Drinken tijdens het hardlopen

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

vr 18-07-2014 14:01

boco schreef:
Ik heb 'm een tijdje gebruikt maar vond het maar niks.
Wel leren jodelen in die periode.
8)
Afbeelding
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

vr 18-07-2014 19:49

boco schreef:
tOOter schreef:
AdP schreef:... De Jog Strap is vooralsnog het meest succesvolle produkt op de markt: http://www.youtube.com/watch?v=Nwi7n_6wd7U
Hahaha, ja dat lijkt me wel wat ... :D
8)
LOL
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
roen
Lid
Lid

za 19-07-2014 21:39

gzomer schreef:
boco schreef:
tOOter schreef: Hahaha, ja dat lijkt me wel wat ... :D
8)
LOL
Gebruik m zelf vooral in de winter. Heb er wel een verlengstuk bijgekocht.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 19-07-2014 23:25

Het lijkt dat we dit niet serieus moeten nemen. De man dumpt wat hier neer, zijn eerste actie zelfs en dan horen we niets meer van hem. Ik vind dat ook in zekere mate onbeschoft.
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 20-07-2014 1:01

ptaurus schreef:Het lijkt dat we dit niet serieus moeten nemen.
Daar waren we al druk mee bezig. :lol:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-07-2014 8:58

Alles moet geleerd worden, ook hoe je medewerking vraagt van mensen die je niet kent. Dat niet weten vind ik geen reden voor humor op kosten van een topic starter, hoe notoir wij ook denken dat die persoon is, op basis van een enkel bericht.

Het is uiteraard veel makkelijker om medewerking te vragen van mensen die jou kennen, maar dat kost tijd. De fout zal vast liggen bij degene die de opdracht gaf, welke niet de topic starter hoeft te zijn; hij/zij is vaak slechts de uitvoerder van een opdracht, de berichtgever, met veel te weinig tijd om zich behoorlijk te kunnen voorstellen en vertrouwen in te boezemen bij mensen in een groep.

Verder wil ik me verontschuldigen voor het niet meedoen met vreemden belachelijk maken met hun "vreemdheid". Zo ben ik niet, ook al weet ik dat sommigen wel zo zijn. Het leven is voor mij geen wedstrijd in elkaar overtreffen hoe goed je bij een bepaalde groep hoort, of dat nu over levensovertuiging, politiek, seksuele voorkeur of vrijetijdsbesteding gaat.

Ieder zijn meug wat mij betreft.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 20-07-2014 10:58

Diepe zucht.....
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-07-2014 12:07

Diepe zucht terug…
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-07-2014 12:21

Ja, best warm inderdaad. We zuchten heel wat af met elkaar .. :P
galactico
Lid
Lid

vr 29-08-2014 11:34

Ik zou dit topic toch graag nog wat nieuw leven inblazen...

Graag wil ik hier even een idee dat ik heb met jullie willen delen. Ik ben zelf een hardloper die 1 a 2 keer in de week hardloopt in het vondelpark in Amsterdam. Wat mij nu regelmatig opvalt is dat er best aardig wat mensen zijn die met een flesje sportdrank / water in de hand lopen te hardlopen.

Zelf vind ik dit best irritant omdat je toch telkens iets in je handen hebt. Verder loop ik zelf ook maar rond de 5 a 6 km per keer en dan houd ik het wel uit zonder te hoeven te drinken, maar andere mensen lopen langer, verder of hebben wel de behoefte om onderweg wat te drinken.

Nu had ik laatst een idee (het idee staat echt nog in de kinderschoenen) om in het Vondelpark voor in de zomerperiode een soort van (frisdrank) automaat te ontwikkelen waarbij je dan via je smartphone betaalt (bar code, QR reader o.i.d.) en dan een flesje (isotone) dorstlesser uit een automaat kan halen. Nogmaals, hoe e.e.a. precies moet gaan werken moet ik nog gaan uitdenken.

Nu wil ik graag wel een beetje peilen of hier überhaupt een beetje animo voor is. Wie van jullie zou hier behoefte aan hebben in de periode van april / mei tot en met september zal ik maar zeggen tijdens het hardlopen zodat je niet een flesje in je handen hoeft te houden of om je middel hoeft te hebben??

