maximale vetverbranding door hardlopen?

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
Gebruikersavatar
Tante_Bep
Lid
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: do 08-09-2011 1:00

wo 02-07-2014 9:44

Om vet te verbranden is het aan te bevelen om naast het hardlopen op hoge intensiteit te gaan krachttrainen. En dan niet alleen de beenspieren maar alle spieren van het lichaam. Doe dit maximaal tussen de 30 - 40 minuten.
Langer heeft geen zin, als je langer dan 30 minuten kan krachttrainen betekent het alleen dat je niet hard genoeg traint.

Het voordeel hiervan is dat des te meer spieren je traint om energie te verbranden des te meer je verbrandt.
Hoge intensiteit zorg voor EPOC (Excess Post-exercise Oxygen Consumption). Dit betekent dat na je training de rest van de dag je metabolisme verhoogt is waardoor je meer zuurstof verbruikt en dus meer vet verbrandt.

Trainingen die langer duren dan 45 minuten zorgen voor het vrijmaken van Cortisol (een beetje afhankelijk van de intensiteit).
Cortisol zorgt ervoor dat het lichaam vet gaat opslaan na de training.

Dus kort en intensief trainen met af en toe een rustig duurloopje en minder koolhydraten eten, dan moet dat vetverbranden wel lukken.
Als je denkt dat je moe bent, moet je stoppen met denken.
Gebruikersavatar
JoostUSA
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 24-09-2014 1:00

ma 29-09-2014 16:59

Afvallen is voor de een moeilijker als de ander, ik zit er zelf wat tussen in, maar ben ook gek op zoetigheid etc.
Belangrijk is op je voeding te letten en (wat bij mij werkte) zo natuurlijk mogelijk te eten. Ik at de wereld aan fruit en groente en viel aardig af. De meesten zeggen hier HIIT training te gaan doen, is inderdaad een goede oplossing maar daarnaast zal je wel krachtraining of langere duurtrainingen moeten doen, anders zal je nog niet veel afvallen.
Door de verschil in intensiteit zal je lichaam elke keer een aardige prikkel krijgen en verbrand dan sneller energie. Voor krachttraining moet je gaan richten op de compound oefeningen, of wel oefeningen die verschillende spiergroepen aanpakken. Stronglifts is een voorbeeld van zo,n schema: http://stronglifts.com/

Veder moet je ook niet te streng voor je zelf wezen en kan je zeker aanraden om 1 keer in de week een 'cheat dag' te hebben qua voeding (mits je de hele week gezond bezig bent geweest;)). Dit is namelijk beter voor je motivatie en ook nog eens goed voor je metabolisme en stimiluurt ook weer de vetverbranding!

Succes!:)
Plaats reactie