28e Zevenheuvelenloop, 20 november 2011 (20112011) ;-)

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
JeroenV
Lid
Lid

zo 20-11-2011 21:08

Mooie verhalen en mooie tijden zijn er gelopen! Erg goed bezig allemaal! :D
Ik heb het vanavond even gekeken op TV Gelderland, en wát een mensen, echt heel veel! Volgend jaar wil ik er ook bij zijn!
Allemaal veel plezier met het nagenieten! Dat is verdiend!
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-11-2011 21:09

TPeters schreef:
ptaurus schreef:...
Voor mij precies hetzelfde.
Op grond van mijn prestatie 2 weken geleden moet ik minimaal 5 minuten harder kunnen als vandaag. Ik heb 2 kansen. Eerst MF-run en dan 18 december bruggenloop.

Paul
Bruggenloop is op 11 december, Paul. Op 18 december moet je echt in Spijkenisse zijn! :wink:

Klopt Theo. Je hebt gelijk.
Overigens loop ik slechts de halve in Spijkenisse.
Ben in voorbereiding op midwintermarathon

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-11-2011 21:11

marcel61 schreef:Dan heb je vandaag dus gezien dat je progressie boekt Floor, zag dat je het zwaar had volgens mij die laatste paar km??

Vandaag komt er dan weer een goede trainingsprikkel bij voor je en vertrouw erop dat Montferland een veel betere tijd gaat worden!

Daar is het wat makkelijker om in een treintje van 1:06 te lopen... :D

BTW volgens mij is/was het gezellig in Maxim, mis nog wat verhalen...hihi...
Klopt, maar ben/was even minder in staat om te nuanceren.
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-11-2011 21:38

Manon schreef:Eindtijd: 59.24 :D
Da's dan weer een goede basis voor volgend jaar Manon!
gvz
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-11-2011 21:45

Vandaag voor de 3e keer in Nijmegen gelopen. Fantastisch wat een sfeer met al die mensen. :lol: Als verse 50+er extra punten mogen scoren voor ons bedrijf FrieslandCampina1 met een tijd van 1.03.57(negen seconden langzamer dan vorig jaar). :D Zelfs 160 deelnemers hebben er van ons dit jaar meegedaan. Ruim 26000 deelnemers in totaal, terwijl wanneer je in het juiste vak gestart bent, lekker kunt meelopen.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 20-11-2011 21:55

loopgek schreef:
gzomer schreef:Iedereen van harte, er is weer goed gelopen. Vooral (zonder anderen te kort willen doen): Loopgek. Wat een tijd 8O Ook Manon: top gelopen!
Dank je :P

Maar Jay (3e plek!) en Dick (4e plek) en Manon (8e plek) zijn relatief toch echt veel sterker :d:
Vergeet Jo (3e M60) niet...

Verder iedereen gefeliciteerd met de prestatie. Vond het leuk om een keer als supporter aanwezig te zijn, al hoop ik in 2012 weer als loper mee te doen. De après-run in Maxim was gezellig. :)
Afbeelding
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 20-11-2011 22:13

Proficiat allemaal met jullie prestaties in Nijmegen, fantastische progressie en PR's of gewoon omdat je dat kon lopen wat je vooraf gedacht had en zo niet, dan toch genoten hebt van het mooie loopweer en evt de biertjes en het leuke gezelschap in Maxim. :lol:
Zo; niemand vergeten? :lol:

