Het grote dieet, afvallen en hardlopen topic

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-08-2012 12:40

Lekker trainen voor de HL4D Bjorn dan zit je vast weer vlot onder de 100 kg !!
Succes, je kunt het !!
:)
BjornAVAalsmeer
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-08-2012 14:56

evelyne schreef:
BjornAVAalsmeer schreef:Na de 4daagse en de Olympische Spelen op de weegschaal gaan staan... 103.4 kilo !! Er is een lange weg te gaan naar minder. Voordeel : de motivatie is giga hoog :lol:
Bjorn, vorig jaar om deze tijd was jouw laatste post 108 kg. en je " moest" nog 2 weken . Daarna niets meer vernomen over jouw afvalrace van toen.

Blijkbaar is er daarna nog een heleboel afgegaan als ik dit nu lees. Chapeau.
Weegschaal en ik zijn geen vrienden... en ik ga er alleen opstaan als ik daar zin in heb. Vorig jaar juli begon ik op 114kg. In november liep ik de 7H met 98 kilo. Na de 4daagse woog ik 102kg. En 2 weken Olympische Spelen hebben er 1.4 kg bij gebracht. Dus nu 103.4 kg.

Vanaf 14aug ben ik weer lekker aan het trainen. Het hardlopen en sporten vind ik belangrijker dan het gewicht. De volgende keer dat ik op de weegschaal ga staan ... eind november voor de "T'IS VOOR NIKS LOOP" alwaar ik de 30km ga lopen. Misschien dat ik er al eerder op ga staan. Maar alleen als ik er zin in heb.
Bjorn Paree / AV AALSMEER
www.runoutofhell.nl

Speeding isn't allways a crime (Joan vd Akker)

To give anything less than your best is to sacrifice the Gift (Steve Prefontaine)
BjornAVAalsmeer
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-08-2012 14:56

ChatnRunner schreef:Lekker trainen voor de HL4D Bjorn dan zit je vast weer vlot onder de 100 kg !!
Succes, je kunt het !!
:)
Ik hoop al eerder - eind november (t'is voor niks 30km) moet er al een hap af zijn. En dan doorgaan !
Bjorn Paree / AV AALSMEER
www.runoutofhell.nl

Speeding isn't allways a crime (Joan vd Akker)

To give anything less than your best is to sacrifice the Gift (Steve Prefontaine)
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

wo 22-08-2012 21:00

Het is zo simpel, lijkt het ...
http://youtu.be/HA00ZctGz50
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 07-09-2012 10:53

Een loopmaatje combineerd fasting en Paleo, en is erg enthousiast.

Hij verwijst naar een leesbaar vertaald artikel : http://www.soilandhealth.org/02/0203cat/Nourcor.pdf
en naar lekkere voorbeeld menu's : http://punchfork.com/from/Nom-Nom-Paleo/new
Intermittent fasting icm echte (Paleo) voeding is The Shit!

De beste manier om wat lichter te worden is naar mijn mening Intermittent fasting. Diverse malen is het me hiermee in het verleden gelukt om “blijvend” wat lichter te worden.

Momenteel combineer ik periodes van 18 a 19 uur vasten met gezonde en zeer voedzame maaltijden van echte voeding. Langzaam maar gestaag bereik ik hiermee weer mijn gewicht van 65 kg wat ik had toen ik vroeger Triathlons deed. Wat me vooral bevalt is dat ik totaal geen honger heb of moe ben overdag en dat het resultaat redelijk voorspelbaar en constant is.

Ik kan het iedereen aanraden, zeker icm matige inspannende activiteiten zoals fietsen en wandelen is het een hele goede en gezonde manier om af te vallen.
Tante_Bep
Lid
Lid

vr 07-09-2012 11:02

loopgek schreef:Een loopmaatje combineerd fasting en Paleo, en is erg enthousiast.

Hij verwijst naar een leesbaar vertaald artikel : http://www.soilandhealth.org/02/0203cat/Nourcor.pdf
en naar lekkere voorbeeld menu's : http://punchfork.com/from/Nom-Nom-Paleo/new
Intermittent fasting icm echte (Paleo) voeding is The Shit!

De beste manier om wat lichter te worden is naar mijn mening Intermittent fasting. Diverse malen is het me hiermee in het verleden gelukt om “blijvend” wat lichter te worden.

Momenteel combineer ik periodes van 18 a 19 uur vasten met gezonde en zeer voedzame maaltijden van echte voeding. Langzaam maar gestaag bereik ik hiermee weer mijn gewicht van 65 kg wat ik had toen ik vroeger Triathlons deed. Wat me vooral bevalt is dat ik totaal geen honger heb of moe ben overdag en dat het resultaat redelijk voorspelbaar en constant is.

Ik kan het iedereen aanraden, zeker icm matige inspannende activiteiten zoals fietsen en wandelen is het een hele goede en gezonde manier om af te vallen.
:d:
Als je denkt dat je moe bent, moet je stoppen met denken.
George
Lid
Lid
Contacteer:

wo 03-10-2012 16:59

Ik neem even aan dat iedereen het artikel over Noakes/Low Carb/Paleo in de nieuwe Runner's World gelezen heeft?

