eetpatroon tijdens marathontraining

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
Gebruikersavatar
ChrisD
Lid
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 10-03-2013 1:00
Locatie: Leerdam

vr 21-02-2014 20:11

tib888 schreef:En dan de week voor mijn marathon juist veel brood, pasta, .. toch he?
Als je het daarvoor uit je dieet gehaald hebt zou ik het niet doen. Moet je lijf er weer aan wennen. Los daarvan geloof ik niet zo in het koolhydraten stapelen. Voor geen van mijn 7 marathons of 4 ultra's heb ik extra koolhydraten gegeten. Zoals gezegd leidt dit tot gewichtstoename, maar ook een opgeblazen gevoel.
Zowel het paleodieet, de voedselzandloper, no sugar no grain en alle vergelijkbare dieten/ levensstijlen verbannen de suikers omdat die telkens maar een kortstondige piek energie leveren. Vervolgens daalt onze suikerspiegel weer, waardoor we we weer honger krijgen, we weer suikers eten etc etc.
Door veel groenten, noten en zaden te eten worden de koolhydraten veel langzamer en geleidelijker afgegeven. Hierdoor heb je gewoonweg minder vaak trek. Je lichaam heeft ook minder nodig, want wat het binnenkrijgt gaat langer mee.
Door training bereik je ook een efficiëntere vetverbranding: ga maar eens 's ochtends op een lege maag lopen. Op den duur went het. Of doe een lange duurloop en probeer zo lang mogelijk niets te eten.
Tips voor lunch;
fruitcocktail van appel, peer, banaan met een handje noten erdoor.
Zelfgemaakte muesli. Zelfgemaakte energierepen.
Blikje tonijn of makreel in een 'wrap' van ijsbergsla.
Gebruikersavatar
dano
Lid
Lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 24-09-2011 1:00
Locatie: haarlem

vr 21-02-2014 21:30

Gewoon eten wat je altijd eet.
LFC for life
Gebruikersavatar
Onnem12
Lid
Lid
Berichten: 293
Lid geworden op: wo 12-06-2013 1:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

za 22-02-2014 9:46

wat voor noten en zaden worden er over het algemeen gebruikt?
Af en toe schrijf ik ook nog eens wat http://mennorent.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
RenGekRob
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 30-10-2013 1:00
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

za 22-02-2014 9:55

ChrisD schreef:Los daarvan geloof ik niet zo in het koolhydraten stapelen. Voor geen van mijn 7 marathons of 4 ultra's heb ik extra koolhydraten gegeten. Zoals gezegd leidt dit tot gewichtstoename, maar ook een opgeblazen gevoel.
Zowel het paleodieet, de voedselzandloper, no sugar no grain en alle vergelijkbare dieten/ levensstijlen verbannen de suikers omdat die telkens maar een kortstondige piek energie leveren. Vervolgens daalt onze suikerspiegel weer, waardoor we we weer honger krijgen, we weer suikers eten etc etc.
Door veel groenten, noten en zaden te eten worden de koolhydraten veel langzamer en geleidelijker afgegeven. Hierdoor heb je gewoonweg minder vaak trek. Je lichaam heeft ook minder nodig, want wat het binnenkrijgt gaat langer mee.
Door training bereik je ook een efficiëntere vetverbranding: ga maar eens 's ochtends op een lege maag lopen. Op den duur went het. Of doe een lange duurloop en probeer zo lang mogelijk niets te eten.
Tips voor lunch;
fruitcocktail van appel, peer, banaan met een handje noten erdoor.
Zelfgemaakte muesli. Zelfgemaakte energierepen.
Blikje tonijn of makreel in een 'wrap' van ijsbergsla.
Klinkt allemaal goed Christiaan.
Over het algemeen doe ik ook niet veel meer dan normaal eten. Als lunch soms restje van vorige dag of idd een muesli cocktail.

Ook dat trainen zonder voeding vind ik voor mezelf goed werken.
Gebruikersavatar
ChrisD
Lid
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 10-03-2013 1:00
Locatie: Leerdam

za 22-02-2014 14:10

Onnem12 schreef:wat voor noten en zaden worden er over het algemeen gebruikt?
Een blik in mijn keukenkastje:
Hazelnoten, walnoten, pecannoten
Pompoenpitten, zonnebloempitten,
Sesamzaad, chiazaad.

Alles is in de supermarkt te vinden, vaak naast de bakproducten.

Lekker met cranberries, gedroogde abrikoos of dadels.
Gebruikersavatar
MasterRunner
Lid
Lid
Berichten: 4919
Lid geworden op: di 23-11-2004 1:00

za 22-02-2014 16:57

Gewoon normaal eten. Wel beter letten dat je jezelf niet teveel "beloont" want je weeg zoals je zelf al schreef 91 kg.
Je kunt heel veel beter worden met minder kg, maar ik zou dat nu niet tot je doel maken, want dan gaat het misschien veel te hard... en das ook niet gezond. Na de M daar rustig aan werken...
Succes.
Plaats reactie