Ik wil hier van die kleine flesjes voor gebruiken, zo ongeveer 200ml zodat je snel even kan drinken en dan weer door.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en reacties. Graag van mensen hier op het forum die regelmatig in het vondelpark lopen, ik weet alleen niet hoeveel dit er zijn.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 29-08-2014 12:21

Ik loop niet meer in het vondelpark, hoewel ik er jaren geleden nog regelmatig kwam toen ik nog aan de Overtoom woonde. Ik vond het toen eigenlijk te druk om er echt lekker te lopen, het moet eigenlijk slecht weer zijn om lekker hard te kunnen lopen aldaar. In de periodes dat het voetbal stil lag pakte ik liever de fiets en ging dan naar het Amsterdamse Bos (waar het ook druk is maar waar meer ruimte is), maar dat terzijde.

Ik denk ook eigenlijk niet dat het Vondelpark de ideale locatie is, hoewel een drankautomaat het er waarschijnlijk prima zal doen gezien alle bezoekers. Maar voor de bewoners van het gebied is de supermarkt behoorlijk dicht bij en zijn de mogelijke rondjes aan de kleine kant waardoor ik niet het idee heb dat mensen in het Vondelpark vaak langer als 60 minuten hardlopen.

Maar het is als gezegd al weer lang geleden dat ik in de buurt woonde, zeker 14 jaar.
Laatst gewijzigd door Eide op vr 29-08-2014 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan-Jasper
Lid
Lid

vr 29-08-2014 12:22

Ik ken het Vondelpark niet, maar ik vrees dat je nooit je investering eruit zult halen.
Er is misschien wel een doelgroep waaraan je flesjes zult kunnen verkopen. Maar als je je kosten eruit wil halen, dan zouden de hardlopers in de rij moeten staan. Ik denk, als er al zoveel zijn, die zeker niet hun training willen onderbreken om in de rij te gaan staan om een flesje te kopen.

Je zou het beter simpel aan kunnen pakken: Zet een tafel met gevulde bekertjes water neer, eventueel een mandje ernaast voor een vrijwillige bijdrage. Rijk zul je er niet van worden, maar je hebt er dan ook geen kosten aan.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 29-08-2014 12:27

Nu loop ik nooit in het Vondelpark, maar volgens mij kun je daar rondjes van maximaal 3-4km lopen toch? Dan kom je bij een lange duurloop dus vaak langs dezelfde punten, wat de mogelijkheid geeft om daar voor het lopen wat te drinken achter te laten (bijv. in je fietstas). Een automaat zou ik dan, vanwege het kostenaspect, niet snel gebruiken.

Ik kan me voorstellen dat een watertappunt wel interessant kan zijn, maar zie niet direct een businessmodel voor me om daar de investering mee terug te verdienen. ( http://www.vitens.nl/overvitens/water/P ... ABghXe3I4Q )
Afbeelding
max09
Lid
Lid
Contacteer:

vr 29-08-2014 12:48

Welnee, daar is toch helemaal geen markt voor? Mensen lopen daar volgens mij helemaal niet enorm lang. Bovendien zijn er talloze andere opties om water mee te nemen onderweg. Ik denk dat de meeste serieuze hardlopers wel inmiddels daarvoor een oplossing hebben gevonden. Bovendien zie ik 'frisdrank'...... brrrrrrrrrrrrrr toch niet serieus?
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
galactico
Lid
Lid

vr 29-08-2014 13:04

Ja, het was ook maar een idee...

Heel rondje vondelpark is inderdaad maar 3,2 km. Toch zie ik wel veel mensen met flesjes in de hand daar lopen, dus op zich moet er wel een markt voor zijn lijkt me, gezien er denk ik per dag best veel mensen door het vondelpark aan het hardlopen zijn.
Er zullen ook genoeg mensen zijn die 2 a 3 rondjes lopen, of een gedeelte buiten het vondelpark en een stukje daarbinnen.

Technische haalbaarheid is denk ik wat moeilijker qua plaatsen van die apparaten.
Plaats reactie