Ik ben erg nieuwsgierig naar de milieuvriendelijkheid van deze 'klapbekers' ten opzichte van het gebruik van kartonnen bekertjes.Robisrunning schreef:Ik gebruik tegenwoordig deze twee tijdens de trails. Geen bekertjes nodig:
en
Natuurlijk, de kunststof/plastic klapbeker is vaker te gebruiken maar is dus van milieu-onvriendelijker materiaal gemaakt. Ik weet van een aantal traillopers dat ze al een handjevol van die bekers hebben; op steeds meer trails worden ze uitgedeeld (om te voorkomen dat je beide systemen naast elkaar moet blijven gebruiken)
De mogelijkheid dat een hardloper/trailloper onderweg zo'n beker in de natuur verliest is niet uit te sluiten. Zal daar niet snel verteren.
Kartonnen bekertjes worden achtergelaten bij- of vlak na - een drinkpost. Makkelijk te verzamelen en in te leveren bij het oudpapier voor hergebruik.
Daarnaast is (voor deelnemers èn organisatie) de gebruiksvriendelijkheid van belang. Bij een drinkpost kunnen de vrijwilligers al voordat de lopers langskomen de kartonnen bekers vullen met water, warme thee, cola etc. Vooral als er grote groepen gelijktijdig aankomen is dat erg handig en tijdbesparend.
Met deelnemers die elk hun eigen bekertje uit een ritstasje of rugzak moeten vissen, openklappen en op zoek moeten naar het gereedstaande water, thee, frisdrank etc. lijkt mij dat toch niet eenvoudig. Vooral als er grote groepen gelijktijdig bij een drinkpost aankomen wordt het naar mijn idee echt een stuk lastiger en tijdrovender.
Benieuwd naar de reacties...

noot:
Bij een aantal trails, waar deze milieuvriendelijke(?)klapbekers worden 'voorgeschreven' worden de deelnemers na afloop getrakteerd op grote pinten alcoholvrij bier. Je raadt het al: in plastic glazen!