Als je het daarvoor uit je dieet gehaald hebt zou ik het niet doen. Moet je lijf er weer aan wennen. Los daarvan geloof ik niet zo in het koolhydraten stapelen. Voor geen van mijn 7 marathons of 4 ultra's heb ik extra koolhydraten gegeten. Zoals gezegd leidt dit tot gewichtstoename, maar ook een opgeblazen gevoel.tib888 schreef:En dan de week voor mijn marathon juist veel brood, pasta, .. toch he?
Zowel het paleodieet, de voedselzandloper, no sugar no grain en alle vergelijkbare dieten/ levensstijlen verbannen de suikers omdat die telkens maar een kortstondige piek energie leveren. Vervolgens daalt onze suikerspiegel weer, waardoor we we weer honger krijgen, we weer suikers eten etc etc.
Door veel groenten, noten en zaden te eten worden de koolhydraten veel langzamer en geleidelijker afgegeven. Hierdoor heb je gewoonweg minder vaak trek. Je lichaam heeft ook minder nodig, want wat het binnenkrijgt gaat langer mee.
Door training bereik je ook een efficiëntere vetverbranding: ga maar eens 's ochtends op een lege maag lopen. Op den duur went het. Of doe een lange duurloop en probeer zo lang mogelijk niets te eten.
Tips voor lunch;
fruitcocktail van appel, peer, banaan met een handje noten erdoor.
Zelfgemaakte muesli. Zelfgemaakte energierepen.
Blikje tonijn of makreel in een 'wrap' van ijsbergsla.