Vooraf hoopte ik met behulp van een groepje chat'n'runners mee te kunnen komen in een poging rond de 1:07 te lopen. Geprobeerd om een groepje te vormen in het gele startvak. Dat lukte maar half en na het startschot was ik binnen 50 meter iedereen kwijt. Op één na; het loopmaatje van André'. Willem van de politie (althans dat stond op z'n loopshirt. (-; )
De eerste twee kilometer ongeveer met Willem opgelopen, langzaam maar zeker wat meer achter hem en na 4 km. zag ik 'm zo'n 50 meter voor me lopen. Die ging me te hard.
Rest van de wedstrijd in m'n eentje gelopen (tussen die andere 30.000) Ik vreesde vooraf het 5 km. punt omdat ik daar in het verleden twee keer behoorlijk kapot zat na een (te) snelle start. Dat viel dit keer alleszins mee en na het bekertje drinken na 6 km. liep ik er nog best fris bij. Dat bleef ook goed gaan op de 7Heuvelenweg en na het tweede bekertje AA-drank had ik het gevoel dat er nog een aardige tijd in zou kunnen zitten vandaag. Wat liepen die LunaRacers weer machtig fijn vandaag! Net voorbij de 13 km. zag ik links van me Henny voorbij komen. Ik zei: "Moi!" 8) en vroeg 'm of we nog op een tijd van 1:06 liepen. Dat was zo volgens hem en hij wist me zover te krijgen om aan te haken en het tempo nog wat te verhogen. Dat ging goed...een kilometer. Toen kwam ik in het rooie te zitten, raakte wat achter adem en moest stevig in de rem. Was jammer; had beter in m'n eigen tempo door kunnen lopen. Zo leer je elke keer weer wat niewaar? :roll:
Wel wat tijd verloren in de laatste kilometer dus maar anders was ik ook niet in de buurt van de 1:06 uitgekomen. (Hennie was later dan ik over de startstreep gekomen)
Over de finish in 1:07:52 en daar had ik op voorhand graag voor getekend. Ben vooral blij met de manier waarop ik gelopen heb en dat ik geen last heb gehad van de vermoeidheid die al weken in m'n lichaam blijft hangen. Afgelopen weken niet meer dan ca. 30 km. per week in 2 trainingen gelopen en toch niet een uitgerust gevoel.Zo te merken gaat het dus toch weer de goede kant op. :wink:

In Maxim was het als vanouds erg gezellig. Meteen m'n clubmaatjes Henrieke (1:02:01) en Matthijs (bob) mee laten genieten. Die zijn er vast volgend jaar weer bij. (en dan loopt Henrieke onder het uur.)

Prettig ook om even een vuiltje weg te werken dat zich tussen mij en Chiel had genesteld. :wink:

Fijne sportieve dag meegemaakt dus, heerlijk dat m'n lichaam weer wou meewerken en vertrouwen opgebouwd voor de Null-Lauf (50 km. trail) die ik op 10 december in Georgsmariënhütte ga lopen.

Vanavond gekeken naar Autumn Gold op TV. Fan-tas-tisch!
Ik weet het nu zeker. Ik ga in 2042 een medaille halen op het NK in de categorie 90+ (Net achter Jogger Jo)
:twisted:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-11-2011 22:26

DNF helaas of moet ik zeggen gelukkig? Eerste vijf kilometers ging redelijk eigenlijk tot km6 maar daarna ging het langzaam maar zeker het licht uit. Tintelingen in m'n hoofd en benen die steeds meer als elastiek begonnen aan te voelen. Uitstappen als meest verstandige beslissing kwam steeds vaker in m'n gedachten op. In de klim in de 11de kilometer ging het niet meer, zwart voor m'n ogen en minder bewust van m'n omgeving: stoppen dus. Ik wist en hoopte dat bovenaan een ehbo post zou zijn en daar ben ik uitgestapt. In de Ehbo wagen op een brancard gelegd en daar verzorgd en bijgekomen. Samen met een loper uit Groningen - die voor een knieblessure werd behandeld en daarom niet verder kon - ieder in een isolatiedeken samen naar de finish gewandeld. We zijn achter de tribune langs de finish gelopen. Waarschijnlijke oorzaak: ik heb een lage suikerspiegel ~ samen met mijn trainer ga ik kijken naar wat ik voor de start die dag gegeten heb ~ en dat gekoppeld aan een ontlading van spanningen - in de persoonlijke sfeer een traject met suc6 afgesloten - zal waarschijnlijk de verklaring en de oorzaak zijn.

Daarna nog ook even naar Maxim geweest. Was gezellig. En ja hardlopen is een bijzaak maar wel een belangrijke en hele leuke bijzaak maar m'n gezondheid is een hoofdzaak. De loper in me weet dit maar heeft nog even tijd nodig om dit - net zoals m'n verstand - volmondig ook te beamen.

