sportvasten

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
George
Lid
Lid
Contacteer:

zo 16-12-2012 17:21

MasterRunner schreef:
George schreef:...cognitieve dissonantie.....
Ik zou op afstand nooit zo'n waarde oordeel uit spreken over zo'n voetballer als je de feiten verder niet kent.
..........
Dus slim psychologisch van de coach, de verdere afvalmethode is eigenlijk ondergeschikt...
@Masterrunner: ik bedoelde jou, jij ervaart m.i. cognitieve dissonantie

en hoe kan jij overigens wel op een afstand beoordelen dat die coach slim bezig is en dat de methode niet uit maakt en alle andere beweringen die jij doet over zowel voetballer als coach....

ik signaleer alleen een feit: de voetballer heeft aan sportvasten gedaan en is er op vooruit gegaan.......dat betekent dat het werkt voor deze man, ongeacht of andere methoden eventueel ook geholpen zouden hebben.....
voor mijn part was het een placebo-effect.....
wei wu wei
Nothing in biology makes sense, except in the light of evolution
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 16-12-2012 17:31

George schreef: @Masterrunner: ik bedoelde jou, jij ervaart m.i. cognitieve dissonantie
George het is duidelijk dat jij Masterrunner niet kent :?
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
George
Lid
Lid
Contacteer:

zo 16-12-2012 18:02

DRUM schreef:.....
George het is duidelijk dat jij Masterrunner niet kent :?
dat is inhoudelijk een waarheid als een koe, dus kennelijk wil je iets anders zeggen. Ik zou zo zeggen: spreek je vrij uit, daar zijn vrienden voor :wink:
wei wu wei
Nothing in biology makes sense, except in the light of evolution
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 16-12-2012 18:06

Ik vind het raar geklets over Andre ..
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

zo 16-12-2012 22:14

Sommigen willen een discussie op inhoud,
sommigen willen gewoon gelijk krijgen.
Wie is wie :?:

Hint: mensen die op inhoud niet winnen gaan vaak op betrekkingsniveau een persoon proberen te disqualificeren ...
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
bz
Lid
Lid
Contacteer:

zo 16-12-2012 22:58

George schreef:
MasterRunner schreef:
George schreef:...cognitieve dissonantie.....
Ik zou op afstand nooit zo'n waarde oordeel uit spreken over zo'n voetballer als je de feiten verder niet kent.
..........
Dus slim psychologisch van de coach, de verdere afvalmethode is eigenlijk ondergeschikt...

en hoe kan jij overigens wel op een afstand beoordelen dat die coach slim bezig is en dat de methode niet uit maakt en alle andere beweringen die jij doet over zowel voetballer als coach....

ik signaleer alleen een feit: de voetballer heeft aan sportvasten gedaan en is er op vooruit gegaan.......dat betekent dat het werkt voor deze man, ongeacht of andere methoden eventueel ook geholpen zouden hebben.....
jij bent gewoon wat vooringenomen, Andre beweert nergens dat sportvasten niet helpt, hij beweert alleen dat een andere methode ook wel zou hebben geholpen en geeft daar mijns inziens een plausibele reden voor.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

zo 16-12-2012 23:07

bz schreef:
George schreef:
MasterRunner schreef:Ik zou op afstand nooit zo'n waarde oordeel uit spreken over zo'n voetballer als je de feiten verder niet kent.
..........

jij bent gewoon wat vooringenomen, Andre beweert nergens dat sportvasten niet helpt, hij beweert alleen dat een andere methode ook wel zou hebben geholpen en geeft daar mijns inziens een plausibele reden voor.
En Bert verwoord het netjes, terwijl bij mij de irritatie over dat vooringenomen toontje steeds weer de overhand heeft :oops:

Ik was gister bij een "lezing" van Ralph Moorman. Misschien heeft hij wel eenzelfde visie (iig vergelijkbaar) als George aangaande voeding. Maar het fijne aan Moorman is dat hij enorm goed kan relativeren, en ook steeds weer eerlijk de schaduwzijde van bepaalde keuzes belicht.
Hij geeft inzicht en zijn mening. Hij benoemd het verschil tussen onderzoek en zijn persoonlijke (rationele) afwegingen erin. Prettig.

Hij had mijn sportvastencoach kunnen zijn, indien hij er wat in zou zien..
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
MasterRunner
Lid
Lid

zo 16-12-2012 23:38

Bz (en anderen) begrijpen wel precies wat ik bedoel en ook meen (!).
Ik zal dus maar niet ingaan waar de dissonantie dan wel zit.....

Ralph Moorman ken ik toevallig persoonlijk, een studiegenoot van mijn loopmaatje, die introduceerde hem bij mij. Ik ben zeker geen aanhanger van hem, ik heb zijn boek wel aan mijn dame geschonken ivm haar gezondheidspsychologie studie destijds (en daarin op wo nivo geslaagd...), vanwege de andere aanpak, goed om eens naast anderen te leggen.
Bij mijn ontmoeting met Ralph vond ik hem absoluut intelligent, en slim bezig ook al ben ik geen aanhanger van hem, dat staat los van elkaar. Hij adviseert veel mensen uit de top van diverse werelden oa de show biz om fit te blijven.
Hens
Benefactor
Benefactor

di 25-11-2014 23:33

Niet specifiek sportvasten, maar het idee lijkt er op.
http://www.foodlog.nl/short-news/detail ... unsysteem/
Plaats reactie