Ben benieuwd wanneer iemand eens uit de kast komt van de pro's?
want het is natuurlijk zo dat "iedereen" al lang een "nutritional ketosis dieet" volgt, maar dat alleen niet wil toegeven i.v.m. de concurrentie :-)
wei wu wei
Nothing in biology makes sense, except in the light of evolution
struiner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 03-10-2012 17:49

George, kun je jouw vraag iets duidelijker formuleren zodat ik als niet-lezer van Runners World ook kan begrijpen wat een nutritionaal ketosis dieet is?
George
Lid
Lid
Contacteer:

wo 03-10-2012 18:26

Dat is een wijze van eten, waarbij je heel weinig koolhydraten eet, en aan de hand van een bloedketonenmeter
kunt nagaan of je in de juiste zone zit en dus op vooral vetverbranding bent over gegaan.

De resultaten voor duursporters zijn spectaculair en positief.

Dr. Volek en Phinney hebben een klein boekje daar over geschreven met de wetenschappelijke achtergronden.

Zeer aan te raden voor de duursporter!
wei wu wei
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

wo 03-10-2012 20:04

George schreef: Ben benieuwd wanneer iemand eens uit de kast komt van de pro's? want het is natuurlijk zo dat "iedereen" al lang een "nutritional ketosis dieet" volgt, maar dat alleen niet wil toegeven i.v.m. de concurrentie :-)
Dat ligt toch effe anders. Ik wil niet toegeven dat zo'n dieet zou kunnen werken, omdat ik niet wil toegeven dat ik het niet kan opbrengen me eraan te houden.
Brood blijft gewoon verschrikkelijk lekker. En nu lachen overal bakken vol pepernoten me toe. Als er in de oertijd pepernoten hadden bestaan dan zaten al die holbewoners ook vol te snaaien. Zeker weten!
George
Lid
Lid
Contacteer:

vr 05-10-2012 13:25

Dat is het probleem bij vele anderen ook!
Op zich "werkt" het wel zowel voor afvallen als voor prestatieverhoging en gezondheid, alleen wie houdt het vol? De verleidingen zijn hedentendage erg groot om dingen te eten die niet goed voor je zijn of die juist niet je prestatie optimaliseren, zoals carbloading. Dat blijken er erg weinig te zijn.

Zelfs voor langdurige low-carbers blijkt het nog wel moeilijk te zijn om de puntjes op de i te zetten, getuige een verslag van Jimmy Moore:
http://www.carbsmart.com/my-5-low-carb- ... ed-me.html

Alleen als je erg ambitieus bent als recreant dan kun je het opbrengen, want sommige recreanten willen toch toptijden lopen.
Maar dat de elite renners en andere sporters dit toepassen, staat buiten twijfel, maar ze praten er gewoon nog niet zo veel over.....(In Schotland zijn de meeste rugbyspelers overgestapt op Paleo, niet per definitie low carb, maar automatisch vaak wel als gevolg, gewoon omdat je niet meer van al die junk eet, als je vers en natuurlijk eet).
wei wu wei
karinbuuren
Lid
Lid

di 11-12-2012 13:24

Ik loop hard maar ik heb veel baat gehad bij de site www.uwprobleemoplosser.nl.

Hier zag ik bij Gezonder Worden enkele links die mij veel beter lieten beseffen wat ik allemaal naar binnenwerk op een dag.

Nu lukt het om nog langer mijn training vast te houden!
Dus laat die patat op vrijdag staan!!
max09
Lid
Lid
Contacteer:

di 11-12-2012 16:12

spammert
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Hens
Benefactor
Benefactor

di 11-12-2012 23:18

Riekt niet meer, maar stinkt! :evil:
iRun
Lid
Lid
Contacteer:

do 13-12-2012 15:51

George schreef:Dat is het probleem bij vele anderen ook!
Op zich "werkt" het wel zowel voor afvallen als voor prestatieverhoging en gezondheid, alleen wie houdt het vol? De verleidingen zijn hedentendage erg groot om dingen te eten die niet goed voor je zijn of die juist niet je prestatie optimaliseren, zoals carbloading. Dat blijken er erg weinig te zijn.

Zelfs voor langdurige low-carbers blijkt het nog wel moeilijk te zijn om de puntjes op de i te zetten, getuige een verslag van Jimmy Moore:
http://www.carbsmart.com/my-5-low-carb- ... ed-me.html

Alleen als je erg ambitieus bent als recreant dan kun je het opbrengen, want sommige recreanten willen toch toptijden lopen.
Maar dat de elite renners en andere sporters dit toepassen, staat buiten twijfel, maar ze praten er gewoon nog niet zo veel over.....(In Schotland zijn de meeste rugbyspelers overgestapt op Paleo, niet per definitie low carb, maar automatisch vaak wel als gevolg, gewoon omdat je niet meer van al die junk eet, als je vers en natuurlijk eet).
Ben naar aanleiding hiervan maar een tijdje terug begonnen aan een n=1 experiment van mezelf. Niet dat ik nou helemaal de koolhydraten vaarwel heb gezegd maar ontbijt en lunch gaan probleemloos zonder brood en muesli. Nu nog de aardappels, rijst en pasta terugschroeven bij het avondeten. Die wordt nog lastig, denk ik.

Ter info:
- Ontbijt: fruit met noten en gekookt eitje of yoghurt met noten, rozijnen en honing
- Lunch: soep met salade of nootjes

Heb geen last van een honger gevoel. Moet alleen nog eens kijken of ik niet te veel nootjes ed naar binnen werk... :oops:
Nog steeds geveld door een achillespeesblessure. Helaas nu ook de knieeen in de puin... (ik hoop dat ik ooit weer kan hardlopen).
Plaats reactie