Pre workout

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
Plaats reactie
Robinjuuh
Lid
Lid

wo 13-05-2020 10:14

Ik loop nu al weer een tijdje hard en per toeval via een vriend van me in aanraking gekomen met Pre workout. Ik heb dit nu 2 keer geprobeerd en ik merk dat ik er meer energie van krijg. Ik heb er gisteren toen ik het voor de tweede keer probeerde wel diarree van gekregen, tenminste denk dat het daarvan komt.

Ik gebruik de Bodymass pre-workout van de Action . Iemand van jullie ervaring hiermee of een andere wat misschien beter/veiliger is om te gebruiken omdat dit zo goedkoop is (bijv. No Explode of Body en Fit Gold Standard Pre-Workout)? Het gaat me vooral om de cafeïne die erin zit. Het doel is vooral om aan m'n figuur te werken dus niet om te trainen voor een wedstrijd.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 14-05-2020 4:45

Caffeine (een van de ingrediënten) kan helpen bij de stoelgang. Ik gebruik koffie, zodat ik naar de WC kan voordat ik aan mijn training begin. Maar ik kan me best voorstellen dat het tot diarree kan leiden.

Verder zit er creatine in. Bij bepaalde doseringen (en bepaalde periodisering) kan dat leiden tot betere explosiviteit. (Je gebruikt het sowieso tijdens explosiviteit, maar het schijnt mogelijk te zijn je spieren te trainen om iets meer creatine op te slaan - voornamelijk door er op te trainen, maar een klein beetje extra creatine zou daarbij ook kunnen helpen).
Maar creatine wordt veel vaker gebruikt in hogere doseringen (en met een heel andere periodisering, geloof ik), voor kracht en spieropbouw. En ik lees hier in de beschrijving: "Bevordert de groei van spiermassa". Dus ik vrees dat het bij dit product om een hogere concentratie gaat ...
De man van de Korte Adem
Plaats reactie