19-06-2011 de 10 van Overbetuwe

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
robertdeloper
Lid
Lid
Contacteer:

do 16-06-2011 7:16

ik heb ook wel eens gedroomt over een atletiekbaan in Zuid

maar Arnhem heeft er al twee, als ik zo vrij mag zijn Papendal mee te rekenen, beide op slechts een kwartiertje rijden en, ter illustratie,
Apeldoorn en Nijmegen hebben er elk maar 1
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

do 16-06-2011 9:26

sgteraser schreef:ik stond ook al ingeschreven, loop er ook max omdat ik in schuytgraaf woon. doe ik zeer regelmatig elst, rijkerswoerd aan maar die man nog noout gezien :)) toch maar die atletiek vereniging :) ruimte zat bij die voetbalclub arnhemse boys heet dat geloof ik haha

ps 10 km :))
Op maandagavond is DE LOPER actief vanaf de kantine bij de Arnhemse Boys. Leden kunnen ook op donderdag in Elst trainen.
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

do 16-06-2011 12:32

:ot:
Gisterenavond een discussie op de baan bij AVL over het feit dat een redelijk aantal ex-AVL lopers, die vooral op de weg actief waren, zijn overgestapt naar De Loper en andere loopgroepen in de omgeving (Westduif/Horsterpark), die uiteraard zelf geen atletiekbaan ter beschikking hebben.
Blijkbaar associëren veel recreatieve lopers atletiek met het moeten presteren en is de drempel te hoog. Ze lopen op de weg en wat is dan de meerwaarde van een baan?
Vreemd is wel dat ze meestal bij de (commerciële) loopgroepen meer geld kwijt zijn dan bij een atletiekvereniging. De kwaliteit van de geboden trainingen en faciliteiten zullen elkaar hoogst waarschijnlijk niet ver ontlopen. Veel trainers hebben hun opleiding via een atletiekvereniging bij de atletiekunie gevolgd.
Misschien heeft het met geografische spreiding te maken omdat de loopgroepen niet plaatsgebonden zijn en over een groter gebied hun begeleiding kunnen aanbieden.

Weer on-topic: succes allemaal die in Elst gaan starten.
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
helterec
Lid
Lid
Contacteer:

vr 17-06-2011 6:54

In Nijmegen zitten ze bijna allemaal op 1 sportpark....wel zo handig!

Oh ja....allemaal veel succes in de overbetuwe. Ik zelf zal in Gennep lopen.
hjtb
Lid
Lid

vr 17-06-2011 14:07

robertdeloper schreef:jammer dat jij daar mee doet, ik dacht namelijke stiekem aan een hoge klassering
Grijp je kans zou ik zeggen. Ik ga zondag met mijn dochtertje en vriendin wat anders doen. Ik werd er aan herinnerd dat het vaderdag is....Ik doe daarom in Elst niet mee. Succes iedereen.
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-06-2011 17:26

Doel van een sub 40 eigenlijk vanwege de (te) harde wind als zeer zeer moeilijk ingeschat, ja als ik vorm ben...maar dat ben ik niet en heb last van pijntje/gekneusde ribben, maar een pr moest mogelijk zijn. Na de start gelijk tegen de wind in en -dacht ik toen nog-gelukkig in een groepje. Begin dit jaar bij de halve van Egmond in een goed samenwerkende groepje tegen de wind in gelopen, hoe anders was dat vandaag. Na 3 km alleen het kopwerk te hebben gelopen heb ik geïrriteerd gevraagd of één van de anderen ook kopwerk wou doen. Gelukkig nam een loper die de 10em liep -en niet de loper die - ondanks mijn zigzag geloop continu in m'n rug liep- de kop over. Toen rond het 5km punt we de wind in de rug kregen bleek dat mijn 'volger' ineens wel kopwerk te willen doen, lekker sociaal :evil: wat ik van deze loper vind zal ik hier maar achterwege laten. De prijs van de eerste kms tegen de wind in betaalde ik in de laatste 3km benen leken wel leeg. Km tijden van rond 4.14 en ik toen in dat stuk een niet bestelde 'douche' kreeg vroeg ik me af waarom ik niet lekker in bed was blijven liggen. Wel een pr gelopen: 40:40
Laatst gewijzigd door pcmaal op zo 19-06-2011 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Kiekjesdief
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-06-2011 17:29

Topper "Saskia van Vugt" :D

Zie een twitter op op hun site:

10jaarOverbetuw 10 jaar Overbetuwe

Een vrouw 7 maanden zwanger loopt mij er finaal uit op de 5 km zij liep 19 min en ik 23 min. Ik was trots op mijn tijd
24 minutes ago

Voor een kiekje, check m'n site.

Mazzzle,

Eric
Iwanowitsch

zo 19-06-2011 17:43

Mooie tijd Maarten.
Gefeliciteerd met je P.R.
Zal vast niet lang meer duren tot je de 40-grens passeert !!!

