Uniek live video verslag van de Tokyo Marathon via de I-Run

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Plaats reactie
bemmeltje
Lid
Lid
Contacteer:

do 10-02-2011 11:41

Vorig jaar heeft Joseph Tame, een britse hardloper die in Japan woont en werkt, voor het Tokyo Marathon broadcast project een hele marathon gelopen met een iPhone op zijn voorhoofd geplakt. Omdat dit vorig jaar zo'n succes was gaat hij het dit jaar opnieuw doen, maar dan met de "iRun" in plaats van de Iphone.

Artikel over Live beelden Tokyo Marathon (27 Feb) via "iRun"
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 11-02-2011 18:35

Zo te lezen heeft hij vorig jaar 41 km de telefoon in zijn hand moeten vasthouden vanwege een defect aan zijn hoofdmontage. Nu lijkt me dat al niet zo'n pretje, maar wel leuk!

Zijn nieuwe creatie lijkt me echter wat overdreven. Of het een markt heeft zoals hij zegt betwijfel ik. Om nou 4 iphones en een ipad aan te schaffen en daarmee rond te slenteren... :p
Verslagen en uitslagen op http://www.franksoeters.nl
lourenskl
Lid
Lid
Contacteer:

vr 11-02-2011 20:00

Hoe was/is de kwaliteit van de beelden? Als je zoiets op je hoofd zet dan krijg je toch schommelende plaatjes. Of is dat te ouderwets gedacht?
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 11-02-2011 20:09

op deze pagina kun je het verslag lezen met wat filmpjes erbij (filmpje van de race op de helft van de pagina)

inderdaad redelijk schokkerig ja (nb, hij heeft hem dus in de hand)

ik was laatst nog aan het denken hoe ik het beste wat kon opnemen als ik op vakantie ga en ik onder het rennen wat wil filmen. Iemand hier ervaring mee?
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 12-02-2011 9:52

frietsje schreef:op deze pagina kun je het verslag lezen met wat filmpjes erbij (filmpje van de race op de helft van de pagina)

inderdaad redelijk schokkerig ja (nb, hij heeft hem dus in de hand)

ik was laatst nog aan het denken hoe ik het beste wat kon opnemen als ik op vakantie ga en ik onder het rennen wat wil filmen. Iemand hier ervaring mee?
Als hij de iphone in de hand heeft, scheelt dit toch echt niet zoveel van de marathon die Rinus enkele jaren geleden tijdens het lopen filmde.

Is het "unieke" dan dat die Japanner het niet met een echte camera deed?
De man van de Korte Adem
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

za 12-02-2011 13:45

Het unieke is juist dat iedereen op internet de Brit zijn live stream konden volgen...
Plaats reactie