hardlopend drinken

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

do 22-08-2013 23:26

Hens schreef:
Gert88 schreef:chatnrum
Daar zal zeker veel gechat worden, maar in welke taal wordt langzamerhand steeds onduidelijker.
Onder het hardlopen kun je natuurlijk ook beter nippen, dat werkt stukken beter! :lol:
Oei, waar het hart vol van is.... :oops:
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

do 22-08-2013 23:27

Hens schreef:
Daar zal zeker veel gechat worden, maar in welke taal wordt langzamerhand steeds onduidelijker.
Onder het hardlopen kun je natuurlijk ook beter nippen, dat werkt stukken beter! :lol:
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 23-08-2013 0:32

Gert88 schreef: Bij LLD van 2 uur plus neem ik de flesjes mee met de "fantomalt-mix" die Boco in 2004 al een keer op chatnrum gedropt heeft.
Zo! Da's al bijna 10 jaar geleden! :o
Overigens was het recept van die mix niet van mij maar van RenédJ(ager), één van de Chat'n'Runners van het eerste uur.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

vr 23-08-2013 0:44

Gert88 schreef:
Hens schreef:
Gert88 schreef:
Hens schreef:
En zelfs ik zie er dubbel van .. :?
max09
Lid
Lid
Contacteer:

vr 23-08-2013 10:08

edit: wat een gezanik om niks. Hop weg ermee met de discussie
Laatst gewijzigd door max09 op vr 23-08-2013 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
dano
Lid
Lid

vr 23-08-2013 10:21

Iedereen moet lekker zelf weten of ze met belts of een camelbak lopen. Voor mij zijn er twee redenen om het niet te doen:
- ik vind het onprettig
- En omdat het ook niet nodig is voor de meeste afstanden die gelopen worden.

Gewoon goed voor en na de loop drinken.

Ik las van de week een blog van een hardloopster die op een loopje van 8 km al standaard 800 ml water naar binnen werkt 8O

En als ik dan afstanden loop die om vochtaanvulling vragen dan zet ik ergens flesjes water neer of doe een tussenstop thuis.

Maar goed zoals ik al schreef. Iedereen moet lekker doen waar ze zich prettig bij voelen, alhoewel ik wel het idee heb dat het innemen van vocht tijdens hardlopen voor best veel mensen ingegeven is door de commercie.
LFC for life
max09
Lid
Lid
Contacteer:

vr 23-08-2013 10:27

edit: laat maar wat een geklets over niks eigenlijk
Laatst gewijzigd door max09 op vr 23-08-2013 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

dano
Lid
Lid

vr 23-08-2013 10:32

dan ook maar weg halen :D
Laatst gewijzigd door dano op vr 23-08-2013 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
LFC for life
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

vr 23-08-2013 10:33

max09 schreef:Heeee wat goed, jij kunt dus zien of die langzame dame een kwartiertje aan het joggen is? Misschien is ze wel zo langzaam omdat ze al 5 uur onderweg is... mét haar flesje water in de hand!

*verwondert zich over het oordelen over anderen*

Keep running, met of zonder rugzakken, flesjes, belts of iets anders.

Waarom die verwondering over het begrip "langzame dame" . Dat kan toch gewoon een feit zijn. En of dat nu na 10 minuten of na 5 uur is, als je met 9 km/h loopt dan is dat langzaam.

Ik heb er ook geen probleem mee als ze mij een langzame loper noemen, want ook mijn snelheid van rond de 11,8 km/h is niet snel te nomen. Sterker nog, ik omschrijf mezelf als langzame loper.

Er is toch niets mis met deze omschrijving. Het is geen waarde oordeel.
Het is net zoiets als je zegt: de grote man, of de slimme meid. Zo zie ik deze uitspraak van pieter

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
dano
Lid
Lid

vr 23-08-2013 10:37

langzame loper is een relatief begrip. Voor topatleten is 99,99% van de hardlopers een langzame loper.

Ik ben tevreden met mijn kruissnelheid van 12,5-13 km/u op middellange afstanden. Trouwens ik heb het er maar mee te doen :D
Laatst gewijzigd door dano op vr 23-08-2013 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
LFC for life
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

vr 23-08-2013 10:37

max09 schreef:[
Hahaha en zo blijven we toch lekker oordelen en ons verbazen over ánderen. Grappig. Ik heb altijd gedacht dat hardlopers zo 'relaxed' waren. *not*
Hardlopers zijn gewoon mensen en geen speciaal ras. Ik kan je voorbeelden nomen van zijn asociale lopers en voorbeelden van heel relaxte lopers en alles daartussen in. Precies zoals in het normale leven.

