Het grote dieet, afvallen en hardlopen topic
- lourenskl
- Lid
- Contacteer:
Hoe zwaar is Bertus inmiddels? Nog steeds op zijn 'lage' gewicht, of inmiddels toch weer ietsje aangekomen? En hoe zit het met de inname van isotone dorstlessers met een verfrissende smaak? (lees: bier)
Ha,ha!
Ja, Bertus heeft het lang volgehouden maar is de afgelopen weken wel een paar kilootjes zwaarder geworden helaas. Hij heeft te vaak 'gezondigd' in de periode dat veel mensen met hem wilden toosten op het bereiken van de nieuwe categorie(60+) èn met het bijna gelijktijdig overstappen naar de nieuwe levensfase van 'opa'
Nu ook de pepernoten en speculaas wat naar de achtergrond verdwijnen doet opa z'n uiterste best om weer terug te keren naar het gewicht waarbij hij zich het prettigst voelt en makkelijkst beweegt (hardloopt)
De 'isotone dorstlessers' blijven weer langer in de koelkast maar krijgen het niet voor elkaar om de houdbaarheidsdatum te overschrijden.
Helaas zorgt een algehele vermoeidheid en traag herstel van inspanningen ervoor dat de wekelijkse kilometeromvang ongeveer gehalveerd is. Oorzaak van vermoeidheid nog niet gevonden (ondanks uitgebreid bloedonderzoek)
Kortom: te zwaar, te vaak de verkeerde dingen tussendoor genuttigd... het wordt tijd voor een nieuwe ommezwaai.
Voldoende beantwoord zo?
Ja, Bertus heeft het lang volgehouden maar is de afgelopen weken wel een paar kilootjes zwaarder geworden helaas. Hij heeft te vaak 'gezondigd' in de periode dat veel mensen met hem wilden toosten op het bereiken van de nieuwe categorie(60+) èn met het bijna gelijktijdig overstappen naar de nieuwe levensfase van 'opa'
Nu ook de pepernoten en speculaas wat naar de achtergrond verdwijnen doet opa z'n uiterste best om weer terug te keren naar het gewicht waarbij hij zich het prettigst voelt en makkelijkst beweegt (hardloopt)
De 'isotone dorstlessers' blijven weer langer in de koelkast maar krijgen het niet voor elkaar om de houdbaarheidsdatum te overschrijden.
Helaas zorgt een algehele vermoeidheid en traag herstel van inspanningen ervoor dat de wekelijkse kilometeromvang ongeveer gehalveerd is. Oorzaak van vermoeidheid nog niet gevonden (ondanks uitgebreid bloedonderzoek)
Kortom: te zwaar, te vaak de verkeerde dingen tussendoor genuttigd... het wordt tijd voor een nieuwe ommezwaai.
Voldoende beantwoord zo?
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
- lourenskl
- Lid
- Contacteer:
Ja, prima antwoord. Ik was toch wel benieuwd hoe lang je een en ander zou kunnen volhouden.
Verder lijkt het me heel vervelend als iedereen met je wil toasten .
Moedig voorwaarts, ook in het nieuwe jaar!
Verder lijkt het me heel vervelend als iedereen met je wil toasten .
Moedig voorwaarts, ook in het nieuwe jaar!
Ah, subtiel maar het is toch echt toosten (-;lourenskl schreef:Verder lijkt het me heel vervelend als iedereen met je wil toasten .
Ongetwijfeld! Ik weet niet beter (-;lourenski schreef:Moedig voorwaarts, ook in het nieuwe jaar!
-
- Lid
- Contacteer:
Leuk zo'n woord !!
- lourenskl
- Lid
- Contacteer:
Verrek, het is inderdaad toosten en niet toasten. Gelukkig werkt Bertus in het onderwijs en ik niet.
Hoeveel fouten had je in het Grote Dictee?
Oja, en nu we het toch over subtiel hebben: Het is lourenskl en niet lourenski (voornaam plus eerste 2 letters van mijn achternaam).
We zijn nooit te oud om te leren (Chinese variant: we zijn nooit te oud om te regeren).
Hoeveel fouten had je in het Grote Dictee?
Oja, en nu we het toch over subtiel hebben: Het is lourenskl en niet lourenski (voornaam plus eerste 2 letters van mijn achternaam).
We zijn nooit te oud om te leren (Chinese variant: we zijn nooit te oud om te regeren).
Helaas was ik dit keer te laat om nog serieus mee te kunnen doen. In voorgaande jaren met veel plezier aan meegedaan.lourenskl schreef:Hoeveel fouten had je in het Grote Dictee?
Ik zie het als een mooie uitdaging om te laten zien dat je je 'moerstaal' goed kunt schrijven.
Desondanks is mijn ervaring dat ik rond de 20-25 fouten maak in het grote dictee.
Ik ben 4 kg zwaarder dan ik zou willen zijn. Ben niet te zwaar, hoor. Volgens BMI prima.
Maar ik ben simpelweg 4 kg zwaarder dan ik in voorgaande jaren was.
Ik sport geregeld en eet gezond en ben benieuwd hoe ik er op een verstandige manier nog 4 kg af zou kunnen krijgen.
Ik heb me suf gelezen in dit topic. Veel interessante discussies kunnen zien. Mijn eigen simpelheid komt nooit verder dan de schijf van 5.
Maar ik ben simpelweg 4 kg zwaarder dan ik in voorgaande jaren was.
Ik sport geregeld en eet gezond en ben benieuwd hoe ik er op een verstandige manier nog 4 kg af zou kunnen krijgen.
Ik heb me suf gelezen in dit topic. Veel interessante discussies kunnen zien. Mijn eigen simpelheid komt nooit verder dan de schijf van 5.
-
- Lid
- Contacteer:
Ik weet niet hoe groot je porties eten zijn ??
Nou, nu je het zegt ...
MIJN porties zijn redelijk standaard.
Maar (oeps) ... ik kan er niet zo goed tegen als mijn kinderen een deel van hun eten laten staan, haha!
Mijn beleving is dan: "ach, ik snoep niet, dus dat beetje kan er nog wel bij!"
(Ik kan maar moeilijk geloven dat DAT het zou kunnen zijn.)
MIJN porties zijn redelijk standaard.
Maar (oeps) ... ik kan er niet zo goed tegen als mijn kinderen een deel van hun eten laten staan, haha!
Mijn beleving is dan: "ach, ik snoep niet, dus dat beetje kan er nog wel bij!"
(Ik kan maar moeilijk geloven dat DAT het zou kunnen zijn.)
-
- Lid
- Contacteer:
Zelf eet ik vaak kleine porties. Alles in de -denk ik- juiste verhouding.
De totaalhoeveelheid groente, aardappels, vlees niet meer dan bordgrootte. Het bord is dan matig gevuld.
Verder altijd drinken erbij (melk en water). Sla met drie soorten fruit erin en een toetje na.
Heb ik altijd voldoende aan.
Verder eet ik wel aardig wat brood wat ik zou kunnen minderen ..
De totaalhoeveelheid groente, aardappels, vlees niet meer dan bordgrootte. Het bord is dan matig gevuld.
Verder altijd drinken erbij (melk en water). Sla met drie soorten fruit erin en een toetje na.
Heb ik altijd voldoende aan.
Verder eet ik wel aardig wat brood wat ik zou kunnen minderen ..