Gr. Iwan.
robertdeloper
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-06-2011 18:23

goh, wat heb ik beroerd gelopen vandaag, misschien 6 wedstrijden 5 km in 4 weken toch een beetje te veel van het goede

mooie foto's Eric, het is voor de kijker goed te zien wanneer ik je in de gaten kreeg :)

nu in Juli en Augustus lekker trainen, kijken of het dan in September wat beter gaat

P.S.
Ik dacht dat Maarten niet wilde deelnemen, en nu loopt ie een PR
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-06-2011 18:42

pcmaal schreef:Gelukkig nam een loper die de 10em liep -en niet de loper die - ondanks mijn zigzag geloop continu in m'n rug liep- de kop over. Toen rond het 5km punt we de wind in de rug kregen bleek dat mijn 'volger' ineens wel kopwerk te willen doen, lekker sociaal :evil: wat ik van deze loper vind zal ik hier maar achterwege laten.
Allereerst gefeliciteerd met je PR, een mooie tijd onder deze omstandigheden.

Ik zit een beetje dubbel in bovenstaand citaat. Aan de ene kant snap ik je gevoelens, aan de andere kant doet die loper het slim. Het mooiste is uiteraard een samenwerkend groepje, maar zo werkt het gewoon niet altijd. Twee opties die ik voor me zie: of stug doorlopen en net doen of je alleen loopt of abrupt stoppen en ook je eigen race verknallen.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
robertdeloper
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-06-2011 18:59

het kan mij niet schelen als ik al het kopwerk zou moeten doen, ik loop voor me zelf en als een ander daar voordeel denkt bij te hebben mag ie dat zelf weten
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 19-06-2011 20:56

gzomer schreef:Twee opties die ik voor me zie: of stug doorlopen en net doen of je alleen loopt of abrupt stoppen en ook je eigen race verknallen.
... óf je maakt even een flinke versnelling en gaat er lekker vandoor. ;) (Als je de irritatie daarin kunt omzetten.)

Het is inderdaad wel jammer als je graag wilt samenwerken, maar anderen dat niet willen of daar niet toe in staat zijn. Ik snap je irritatie, maar je kunt het niet afdwingen en volgen is niet verboden als iemand je niet direct hindert. Het was wel sportief geweest als hij even gevraagd had of je het goed vond dat hij met je meelifte.

Desalniettemin gefeliciteerd met je PR en onder betere omstandigheden en wellicht in een samenwerkend groepje loop je gewoon weer een dik PR!
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-06-2011 21:13

gzomer schreef:
pcmaal schreef:Gelukkig nam een loper die de 10em liep -en niet de loper die - ondanks mijn zigzag geloop continu in m'n rug liep- de kop over. Toen rond het 5km punt we de wind in de rug kregen bleek dat mijn 'volger' ineens wel kopwerk te willen doen, lekker sociaal :evil: wat ik van deze loper vind zal ik hier maar achterwege laten.
Allereerst gefeliciteerd met je PR, een mooie tijd onder deze omstandigheden.

Ik zit een beetje dubbel in bovenstaand citaat. Aan de ene kant snap ik je gevoelens, aan de andere kant doet die loper het slim. Het is uiteraard een samenwerkend groepje, maar zo werkt het gewoon niet altijd. Twee opties die ik voor me zie: of stug doorlopen en net doen of je alleen loopt of abrupt stoppen en ook je eigen race verknallen.
Ik snap het dubbele en je hebt een punt: slim gelopen is ook een kwalificatie van het feit dat hij profijt heeft gehad dat hij oa achter mijn rug uit de wind heeft gelopen. Dit vind ik - mijn mening en mijn beleving - niet sociaal. Hoe ik hier mee om ga lijkt me duidelijk: doorlopen. Maar vandaag heb ik daarnaast - voor het eerst - mijn ergenis kenbaar gemaakt, of het wat geholpen heeft?
Iwanowitsch

zo 19-06-2011 21:44

pcmaal schreef:Maar vandaag heb ik daarnaast - voor het eerst - mijn ergenis kenbaar gemaakt, of het wat geholpen heeft?
Ik hoop dat die loper je begrepen heeft en dat hij de onsportiviteit inziet ...

Als ik die loper zou zijn dan zou ik er echt een tijd over blijven doordenken en het in het vervolg proberen wat op een andere wijze aan te pakken.

Voorbeeldje.
Laatst (Leestenetappe HL4D) sneed ik een loper die me vervolgens terecht een douw in m'n rug gaf.
Had ie gelijk aan, moet ik anders doen in het vervolg !!!

Maar even goed,
je P.R. is een feit !!!

Iwan.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 19-06-2011 21:55

Iwanowitsch schreef:
pcmaal schreef:Maar vandaag heb ik daarnaast - voor het eerst - mijn ergenis kenbaar gemaakt, of het wat geholpen heeft?
Ik hoop dat die loper je begrepen heeft en dat hij de onsportiviteit inziet ...
Mwa... Ik ken de loper niet en z'n prestaties niet. Heb wel meegemaakt dat ik ook op die manier met een groepje heb 'meegelift' en echt geen kopwerk over kon nemen. Volgen en uit de wind blijven was het uiterste dat er op dat moment inzat. Toen de wind na een bocht verdwenen was kon ik me herstellen en ook wat kopwerk verrichten.

Overkomt me dat een volgende keer opnieuw dan zal ik het hoogstwaarschijnlijk op dezelfde wijze aanpakken.

Was/ben ik daarmee onsportief? 8O

Daggutnie. :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Plaats reactie