Overigens: waarom mag je je niet verbazen over anderen? Dat wil niet zeggen veroordelen. Ik verbaas me de hele dag over dingen, niks mee mis. Het zorgt er juist voor dat je gaat nadenken over iets en dat het misschien ook anders kan dan jij het altijd doet. Ik vind het dus een gezonde instelling.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
dano
Lid
Lid

vr 23-08-2013 10:40

idem
Laatst gewijzigd door dano op vr 23-08-2013 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
LFC for life
max09
Lid
Lid
Contacteer:

vr 23-08-2013 10:45

@ ptaurus: ging totaal niet over langzaam of snel of over wat dan ook. Heb het al weggehaald, geze** eh geschrijf over niks.

on topic: heeft OT al een oplossing voor het drinken onderweg gevonden? Flesje, of toch een zak om het probleem van het lucht meeslokken op te lossen?

Want we kunnen nou hoog of laag springen, snel of langzaam lopen, lang of kort lopen, dát was de vraag volgens mij :-)

Ik hoop dat je iets had aan mijn uitprobeersels qua 'water onderweg'.

Keep running :-)

pieter99
Lid
Lid

vr 23-08-2013 13:47

Oeps, ik heb iets teweeggebracht.... Nou ja, daar is een discussieforum toch voor?

Ter verduidelijking, ik loop zelf voor de lol, afstanden tussen de 5 en 20 km. Mijn PR (van 26 jaar geleden!!) op de 5 km is 17.50; tegenwoordig heb ik op de langere afstanden een kruissnelheid van zo'n 13 km/u. En dat mag je best traag noemen! :oops: Maar mijn hoofddoelen zijn tegenwoordig simpelweg: lekker lopen en heel blijven

Iedereen loopt anders, iedereen wil er wat anders mee, allemaal prima. Leven en laten leven. Ik houd zelf bijvoorbeeld niet van sjouwen met flessen water dus dat doe ik nooit. Als een ander wel wil drinken, ook goed. Maar ik mag me toch wel verbazen over dit soort figuren?
Ik las van de week een blog van een hardloopster die op een loopje van 8 km al standaard 800 ml water naar binnen werkt
8O

Even on-topic: voor een maraton lijkt een camelback me wel handig!

En toch nog even off-topic: kennen jullie deze? De Beer Belly. Een drinkzak voor op je buik, te vullen met water of... bier :D "De enige buik die platter wordt naarmate je meer bier drinkt" :lol:

Afbeelding

Afbeelding
[/i]
Rerunner2008
Lid
Lid

vr 23-08-2013 20:04

pieter99 schreef:Oeps, ik heb iets teweeggebracht.... Nou ja, daar is een discussieforum toch voor?

Ter verduidelijking, ik loop zelf voor de lol, afstanden tussen de 5 en 20 km. Mijn PR (van 26 jaar geleden!!) op de 5 km is 17.50; tegenwoordig heb ik op de langere afstanden een kruissnelheid van zo'n 13 km/u. En dat mag je best traag noemen! :oops: Maar mijn hoofddoelen zijn tegenwoordig simpelweg: lekker lopen en heel blijven

Iedereen loopt anders, iedereen wil er wat anders mee, allemaal prima. Leven en laten leven. Ik houd zelf bijvoorbeeld niet van sjouwen met flessen water dus dat doe ik nooit. Als een ander wel wil drinken, ook goed. Maar ik mag me toch wel verbazen over dit soort figuren?
Ik las van de week een blog van een hardloopster die op een loopje van 8 km al standaard 800 ml water naar binnen werkt
8O

Even on-topic: voor een maraton lijkt een camelback me wel handig!

En toch nog even off-topic: kennen jullie deze? De Beer Belly. Een drinkzak voor op je buik, te vullen met water of... bier :D "De enige buik die platter wordt naarmate je meer bier drinkt" :lol:

Afbeelding

Afbeelding
[/i]
Hij is geinig... :D

Zweer zelf bij een rugzak van Inov8 (Innovate). Met een horizontale drinkzak die ter hoogte van je heupen ligt maar wel deel uitmaakt van de rugzag. Even ontluchten na het vullen en geen geklots meer. En wel 2 liter vocht bij je (reservoir is verwisselbaar, ze zijn ook verkrijgbaar met een inhoud van een liter). Vind ze echt ideaal.

http://www.inov-8.com/New/Global/Produc ... .html?L=26
Beter opbranden dan uitdoven.

Rerunner2008 heet in het echt André.
Plaats reactie