Drinken tijdens het hardlopen

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
galactico
Lid
Lid

vr 29-08-2014 13:06

max09 schreef:Welnee, daar is toch helemaal geen markt voor? Mensen lopen daar volgens mij helemaal niet enorm lang. Bovendien zijn er talloze andere opties om water mee te nemen onderweg. Ik denk dat de meeste serieuze hardlopers wel inmiddels daarvoor een oplossing hebben gevonden. Bovendien zie ik 'frisdrank'...... brrrrrrrrrrrrrr toch niet serieus?
Frisdrank automaat gebruik ik hier voor de beeldvorming, als ik het ga doen, wordt het wel uiteraard een soort van isotone dorstlesser.
Holenmens
Lid
Lid

vr 29-08-2014 13:26

Don't quit your dayjob yet :roll:
Attitude
Lid
Lid

vr 29-08-2014 13:38

In het vondelpark gaan lopen. Nee niet echt zin om anderhalf uur naar Amsterdam te rijden om daar te gaan hardlopen omdat er een frisdrank automaat staat.

Hoe dan ook; ik begrijp je idee, en er is natuurlijk een markt voor (voor bijna alles is wel een markt), maar is die markt ook groot genoeg om er iets aan over te houden? Dat betwijfel ik.

Overigens loop ik nog altijd zonder water mijn rondjes.
galactico
Lid
Lid

vr 29-08-2014 13:47

Uiteraard wil ik dit eerst 'erbij' doen als het er uberhaupt van komt.

Probleem is dat het moeilijk te bepalen is of hier een markt voor is.

Zelf denk ik dat er per dag wel zo'n kleine 800 mensen per dag door het vondelpark hardlopen, dus als 10% daarvan bereid is wat te kopen , zou er een potentiele markt voor moeten zijn.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

vr 29-08-2014 13:50

galactico schreef:Uiteraard wil ik dit eerst 'erbij' doen als het er uberhaupt van komt.

Probleem is dat het moeilijk te bepalen is of hier een markt voor is.

Zelf denk ik dat er per dag wel zo'n kleine 800 mensen per dag door het vondelpark hardlopen, dus als 10% daarvan bereid is wat te kopen , zou er een potentiele markt voor moeten zijn.
80 mensen? Lijkt me niet. Maar als je het wilt weten is er maar 1 oplossing en dat is mensen zelf vragen die daar lopen. Dan merk je waarschijnlijk meteen dat mensen helemaal niet willen stoppen om iets te antwoorden (en ook niks zullen kopen) :-)
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 29-08-2014 14:17

galactico schreef:
Nu had ik laatst een idee (het idee staat echt nog in de kinderschoenen) om in het Vondelpark voor in de zomerperiode een soort van (frisdrank) automaat te ontwikkelen waarbij je dan via je smartphone betaalt (bar code, QR reader o.i.d.) en dan een flesje (isotone) dorstlesser uit een automaat kan halen. Nogmaals, hoe e.e.a. precies moet gaan werken moet ik nog gaan uitdenken.

Nu wil ik graag wel een beetje peilen of hier überhaupt een beetje animo voor is. Wie van jullie zou hier behoefte aan hebben in de periode van april / mei tot en met september zal ik maar zeggen tijdens het hardlopen zodat je niet een flesje in je handen hoeft te houden of om je middel hoeft te hebben??

Ik wil hier van die kleine flesjes voor gebruiken, zo ongeveer 200ml zodat je snel even kan drinken en dan weer door.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en reacties. Graag van mensen hier op het forum die regelmatig in het vondelpark lopen, ik weet alleen niet hoeveel dit er zijn.
Ik ken het Vondelpark zelf niet, maar het idee lijkt mij niet echt slecht.

Eerst maar eens kijken hoe het met de vergunningen zit zou ik zeggen.
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

vr 29-08-2014 14:37

We gaan regelmatig naar A'dam voor uitjes en familie. Als we in het centrum zijn, wil ik wel eens tussendoor een uurtje lopen in het Vondelpark.
De doelgroep die op dit forum zit zal denk ik niet warmlopen voor zo'n automaat. Tot 2 uur lopen zal het gros immers geen slokje drinken.
Maar de grote doelgroep die in het park komt joggen heeft misschien andere behoeftes. Hou in ieder geval rekening met het huidige aanbod en de al aanwezige watertappunten.
galactico
Lid
Lid

vr 29-08-2014 15:10

klopt,

Nu zitten op dit forum wel de wat meer doorgewinterde hardlopers die inderdaad niet zo snel na een half uurtje al dorst krijgen.

