan toevoegen: .... uitlopen binnen de 4 uur.

(Mut kunn'n. :wink: )
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-09-2009 20:53

gzomer schreef:
ptaurus schreef:

Paul
Paul, ik geloof dat jou enige ambitie ook niet vreemd is :lol:

Zonder gekheid, zo´n doel stel ik alleen als er een kans van slagen is. Inmiddels is mijn PR op de HM 1:24:28. Als ik nog iets vooruit kan de komende vier maanden en vooral heel blijf ... is het m.i. niet onmogelijk om met dat doel de voorbereiding in te gaan.
ja dat klopt, maar het blijft een gewaagde uitspraak.
Ik denk dat 1:24 nog te krap is om voor 3 uur te gaan. Of het moet 1.24 met de vingers in de neus zijn.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-09-2009 20:54

boco schreef:
Pietje schreef:Met een HM tijd van 1:43 zou ik een marathon moeten kunnen lopen in 3:35,maar dat geloof ik dus echt niet zeker niet als het de eerste marathon is.
Ik zou er iets meer uitdaging aan toevoegen: .... uitlopen binnen de 4 uur.

(Mut kunn'n. :wink: )
Stiekum droom ik daar ook van maar het gaat de eerste worden en heb geen idee wat ik moet verwachten :D
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-09-2009 21:03

Ik heb al in of meer de beslissing genomen niet te lopen in R'dam. Ondanks dat het mijn geboortestad is en ik er vele vele jaren heb gewoond (langer dan ik hier in Delft woon) zie ik hoogswaarschijnlijk om bekene redenen af van R'dam.

Ik heb er nu 1x (uit)gelopen en kan er dus over meepraten (zonodig). Definitieve beslissing neem ik later, maar voor 90% is staat het al vast.

Paul

Plaats reactie