Hier wil ook de EHBO post uit Maastricht nog heel erg bedanken voor hun goede zorg! Heel erg bedankt!
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 20-11-2011 22:46

Allereerst wil ik JW feliciteren. Die heeft een superrace gelopen. Hij kwam mij halverwege voorbij. Aanhaken was zinloos. Hoewel ik een goede daler ben, maar ik meen me te herinneren dat hij dat zelf ook is. Mijn laatste 5 km waren verhoudingsgewijs de minste. Ik ben nu snipverkouden. Mss was de matige tijd in de afdaling een voorbode.

Overigens liep ik volkomen onverwacht een PR. Ik hoopte in ieder geval een clubrecord (M50) te lopen (55:35) en toch op zijn minst het grijze vak voor volgend jaar veilig te stellen (56:00). Bij de tussentijd op de 5km wist ik dat ik die 2 doelstellingen zou halen. Bij de 10km wist ik dat een PR haalbaar zou zijn. Bij km14 moest ik alles op alles zetten om dat werkelijkheid te laten worden. Resultaat 11 sec sneller dan vorig jaar ondanks een gebrekkige voorbereiding.

Mss dat Paul ook bij mij in de leer kan. Mijn PR heb ik gelopen na mijn 50-ste. :D

[img]http://www.chatnrun.nl/docs/docs/7^^tijden.jpg[/img]
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-11-2011 22:54

Appie-B schreef: Vond het leuk om een keer als supporter aanwezig te zijn, al hoop ik in 2012 weer als loper mee te doen.
Volgens mij hoorde ik je Dick luidkeels aanmoedigen die toen vlak achter me liep.
Ik dacht dat ik met mijn waggel toch ook wel herkenbaar was :wink:

@Dick, het viel me op dat je zwaar liep op de lunaracers. Luidruchtig ook. Volgens mij liep (loop?) je op de H-streets veel lichtvoetiger, directer?? Was weer een mooie afleiding om daar onderweg over na te denken, thanx 8)
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 20-11-2011 23:03

I'm happy!

stelde ik vooraf dat het maximaal zou zijn als ik onder het uur zou lopen, ik had het idee dat er weinig mensen waren die er vertrouwen in hadden, gezien mijn training(sachterstand).

de eerste 12 km gingen op souplesse, en daarna was het pogen de kramp de baas te blijven... en da's lastig als je dan nog eens een nog snellere laatste km moeten noteren... 't was balanceren op het randje!

maar... GELUKT!

Afbeelding

en bescheiden als ik ben ;)

Over 2 weken harder 8)
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 20-11-2011 23:04

loopgek schreef: @Dick, het viel me op dat je zwaar liep op de lunaracers. Luidruchtig ook. Volgens mij liep (loop?) je op de H-streets veel lichtvoetiger, directer?? Was weer een mooie afleiding om daar onderweg over na te denken, thanx 8)
Als het al zo was, dan kwam dat omdat ik helemaal stuk zat mss?

De racers zijn wel aan vervanging toe, maar de H-streets gaan het nooit meer worden.
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-11-2011 23:28

Hier zijn ze dan: de Foto's van de 7HL afterparty!
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
helterec
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-11-2011 23:30

Appie-B schreef:
loopgek schreef:
gzomer schreef:Iedereen van harte, er is weer goed gelopen. Vooral (zonder anderen te kort willen doen): Loopgek. Wat een tijd 8O Ook Manon: top gelopen!
Dank je :P

Maar Jay (3e plek!) en Dick (4e plek) en Manon (8e plek) zijn relatief toch echt veel sterker :d:
Vergeet Jo (3e M60) niet...

Verder iedereen gefeliciteerd met de prestatie. Vond het leuk om een keer als supporter aanwezig te zijn, al hoop ik in 2012 weer als loper mee te doen. De après-run in Maxim was gezellig. :)
Je stond inderdaad flink te klappen daar in je eentje aan de rechterkant!!
Thanks!
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 21-11-2011 8:24

alle anderen ook nog van harte met hun prestatie hè!

leuke foto's chiel&bob :P

ik had vannacht weer heel wat krampjes, met name in de spier die aan de buiten/zijkant van het onderbeen loopt. een slecht nachtje, maar de tevredenheid blijft. slenteren doet ook al zeer, stijve bovenbenen... ik vrees voor dag 2 (morgen) als de spierpijn bij mij meestal maximaal is.

straks maar eens wat heeeel rustig uitfietsen op de weg.
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Plaats reactie