Ik richt me dan ook wat meer op de wat 'hippere' doelgroep zal ik maar zeggen, die

a) niet zo vaak gaan en dus eerder dorst /vermoeid zijn
b) kleine groepjes die het wel 'gezellig' vinden om onderweg even te stoppen om snel wat te drinken.

Toen ik in het vondelpark liep zag ik ook genoeg mensen die echt niet vooruit te branden waren, of van die vriendinnengroepjes die meer praten dan harlopen.
gil
Lid
Lid

vr 29-08-2014 15:53

Als ik drink tijdens het lopen drink ik nooit veel in 1 keer.
Af en toe neem ik wel een flesje water mee.
Flesje gaat dan ook geleidelijk op tijdens het lopen.
Ik moet wel zeggen dat een halve liter toch wat weegt, dus het flesje gaat in het begin sneller op om de ballast wat minder te maken.

Stel dat ik een flesje van jou automaat koop, dan loop ik daarna ook met een flesje rond, maar deze keer heb ik er voor moeten betalen...

Volgens mij een ideaal idee om een reclame film van de nieuwe aquarius te maken.
Maar volgens mij zal het in werkelijkheid meer een toevallige voorbijganger zijn die toevallig dorst heeft die er iets van zal kopen.
dano
Lid
Lid

vr 29-08-2014 18:55

weer een drinktopic. Tot dertig km heb ik eigenlijk nog nooit een druppel tijdens het lopen gedronken. Over de dertig km zorg ik dat ik langs huis kom en dan neem ik wat vocht tot me. Meestal is dat verse sinasappelsap verdund met water in de verhouding 50/50. Iedereen moet het natuurlijk lekker zelf weten maar voor een loopje van 2 uur of minder heb je in NL als recreatieloper geen extra vocht nodig.
LFC for life
Jan-Jasper
Lid
Lid

vr 29-08-2014 19:08

Als we het toch over drinken hebben. Ik heb geen idee wanneer het verstandig is om een slokje te nemen, er zijn mensen die beweren dat dat eigenlijk na een half uur al moet.
Zelf het ik het idee dat ik prima een uur zonder kan lopen, iets langer ook wel. (dat doe ik dan ook regelmatig) Maar na 1,5 uur komt het toch wel voor dat ik merk dat ik door vochtgebrek aanzienlijk minder lekker ga lopen, dan ben ik dus duidelijk te laat.

Maar hoe dit op te lossen? (met bestaande bewezen technology ;) ) Ik heb wel eens met een gordel met kleine flesjes gelopen, maar dat ding vond ik dusdanig irritant dat ik hem in de berm gegooid heb (op de terugweg lag hij er nog dus sindsdien ligt hij bij mij in de kast) Nu zit ik te kijken naar de rugzakken van Camelbak. Is dat wat? Zijn die niet veel te groot? Ze zijn best prijzig, dus ik heb niet zo'n zin in een miskoop.
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

vr 29-08-2014 19:16

Een handheld met een soft flask is ideaal. Flesje gaat leeg, weegt minder en minder, voel je dus ook minder.
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

vr 29-08-2014 19:38

galactico schreef:Ik wil hier van die kleine flesjes voor gebruiken, zo ongeveer 200ml zodat je snel even kan drinken en dan weer door.
En wat gebeurt er vervolgens met de flesjes?

Afbeelding
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
nadine35
Lid
Lid
Contacteer:

vr 29-08-2014 19:47

AdP schreef:Hoewel ik zelf vind dat je in de uren dat je niet loopt al voldoende kunt drinken, en dus tijdens het hardlopen je verslaving even kunt vergeten, zijn er al best wel vernuftige produkten voor hen die hun afhankelijkheid willen uitdragen. De Jog Strap is vooralsnog het meest succesvolle produkt op de markt: http://www.youtube.com/watch?v=Nwi7n_6wd7U
Wha ha ha ha!
Juliette
Lid
Lid

vr 29-08-2014 20:01

Ik loop meestal in het vondelpark. Maar ik loop bijna nooit langer dan 1.5 uur en drinkt nooit tijdens het lopen omdat ik er geen behoefte aan heb en zeker niet wil dat ik moet stoppen om te plassen.
Er staat wel een drinkfonteintje hè.
Maar om jouw vraag te beantwoorden, ik heb er eigenlijk geen behoefte aan. Ik pauzeer eigenlijk nooit en drink bij thuiskomst uit de kraan.
Plaats reactie