Het grote dieet, afvallen en hardlopen topic

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 24-12-2012 22:47

morgen staat hier onder meer een beproefd recept op het menu:

olifantenoren!
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

di 25-12-2012 2:00

Aiaiai, 12 kilo aangekomen na de eerste operatie en er komt nog meer bij gezien er nog een derde operatie komt. Het is waar, volgens mijn BMI ben ik te zwaar...

En daarnaast, teveel gesnoept, te weinig gepoept :wink:
Zoeoeoeoeffffff, loopschoentjes aan, trisuit aan, fiets stand-by en gáán!
sibi
Lid
Lid
Contacteer:

vr 28-12-2012 15:11

ChatnRunner schreef:Zelf eet ik vaak kleine porties. Alles in de -denk ik- juiste verhouding.
De totaalhoeveelheid groente, aardappels, vlees niet meer dan bordgrootte. Het bord is dan matig gevuld.
Verder altijd drinken erbij (melk en water). Sla met drie soorten fruit erin en een toetje na.
Heb ik altijd voldoende aan.
Verder eet ik wel aardig wat brood wat ik zou kunnen minderen ..
Die juiste verhouding geldt voor mijn bord eten ook wel, denk ik. Alleen ... altijd is er weer het moment dat 1 van de kinderen niet alles op kan ... tja ...
Saartjuh
Lid
Lid

vr 04-01-2013 19:06

Wordt je altijd in het begin dikker als je gaat hardlopen ? Ik eet niet meer of minder dan voorheen, loop 2 a 3x per week nu 5km maar mijn broeken zitten steeds gekker. Of veranderd je lichaam gewoon door het lopen ? :?
George
Lid
Lid
Contacteer:

za 05-01-2013 0:03

Saartjuh schreef:Word je altijd in het begin dikker als je gaat hardlopen ? ......... :?
Wel als je toch meer eet :-)

Klinkt gek, maar van hardlopen krijgen vele mensen ook honger of menen heel veel te moeten eten na het lopen;

kijk maar eens na de (vr)eetpartijen na een hardloopwedstrijd (of er voor) en het bier dat er rijkelijk daarna vloeit.....allemaal ook onder het motto: ach, nu kan het wel want ik heb net gelopen, maar de meeste lopers vergissen zich daar behoorlijk in: met een uurtje hardlopen verbrand je echt niet zo veel calorieën...
wei wu wei
Nothing in biology makes sense, except in the light of evolution
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

za 05-01-2013 0:13

George schreef:Klinkt gek, maar van hardlopen krijgen vele mensen ook honger of menen heel veel te moeten eten na het lopen;.
Je moet eten als je honger hebt en in niet te grote hoeveelheden. Daarnaast gewoon de juiste dingen eten, geen snoep, gebak en andere overbodige zaken

Als je dat in acht neemt kun je best een biertje of wijntje drinken want daar word je niet dik van ;-)
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Hens
Benefactor
Benefactor

za 05-01-2013 0:14

Ik zou zeggen: Nee en ja.

Mensen roepen wel eens dat je als je gaat sporten je spieren zich ontwikkelen en dat die zwaarder zijn dan het vet dat ze (hopelijk) vervangen. Spieren zijn zwaarder, maar niet meer dan een procent of 10. Om op die manier 1 kg aan te komen zou je 10 kg spier moeten hebben gekweekt. 8O

Met hardlopen ontwikkel je ook niet snel enorme hoeveelheden spieren.

Dat is het dus niet. Vermoedelijk eet (of drink) je ergens toch iets meer, of compenseer je het hardlopen door ergens anders wat minder activiteit te ontplooien.

Ja, je lichaam gaat veranderen, zeker als je weinig of niets aan beweging/sport deed. Hoe het verandert is persoonlijk, afhankelijk van wat je deed, wat je nu doet, hoe intensief, welke soort sport, wat voor werk en last but not least je genen. Het ene lichaam reageert heel anders dan het andere.
Plaats reactie