De meeste van deze symptomen heb je het niet meer over uitdroging maar over zeer ernstige uitdroging. Bovendien is het punt van naar urine kijken niet om vast te stellen dat je mogelijk gedehrydrateerd bent, maar het is een hulpmiddel om de mate van dehydratatie vast te stellen. Daar is dat hele plaatje op gebaseerd.Rasheed schreef:Volgens webmd zijn er een aantal symptomen die dehydratie aangeven:
- meer dorst
- droge mond en gezwollen tong
- zwakte
- duizeligheid
- bonzend hart
- loomheid
- flauwvallen
- niet kunnen zweten
- minder plassen

Overigens: tegen de tijd dat je een opgezwollen tong en alles daar voorbij gaat ervaren heb je aan wat extra drinken niet meer voldoende, dan heb je het zo langzamerhand echt over aan het infuus moeten. Hoofdpijn is een hele goede indicator in Nederland, zeker omdat en droge mond allerlei redenen kan hebben.
Ik heb zelf trouwens altijd meegekregen dat je tijdens het sporten geen grote hoeveelheden drinkt. Dat lijkt ook wel aan te sluiten op de eerdere verhalen aangaande overhydrateren. Ik slik van een bekertje water hooguit een mondje vol door. De rest hou ik even in de mond en spuw ik weer uit of wordt bij warme dagen gebruikt om m'n dak een beetje te koelen.